Nahkan "käsittelyä"?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Pieni kommentti tähän väliin.
Vesalla on auto siinä kunnossa kuin sen pitääkin olla! Ei mitään turhaa roinaa takapenkin jalkotilassa tms roskia. Pointsit kotiin.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pasi H. kirjoitti:Pieni kommentti tähän väliin.
Vesalla on auto siinä kunnossa kuin sen pitääkin olla! Ei mitään turhaa roinaa takapenkin jalkotilassa tms roskia. Pointsit kotiin.
Kiitos kohteliaisuudesta. Vehkeet pidetään siinä kunnossa että niillä kehtaa liikkua, ja tarvittaessa ottaa vielä jonkun kyytiinkin 8)
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jahas, kolmatta kertaa koetan nyt postausta, saa nähdä onnistuuko?

Penkit on nyt kiillotettu ja pyyhitty ylimääräiset töhkät pois. Mämmiä ei tosin tarvinnut paljoakaan poistaa imeytysajan jälkeen, suurin osa oli uponnut kiltisti nahkaan.

Lopputulos suhteutettuna nähtyyn vaivaan on mielestäni vähintäänkin tyydyttävä, tehokasta emännän kanssa kiistelyaikaa projektiin tärvääntyi noin 1/2 h.

Pinnat kiiltävät nyt todella hyvin, ja reijitetyt selän ja kannikan alle jäävät kaistaleet pehmenivät selvästi.

Laiskalle miehelle helppo vaihtoehto penkkien ehostukseen, ei tosin varmaankaan vastaa kunnollista öljykylpyä. Kun kesä koittaa täytyy tehdä homma vielä oikein kunnon rasvoilla pitemmän kaavan mukaan, jää sitten tuo loppupänikkä hunajatöhnää vaikka erotiikkakäyttöön. Tosin on mainittava että makuukammarissa on sen verran pakkasta että purkki riittää näillä näkymin seuraavallekin sukupolvelle :shock:

Tarjosivat muuten huonekaluliikkeessäkin samaa tötkää nahan ehostukseen vaatimattomaan 30 e hintaan, ja oli vielä oikein 200ml perhepakkaus :shock:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Millähän lievät kulumajäljet kannattais korjata. Siis semmoiset missä pintaväri kuluu pois, on päässyt kulumaan kuskin penkin selkänoja etureunastaan. Itse laitoin penkkeihin autoglymin nahan hoitoainetta. Penkit tuli sopivan pehmeiksi..
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

timo230e kirjoitti:Millähän lievät kulumajäljet kannattais korjata. Siis semmoiset missä pintaväri kuluu pois, on päässyt kulumaan kuskin penkin selkänoja etureunastaan. Itse laitoin penkkeihin autoglymin nahan hoitoainetta. Penkit tuli sopivan pehmeiksi..
Taitaa olla aika paha rasti se värin elvyttäminen, ainakin vähänkin pysyvämmällä lopputuloksella. Taisi olla Taxana jolla oli asiasta kokemusta?

Pientä osumaa on tullut omaankin jakkaraan selkänojan vasempaan reunaan. Tosin taas kertaalleen kyseessä on oma hölmöys. Ohjekirjassa ei lue että älä kuljeta avainnippua vyöllä, mutta voi kait niitä käyttöohjeita vähän soveltaa itsekin.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mistäs tuota krokotiilimönjää saa ostaa, voisin kokeilla myös. Hong Kong vai ammattiliike? Rempan jälkeen Daaminkin nahkat olisi hyvät puhdistaa. Näyttävät sinulla olevan tismalleen samanväriset orvaskedet kuin omassakin lotjassa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Mistäs tuota krokotiilimönjää saa ostaa, voisin kokeilla myös. Hong Kong vai ammattiliike? Rempan jälkeen Daaminkin nahkat olisi hyvät puhdistaa. Näyttävät sinulla olevan tismalleen samanväriset orvaskedet kuin omassakin lotjassa.
Kysymyksen asettelu on siinä määrin umpikiero kaikkine matelijoineen :shock: että 100%:sta varmuutta siitä, onko kysymys aseteltu allekirjoittaneelle, vai jollekulle täyspäiselle, ei yksinkertaisesti ole.

Yhtäältä muiden kommentit ja neuvot ovat asiantuntevampia ja parempia, toisaalta taas täällä ei ole kuvia muiden jakkaroista eikä myöskään matelijoista. Hevoset ovat kyllä edustettuina noin verbaalitasolla kohtuu hyvin aiheesen nähden :roll:

Vastaampa nyt kuitenkin:

Huonekaluliike on oikea paikka kysyä röppöä. Pidä kuitenkin pääsi kun gulassi ryhtyy tivaamaan että onko ne penkit nyt aivan varmasti oikeata nahkaa eikä keinonahkaa. Ainakaan paikallisessa kalusteliikkeessä asia ei tahtonut mennä millään myyjän jakeluun. Pelastuksena tässä on kuitenkin se että jopa asiakaskin voi olla joskus oikeassa. :shock: :D

