Paras Mersu kautta aikojen!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Paras Mersu kautta aikojen!

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuulilasi 3/2005, s.118:
"Kestävyydessä ylivoimaiseksi ykköseksi Mersujen joukossa nousee vuonna 1985-95 tuotannossa ollut mallisarja W124. Samoja rakenteita testattiin jo pari vuotta aiemmin esitellyssä "pikku-Mersussa" eli 190:ssä (W201). Mainitut kaksi olivat ilmeisesti viimeiset Daimler-Benzin automallit, joissa suunnittelijat saivat liki vapaat kädet tehdä mahdollisimman hyvän auton hinnasta liiemmin välittämättä."

Herättääkö keskustelua? :roll:
Avatar
koohoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: La 23.10.2004 16:53
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Viesti Kirjoittaja koohoo »

Aah...se oli balsamia wanhan pierun pakaroille :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12859
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tätä mä oon aiiiiiina sanonut :lol:
Avatar
Onanias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 29.09.2004 16:43
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Joutuuko tässä nyt vaihtamaan vanhempaan, mitä! :shock: No toivottavaa olis, että kun auto vanhenee, niin naiset nuorenee!! 8) Kohta varmaan istutaan kaiken maailman timpesalosten kanssa samoilla käräjillä. Nimim. "kerran meinasin saada ja mielikin teki, mutta nainen vaan puuttui"
W202 240 -98 Elegance
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja kun noita hintatietoja tossa kaivelin, niin mitä tästä esim. voisi päätellä:

W124 E200 -94: 359800,- vs. W210 E200 -95: 329000,-

Ja kun tiettävästi väyryseen tuli tuolloin vakiovarusteeksi moni juttu, mikä edellisvuotiseen 124:ään piti ostaa erikseen.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mutta hyvinhän tuntui w210 FL malli hyrräävän artikkelin mukaan (kuukauden käytetty) puoli milliä täynnä ja mukavasti jaksaa. Paremmin olisi jaksanut jos autosta olisi vähän pidetty huolta enemmän.

Siis millä **tulla te siellä etelässä kupujanne kiinnitätte kun noin törkeet reijät on menty autoon poraamaan!? Meillä käytetään magneettikupuja ja virtanen tulee hienosti yhdestä noista w211: katossa olevista suljettavista luukuista, kattotelineitäkö varten tehty alunperin. Ei mitään jälkiä autoon. Ja tuommoset tiivisteet ja rengaskulut nyt on niin pieniä menoeriä, että jos autoa suoraan myy niin parempi vaan laittaa kuntoon, sattaa olla, että samaan taloon menee useampikin taksimersu sisäänajettuna.
Tiedät paikan, kokeile
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

"Kaikkein suurin yllätys Mersussa oli testimme aikana kuitenkin auton taloudellisuus. Kolmisen vuotta sitten meillä oli käytetyn Kestotestissä Mercedes-Benz 240 D vuosimallia 78. Sen testi-kulutus oli 9,9 l/100 km.

Auto oli likimain samankokoinen ja -painoinen kuin tämänkertainen Mersumme, mutta tehoa oli 18 kW eli noin 25 hv vähemmän. Toki tuo testi ajettiin talvikautena, mutta siltikin Johtotähden 3,1 l/100 km pienempi kulutus tuntuu suorastaan uskomattomalta.

Mersusta joutuu tietenkin maksamaan myös dieselveron, mutta koska auto on nykyisiin autoihin verrattuna kevyt, vuotuinen vero on kohtuullinen, vain 2 700 mk. Lompakkoa joutuu kaivamaan harvoin, sillä 72 litran säiliön ansiosta tankkausväli on tuhat kilometriä.

Taloudellisuus ei pysähdy pelkästään kulutukseen. Vastoin yleistä luuloa myös Mersun varaosat ovat kohtuullisissa hinnoissa. Tähän tietenkin vaikuttaa se, että niiden tarjonta on tavallista laajempaa, joten kilpailukin toimii.

Liikenimellä Merteil Helsingissä toimiva Suomen MPR-Tuonti Oy, Turun Tarviketuonti Oy sekä KL-Varaosat Oy Turussa, Jyväskylässä ja Rovaniemellä sekä Viialassa entisen nahkatehtaan tiloissa toimiva Mersupurkamo E. Venet-mäki tuovat itse osia, jotka usein ovat jopa alkuperäisiä.

Purkuosien saanti on heikompaa, sillä 124-korinen Mersu on kestävä. Tehtaan ruosteenestokäsittely tuntuu pitävän hyvin, vain kolhut saavat korin ruostumaan. Dieselmoottorit kestävät oikein huollettuina tosi pitkään, miljoona kilometriäkin ylittyy usein vain kulutusosien vaihdolla."

Näin tuulilasi 8/2000 "kymppitonni käytetyllä" 250D. Kirjoittajana Tapio Ketonen. Muistaakseni tuokin auto myytiin huutokaupalla kun sen myynnin aika tuli.
Mersu myyty...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Juu, hyvä poijaat! Samat jutut on luettu tarkkaan. Tuo papin mainitsema 250D taisi olla noita varhaisia käytettynä tuotuja, ensimmäisen veromuutoksen jäljiltä. Muistaakseni herra Ketonen taisi jossain verojutussa joskus myöhemmin kertoa (=vuosien kuluttua) tuosta saaneensa massiiviset veronpalautukset korkoineen sen jälkeen kun Siilinin valituksesta tuli oikeudelta päätös.

Tuohon tuulilasin juttuun vielä palatakseni. Toki tuosta Väyrysen ruosteongelmasta on täälläkin jauhettu ihan jo kyllästymiseen (ups :wink: ) asti, mutta -02 mallin Väykkä hyvällä kaupalla voisi siis irrota jotain 18000€ (?).
Panee houkuttelemaan ajomääristä huolimatta. Tulli taitaisi melkein tuon verran tuolle keksiä veroakin, jos olisi tuontipeli? :?:

Laittais pienet puutteet kuntoon, rahaa palais ehkä pari kolme tonnia. Ja sitten esim. pitäis tuota vaikka 5 vuotta ja 150-175tkm. Eli loppupelissä sillä olis ajettu 670-695tkm kahdeksan vuotta vanhana. Jos samalla rahalla ostaisi uuden perusmallin Golfin, niin mitenköhän tuo yhtälö loppupäässä toimisi. 5 -vuotias Golf 1,4 bensakoneella ja vajaa 200tkm taulussa. Kummassakohan häviäis enemmän?????Ja onhan se puoli miljoonaa ajettu mersu sentään auto perusmalli Golfiin verrattuna, vaikka se olis uusikin se volkkari. :roll: :idea:

Oleellista tuossa jutussa ruostepeikot poislukien oli kuitenkin, miten kehuivat Mersun teknistä kuntoa huolimatta "hurjasta ajomäärästä" ja sitä, että auto oli ilmeisen ehjän ja hyvän tuntuinen autona, jos sitä olis voinut silmät kirkkaana väittää vain puolimatkaakin ajetuksi.
Niin tuota, mitäs tuonne sloganiksi olinkaan heittänyt.... :lol: :wink:
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

No niin suomen kansalaiset! (toyota kuskit) :wink: Lukekaa ja itkekää! :lol: :lol: :lol: Joskus näinkin päin! Harvemmin mersua näin oikein korostetaan sen hyvyydestä. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Onanias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 29.09.2004 16:43
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Kyllä itekkin ihmettelin samaista juttua TL:ssä, minusta melko paljon on arvo laskenut. Että 20k€ riittäis -02 mallin väyrysen hankintaan. Voisin ihan hyvin ostaa kolme vuotta vanhan auton, vaikka olis ajettu 500 tkm tai enemmän. Jos vaikka laittais muutaman tonnin osiin, niin ajaishan sillä taas (ainakin mutkasta tietä näkymättömiin) vaikka kuinka paljon. Mitäs arvelette, onko isompaa laatikko/koneremppaa tiedossa väyrysiin, joilla on taivallettu luokkaa 0,5 milj. km?
W202 240 -98 Elegance
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Onanias kirjoitti:Kyllä itekkin ihmettelin samaista juttua TL:ssä, minusta melko paljon on arvo laskenut. Että 20k€ riittäis -02 mallin väyrysen hankintaan. Voisin ihan hyvin ostaa kolme vuotta vanhan auton, vaikka olis ajettu 500 tkm tai enemmän. Jos vaikka laittais muutaman tonnin osiin, niin ajaishan sillä taas (ainakin mutkasta tietä näkymättömiin) vaikka kuinka paljon. Mitäs arvelette, onko isompaa laatikko/koneremppaa tiedossa väyrysiin, joilla on taivallettu luokkaa 0,5 milj. km?
Niinpä. Ymmärtää kyllä taksarin valinnan. Joku muun merkkinen 3 vuotta vanha auto ja yli puoli miljoonaa mittarissa, niin kelpaisko muualle kuin paaliin? :? :roll: :wink:
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: To 18.11.2004 18:58
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja pappi »

Tuossakin jutussa sanottiin, että Mersuun on helppo vaihtaa verhoilun osia yms. Eli kilometrit saadaan häivytettyä nätisti. Nosti jopa kissan pöydälle kun kirjoittaja pohti sitä, kuinka paljon jobbarit hävittää lukemia mittareista. Tuostakin olisi helppo hävittää tehtyä matkaa...

Hieman sivusta, mutta Oulussa on mielenkiintoista kattella esim Toyotan liikkeessä kun vaihtoauto valikoimassa on Oulun takseja joilla on ajettu noin 300 - 400tkm. Hinta ei uutta häpeä mutta autojen kunto ja se miten niihin on laitettu taksivermeet saa niskavillan nousemaan... Ainakin viimeksi kun kävin kattelemassa. Kojelaudat kuin haulikolla ammuttu ja antennien reikiä ei ole edes yritetty peitellä.
Mersu myyty...
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei tuo W 203 ollut saanut yhtään huonompia arvosteluja tuossa aikaisemmin ilmestyneessä TURBO- lehdessä. Aivan saman tyylisillä toteamuksilla kuin väyrynen, että kilometrit ei paljon päälle näy.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

niinpä.

Viesti Kirjoittaja Ekku »

[quote="Mariini"

Siis millä **tulla te siellä etelässä kupujanne kiinnitätte kun noin törkeet reijät on menty autoon poraamaan!? Meillä käytetään magneettikupuja ja virtanen tulee hienosti yhdestä noista w211: katossa olevista suljettavista luukuista, kattotelineitäkö varten tehty alunperin. Ei mitään jälkiä autoon. Ja tuommoset tiivisteet ja rengaskulut nyt on niin pieniä menoeriä, että jos autoa suoraan myy niin parempi vaan laittaa kuntoon, sattaa olla, että samaan taloon menee useampikin taksimersu sisäänajettuna.[/quote]

Sama homma meikäläisellä. En mielellään laitata yhtään ylimääräistä reikää autoon.

Kai tässä pitäsi syksyllä ruveta mersua vaihtamaan, kun Tammikuun puolessavälissä tulee 2 vuotta täyteen.

Hauska nähdä mitä saa vaihdossa ja paljonko se uusi V-6-dieseli sitten maksaa.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Re: niinpä.

Viesti Kirjoittaja juha »

Ekku kirjoitti:[quote="Mariini"

Siis millä **tulla te siellä etelässä kupujanne kiinnitätte kun noin törkeet reijät on menty autoon poraamaan!? Meillä käytetään magneettikupuja ja virtanen tulee hienosti yhdestä noista w211: katossa olevista suljettavista luukuista, kattotelineitäkö varten tehty alunperin. Ei mitään jälkiä autoon. Ja tuommoset tiivisteet ja rengaskulut nyt on niin pieniä menoeriä, että jos autoa suoraan myy niin parempi vaan laittaa kuntoon, sattaa olla, että samaan taloon menee useampikin taksimersu sisäänajettuna.
Sama homma meikäläisellä. En mielellään laitata yhtään ylimääräistä reikää autoon.

Kai tässä pitäsi syksyllä ruveta mersua vaihtamaan, kun Tammikuun puolessavälissä tulee 2 vuotta täyteen.

