W201 Miniturbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

W201 Miniturbotus

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Vein 190D:n pumppuhuoltoon pohjanmaalle ja tällainen siitä tuli:
- 2.9 litrainen kone 310D pakusta öljysuihkuilla ja Sprinterin veiveillä
- Jarkko S:n vahvistama 300CE:n laatikko
- 3" putki
- Holset HX40 turbo ja peltipakosarja
- Kuuleri Raatikaiselta
- Pumppu Mynästä isoilla tapeilla.

Tehounelmat on yli 300 hevosvoimassa, dynolaput tulee kunhan pumppu on paikoillaan. Ainoa toive on että eron vakioon huomaa :D

Nyt auto odottaa pumppua, kaikki muu on valmista...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Nonni ni :)
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vesan kädenjäljen tuntien tulee kerralla hyvää :D

Eikös tuo 300 hv ole vähän alakanttiin :twisted:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mauri H. kirjoitti:Vesan kädenjäljen tuntien tulee kerralla hyvää :D

Eikös tuo 300 hv ole vähän alakanttiin :twisted:
Stonen saavutukset on sitä luokkaa että 300hv rajan rikkoutuminen on satavarmaa 8) Saas nähdä tuleeko mulle suomen tehokkain viismukinen, 12-tappisissa ennätys taitaa olla vielä ko. mestarin nimissä.

Vajaamoottorista ei kuitenkan voi toivoa ihan mahottomia, sylintereitä, pumppuelementtejä, venttiileitä ja iskutilavuutta on aivan liian vähän.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

nokileka kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Vesan kädenjäljen tuntien tulee kerralla hyvää :D

Eikös tuo 300 hv ole vähän alakanttiin :twisted:
Stonen saavutukset on sitä luokkaa että 300hv rajan rikkoutuminen on satavarmaa 8) Saas nähdä tuleeko mulle suomen tehokkain viismukinen, 12-tappisissa ennätys taitaa olla vielä ko. mestarin nimissä.

Vajaamoottorista ei kuitenkan voi toivoa ihan mahottomia, sylintereitä, pumppuelementtejä, venttiileitä ja iskutilavuutta on aivan liian vähän.
Kyllä siitä joku varmaan sen 370-380 ensi kesällä viimeistään irti saa, viitosesta siis.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W201 Miniturbotus

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:Vein 190D:n pumppuhuoltoon pohjanmaalle ja tällainen siitä tuli:
<...>
heh, hetken luin että mitä helevattia ne on dieselpumppuhuollossa konetta vaihtanut, mutta sitten tajusinkin mistä pajasta on kyse. Onneksi olkoon ja ollaan varovaisia siellä maantiellä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
hannu74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 26.02.2005 07:56
Paikkakunta: alajärvi

Viesti Kirjoittaja hannu74 »

onneks olkoon näin kyseisen auton pohjanmaalla, turbo siinä oli ainakin vaikuttavan kokoinen eli niinhän siinä kävi että kohta myös omasta 124 löytyy superturbo pellin alta
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

nokileka kirjoitti:Ainoa toive on että eron vakioon huomaa
Veikkaan että toive toteutuu :D
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Re: W201 Miniturbotus

Viesti Kirjoittaja juudas »

Tätä topikkia olenkin vähän odotellut :wink:
Ero on varmasti vakioon verratessa järisyttävä, auto on kuin eri planeetalta 8)
Eiköhän siitä se reilut 300 hv:tä irtoa aika nätisti nuilla eväillä ja tekijän saavutusten perusteella voi löytyä vielä reilumminkin :twisted:
Tuolla joutuu jo vähän malttamaan, ettei miliisit ole kokoajan kannoilla :wink:
Milloin lähtee savut?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: W201 Miniturbotus

