W201 Miniturbotus
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaaFrankie kirjoitti:ja offtopiccia
Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?

No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon. Vahvistettuna kestää jopa tuplasti, aika näyttää kun ukot vetää tehot "uusille sadoille"

Joo, puol vuotta yli 400 tkm ajetulla laatikolla n. 600 Nm väännöillä ja aika rääkkiä, kesti just ja just, ja itseasiassa taisi olla ihan viimoinen hetki laittaa se remppaan.Jarkko S kirjoitti:Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaaFrankie kirjoitti:ja offtopiccia
Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon.
Ei kannata säästellä sen laatikon kanssa, vaikka vakiokuntoisella pärjäisikin, on se silti sellaista värkkäämistä ja varomista että sen saa edes jotenkin pitämään. Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.
Mauri, kerran katselin sitä sun normaalisti ajamistaMauri H. kirjoitti:Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Jarkko S, onnistuuko tuollaisen th700r4 lotjan vahvistus?Jarkko S kirjoitti:Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaaFrankie kirjoitti:ja offtopiccia
Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon. Vahvistettuna kestää jopa tuplasti, aika näyttää kun ukot vetää tehot "uusille sadoille"
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Ei ainakaan talavella, kesällä se on sitte jo eri asiaMauri H. kirjoitti:Varmaan näit näkyjä, enhän mä aja noinveskola kirjoitti:Mauri, kerran katselin sitä sun normaalisti ajamistaMauri H. kirjoitti:Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.Oliko se semmosta kun mersu tulee kylki edellä vastaan. No onneksi oli sentään lumi alla.

-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Voipihan se hymyilyttää kun pääsee käskemään semmosta konilaumaastonehead kirjoitti:nonnii, nokileka sai superturbon allensa ja lähti tornion suuntaan naama virneessä
heti semmonen sopiva kestotesti, noin 500km räntäsateessa.
aamulla kuullaan miten matka meni

Tähän aikaan illasta ja 500km, toivottavasti malttaa pitää kaasun pois pohjasta

matka meni hyvin kun vain maltto olla räpläämättä sitä kaasupoljinta. ilman morkoolia paineet asettu kilon tietämille ja meno maistu silti. rekan ohitukset piti tehdä kieli keskellä suuta ja pintakaasulla.
ihan uskomatonta miten ämpäriturbo vastaa kaasuun, painallus ja paineet on tapissa! nafta vaan ei oikein maistunu, vielä on puoli tankkia jäljellä vaikka yli 400km takana. pitääs käydä huomenna tankkaan täyteen ja laskea kulutus.
ihan uskomatonta miten ämpäriturbo vastaa kaasuun, painallus ja paineet on tapissa! nafta vaan ei oikein maistunu, vielä on puoli tankkia jäljellä vaikka yli 400km takana. pitääs käydä huomenna tankkaan täyteen ja laskea kulutus.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Jos ei kaipaa 4 vaihdetta ja lukkoturbiinia, niin TH350 saa kestämään myös aika mukavasti ja on kuulemma aika paljon pienemmät tehohäviöt (kuin TH400).Jarkko S kirjoitti:Kyllä onnistuu. Tuosta pystyy tekemän vastaavan kuin mitä on Corvettessa, jopa lujemman. Tehonkestosta en osaa sanoa mutta voisi olla jossain 500-600hp+ luokkia.VE6 kirjoitti:[Jarkko S, onnistuuko tuollaisen th700r4 lotjan vahvistus?
TH400 on semmoinen että kestää jonkun 600-900hp arviolta.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Kyllä vain. TH350 on tosiaan paljon kevyempi sisuksiltaan joten siinä mielessä etevämpi. Ja saa senkin kestämään, esim eräässä twinturboVetessä on TH350 ja on ilmeisesti pitänyt pintansa ihan mukavasti (ei meidän tekosia)Ahti kirjoitti:Jos ei kaipaa 4 vaihdetta ja lukkoturbiinia, niin TH350 saa kestämään myös aika mukavasti ja on kuulemma aika paljon pienemmät tehohäviöt (kuin TH400).
kulutus kestävyys syistä jos auton valmistajalla on tavoitteena että laatikko kestää 80 tuhatta no joku voi päästä hiukan pitemmällekin ja harraste pelissähän tuo kestää pienen virityksenkin kun kilometriä tulee vuodessa muutama tuhat
esim mersun laatikko kestää normaalisti 400tkm helsingin taksissakin ja joillakin muilla paljon pitempään sanoisin että vähintään noihin lukuihin tarvitaan kolme th laatikkoa osat on kyllä halpoja esim. th 700 korjaus kitti on 130eu
jaa ettäkö miksi syvälle routa pakkaa nostamaan esineitä pintaan onhan se kamalaa kun keväällä nurmikkoa ajaessa terä kilahtaa
esim mersun laatikko kestää normaalisti 400tkm helsingin taksissakin ja joillakin muilla paljon pitempään sanoisin että vähintään noihin lukuihin tarvitaan kolme th laatikkoa osat on kyllä halpoja esim. th 700 korjaus kitti on 130eu
jaa ettäkö miksi syvälle routa pakkaa nostamaan esineitä pintaan onhan se kamalaa kun keväällä nurmikkoa ajaessa terä kilahtaa