Hauska nähdä mitä saa vaihdossa ja paljonko se uusi V-6-dieseli sitten maksaa.[/quote]

Tyhmä kysymys: Onko ammattiautoilijan kannalta sama myydä vanha auto suoralla kaupalla yksityiselle sillä samalla hyvityshinnalla minkä liike tarjoaa? Tarkoitan verotusteknisiä yms. seikkoja.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Jaahas,
paras mersu kautta aikojen. Kyllä tätä keskustelua on käyty ennenkin: W123 kontra W124, uudet kontra vanhat jne. Tää on kyllä loputon suo jos samat jutut käydään taas uudestaan.

Mutta kyllä se W124 on tänäpäivänä hinta-laatu suhteeltaan tosi hyvä hankinta, kun hyvän yksilön löytää. Ei tarvitse olla naimisissa vehon kanssa, kun itse pystyy tekemään ja osiahan löytyy kohtuuhinnalla. Ajo-omin. myös kohdallaan, että voihan se ollakin näillä perusteilla paras mersu kautta aikojen (tällä hetkellä).. Mutta kyllä se pintaruoste tähänkin tarttuu ehkä hitaammin. Heikot lenkit W124:ssa on takajalkatilat ja etujouset, muuta en keksi.

Mistähän ihmeestä tämä "etelän miehet" ja "kattoon reikiä" juttu oikein tuli ?
TL:sta vai
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tomi kirjoitti:Mistähän ihmeestä tämä "etelän miehet" ja "kattoon reikiä" juttu oikein tuli ?TL:sta vai
Maaliskuun tuulilasissahan nämä. Vantaa = etelää ja reijät katossa = kys. vantaalaistaksin ihmetystä herättävä tapa kiinnittää niinkin yksinkertainen kapistus kuin taksikupu.

Autoa myydessä on ihan sama myykö sen yksityiselle vai antaako liikkeeseen vaihdossa, raha yleensä ratkasee. Kolmevuotiaasta ei tule lisäveroja enää.
Tiedät paikan, kokeile
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tomi kirjoitti:Jaahas,
paras mersu kautta aikojen. Kyllä tätä keskustelua on käyty ennenkin: W123 kontra W124, uudet kontra vanhat jne. Tää on kyllä loputon suo jos samat jutut käydään taas uudestaan.
Näin. Tässä taas tullaan väitteeseen, että paras = kestävin, ja onko se sittenkään tärkein kriteeri.

Itse antaisin tuon parhaan mersun arvosanan W123:lle tai W126:lle, ja jos kestävyydestä puhutaan niin W123 saisi ääneni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti:Itse antaisin tuon parhaan mersun arvosanan W123:lle tai W126:lle, ja jos kestävyydestä puhutaan niin W123 saisi ääneni.
Kommentoin vajavaisin tiedoin.
Mutta niillä tiedoilla, joita on käytettävissä, W123 vie voiton, toistaiseksi.

Mutta vain siihen saakka, jos S210 ohittaa itsemääritellyt laatukriteerit autolle ja sen kestävyydelle / huoltoystävällisyydelle yms. -seikoille.

Kokonaiskäytettävyys (mukavuustekijät mukaanlaskien) alkaa kovasti kallistua S210:n puolelle, joskin tällaisena wanhojen autojen puolifanaattisena puolustajana takinkääntö on ollut vaikeaa.

Vanhaa laulua mukaellen....: "Jos sais kerran reissullansa...... vanhaa crownia ajella..."
Viimeinen vaakalampuinen Toyota Crown (1983-1984) siis on lähellä sydäntä edellleen, vuosienkin jälkeen ne muistot palaa mieleen.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti: Kokonaiskäytettävyys (mukavuustekijät mukaanlaskien) alkaa kovasti kallistua S210:n puolelle, joskin tällaisena wanhojen autojen puolifanaattisena puolustajana takinkääntö on ollut vaikeaa.
No siis totta kai. Herranen aika, W123:n suunnittelu on aloitettu 60-luvulla; olisi täysin nurinkurista jos ominaisuuksissa ei olisi tapahtunut edistystä välillä 1976 (W123 esitellään) ---> 1995 (W210 esitellään). Tottahan toki; erilaiset turvajärjestelmät, valot, lämmitys, vakiovarusteet, pitkät huoltovälit - -kaikki puoltaa objektiivisesti katsoen W210:n valintaa. Ainakin, jos osto- ja ylläpitokuluista ei tarvitse pitää lukua. Toinen ja kolmas juttu on, että kehitys ei kuitenkaan ole ollut niiiiiiin massiiivista kuin voisi olettaa; ajaessa W123:n ja W210:n erot tuntuvat yllättävänkin pieniltä ja joissain ominaisuuksissa vanhus tuntuu edelleen olevan ihan tasapäinen. Tosin omat kokemukset W210:sta rajoittuvat yhteen yksilöön (200CDI) , kun taas noita satakakskolmosia on tullut ohjastettua useaa.

