W201 Miniturbotus
saako tyhmä kysyä että mikäs hel´´tti morkooli on??? :oops:
mua kiinnostas muuten tietää että minkä verran tollanen
superturbo vie dieseliä tuommoisessa seka-ajossa??????
minkä verran moniventtiili 3l dieselistä voi ottaa tehoa,niin että se kestää
ja että käyttöominaisuudet pysyy ennallaan?
(ajatellaan että mersu ois todellakin ympärivuotinen auto)
meinaa ruveta myöskin harmittamaan kun tuli ostettua 300 w124 mutta
bensana :twisted:
mua kiinnostas muuten tietää että minkä verran tollanen
superturbo vie dieseliä tuommoisessa seka-ajossa??????
minkä verran moniventtiili 3l dieselistä voi ottaa tehoa,niin että se kestää
ja että käyttöominaisuudet pysyy ennallaan?
(ajatellaan että mersu ois todellakin ympärivuotinen auto)
meinaa ruveta myöskin harmittamaan kun tuli ostettua 300 w124 mutta
bensana :twisted:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ainakin normaaliajossa kulutus tippuu kun moottorin tehot 3-4 kertaistetaan.
tänään ajelin morkooli päällä kun piti kaverille näyttää vähän lännen mallia miten se diisseli kulkee. kulkihan se vaikka kaasu piti löysätä puoliväliin että sai pidettyä ahdot alle parin kilon. 2.vaihteella mersu eteni kahvassa vuoroin oikealle ja vuoroin vasemmalle kuivalla asfaltilla. taitaa nastoista jo näkyä menosuunta
ihmeen kevyen oloisesti se liikkuu.
tänään ajelin morkooli päällä kun piti kaverille näyttää vähän lännen mallia miten se diisseli kulkee. kulkihan se vaikka kaasu piti löysätä puoliväliin että sai pidettyä ahdot alle parin kilon. 2.vaihteella mersu eteni kahvassa vuoroin oikealle ja vuoroin vasemmalle kuivalla asfaltilla. taitaa nastoista jo näkyä menosuunta

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Eiköhän ne kulutukset pienene huomattavasti normaaliajolla. Tosin tehoihin tarvitaan muutakin kuin ilmaastanger kirjoitti:saako tyhmä kysyä että mikäs hel´´tti morkooli on???![]()
mua kiinnostas muuten tietää että minkä verran tollanen
superturbo vie dieseliä tuommoisessa seka-ajossa??????
minkä verran moniventtiili 3l dieselistä voi ottaa tehoa,niin että se kestää
ja että käyttöominaisuudet pysyy ennallaan?
(ajatellaan että mersu ois todellakin ympärivuotinen auto)
meinaa ruveta myöskin harmittamaan kun tuli ostettua 300 w124 mutta
bensana

Eikös nuo kaikki ole ympärivuotisessa ajossa. Ainakin Wil_ma piipahti punasella ohjuksella tuomassa coolerin tiistaina ja näyttää kovin talviselta vielä tuolla ulkona. Luucaksen auto taitaa olla "päivityksellä" talven.
Morkooli on semmonen "riemurasia", sitä ku painaa niin maalima mustenee takana tulijoilla.
Siinä 300E:ssä on ihan hyvä aihio, moottorin jos vielä laittas.....
Joku mersupurkaamo??
Morkooli löytyy haulla...Aki P kirjoitti:Morkooli on semmonen "riemurasia", sitä ku painaa niin maalima mustenee takana tulijoilla.
Riemurasiasta tulee jotain ihan muuta mieleen

Lisää tietoa: www.skg.fi
Joidenkin ennusteiden mukaan pito tulee olemaan erinomainen, jos ei vaan sade tule pilaamaan kisojaXUX63 kirjoitti:On tulossa ainakin joidenkin ennusteiden mukaan kaunis kesä ja hyvä pito niin täytyyhän sitä korvata ukkospilviä voimasauhupilvilläPetri K kirjoitti:[
Taitaa olla aika monella melkoiset kannenpäivitykset menossa, kesää varten

Aika hauska fysikaalinen ilmiö, kierrosluku laskee mutta nopeus nousee. Onko se nopeusmittari vähän jähmeä vai luistiko kytkinXUX63 kirjoitti:Selkeesti havaittavissa jonkinasteista pidon puutetta - Viisarit menee tehokkaan tuntuisesti eri tahtiinKannattaisko laittaa kitkat

Eikös nopeus mitata samasta 'renkaasta' kuin kierroksetkin kunhan kytkin tai tomaatti pitää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sehän se, voimaa näyttää olevan kun ei kauaa tarvitse odottaa kun on jo nämä talvinopeusrajoitukset mittarissa.nokileka kirjoitti:kierroslukumittari ei toimi. kierrosten noustessa se laskee.

