W201 Miniturbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

spintterin kanget ei oikein helpolla väänny. Täytyy olla jotain erinlaista säädoissä tai paljon enemmän tehoa
Billett
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

stonehead kirjoitti:tästä pannusta ei ainakaan kanget väänny.

hienosti toimii jarkon touhuama laatikko
Tänkjuu verimats :P

Malttakaa alkuun ajella edes vähän sisäänajoa :wink:
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Paljonkos on tehotavoite?

ja offtopiccia

Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
BMW-kuski on aina oikeassa
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Frankie kirjoitti:ja offtopiccia

Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaa :)

No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon. Vahvistettuna kestää jopa tuplasti, aika näyttää kun ukot vetää tehot "uusille sadoille" :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jarkko S kirjoitti:
Frankie kirjoitti:ja offtopiccia

Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaa :)

No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon.
Joo, puol vuotta yli 400 tkm ajetulla laatikolla n. 600 Nm väännöillä ja aika rääkkiä, kesti just ja just, ja itseasiassa taisi olla ihan viimoinen hetki laittaa se remppaan.

Ei kannata säästellä sen laatikon kanssa, vaikka vakiokuntoisella pärjäisikin, on se silti sellaista värkkäämistä ja varomista että sen saa edes jotenkin pitämään. Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.
Mauri, kerran katselin sitä sun normaalisti ajamista :twisted: Oliko se semmosta kun mersu tulee kylki edellä vastaan. No onneksi oli sentään lumi alla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
VE6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:57
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja VE6 »

Jarkko S kirjoitti:
Frankie kirjoitti:ja offtopiccia

Mitenkäs tuollaista automaattilaatikkoa käytännössä vahvistetaan ja kuinka paljon se itse asiassa sitten "vahvistuu" operaation jälkeen?
Lisätään levyjä, katsotaan välykset kohilleen ja pari omaa ovelaa kikkaa :)

No alunperin 722.3 on mitoitettu ~400Nm:lle mutta kesti esmes Maurilla aika paljon ylikin tuon. Vahvistettuna kestää jopa tuplasti, aika näyttää kun ukot vetää tehot "uusille sadoille" :twisted:
Jarkko S, onnistuuko tuollaisen th700r4 lotjan vahvistus?
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

VE6 kirjoitti:[Jarkko S, onnistuuko tuollaisen th700r4 lotjan vahvistus?
Kyllä onnistuu. Tuosta pystyy tekemän vastaavan kuin mitä on Corvettessa, jopa lujemman. Tehonkestosta en osaa sanoa mutta voisi olla jossain 500-600hp+ luokkia.

TH400 on semmoinen että kestää jonkun 600-900hp arviolta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.
Mauri, kerran katselin sitä sun normaalisti ajamista :twisted: Oliko se semmosta kun mersu tulee kylki edellä vastaan. No onneksi oli sentään lumi alla.
Varmaan näit näkyjä, enhän mä aja noin :lol:
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mauri H. kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Kerralla kuntoon ja sitten saa ajaa ihan normaalisti.
Mauri, kerran katselin sitä sun normaalisti ajamista :twisted: Oliko se semmosta kun mersu tulee kylki edellä vastaan. No onneksi oli sentään lumi alla.
Varmaan näit näkyjä, enhän mä aja noin :lol:
Ei ainakaan talavella, kesällä se on sitte jo eri asia :wink:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eikös ne teinikorollat ja p¤¤¤¤bemarit suttaile jäätiköllä. Kesällä sitten sutataan sen mitä sattuu suttaamaan :lol:
Voihan se tietysti joskus talvella vahingossa vähän kuopasta.... :oops:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

nonnii, nokileka sai superturbon allensa ja lähti tornion suuntaan naama virneessä

heti semmonen sopiva kestotesti, noin 500km räntäsateessa.
aamulla kuullaan miten matka meni
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

stonehead kirjoitti:nonnii, nokileka sai superturbon allensa ja lähti tornion suuntaan naama virneessä

heti semmonen sopiva kestotesti, noin 500km räntäsateessa.
aamulla kuullaan miten matka meni
Voipihan se hymyilyttää kun pääsee käskemään semmosta konilaumaa :D