Menestystä rojektiin!
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

vesa kirjoitti: Kysymyksen asettelu on siinä määrin umpikiero kaikkine matelijoineen :shock: että 100%:sta varmuutta siitä, onko kysymys aseteltu allekirjoittaneelle, vai jollekulle täyspäiselle, ei yksinkertaisesti ole.
Menestystä rojektiin!
Kyllä kysymys osui oikeaan maaliin. Rojektimenestyksestä sen verran, että kun lossin saa kunnialla kasaan ja koeajon jälkeen kaikki vielä toimiikin, niin penkkien käsittely on todellista sielun lepoa. Kylmä olut vaan käteen, nahkatyökalu toiseen ja eukon kanssa takapenkille puunaamaan :shock:

Onko muuten Sellisi ollut ahkerammin edustuskäytössä nuoruudessaan? Paraatipaikan eli oikean puolen takaistuimen palliverhoilu näyttää venyneen muita istuimia enemmän - lienee ollut kyytiä enemmänkin vai onko kyseessä Ahtisaaren aiempi menopeli :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
vesa kirjoitti: Kysymyksen asettelu on siinä määrin umpikiero kaikkine matelijoineen :shock: että 100%:sta varmuutta siitä, onko kysymys aseteltu allekirjoittaneelle, vai jollekulle täyspäiselle, ei yksinkertaisesti ole.
Menestystä rojektiin!
Kyllä kysymys osui oikeaan maaliin. Rojektimenestyksestä sen verran, että kun lossin saa kunnialla kasaan ja koeajon jälkeen kaikki vielä toimiikin, niin penkkien käsittely on todellista sielun lepoa. Kylmä olut vaan käteen, nahkatyökalu toiseen ja eukon kanssa takapenkille puunaamaan :shock:

Onko muuten Sellisi ollut ahkerammin edustuskäytössä nuoruudessaan? Paraatipaikan eli oikean puolen takaistuimen palliverhoilu näyttää venyneen muita istuimia enemmän - lienee ollut kyytiä enemmänkin vai onko kyseessä Ahtisaaren aiempi menopeli :shock: :lol:
Selli on lunastettu uutuuttaan Saksanmaalle Goldwell Gmbh:n käyttöön. Taitaa olla joku kaljuvahaa tislaava puulaaki? Seuraavana sillä on puikottanut herrasmies nimeltä Karsten Haug (kuulostaa melko paljon sukellusveneen kapteenilta :shock: johtuneeko siitä että matkamittarissa on tällä hetkellä vasta 300tkm? Toinen vaihtoehto on tietysti se että turkkilaiset ovat keksineet tekniikan jolla paineilmaulisko saadaan pyörimään nurinpäin :D ) Tämän jälkeen sompaan on tarttunut rouva nimeltä Britta-petra Schubert, nimi antaa sekin viitteitä 70-luvun alasti kuvattuihin indie-elokuviin, mutta eipä hutkita rouvaa, eikä sen ikäistä mummoa kyllä enää tutkitakaan :shock: :D

Tästä päästiinkin jouhevasti auton viimeisimpään omistajaan joka on edellä mainittujen elokuvien suurkuluttaja 8) :shock: , ja allekirjoittanut.

Tässäpä historiikki lyhykäisyydessään.

Mitenkäs se on teikäläisen Daamin elontie sujunut ennen nykyistä sijoituspaikkaa?

Ps: Varaile vaikka savettia perstaskuun kun rymyätte siellä takapenkillä sen töhkän kanssa, saattaa emäntä olla sitä vaille kun sessio on saatettu finaaliin. :shock: :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

vesa kirjoitti: Selli on lunastettu uutuuttaan Saksanmaalle Goldwell Gmbh:n käyttöön. Taitaa olla joku kaljuvahaa tislaava puulaaki?
Jaaha, että Mersuja ne vaan ostelevat meidän mamman kampaamolta laskuttamillaan rahoilla. No ko. yksilö lienee hankittu jo aikaisempien uhrien varoin, mutta firman mahdollinen nykyinen W220 on jo kylläkin meikäläisten selkänahasta :roll: .
vesa kirjoitti: Mitenkäs se on teikäläisen Daamin elontie sujunut ennen nykyistä sijoituspaikkaa?
Lyhykäisesti perimätiedon mukaan: palvelus alkoi ensin pankin autona, sieltä 30 tkm ajettuna koillissuomalaisen kuljetusfirman toimarille / firman nimiin 10 vuodeksi. Lieneekö kyseessä sitten ollut verotuksellinen peruste, mutta tuona aikana haltija on vaihtunut ko. perheyrityksen sisällä kolme kertaa pohjalta "isä, poika, äitee" :lol: Siitä sitten lyhyiden muodollisuuksien kautta nykykotiin. Kiesi on ollut itsellä nyt kolme vuotta ja mittarissa alun 350 tkm, joista vajaa 100.000 on omaa ajoa. Taisi olla n. 260tkm ostaessa, jos ei pää paljoa vuoda :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin