Sähköikkunat ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sähköikkunat ei toimi

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Laitoin autoon alkuperäiset sähköikkunat,alkuperäisellä johtosarjalla,kaikki johdot pitäis olla oikeilla paikoilla.Virta tulee boxille mutta ikkunat ei vaan liiku!?! Siis missä vois olla vika?

Ai sori joo, auto on 124
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuleeko boksille herätejohto?Tarttee jatkuvan virran lisäksi myös herätepiuhan 12V.
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo tuota vähä aavistelinki,ei tuu ainakaa erillistä herätettä.Boxissa on kiinni kaksi liitintä joihin tulee releeltä virrat,lähtee moottoreille virrat ja katkaisijoitten johdot.Eli mihin se heräte pitäis tulla?
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Eli siis onko sinulla useampikin boksi?Minulla on vain yksi boksi jonka sisällä nuo releetkin ovat.Siinä tuo herätevirta tulee napaan E3.
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei ole kun yksi boxi,mutta sähkökaavio näyttäis että tulee paikkaan E4. No pitää kokeilla molemmat paikat kunhan kerkiää.
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo,mulle sähkökaavio näytti ihan eripaikkaa kuin mitä piti olla.Kokeilin sitten kylmästi joka napaa,ei edes hajonnut :shock:
0090463
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 0090463 »

Itse painiskelin saman ongelman parissa muutama vuosi sitten, laitoin w124:een alkuperäiset lasinnostimet johtosarjoineen. Eipä aluksi toiminut,
mittailin ja syötin jatkuvaa virtaa moottoreille,ja ne toimivat. Vika oli rikkoutuneessa releessä. Uusi rele paikalle ja toimi.
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo kyllä se heräte piti tulla paikkaan E3.Ei näköjään voi uskoa edes sähkökaavoja!?! Miten sais toimimaan sen automaattisen alaslaskun eli ku painaa sen nappulan sinne toiseen pykälään niin etuikkunoitten pitäis mennä alas asti vaikka löysää nappulasta irti?
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

No nyt sitten kysyitkin aika vaikean...ei mitään hajua,itsekin olen samaa miettinyt.Onko sitten olemassa eri versioita,kaikissa ei laske alunperinkään automaattisesti alas?

Toinen mikä pitäisi kesäksi viritellä on kotitekoinen "comfort" toiminto.Eli pitäisi kytkeä ikkunat varashälyyn niin että kun laittaa ovet lukkon nousevat ikkunat automaattisesti ylös...
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No mulla menee etuikkunoitten kytkimille kaavion mukaiset johdot eli yhdet enemmän kuin takaikkunoitten kytkimille mutta ei tosiaan toimi. Pitäisköhän sinne boxiin mennä vielä jotaki johtoja?Ei kyllä kaavion mukaan mutta sehän nyt ei näköjään muutenkaa pidä paikkaansa.
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Kysympä nyt omat kysymykseni tässä samassa threadissa. Eli coupeni etuikkunat lopettivat toimintansa tuossa pariviikkoo takaperin. Yksi kaunis päivä vaan totesin, että eipä pelaa enään. Sulakerasiankannessa on määritelty että "front windows" on sulake G, mutta empä löytänyt G sulaketta sieltä. Missähän se mahtaa lymytä? Mitäs muuta vois olla rikki, jos sulake on ehjä? Rele? Missä se niiden rele sijaitsee?
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Ollii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ollii »

Eikö kukaan osaisi auttaa? Tarvisi noi ikkunat saada kesäks kuntoon
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008

Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
mikko.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja mikko. »

Enpä hirveesti tiä mutta mulla ei kuskin ikkuna(w124) toiminut kans ja se korjattiin sillä että kun siä on joku systeemi mikä estää ikkuna nousemisen
jos joku tunkee vaikka käden väliin niin se oli löystynyt (se on semmonen "kampi" joka lähtee siitä hammasrattaalta) ni mulla se yksinkertaisesti hitsattiin kiinni
nyt ei varmaan se kädenväliin esto toimi mut enpä sinne mitään oo tunkemassa.
Tai sitten on se hammasratas rikki.
Kannattaa avata ja tutkia ja ehkä ottaa käteen se laite mielummin semmosen kans joka on niitten kaa räpeltäny mulla iskä korjas sen ja ite seurasin ku on ollu
kortti jonkun 7kk ja mersu n.2kk.
Vastaa Viestiin