Tähän aikaan illasta ja 500km, toivottavasti malttaa pitää kaasun pois pohjasta :roll:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

matka meni hyvin kun vain maltto olla räpläämättä sitä kaasupoljinta. ilman morkoolia paineet asettu kilon tietämille ja meno maistu silti. rekan ohitukset piti tehdä kieli keskellä suuta ja pintakaasulla.

ihan uskomatonta miten ämpäriturbo vastaa kaasuun, painallus ja paineet on tapissa! nafta vaan ei oikein maistunu, vielä on puoli tankkia jäljellä vaikka yli 400km takana. pitääs käydä huomenna tankkaan täyteen ja laskea kulutus.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jarkko S kirjoitti:
VE6 kirjoitti:[Jarkko S, onnistuuko tuollaisen th700r4 lotjan vahvistus?
Kyllä onnistuu. Tuosta pystyy tekemän vastaavan kuin mitä on Corvettessa, jopa lujemman. Tehonkestosta en osaa sanoa mutta voisi olla jossain 500-600hp+ luokkia.

TH400 on semmoinen että kestää jonkun 600-900hp arviolta.
Jos ei kaipaa 4 vaihdetta ja lukkoturbiinia, niin TH350 saa kestämään myös aika mukavasti ja on kuulemma aika paljon pienemmät tehohäviöt (kuin TH400).
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Ahti kirjoitti:Jos ei kaipaa 4 vaihdetta ja lukkoturbiinia, niin TH350 saa kestämään myös aika mukavasti ja on kuulemma aika paljon pienemmät tehohäviöt (kuin TH400).
Kyllä vain. TH350 on tosiaan paljon kevyempi sisuksiltaan joten siinä mielessä etevämpi. Ja saa senkin kestämään, esim eräässä twinturboVetessä on TH350 ja on ilmeisesti pitänyt pintansa ihan mukavasti (ei meidän tekosia)
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

minä olisin sitä mieltä että kaikki TH xxxxx sarjan lootat pitäisi peittää maahan

muokataan vielä että syvälle :wink:
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

xr5t kirjoitti:minä olisin sitä mieltä että kaikki TH xxxxx sarjan lootat pitäisi peittää maahan

muokataan vielä että syvälle :wink:
syystä että??
dodge dart 1967
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kulutus kestävyys syistä jos auton valmistajalla on tavoitteena että laatikko kestää 80 tuhatta no joku voi päästä hiukan pitemmällekin ja harraste pelissähän tuo kestää pienen virityksenkin kun kilometriä tulee vuodessa muutama tuhat
esim mersun laatikko kestää normaalisti 400tkm helsingin taksissakin ja joillakin muilla paljon pitempään sanoisin että vähintään noihin lukuihin tarvitaan kolme th laatikkoa osat on kyllä halpoja esim. th 700 korjaus kitti on 130eu

jaa ettäkö miksi syvälle routa pakkaa nostamaan esineitä pintaan onhan se kamalaa kun keväällä nurmikkoa ajaessa terä kilahtaa :shock:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Oulussa silloinen luokkakaveri ajoi vielä silloin käytössä ollutta w124 250d langia. Kertoili auton toimineen hyvin, mutta nykyisellään vaihteisto luistaa vaihdoissa. Kilometrejä oli silloin n. 1 300 t. Kuulema suurin remontti on ollut kansiremontti 1 250 tkm kohdalla, mm. automaatti oli alkuperäinen. Matka-ajossahan se on ikänsä ollut, mutta kyllä moni automaatti olisi silti antautunut ennen sitä ajomäärää :shock:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Isän camarossa on th700 r4 loota ja autolla ajettu jotain 250tkm ja lootalle ei ole tehty mitään ja hyvin pelaa....vaihtaakin eri nätisti....eikä kuitenkaan luista..
Itse tein ja säästin
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

petska kirjoitti:Isän camarossa on th700 r4 loota ja autolla ajettu jotain 250tkm ja lootalle ei ole tehty mitään ja hyvin pelaa....vaihtaakin eri nätisti....eikä kuitenkaan luista..
ja minun mielestä th350 on vielä pitkä ikäisempi. onko xr5t kokemukset th200 ?
dodge dart 1967
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Jaahas, hyvä että tällekin perälle leviää dieselturpohullutus. Tuntunu olevan aika vähäistä täällä. Enämpi vain nuita civiccejä...
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Markus kirjoitti:Jaahas, hyvä että tällekin perälle leviää dieselturpohullutus. Tuntunu olevan aika vähäistä täällä. Enämpi vain nuita civiccejä...
no, laitettiin vaan vanhukseen vähän uutta osaa niin menee taas seuraavat 300tkm leppoisasti.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Sehän on nyt hyvällä mallilla 8)
joko on kunnon hukkaportti käytössä niin pääsee ajamaan "normaali tehoilla"
eikös olekin mahtava tunne kun ne ahdot nousee rivakasti ja selkä liimautuu penkkiin kiinni ja alla on vielä oikealla räjähdys aineellla toimiva kulkuväline :wink:
kulutus ei varmaankaan ole kovin paha, omista kokemuksista väittäisin, että on varmaankin vähän laskenutkin vaikka jonkin verran sitä kaasupoljintakin räplää :lol:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

juudas kirjoitti:Sehän on nyt hyvällä mallilla 8)
joko on kunnon hukkaportti käytössä niin pääsee ajamaan "normaali tehoilla"
eikös olekin mahtava tunne kun ne ahdot nousee rivakasti ja selkä liimautuu penkkiin kiinni ja alla on vielä oikealla räjähdys aineellla toimiva kulkuväline :wink:
eipä ole mikään entisistä katiskoista kulkenut samalla tavalla. tunne on kuin lentokoneen nousukiihdytyksessä - turbiini viheltää, kuminauhamainen veto liimaa tiukasti penkkiin kiinni ja osa matkustajista on peloissaan 8)
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

nokileka kirjoitti:eipä ole mikään entisistä katiskoista kulkenut samalla tavalla. tunne on kuin lentokoneen nousukiihdytyksessä - turbiini viheltää, kuminauhamainen veto liimaa tiukasti penkkiin kiinni ja osa matkustajista on peloissaan 8)
sievässä ajossa se viheltää nätisti, mutta sitten kun käsketään niin se on tosi, että vänkärin paikka muuttuu pelkääjän paikaksi kun turbo oikein viheltää :lol:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Elekää nyt puhuko, köyhän täytyy kohta ottaa lainaa superturpon hankkimiseksi.

Alkaa kohta harmittaa että hommasi bensakoneisen vehkeen.
Avatar
Vil_Ma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 76
Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vil_Ma »

e320 kirjoitti:Elekää nyt puhuko, köyhän täytyy kohta ottaa lainaa superturpon hankkimiseksi.

Alkaa kohta harmittaa että hommasi bensakoneisen vehkeen.

Pitää tulla ottaan kyytiä ja hakehen sitä kuumetta kunnolla! Holsetin kutsu on äärettömän tehokas...
-pensalla pestään pensselit-
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Holsetin kutsu on tosiaankin vastustamaton. Ajelin just etelä-pohojanmaalta Ouluun ja täytyy sanoa että laatikko on kertakaikkisen pakko saada asap Jarkolle. Juniori oli mukana nautiskelemassa joten mitään ihan älytöntä ei voinut testailla mutta kyllä esim liikenneympyröistä tai kiihdytyskaistalta lähtiessä meinaa Ivaloiden ominaisuudet olla riittämättömät :twisted: Vaikka laatikko on kasattu uusilla osilla vajaa vuosi sitten niin ei pidä morkoolin kanssa mitenkään. Mynä-Holset-Stonehead-JarkkoS yhdistelmällä ja mersuforumin muiden asiantuntijoiden (Mauri ym) suosiollisella avustuksella voi tuntea miten selkänoja joutuu tiukoille yrittäessään pitää satakunta kiloa massaa etupenkin puolella. Morkooli on toistaiseksi pois käytöstä mutta kunnolla käskemällä ehtii tälläkin säädöllä juuri ja juuri :wink:

Kiitos stoneheadille - Kyllä lähtee :shock:
Vastaa Viestiin