Pelastakaa W140

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pelastakaa W140! Tällainen vetoomus esitettiin uusimassa M-B Classic -lehdessä. Kirjoittaja oli kovasti huolissaan siitä, että W140 alkaa uhkaavasti kadota katukuvasta - jopa niin, että W126-malleja on bongattavissa peräti tiuhempaan. Kaikkien aikojen suurimpaan S-koppaiseen suhtaudutaan tarinan mukaan hyljeksivästi, mm. siksi että sitä pidetään ekologisena karhunpalveluksena autoilevalle(kin) maailmalle. Huolimatta siitä, että sen kierrätettävyysajattelu on yksi edistyksellisimpiä. Kirjoittajan mukaan mielenkiinnon puute malliin vaarantaa koko mallin olemassaolon S-klassikkojen joukossa.

Tuntuu vain, että kyseessä on kapeahko yhden kaverin mielipide. Merkistä riippumatta jokainen 10 vuoden ikää hätyyttelevä ja yli 2-litrainen kiesi alkaa olla saksalaisittain ongelmakapistus. Toisaalta nythän 140-malleja vasta alkaa saada säädylliseen hintaan tänne pohjan perukoille, joten myrskyvaroitus ei kuitenkaan taida koskea meitä. Kyllä "fanteille" ottajia olisi....

P.S. Ko. puolen sivun juttu tuli lukaistua aivan pikapikaa, mutta tuollainen ensivaikutelma tarinasta jäi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä meikäläiselle käyttöautoksi kelpaisi tuollainen W140 300 turbodiesel, kuten Jysillä, ei siitä varmaan matka-auto enää parane, kun vaan hinnat olisi köyhäystävällisemmät :lol:
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mauri H. kirjoitti:Kyllä meikäläiselle käyttöautoksi kelpaisi tuollainen W140 300 turbodiesel, kuten Jysillä, ei siitä varmaan matka-auto enää parane, kun vaan hinnat olisi köyhäystävällisemmät :lol:
Sama juttu... Mielelläni ottaisin tuollaisen mukavan tankin ajoon turboD:nä
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaapo kirjoitti:Kaikkien aikojen suurimpaan S-koppaiseen suhtaudutaan tarinan mukaan hyljeksivästi, mm. siksi että sitä pidetään ekologisena karhunpalveluksena autoilevalle(kin) maailmalle. Huolimatta siitä, että sen kierrätettävyysajattelu on yksi edistyksellisimpiä. Kirjoittajan mukaan mielenkiinnon puute malliin vaarantaa koko mallin olemassaolon S-klassikkojen joukossa.
Jos automalli häviää katukuvasta, niin eikös tuo kierrätys silloin ilmeisesti toimi ihan niin kuin on ajateltukin. :wink:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllä minäkin näen märkiä unia langiversioisesta W140:stä, joten Classic lehdessä olleen artikkelin kirjoittajalle voisi varmaan ilmoittaa että Suomessa on monenmonta W140:n himoitsijaa vieläkin - ei tarvitse Gerbertin huolestua. :wink:

Ko. tekstissä myös kerrottiin että aikoinaan sitä hyljeksittiin myös suurehkon kokonsa ja painonsa puolesta. Nissan Micra kokoluokan kanssa suuri S joutuessaan kolariin teki muka puistattavan pahannäköistä jälkeä siellä Micran sisällä... :?

(Mitäs ajelevat sellaisilla saippuakupeilla - Päällepuhuneen huomio) :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tavalliselle tallaajalle tuo w140 on hiukan turhan iso auto/ huomiota herättävä. Itse voisin tuolla kyllä ajella, sillä olen kaveripiirissä tunnettu mersunmies, mutta corolla porukalla ei ole munaa tuommoisen rattiin hypätä. Vielä jos tummentaisi lasit ja mongertaisi Venäjää, olisi tietynlainen huomio taattu :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

JP74 kirjoitti:Tavalliselle tallaajalle tuo w140 on hiukan turhan iso auto/ huomiota herättävä...... mutta corolla porukalla ei ole munaa tuommoisen rattiin hypätä.
Se on kumma juttu, kuinka kaikkeen tottuu ja osin turtuukin. Itselle tuo oman aikakautensa lossi eli 126 ei tunnu mitenkään isolta, pikemminkin luontevalta käden ja persauksen jatkeelta - aina siihen asti kun vastaavan näkee liikenevaloissa vieressä tai oman kuvajaisensa Hämeenkadun näyteikkunassa - "onks tää noin hemmetinmoinen rotjake"... :shock:

Varmasti näin kävisi myös 140:n kohdalla, joten mitään häveliäisyysesteitä ei moisen rattiin hyppäämisen kanssa tulisi. Edes suomen kieltä puhuessa :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

[quote="Kaapo"]
Se on kumma juttu, kuinka kaikkeen tottuu ja osin turtuukin. Itselle tuo oman aikakautensa lossi eli 126 ei tunnu mitenkään isolta, pikemminkin luontevalta käden ja persauksen jatkeelta
quote]

Totta tuo. Aina jaksan hämmästyä, kun liikenteessä tulee vastaan toinen 124 (mikä siis tapahtuu melko usein :D ), että noinko 'isolla' autolla sitä itsekin on liikenteessä. Jotenkin se vaan sopii mulle ikään kuin hansikas käteen. :wink:
Itse asiassa tuo konepellin tuijottelu tuntui aluksi, kun Mersuun siirtyi, ihan kookkaan kapineen luotsaamiselta, mutta siihen tottui ehkä jo viikossa. Toisaalta se on aiheuttanut sellaisen riippuvuuden, että en enää koskaan halua käyttöautoa, jossa ei pitkä keula näy kokonaisuudessaan kuljettajan paikalta. Enkä siis pode itsetunto-ongelmia, ja oma varustuskin on käsittääkseni ihan 'standardimitoissa'. :wink:
Jotenkin on kyllä alkanut silti tehdä mieli jotain todella massiivista kuljettajan paikalta tuijoteltavaa. Joku 70-luvun alun fullsize jenkkipeli voisi olla siinä mielessä kiva harrastuskapine. :oops:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

RH kirjoitti: Toisaalta se on aiheuttanut sellaisen riippuvuuden, että en enää koskaan halua käyttöautoa, jossa ei pitkä keula näy kokonaisuudessaan kuljettajan paikalta.:


Näin se menee, vaikka ns. järkevät ihmiset sitä eivät halua aina ymmärtääkään :lol: Toinen, jo aiemminkin puheena ollut, must-tekijä on tähden näkyminen kuskinpukille. Kovin oli outoa ajaa esim. oma lulla maalarista hallille ilman maskia. Lisäksi uusissa Mersuissa tahtoo tuo konepelti laskeutua näkymättömiin kuskin pukilta katsottuna.
RH kirjoitti: Joku 70-luvun alun fullsize jenkkipeli voisi olla siinä mielessä kiva harrastuskapine. :oops:
Aika ahkerasti tuli aikanaan ajetultua Chevyn 350 Capricella ja puukylkisellä Pontiac 302 Safarilla, eivät tosin olleet omissa nimissä, mutta silti. Omistajatason rekisteriotteella varustettu Pontikka FF 305 tarjosi sekin nokkaa näytille riittämiin, mutta yksikään näistä jenkeistä ei halunnut pysyä läjässä tuhatta kilsaa enempää kerrallaan :x . Aina jotain pientä tai sitten isompaa... Niissä taitaisi tänäkin päivänä olla harrastusta liiankin kanssa, joten täytyy tyytyä saksalaiseen konepeltinäkymään :lol:
Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 09.03.2005 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapon jenkkiharrastusta peesaten täytyy todeta että Ömeeriga-periodi on eletty täälläkin. Väitän pärstä peruslukemilla ettei yhteenkään Mersuun saa tungettua sellaista määrää rosvoliittimiä kuin joskus omistamaani vm-88 Chevrolet fleetside silverado pick-uppiin :shock: Kosla oli kuin Abikon näyttelyauto :shock: Jos on nykymersuissa sähkövikaa, niin vastaantulijoita niissä hommissa ollaan jos jenkit isketään puntariin. Pidän heitä tienraivaajina arvioitaessa elektroonisen kummittelun laivaamista Suomeen. :x ( Ja kun vielä oppisivat kuuntelemaan radiota aseman kohdalta eikä desimaalin sen vierestä, parillisia lukemia ei orkkisration näyttöön pilkun jälkeen saanut :x )
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kunpa voisinkin pelastaa edes yhden V140:sen turbokiisselillä varustettuna.

