w201 -86 mittariston irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nanno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 30.03.2004 10:24

w201 -86 mittariston irroitus

Viesti Kirjoittaja nanno »

Kaikki mittarivalot on pimeänä, myös lämmönsäätimien valot.
Lämmönsäätimien nupit sain irti ja lamput oli kaikki hajalla, mutta miten ihmeessä lähtee mittaristo irti????
W202 - 200CDI - Esprit -00
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Mittariston irrotukseen tarvitaan erikoistyökalu. Tai ainakin periaatteessa. Mittaristossa ei ole mitään kiinitysruuvia, se on vain painamaalla omassa kolossaan. mittariston irrotuskoukut työnnetään mittarin sivusta noin 2cm syvyyteen ja käännetään 90astetta. Sen jälkeen mittaristo vedetään pois.
_______________________________
Ainakin KL-varaosat myy tätä työkalua:

8708 Mittariston irroituskoukut
Hinta: 20,00 EUR
_______________________________
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Koura taakke vaijeri irti ja työnnät mittariston pihalle, helppoa kun mikä, eikä tarvitse koukkuja.

edit: olikohan -86 mallissa enää ölynpaine putkea mittarin taakse? Jos oli niin sekin irti.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Onhan tuo tyyli helppoa, mutta pitää purkaa paljon enemmän. Eli vielä HELPOMPAA on ottaa irti niillä koukuilla...... :D
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

ala potku-pahvi irti, siinä on se enemmän purkamista :wink:
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

:evil: .... :) On monia ihmisiä, joille sen irrottaminen tuottaa jo tuskaa :) .... :evil:

Mutta näinhän se käytännössä menee. Jos ei ole koukkuja niin sitten se irrotetaan jollain muulla konstilla.
nanno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 30.03.2004 10:24

Viesti Kirjoittaja nanno »

Ei missään ole kuvaa/mallia koukusta??? Äkkiäkös sellaiset vääntäis...
W202 - 200CDI - Esprit -00
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Katoppa tämä. Kuva on aika huono, mutta yritä saada selvää.

[/img]http://194.251.244.158/auctionimages/9/ ... 1-orig.jpg
nanno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 30.03.2004 10:24

Viesti Kirjoittaja nanno »

E300TD kirjoitti:Katoppa tämä. Kuva on aika huono, mutta yritä saada selvää.

[ http://194.251.244.158/auctionimages/9/60/263149938e5c49221d357f0a2bac1-orig.jpg ]
Kiitos kuvasta... juu pitää tehdä tuollaiset..
W202 - 200CDI - Esprit -00
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Tasan minuutti koukuilla ja mittaritaulu on kännyssä..TERE
nanno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 30.03.2004 10:24

Viesti Kirjoittaja nanno »

Koukut tehty. Huomenna selviää irtoaako mittari. Kiitoksia neuvoista.
W202 - 200CDI - Esprit -00
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

:D Kerro sitten tulos!! :D
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

nanno kirjoitti:Koukut tehty. Huomenna selviää irtoaako mittari. Kiitoksia neuvoista.
Nytkytä vuoron perään kumpaakin puolta.202:ssa koukut työnnetää alareunan vaakatasosta,2-4cm sivua ylös päin,taitaa olla kaikissa suurin piirtein sama.TERE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mittarivaijeri ensin irti vaihteistosta kun on 201 kyseessä.
wiimax.fi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

dealer kirjoitti:Mittarivaijeri ensin irti vaihteistosta kun on 201 kyseessä.
Mites tuo noin niinku käytännössä tapahtuu? Onko samallalailla jengoilla siellä vaihteiston päässä ku mittarin takana?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaijeri on vaihteistossa kiinni yhdellä 10 mm kantaisella ruuvilla.
"Pikkuräikkä", jatko ja hylsy on hyvä yhdistelmä.
Ruuvi pois, vaijeri lähtee sitten nykäisemällä irti.
wiimax.fi
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Minkätakia vaijeri pitää irrottaa vaihteistosta?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaijeri on niin lyhyt ettei mittaristo tule paljoakaan ulospäin kolostaan ennenkuin alkaa kanittaa.
Väkisin vääntämällä vaijeri menee pilalle; kuori venähtää.

W124 riittää kun ottaa vaijerin jalkatilasta irti "koukusta".
wiimax.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Höh. Pienet ja vikkelät sormet kun on niin vaijeri lähtee helposti ruuvaamalla sormilla kun sormet työntää sinne mittarin taakse, näin ainakin mulla on ollut.

Mutta jos uitetuilla lenkkimakkaroilla yrittää, niin jää haaveeksi, jolloinka täytyy ottaa dealerin neuvosta vaarin, ja tehdä pohjanmaan kautta :wink:
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no sen verran mitä minä oon mersun mittaristoja purkanut, niin en ole yhdessäkään vielä noita koukkuja tarvinnut. Yleensä lähtee irti kun vaan ottaa sormilla kiinni reunoista ja vetää, tai sitten jos se ei auta niin temmi väliin ja vääntää muoveja vasten ja kangas väliin niin ei jää jälkiä. Joissain on mittarin vaijeri aika tiukalla niin silloin potkupaneelista 3 ruuvia irti ja se alas niin pääsee siihen käsiksi, itellä kun on luoja suonut sen verran karut rukkaset niin joutuu ottamaan sen lämppärin putken irti mutta muuten homma onnistuu helposti ja nopeasti ilman noita koukkujakin.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eikö mittaristoa irrotettaessa saata ponnahtaa paikoiltaan kaikki merkkivaloLEDit?Vai onko pitkät piuhat?Jos ne irtoaa "hallitsemattomasti"niin pirullakos ne takaisin oikeisiin koloihinsa saa arvuuteltua?Vai kyselenkö tyhmiä?
"I´ll get me coat..."
Viimeksi muokannut Ari, Ti 08.03.2005 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Erno T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 12.02.2004 13:04

Viesti Kirjoittaja Erno T. »

Toi w201 mittariston irrotus on kyllä todella rasittavaa. Varsinkin sen vaijerin irrotus.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ari kirjoitti:Eikö mittaristoa irrotettaessa saata ponnahtaa paikoiltaan kaikki merkkivaloLEDit?Vai onko pitkät piuhat?Jos ne irtoaa "hallitsemattomasti"niin pirullakos ne takaisin oikeisiin koloihinsa saa arvuuteltua...vai onko pitkät piuhat?Vai kyselenkö tyhmiä?
"I´ll get me coat..."
On niissä piuhaa... Kaikki on merkitty hyvin, eli löytävät paikkansa vaikka irtoisivatkin. Vain mittariston oikeanpuoleiset merkkivalot ovat piuhojen päässä (ASD, SRS, ABS...), muut mittariston piirilevyssä. Ei huolta noiden suhteen.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Notna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 15.12.2004 19:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Notna »

Mites sitten kun pitäis neuloja irrotella?
Nopeusmittarin "tappi" missä neula on kiinni taitaa päästä pöyrähtämään vastapäivään kun neulan nykäsee irti?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13606
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ari kirjoitti: "I´ll get me coat..."
:lol: :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

zapp kirjoitti:Mites sitten kun pitäis neuloja irrotella?
Nopeusmittarin "tappi" missä neula on kiinni taitaa päästä pöyrähtämään vastapäivään kun neulan nykäsee irti?
Nosta neula varovasti rajoitintapin yli, niin näet missä kohtaan viisarin lepoasento on.
Sitten kasatessa neula samaan asentoon, niin ei pitäisi mennä väärään kohtaan :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin