
M110 lohko
M110 lohko
Onkos foorumilla kokemusta ko. koneen remontista. "Ohjekirjan" mukaan lohkossa olevat 2 kpl öljykanavien sulkukuulaa voidaan lyödä pois (halk.13mm,pit 700mm) putsauksen vuoksi ja lyödä taas takaisin kanavien putsauksen jälkeen.Ohjeessa sanotaan että mikäli öljyvuotoa on havaittavissa voidaan kuulat korvata tiivisteruuvilla+alumiiniprikalla,kunhan tekee kierteet reikiin. Eli kandeeko suorilla tehdä noi kierteet lohkon ollessa irti 

SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Onkohan tuolla mitään tarpeellista tietoa? http://mb.braingears.com/123_DISK1/prog ... e_80_e.htm
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Re: M110 lohko
Mulla on tällä hetkellä juuri vastaava kone remontissa. (OM110, W126 280 SE) Olen kuvannut kaikki remontin vaiheet, eli jos tulee kasauksessa ongelmia, niin voin lähettää kuvia.Pyra kirjoitti:Onkos foorumilla kokemusta ko. koneen remontista. "Ohjekirjan" mukaan lohkossa olevat 2 kpl öljykanavien sulkukuulaa voidaan lyödä pois (halk.13mm,pit 700mm) putsauksen vuoksi ja lyödä taas takaisin kanavien putsauksen jälkeen.Ohjeessa sanotaan että mikäli öljyvuotoa on havaittavissa voidaan kuulat korvata tiivisteruuvilla+alumiiniprikalla,kunhan tekee kierteet reikiin. Eli kandeeko suorilla tehdä noi kierteet lohkon ollessa irti :?:
Suoraa sanoen en ole kyllä ikinä moisesta jutusta kuullut....
Niin tuota "ohjekirjaa" olen juuri lukenut. Eli kysymys kuuluu, jos noi kuulat uudelleen asennettuna vuotaa, pitääkö kone repiä taas irti vai kandeeko suoraan laittaa nuo kierteet kuten ohjeessa sanotaanSivonen kirjoitti:Onkohan tuolla mitään tarpeellista tietoa? http://mb.braingears.com/123_DISK1/prog ... e_80_e.htm

E300TD, kyllähän nuo öljykanavat kandee rassata jollain kun ne ei missään pesukoneessa puhistu

SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Siihen on olemassa omat aineet. Laitetaan aineet jostain öljykanavasta sisälle ja annetaan vakuttaa yön yli. Lopuksi puhdistetaan paineilmalla.... Nämä on taas kyllä niitä kuuluisia mömmöjä, jotka tekevät moottoristasi kuin uuden!!! Mutta silti jotenkin uskon tähän aineeseen, jota en nyt nimeltä pysty mainitsemaan, kun en muista sitä....
Kerro enemmä tuosta jutusta. Huomenna pitäis laittaa kansi kiinni, tai siis kannet. Siinä vaiheessa mennään. Onkohan jo myöhästä tehdä toi juttu, ihan niinkun varmuuden vuoksi? Mistä ja miten?
Kerro enemmä tuosta jutusta. Huomenna pitäis laittaa kansi kiinni, tai siis kannet. Siinä vaiheessa mennään. Onkohan jo myöhästä tehdä toi juttu, ihan niinkun varmuuden vuoksi? Mistä ja miten?
Uudemmissa koneissa on myös ihan sama homma. Itse tein juuri eilen vastoin saamiani ohjeita. Viisaammat neuvoivat tekemään suosiolla kierteet ja vääntämään lukitteen kanssa tulpat kanavan päihin. Kun ei tulppia oikein saanut mistään muualta kuin veholta, eikä M16 ja M18 kierrepakkojakaan ollut niin oikaisin ja iskin veholta hakemani uudet kuulat lukitteen kanssa niihin reikiin. Ainakin vielä tässä vaiheessa usko tiiviyteen on kova. Saa nähdä miten käy.
EDIT:
Omassani ne kuulat oli ainakin erikokoisia ( 15mm ja 17mm). Pienempi kuula lähti sisäänpäin ja kun pitkällä tampilla iski sen rei'än läpi niin molemmat kuulat lensivät ulos toisesta päästä.
EDIT:
Omassani ne kuulat oli ainakin erikokoisia ( 15mm ja 17mm). Pienempi kuula lähti sisäänpäin ja kun pitkällä tampilla iski sen rei'än läpi niin molemmat kuulat lensivät ulos toisesta päästä.
Viimeksi muokannut Perttu K, La 12.03.2005 00:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuolla yo. linkin alla on ohje kuulien poislyömisestä. Siis M110 alla ja sieltä 01-130. Ohjeessa sanotaan että vaurioitumatonta kuulaa voidaan käyttää useamman kerran.
Kannessahan on myös nuo öljykanavat ruuvilla torpattuna, nuo kandee kanssa avata ja kanavat puhdistaa.
Itelläni on remontti siinä vaiheessa että nokkakehto/kansi ja muut oheislaitteet on irti. Pesin kaikki osat alustavasti löpöllä ja vien ne myöhemmin kaverin Teijoon lopulliseen pesuun.
Kandeeko lohko nostaa autom. laatikon kanssa pois vai saako lohkon helposti irti laatikosta paikallaan-> jotain erityistyökaluja, vaiko vaan laatikon ruuvit irti ?
Olis kuviakin rojektista kun tietäis miten niitä tänne saa....
Kannessahan on myös nuo öljykanavat ruuvilla torpattuna, nuo kandee kanssa avata ja kanavat puhdistaa.
Itelläni on remontti siinä vaiheessa että nokkakehto/kansi ja muut oheislaitteet on irti. Pesin kaikki osat alustavasti löpöllä ja vien ne myöhemmin kaverin Teijoon lopulliseen pesuun.
Kandeeko lohko nostaa autom. laatikon kanssa pois vai saako lohkon helposti irti laatikosta paikallaan-> jotain erityistyökaluja, vaiko vaan laatikon ruuvit irti ?
Olis kuviakin rojektista kun tietäis miten niitä tänne saa....
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02