Resurssit ovat vain rajalliset, kun pelastettavien listalta löytyy ainakin V126, W124 4-matic, G-sarjalaista yo:n lisäksi... :?

Kummasti tähänkin ketjuun löytyy vastaajia jolle panzerwagenässä kelpaisi, joten W140:sen säilyminen jälkipolville lienee turvattu.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

vesa kirjoitti: Ja kun vielä oppisivat kuuntelemaan radiota aseman kohdalta eikä desimaalin sen vierestä, parillisia lukemia ei orkkisration näyttöön pilkun jälkeen saanut :x
Tämä viimeinen sportti-Pontikka oli tuontituliainen, joten siinä oli kiinni alkuperäinen AC Delco, joka ei sekään tuntenut näitä "väliasemia". Lisäksi asennus ja koko höskän muoto oli mallikohtainen, joten korvaavaa poppikonetta ei sitten viitsinyt alkaa edes haeskella. Kai tuon asemajaon olisi saanut ammattimies tinattua ja tunattua myös kotimaisille asetuksille. Mutta eipä soitin sitten kiinnostanut varkaitakaan :shock:
Hyvinhän tämä topicci saatiin suistettua alkuperäisestä aiheestaan :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Olli Lajunen kirjoitti:Kunpa voisinkin pelastaa edes yhden V140:sen turbokiisselillä varustettuna.
Ikävä kyllä siinä tapauksessa pitäisi ollin käydä tekniikanvaihtopuuhiin, sillä dieselmoottoria ei tehdasasenteisena pitkään 140-koppaan saanut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ilman muuta tuollainen tankki seuraavaksi, vaan minä vuonna? 126:ssa on autoa vielä ainakin 10 vuodeksi eteenpäin. :D

Seisoipa muuten C124 yhtenä päivänä C140:sen vieressä ja j-lauta kun 124:nen näytti aivan onnettoman pieneltä ja iänkaikkisen vanhalta Mummo Ankan ropposelta siihen verrattuna. Ei tietysti mikään ihmekään, C140 kun on liki 20 senttiä leveämpi, semmonen lahna että oksat poies. Monen mielestä ruma, omasta mielestä taideteos. Yli kahden tonnin omapainosta ja yli viiden metrin pituudesta huolimatta takajalkatilaa näytti olevan, jos mahdollista, vielä C124:ääkin vähemmän mutta viis siitä. 8)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaapo kirjoitti: Toinen, jo aiemminkin puheena ollut, must-tekijä on tähden näkyminen kuskinpukille.
Juu, totta tosiaan. Sitä on helpompi tähtäillä tuolla liikenteessä, kun keskittää katseensa pelkästään tuon tähden läpi. :roll: :wink: :lol: :?:
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Kunpa voisinkin pelastaa edes yhden V140:sen turbokiisselillä varustettuna.
Ikävä kyllä siinä tapauksessa pitäisi ollin käydä tekniikanvaihtopuuhiin, sillä dieselmoottoria ei tehdasasenteisena pitkään 140-koppaan saanut.

Ilonpilaaja. :x ;)

Tämä on taas näitä käsittämättömiä juttuja. Sitäkään en ymmärrä ettei uusimpaan ässään saa nelivetoa ja dieseliä yhtäaikaa.

Seuraaviin mersuihin ei viitsisi tekniikan vaihtoa tehdä, vaikka sitäkin on tullut kokeiltua. Tavoitteena on hommata kerralla soiva peli, joten täytynee tyytyä ahtaaseen malliin (sitten joskus).
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kyllä meikäläiselläkin tuo W140 oli ensisijainen toivomus autoa ostaessa.