Viesti Kirjoittaja nokileka »

juudas kirjoitti: Milloin lähtee savut?
Tänään pitäisi pumpun tulla. Ilmanputsari ja pakoputken panka vielä uupuu. Eiköhän pientä tuprutusta viikonloppuna jo näy :wink:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Mynän pumppu on nyt paikoillaan ja huomenna ahtoputket, turbolle öljynkierto,vetet ja öljyt koneeseen

jos ei normaalia enempää vastusta niin huomenna varmaan pääsee koeponnistaan

mielenkiinnolla odotetaan mihin tämä viispyttyisten mahtimoottori riittää, ei olekkaan aiemmin ollut tällaista moottoria hx 40:llä eikä näin paljoa soppaa...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kaverilla olis 250 alkup tbo ja innostusta aiheeseen - milloinka tuo menee penkkiin ?
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

stonehead kirjoitti:Mynän pumppu on nyt paikoillaan ja huomenna ahtoputket, turbolle öljynkierto,vetet ja öljyt koneeseen

jos ei normaalia enempää vastusta niin huomenna varmaan pääsee koeponnistaan

mielenkiinnolla odotetaan mihin tämä viispyttyisten mahtimoottori riittää, ei olekkaan aiemmin ollut tällaista moottoria hx 40:llä eikä näin paljoa soppaa...
Mun veikkaus on, että tuo hx-40 on aika passeli tuohon kokoonpanoon, S2BG lähti ahtamaan kohtuullisilla syötöillä nelos tojotassa puoli litraa pienemmässä koneessa ihan mukavasti ja mielessä kävi, että olisin kokeillut siihen tuommosta holsettia.
Tuliko pumppuun 7mm tapit? ja paljonko se nyt lykkää ainetta, 130 kuutiota?
Kyllä siitä hyvä käyttöauto tulee :twisted:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

alunperin siihen HX40:een piti vaihtaa pienempi pakopesä, mutta kun iskutilavuus nousi 0,4 litraa niin tuumittiin jospa se menis ihan sellaisenaan.

pumpusta en muuta tiedä kuin että se on käynyt Mynämäellä mutkan 8)
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:alunperin siihen HX40:een piti vaihtaa pienempi pakopesä, mutta kun iskutilavuus nousi 0,4 litraa niin tuumittiin jospa se menis ihan sellaisenaan.

pumpusta en muuta tiedä kuin että se on käynyt Mynämäellä mutkan 8)
Viton porauksella se kone ? Tuliko siihen 310D:n männät vain onko niissä edes eroa turbon mäntiin ?

heh :twisted: näkeekö tulevasta rekisteriotteesta, että iskutilavuus on jotain ihan muuta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pate
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 06.01.2004 00:15

Viesti Kirjoittaja pate »

vähä väärä merkki mutta kerran oli puhe noista pumpuista.

http://www.elisanet.fi/turpo/tehot1.JPG
volvon omalla vakiokokoisella nestepäällä ja nokkalevyllä, HP-diesel ja hieman alle 70 ktmm

http://www.elisanet.fi/turpo/kuva10.jpg
tuossa pata. ei ruusu mutta kukka kuiteski ja hyvin on kuskannu paikasta a paikkaan b 1,5v . Nyt menee toiseen projektiin niin piti kävästä mittaan ennen niskalaukausta.
mullaki on mese
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

pate kirjoitti:vähä väärä merkki mutta kerran oli puhe noista pumpuista.

http://www.elisanet.fi/turpo/tehot1.JPG
volvon omalla vakiokokoisella nestepäällä ja nokkalevyllä, HP-diesel ja hieman alle 70 ktmm
on siinä ollu kyytiläisillä ihmettelemistä kun LT-volkkarin diesel potkii 200hv ylävireisesti :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Miten toimi Sepon penkki ? Ajattelin päissiäisen jälkeen käydä Jäälissä kokeilemassa nouseeko paineet.
Avatar
pate
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 06.01.2004 00:15

Viesti Kirjoittaja pate »

Ihan jees oli, aamulla vaihoin siinä pihalla kesäkummit ja kun tuli rullille lunta rattaissa, ei meinannu ensin kuivaa ollenkaan ja pito oli hukassa. Eikait se ku yhesti polokas sitte ja sillä hyvä. Tulostukset pelas ja muutki. Se keulan tuuletin ei oo mikään kauhian iso mutta pysyhän nuo coolerin jäläkeen putket kylyminä ettei siitä jääny kiinni mikään liittyen tehoihin.

Viime kesänä kävin siinä mutta sitä ennen on 5 vuotta aikaa edellisestä käynnistä. Jossain vaiheessa se on vaihtanu sen penkin ku sillon oli 4-vetoselle, nyt vain 2-vetoselle. Ja siinä penkissähän ei oo vastusta ollenkaan, ryntäytysmallinen, ettei kovin isoilla pakopesillä taija saaha täysiä lukemia. :wink:
mullaki on mese
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Elikkä saa sopivan lapun konttorille coolerin muutoskatsastusta varten :twisted: Täytynee käydä pohjanmaalla hakemassa oikee lappu jos ei sepolla HX herää.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

XUX63 kirjoitti:Elikkä saa sopivan lapun konttorille coolerin muutoskatsastusta varten :twisted: Täytynee käydä pohjanmaalla hakemassa oikee lappu jos ei sepolla HX herää.
Oulun AMK:n eli entisen tekun rullilla pitäs herätä isompiki fööni.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Melitos kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Elikkä saa sopivan lapun konttorille coolerin muutoskatsastusta varten :twisted: Täytynee käydä pohjanmaalla hakemassa oikee lappu jos ei sepolla HX herää.
Oulun AMK:n eli entisen tekun rullilla pitäs herätä isompiki fööni.
ja eikös tuo oulun AMK:n penkki ole vielä neliveto penkki?
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Mika.T kirjoitti:ja eikös tuo oulun AMK:n penkki ole vielä neliveto penkki?
On.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

pate kirjoitti:vähä väärä merkki mutta kerran oli puhe noista pumpuista.

http://www.elisanet.fi/turpo/tehot1.JPG
volvon omalla vakiokokoisella nestepäällä ja nokkalevyllä, HP-diesel ja hieman alle 70 ktmm

http://www.elisanet.fi/turpo/kuva10.jpg
tuossa pata. ei ruusu mutta kukka kuiteski ja hyvin on kuskannu paikasta a paikkaan b 1,5v . Nyt menee toiseen projektiin niin piti kävästä mittaan ennen niskalaukausta.
No tulihan sieltä melkein se kaksisataa, ja vielä ihan mukavan laajalla alueella.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Stone soitti. Mersu on nyt valmis. Pientä säätöhommelia edessä ja yhden ongelman ratkaisu. HX40:n portattu hukkaportti ei riitä virtaamaan ja ilmeisesti edessä on ulkoisen hukkaportin laitto. Morkooli oli saanut tällin matkahuollossa, se pitää myös vielä vaihtaa.

Auto kulkee kepeän oloisesti, paikoltaan kun lähtee niin sekunnissa on 2 kiloa ahtoa. ahtoja joutuu rajoittamaan kaasupolkimella, koska jo 80 millin syötöillä ahdot kiikkuu reilusti yli 2 kilon. Ilmeisesti moottori hengittää vapautuneesti, koska kaasuja riittää hukkaportille liiankin kanssa.

:lol: :D :lol: :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Sehän toimii ihan normaalisti, paineet ei nouse yli 2.7bar. EI hätä
Billett
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

tästä pannusta ei ainakaan kanget väänny.

hienosti toimii jarkon touhuama laatikko
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

XUX63 kirjoitti:Elikkä saa sopivan lapun konttorille coolerin muutoskatsastusta varten :twisted: Täytynee käydä pohjanmaalla hakemassa oikee lappu jos ei sepolla HX herää.

tästähän on jo nelosella alkava lappu :shock:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

stonehead kirjoitti:tästä pannusta ei ainakaan kanget väänny.

hienosti toimii jarkon touhuama laatikko
Mistä tietää, jos kanget vääntyy, vaiko onko siinä mitään epäselvää, kun ne vääntyy? :oops:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

JP74 kirjoitti:
stonehead kirjoitti:tästä pannusta ei ainakaan kanget väänny.

hienosti toimii jarkon touhuama laatikko
Mistä tietää, jos kanget vääntyy, vaiko onko siinä mitään epäselvää, kun ne vääntyy? :oops:

jos vain vähän vääntyy niin se kolisee tyhjäkäynnillä ja kylmänä ei käy kaikilla
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Vastaa Viestiin