Oulussa silloinen luokkakaveri ajoi vielä silloin käytössä ollutta w124 250d langia. Kertoili auton toimineen hyvin, mutta nykyisellään vaihteisto luistaa vaihdoissa. Kilometrejä oli silloin n. 1 300 t. Kuulema suurin remontti on ollut kansiremontti 1 250 tkm kohdalla, mm. automaatti oli alkuperäinen. Matka-ajossahan se on ikänsä ollut, mutta kyllä moni automaatti olisi silti antautunut ennen sitä ajomäärää 

Sehän on nyt hyvällä mallilla
joko on kunnon hukkaportti käytössä niin pääsee ajamaan "normaali tehoilla"
eikös olekin mahtava tunne kun ne ahdot nousee rivakasti ja selkä liimautuu penkkiin kiinni ja alla on vielä oikealla räjähdys aineellla toimiva kulkuväline
kulutus ei varmaankaan ole kovin paha, omista kokemuksista väittäisin, että on varmaankin vähän laskenutkin vaikka jonkin verran sitä kaasupoljintakin räplää

joko on kunnon hukkaportti käytössä niin pääsee ajamaan "normaali tehoilla"
eikös olekin mahtava tunne kun ne ahdot nousee rivakasti ja selkä liimautuu penkkiin kiinni ja alla on vielä oikealla räjähdys aineellla toimiva kulkuväline

kulutus ei varmaankaan ole kovin paha, omista kokemuksista väittäisin, että on varmaankin vähän laskenutkin vaikka jonkin verran sitä kaasupoljintakin räplää

eipä ole mikään entisistä katiskoista kulkenut samalla tavalla. tunne on kuin lentokoneen nousukiihdytyksessä - turbiini viheltää, kuminauhamainen veto liimaa tiukasti penkkiin kiinni ja osa matkustajista on peloissaanjuudas kirjoitti:Sehän on nyt hyvällä mallilla![]()
joko on kunnon hukkaportti käytössä niin pääsee ajamaan "normaali tehoilla"
eikös olekin mahtava tunne kun ne ahdot nousee rivakasti ja selkä liimautuu penkkiin kiinni ja alla on vielä oikealla räjähdys aineellla toimiva kulkuväline![]()

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
sievässä ajossa se viheltää nätisti, mutta sitten kun käsketään niin se on tosi, että vänkärin paikka muuttuu pelkääjän paikaksi kun turbo oikein viheltäänokileka kirjoitti:eipä ole mikään entisistä katiskoista kulkenut samalla tavalla. tunne on kuin lentokoneen nousukiihdytyksessä - turbiini viheltää, kuminauhamainen veto liimaa tiukasti penkkiin kiinni ja osa matkustajista on peloissaan

Holsetin kutsu on tosiaankin vastustamaton. Ajelin just etelä-pohojanmaalta Ouluun ja täytyy sanoa että laatikko on kertakaikkisen pakko saada asap Jarkolle. Juniori oli mukana nautiskelemassa joten mitään ihan älytöntä ei voinut testailla mutta kyllä esim liikenneympyröistä tai kiihdytyskaistalta lähtiessä meinaa Ivaloiden ominaisuudet olla riittämättömät
Vaikka laatikko on kasattu uusilla osilla vajaa vuosi sitten niin ei pidä morkoolin kanssa mitenkään. Mynä-Holset-Stonehead-JarkkoS yhdistelmällä ja mersuforumin muiden asiantuntijoiden (Mauri ym) suosiollisella avustuksella voi tuntea miten selkänoja joutuu tiukoille yrittäessään pitää satakunta kiloa massaa etupenkin puolella. Morkooli on toistaiseksi pois käytöstä mutta kunnolla käskemällä ehtii tälläkin säädöllä juuri ja juuri
Kiitos stoneheadille - Kyllä lähtee


Kiitos stoneheadille - Kyllä lähtee