Sellainen tulee pihaan heti kun lompsa on sen verran kunnossa ettei ensimmäinen ilmastointiremontti kaada taloutta.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

On se kyllä mahittoman uljas peli tuo möhköässä, kaveri on pelastanut yhden sellaisen. Kyiti on eri planeetalta verrattuna satakakskutoseen, tosin niin on auton taarakin :shock: Jos oma 126 näyttää isolta pirttihirmun mitsun vieressä, niin tilanne rauhoittuu kaverin ajaessa pihaan. Jo pelkästään korkeus on sitä luokkaa että kattoa pestessä tulee mieleen lähteä etsimään varastosta luistimia ja tikapuita :shock: Joskus kun älyäisi lopettaa tämän köyhtymisen niin V12 pannulla varustettu W140 kyllä turvottaisi eturauhasen käpylisäkettä muutamalla kuutiosentillä :shock: :oops: Ja vähemmänhän noissa tuntuu näitä lapsentauteja olevan kuin uusimmissa... :wink:

OT:( :lol: Yllätys sinällään...)

Jos Kaapo lanttu vinksahtaa vielä nykyisestäänkin ja hommaat toistamiseen Bontijag zavarin talouteen :shock: , niin meikäläiseltä löytyy uudet puuteipit lotjan kuskin kylkeen. Tulivat joskus talokaupan kylkiäisinä :lol:
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Minä vannoutuneena coupe fanina harkitsen joskus C140:n ostoa,tietysti v12 moottorilla...joskus vuosien päästä varmaankin jos ei uudemmat CL:t ole jo halventuneet tarpeeksi
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja markku »

Kaapo kirjoitti:Pelastakaa W140! Tällainen vetoomus esitettiin uusimassa M-B Classic -lehdessä. Kirjoittaja oli kovasti huolissaan siitä, että W140 alkaa uhkaavasti kadota katukuvasta.
Vinkki Vinkki: MB Klubin jäsenet saavat MB Classic-lehden ( Tähdellisten lisäksi ) ILMAISEKSI jäsenetuna seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.

Artikkelissa arvailtiin W140 häviämisen syitä ja yksi merkittävä on vienti Venäjälle ja entisiin pikkukaalimaihin. Näihin on siirtynyt merkittävä osa W140 kannasta, autoahan ei valmistettu kuin 406 532 kpl, joista koko länsi-Eurooppaan ei jäänyt yhteensä kuin kolmannes.

Paalaukseen näitä tuskin vielä hirveän isoa prosenttia ole mennyt.

nimim. Musta äSsä, musta nahkatakki ja turkislakki.
S320L -97
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Huh ilmankos siinä puhuttiin pelastamisesta. Julma kohtalo.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja Roisto »

markku kirjoitti:Vinkki Vinkki: MB Klubin jäsenet saavat MB Classic-lehden ( Tähdellisten lisäksi ) ILMAISEKSI jäsenetuna seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.
Onko tuo MB Classic lehti joku Mersun oma mainoslehdykkä vai mikä? Tämä?

t.
nimim. Jäsenyyttä jonkin aikaa harkinnut.
E500 – 211.070
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja pt »

Roisto kirjoitti:
markku kirjoitti:Vinkki Vinkki: MB Klubin jäsenet saavat MB Classic-lehden ( Tähdellisten lisäksi ) ILMAISEKSI jäsenetuna seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.
Onko tuo MB Classic lehti joku Mersun oma mainoslehdykkä vai mikä? Tämä?

t.
nimim. Jäsenyyttä jonkin aikaa harkinnut.
Juurikin tuo. Eli aivan asia lehti ja kiva yllätys oli "tilauksen" alkaminen!
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PT kirjoitti: Juurikin tuo. Eli aivan asia lehti ja kiva yllätys oli "tilauksen" alkaminen!
Pieni sivuvivahde vielä tähän. Olin Daamin rempparuljanssissa ja talviloman tainnuttamana unohtanut autuaasti hoitaa Klubin jäsenmaksun tälle vuodelle, taisi mennä liki kuukauden pitkäksi :shock: .
Sen sijaan, että Klubista olisi tullut karhunootti, tuli Saksasta tyylikäs kirje. Siinä todettiin Classic-julkaisun kehumisen loppukaneetiksi, että mikäli hoidat jäsenmaksun ajoissa omaan paikalliseen klubiisi, tulet saamaan Classic-lehden jäsenetuna tänäkin vuonna ja siiitä eteenkin päin.