Lisää tietoa: www.skg.fi
kevyttä huoltoa välillä. ihmeen pehmeitä nämä mersut kun ei kestä ajella 3 kilon ahdoilla. pitää tehdä ns. "kansihuolto".
http://www.pbase.com/camerafin/vehicles
http://www.pbase.com/camerafin/vehicles
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
no mersu käy ja kukkuu taas. pientä huoltoa välillä ja kone sai tehdasuuden kannen, sekä hehkut. keulaan ilmestyi 2kpl 10" flektiä jotka aktivoituvat yli 95-asteen lämmöstä. lämpökytkin on yhdessä kannen M22 reiässä. pakosarjaan nakattiin lisähukkaportti ja ahtoja voi nyt säätää hallitusti. ahdot on nyt varovaiset 1.9bar.
jarrua vasten kun vetää paineita ja lähtee kiihdyttään tuplalakua jää joku 10m ja sitten mennään
kevyen oloisestihan tuo nyt tuntuu liikkuvan. luettelin XUX63:lle puhelimessa nopeuslukemia kevyen vedon aikana, kun sattui sopivasti suljettu alue kohdalle, niin puhelimesta kuului "ei paha"
SUURkiitokset VMZ:lla tallista ja pajotusavusta. samoin kollega Lahdesta sai viettää kesälomaansa 3 päivää mersun kimpussa, tosin hänen elämänsä ensimmäinen morkooliveto toi sellaisen virneen naamalle, että se taisi osittain korvata auenneet rystyset ja mustat kynnenaluset. kiitokset myös hänelle.
vielä on edessä laatikon säätöä ja muuta pientä, mutta pääasia on että mersu taas käydä raksuttaa.
jarrua vasten kun vetää paineita ja lähtee kiihdyttään tuplalakua jää joku 10m ja sitten mennään

kevyen oloisestihan tuo nyt tuntuu liikkuvan. luettelin XUX63:lle puhelimessa nopeuslukemia kevyen vedon aikana, kun sattui sopivasti suljettu alue kohdalle, niin puhelimesta kuului "ei paha"

SUURkiitokset VMZ:lla tallista ja pajotusavusta. samoin kollega Lahdesta sai viettää kesälomaansa 3 päivää mersun kimpussa, tosin hänen elämänsä ensimmäinen morkooliveto toi sellaisen virneen naamalle, että se taisi osittain korvata auenneet rystyset ja mustat kynnenaluset. kiitokset myös hänelle.
vielä on edessä laatikon säätöä ja muuta pientä, mutta pääasia on että mersu taas käydä raksuttaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Ei paha tosiaankaan vaikka tuollakin tuntui olevan jonkinlaista ilokaasun tarvetta niinkun aiemminkin on agentin puolesta tunnutta kaipaavannokileka kirjoitti:kevyen oloisestihan tuo nyt tuntuu liikkuvan. luettelin XUX63:lle puhelimessa nopeuslukemia kevyen vedon aikana, kun sattui sopivasti suljettu alue kohdalle, niin puhelimesta kuului "ei paha"


Mutta onneksi vain säätöä - joillakin vaatii muutakin kuin säätöänokileka kirjoitti:vielä on edessä laatikon säätöä ja muuta pientäeksi....

tällaisen nöyrytyksen jälkeen, eli ei näkyvää savua täyskaasukiihdytyksessä, tein pieniä säätöjä koneosastolla...
jos joku superturboguru väittää ettei vakiokansipahvi kestä 3 kilon ahtoja syötöt tapissa...
Tiiviste 5.pytystä
Tiiviste
Jäljet lohkossa
nyt sekin on kokeiltu ja ei muuten kestä!
sunnuntaina Alahärmään [KUVA]?
jos joku superturboguru väittää ettei vakiokansipahvi kestä 3 kilon ahtoja syötöt tapissa...
Tiiviste 5.pytystä
Tiiviste
Jäljet lohkossa
nyt sekin on kokeiltu ja ei muuten kestä!

sunnuntaina Alahärmään [KUVA]?

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Eikö mersuisa ole ollut takalasissa tarra, että diesel on puhtaampinokileka kirjoitti:tällaisen nöyrytyksen jälkeen, eli ei näkyvää savua täyskaasukiihdytyksessä, tein pieniä säätöjä koneosastolla...

se näyttäs olevan ympäristö kone

oli sitten kerrankin kannentiivisteestä tullut ihan rehellisesti entinen

joko nyt pukkaa kevyesti tummaa täys kaasu kiihdytyksessä...

alkaa pikku hiljaa polttelemaan jonkinlaisen katiskan laitto, kun city maasturi on kuitenkin vakio hiluilla syöttö tapissa aika rauhallinen etenijä... niin ja vähän juoppo, 12,5-16l satkulle

Huomenna nippuun, nyt alkaa homma käyttämään. Stonen 3 tunnin haamuajasta joutuu sen verran tinkimään että menee varmaan 9 tuntiaXUX63 kirjoitti:Milloinka pitäis olla paketti taas kasassa ? Pitäiskö pitää "säätö" viikonloppu


joka tapauksessa rengasta tympäsee tänä viikonloppuna, katsotaan mihin se mynäjussin pumppu oikein kykenee.
XUX63 pitäisi tulla säädättään autoa, mielellään viikonloppuna. ruoka oli pienelllä, mutta kulku ei

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
nyt pelaa. alasyöttöä ruuvasin 2 kierrosta auki, mikä on liikaa. hävetti ajaa kirkolla kun joka polkaisusta taivas tummeni
mynän pumpusta tulee tavaraa kun vain huomaa laittaa syötöt tappiin. kansipahvin vaihdosta suivaantuneena asetin ahdot matalalle 1,7 kiloon ja morkoolivedoissa savua tulee isolla lusikalla..
pitihän se arvata että 5-mukinen on mopo
tein pari 0-60MPH vetoa ja mittasin ajat G-Tech:llä. ahdot nuosee hitaasti kuin Speden rautakaupan myyjä tikkaille. kilon jälkeen hiirimoottori vetää jotenkin, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.
Kuva G-Tech tuloksesta

pitihän se arvata että 5-mukinen on mopo

Kuva G-Tech tuloksesta
Viimeksi muokannut nokileka, Su 03.07.2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]