Ja alkavathan nuo tuoreimmatkin W123:t olla 20 vuotta vanhoja, joten vikaherkkyyden ainakin teoriassa pitäisi kasvaa. Tuntuu vaan, että niillä ajetaan edelleen vähemmillä korjauskerroilla kuin väyrysillä. Oman aikansa autoihin verraten W123 on ollut ihan huippulaatuinen ja olisi kai nytkin, mutta mihis vertaat kun alkavat olla liikenteestä aika vähissä muut 80-luvun alun autot.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13763
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aku P kirjoitti: Itse antaisin tuon parhaan mersun arvosanan W123:lle tai W126:lle, ja jos kestävyydestä puhutaan niin W123 saisi ääneni.
Ja jos ominaisuuksia painotetaan niin ääni menee W126:lle, juuri nimenomaan M110 -koneiselle 8) .
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:Ja alkavathan nuo tuoreimmatkin W123:t olla 20 vuotta vanhoja, joten vikaherkkyyden ainakin teoriassa pitäisi kasvaa. Tuntuu vaan, että niillä ajetaan edelleen vähemmillä korjauskerroilla kuin väyrysillä. Oman aikansa autoihin verraten W123 on ollut ihan huippulaatuinen ja olisi kai nytkin, mutta mihis vertaat kun alkavat olla liikenteestä aika vähissä muut 80-luvun alun autot.
Heps Aku!
Mulla on tallessa samaa ikä-, hinta-, koko- ja laatuluokkaa(???) edustava pökötti elikkäs 604.
Aina joskus mielessäni kehitellyt ajatusta, että jos noiden kahden parhaat (omista mieltymyksistäni tutkiskellen) ominaisuudet saisi yhdistettyä, niin peijakas, että olisi kyseessä peijakkaan hieno keskiluokkainen 70-80-lukujen auto.
Mersun tanakkuus, yksityiskohtien laadukkuus, kestävyys, ergonomia yhdistettynä ranskalaiseen mukavuuteen, suuntavakavuuteen ja ohjaustuntumaan sekä tiloihin, niin siinäpä sitä olisi kapinetta kerrakseen. :wink:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti: Mulla on tallessa samaa ikä-, hinta-, koko- ja laatuluokkaa(???) edustava pökötti elikkäs 604.
Aina joskus mielessäni kehitellyt ajatusta, että jos noiden kahden parhaat (omista mieltymyksistäni tutkiskellen) ominaisuudet saisi yhdistettyä, niin peijakas, että olisi kyseessä peijakkaan hieno keskiluokkainen 70-80-lukujen auto.
:
Kas kas. Pitääkin joskus kutsua itseni mokomaa ihailemaan, noita kuusnollanelosia ei jostain syystä kovin paljoa tehty ja vielä vähemmän niitä nykyään näkee edes "kesäsunnuntaiautoina", ja liekkö montaakaan päivittäisajossa. Riittää varmaan yhden käden sormet laskemaan kaikki kerrat, jolloin olen 604:n livenä bongannut....
Ei sentään V6-versio ole?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti: Kas kas. Pitääkin joskus kutsua itseni mokomaa ihailemaan, noita kuusnollanelosia ei jostain syystä kovin paljoa tehty ja vielä vähemmän niitä nykyään näkee edes "kesäsunnuntaiautoina", ja liekkö montaakaan päivittäisajossa. Riittää varmaan yhden käden sormet laskemaan kaikki kerrat, jolloin olen 604:n livenä bongannut....
Ei sentään V6-versio ole?
Teretulemast vaan!
Siis tuota, eihän noita mitään muita kuin V6-versioita oikeastaan ollutkaan. Ai juu, olihan noita vähän Indenor turbodieselilläkin.
Molemmat löytyy. 8)
Vastaa Viestiin