Aika ovela tapa muistuttaa asiasta hienovaraisesti. Jos ei sitten ollut tuo ajoitus silkka sattumus lähtettäjän puolelta. Mutta maksu hoitui heti yhtä kaikki ja se kaiketi on tärkeintä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pelastakaa W140

Viesti Kirjoittaja pt »

Kaapo kirjoitti:
PT kirjoitti: Juurikin tuo. Eli aivan asia lehti ja kiva yllätys oli "tilauksen" alkaminen!
Pieni sivuvivahde vielä tähän. Olin Daamin rempparuljanssissa ja talviloman tainnuttamana unohtanut autuaasti hoitaa Klubin jäsenmaksun tälle vuodelle, taisi mennä liki kuukauden pitkäksi :shock: .
Sen sijaan, että Klubista olisi tullut karhunootti, tuli Saksasta tyylikäs kirje. Siinä todettiin Classic-julkaisun kehumisen loppukaneetiksi, että mikäli hoidat jäsenmaksun ajoissa omaan paikalliseen klubiisi, tulet saamaan Classic-lehden jäsenetuna tänäkin vuonna ja siiitä eteenkin päin.

Aika ovela tapa muistuttaa asiasta hienovaraisesti. Jos ei sitten ollut tuo ajoitus silkka sattumus lähtettäjän puolelta. Mutta maksu hoitui heti yhtä kaikki ja se kaiketi on tärkeintä.
Tuli kaikille sama kirje.. Olin maksanut kyllä jo. Tosin kaveri oli ehtinyt maksaa maksaa ks lehden tilauksen juuri, joten ilmasiksi olisi saannut, mutta maksoi kuitenkin :cry: Eivät taida rahoja sentään palauttaa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Pelastakaa sotamies W140

Viesti Kirjoittaja markku »

Kaapo kirjoitti:Pelastakaa W140! Tällainen vetoomus esitettiin uusimassa M-B Classic -lehdessä. Kirjoittaja oli kovasti huolissaan siitä, että W140 alkaa uhkaavasti kadota katukuvasta.
Tässä on W140-germaanifoorumilta lainattuja lukusia Saksassa rekisteröityjnä olevien 600-koneisten äSsien määrästä. Määrä on jo pudonnut alle puoleen huippuvuosista:

Vuosi 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2001 2002 2003
Määrä: 718 5247 5892 6530 6848 6660 6275 5535 4872 4151 3631 3180

Koko lista mallikohtaisine erittelyineen paremmin muotoiltuna löytyy täältä.
S320L -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vienti vetää :lol: sillä arvelenpa, että harvassa ovat paalaimen kitaan joutuneet 12-pyttyiset. Raskailla kuutiotilavuus- ja kulutus/ympäristömaksuilla kiusatut, mutta nuukat saksalaiset eivät taida olla enää kovin potentiaalia kohderyhmää, kun firmat ja isorikkaat vaihtavat viimeisiä 6-satasia uudempiin. Saattaa olla, ettei moni pienempikoneinenkaan 140 kovin helposti siirry harrastuksenomaiseen yksityisomistukseen, saati GM:n tehtaalta lomautetun Opeleita kasailleen Horstin käyttöpeliksi.

Mutta paikallisessa kysynnässä saattaa syntyä myös rekyyli-ilmiö; olikos se uusin Vehon Mercedes-lehti, jossa sanottiin myös saksalaisten vihdoin heränneen huomaamaan 140:n todellinen laatu ja olemus. Taisi sama koskea myös 129-malleja.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tulukaapa kattomahan tänne pohojanmaalle....täälä melekeen vilisöö mustia W140 möhkömersuja ja järjestään mustia...on V12,350 Turbo yms. vähän joka lähtöön...
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lucky-Dog kirjoitti:Tulukaapa kattomahan tänne pohojanmaalle....täälä melekeen vilisöö mustia W140 möhkömersuja ja järjestään mustia...on V12,350 Turbo yms. vähän joka lähtöön...
Kesäksi taas tullahan mökille varhaasiin kotomaisemiin. Josko pääsis pari isoomustaa näkemähän :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Juu. Ei W140:llä ole mitään hätää, täällä Tajunkankaallakin niitä on useampia yksilöitä. 8) Mutta toki enemmänkin saisi olla. :roll: Kuskeista on kyllä rehellisesti sanoen kovempi kapelo tällä kylällä kuin ässistä. :lol:
Vastaa Viestiin