W201 Miniturbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

saako tyhmä kysyä että mikäs hel´´tti morkooli on??? :oops:

mua kiinnostas muuten tietää että minkä verran tollanen
superturbo vie dieseliä tuommoisessa seka-ajossa??????

minkä verran moniventtiili 3l dieselistä voi ottaa tehoa,niin että se kestää
ja että käyttöominaisuudet pysyy ennallaan?
(ajatellaan että mersu ois todellakin ympärivuotinen auto)


meinaa ruveta myöskin harmittamaan kun tuli ostettua 300 w124 mutta
bensana :twisted:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

ainakin normaaliajossa kulutus tippuu kun moottorin tehot 3-4 kertaistetaan.

tänään ajelin morkooli päällä kun piti kaverille näyttää vähän lännen mallia miten se diisseli kulkee. kulkihan se vaikka kaasu piti löysätä puoliväliin että sai pidettyä ahdot alle parin kilon. 2.vaihteella mersu eteni kahvassa vuoroin oikealle ja vuoroin vasemmalle kuivalla asfaltilla. taitaa nastoista jo näkyä menosuunta :D ihmeen kevyen oloisesti se liikkuu.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

stanger kirjoitti:saako tyhmä kysyä että mikäs hel´´tti morkooli on??? :oops:

mua kiinnostas muuten tietää että minkä verran tollanen
superturbo vie dieseliä tuommoisessa seka-ajossa??????

minkä verran moniventtiili 3l dieselistä voi ottaa tehoa,niin että se kestää
ja että käyttöominaisuudet pysyy ennallaan?
(ajatellaan että mersu ois todellakin ympärivuotinen auto)


meinaa ruveta myöskin harmittamaan kun tuli ostettua 300 w124 mutta
bensana :twisted:
Eiköhän ne kulutukset pienene huomattavasti normaaliajolla. Tosin tehoihin tarvitaan muutakin kuin ilmaa :twisted:
Eikös nuo kaikki ole ympärivuotisessa ajossa. Ainakin Wil_ma piipahti punasella ohjuksella tuomassa coolerin tiistaina ja näyttää kovin talviselta vielä tuolla ulkona. Luucaksen auto taitaa olla "päivityksellä" talven.

Morkooli on semmonen "riemurasia", sitä ku painaa niin maalima mustenee takana tulijoilla.

Siinä 300E:ssä on ihan hyvä aihio, moottorin jos vielä laittas.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aki P kirjoitti:Morkooli on semmonen "riemurasia", sitä ku painaa niin maalima mustenee takana tulijoilla.
Morkooli löytyy haulla...

Riemurasiasta tulee jotain ihan muuta mieleen :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

minkäslainen se nokilekan tenavatähti on niinku päällepäin?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mika.T kirjoitti:minkäslainen se nokilekan tenavatähti on niinku päällepäin?
pellin värinen pahvihelmoilla.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Joo,parhaillaan kantta päivitellään.6,3l tisseliä satasella kulutteli tuo musta auto,ei niin paha 8)
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jaaa'ah... mitähän kannelle. Oon miettiny ihan samaa sitten kun "sulake" palaa ???
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

XUX63 kirjoitti:jaaa'ah... mitähän kannelle. Oon miettiny ihan samaa sitten kun "sulake" palaa ???
Taitaa olla aika monella melkoiset kannenpäivitykset menossa, kesää varten 8)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petri K kirjoitti:[
Taitaa olla aika monella melkoiset kannenpäivitykset menossa, kesää varten 8)
On tulossa ainakin joidenkin ennusteiden mukaan kaunis kesä ja hyvä pito niin täytyyhän sitä korvata ukkospilviä voimasauhupilvillä :twisted:
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

XUX63 kirjoitti:
Petri K kirjoitti:[
Taitaa olla aika monella melkoiset kannenpäivitykset menossa, kesää varten 8)
On tulossa ainakin joidenkin ennusteiden mukaan kaunis kesä ja hyvä pito niin täytyyhän sitä korvata ukkospilviä voimasauhupilvillä :twisted:
Joidenkin ennusteiden mukaan pito tulee olemaan erinomainen, jos ei vaan sade tule pilaamaan kisoja :wink:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

puolikaasulla kiihdyttelyä talvirenkailla (VIDEO)
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Selkeesti havaittavissa jonkinasteista pidon puutetta - Viisarit menee tehokkaan tuntuisesti eri tahtiin :twisted: Kannattaisko laittaa kitkat :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:Selkeesti havaittavissa jonkinasteista pidon puutetta - Viisarit menee tehokkaan tuntuisesti eri tahtiin :twisted: Kannattaisko laittaa kitkat :lol:
Aika hauska fysikaalinen ilmiö, kierrosluku laskee mutta nopeus nousee. Onko se nopeusmittari vähän jähmeä vai luistiko kytkin :?:

Eikös nopeus mitata samasta 'renkaasta' kuin kierroksetkin kunhan kytkin tai tomaatti pitää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kierroslukumittari ei toimi. kierrosten noustessa se laskee.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

nokileka kirjoitti:kierroslukumittari ei toimi. kierrosten noustessa se laskee.
Sehän se, voimaa näyttää olevan kun ei kauaa tarvitse odottaa kun on jo nämä talvinopeusrajoitukset mittarissa. :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kevyttä huoltoa välillä. ihmeen pehmeitä nämä mersut kun ei kestä ajella 3 kilon ahdoilla. pitää tehdä ns. "kansihuolto".

http://www.pbase.com/camerafin/vehicles
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

no mersu käy ja kukkuu taas. pientä huoltoa välillä ja kone sai tehdasuuden kannen, sekä hehkut. keulaan ilmestyi 2kpl 10" flektiä jotka aktivoituvat yli 95-asteen lämmöstä. lämpökytkin on yhdessä kannen M22 reiässä. pakosarjaan nakattiin lisähukkaportti ja ahtoja voi nyt säätää hallitusti. ahdot on nyt varovaiset 1.9bar.

jarrua vasten kun vetää paineita ja lähtee kiihdyttään tuplalakua jää joku 10m ja sitten mennään :twisted:

kevyen oloisestihan tuo nyt tuntuu liikkuvan. luettelin XUX63:lle puhelimessa nopeuslukemia kevyen vedon aikana, kun sattui sopivasti suljettu alue kohdalle, niin puhelimesta kuului "ei paha" :?

SUURkiitokset VMZ:lla tallista ja pajotusavusta. samoin kollega Lahdesta sai viettää kesälomaansa 3 päivää mersun kimpussa, tosin hänen elämänsä ensimmäinen morkooliveto toi sellaisen virneen naamalle, että se taisi osittain korvata auenneet rystyset ja mustat kynnenaluset. kiitokset myös hänelle.

vielä on edessä laatikon säätöä ja muuta pientä, mutta pääasia on että mersu taas käydä raksuttaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:kevyen oloisestihan tuo nyt tuntuu liikkuvan. luettelin XUX63:lle puhelimessa nopeuslukemia kevyen vedon aikana, kun sattui sopivasti suljettu alue kohdalle, niin puhelimesta kuului "ei paha"
Ei paha tosiaankaan vaikka tuollakin tuntui olevan jonkinlaista ilokaasun tarvetta niinkun aiemminkin on agentin puolesta tunnutta kaipaavan 8) pääasia ettei ferrarit yms vajaatehoiset ahdistele :P
nokileka kirjoitti:vielä on edessä laatikon säätöä ja muuta pientäeksi....
Mutta onneksi vain säätöä - joillakin vaatii muutakin kuin säätöä :?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:Mutta onneksi vain säätöä - joillakin vaatii muutakin kuin säätöä :?
Ja joillan muukin kuin säätö alkaa vaikuttaa riittämättömältä :cry:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Alkaakos Maurilla vaihtuun laatikon malli :shock:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:Alkaakos Maurilla vaihtuun laatikon malli :shock:
Enpä tiedä. Pitää mietiskellä, josko tässä myisi koko auton pois, ilman konetta vaan.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Alkaakos Maurilla vaihtuun laatikon malli :shock:
Enpä tiedä. Pitää mietiskellä, josko tässä myisi koko auton pois, ilman konetta vaan.
EVO ja varttimailille uusi haastaja ???
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

tällaisen nöyrytyksen jälkeen, eli ei näkyvää savua täyskaasukiihdytyksessä, tein pieniä säätöjä koneosastolla...

jos joku superturboguru väittää ettei vakiokansipahvi kestä 3 kilon ahtoja syötöt tapissa...
Tiiviste 5.pytystä
Tiiviste
Jäljet lohkossa
nyt sekin on kokeiltu ja ei muuten kestä! :D

sunnuntaina Alahärmään [KUVA]? :twisted:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

nokileka kirjoitti:tällaisen nöyrytyksen jälkeen, eli ei näkyvää savua täyskaasukiihdytyksessä, tein pieniä säätöjä koneosastolla...
Eikö mersuisa ole ollut takalasissa tarra, että diesel on puhtaampi :twisted:
se näyttäs olevan ympäristö kone :lol:

oli sitten kerrankin kannentiivisteestä tullut ihan rehellisesti entinen :wink:

joko nyt pukkaa kevyesti tummaa täys kaasu kiihdytyksessä... :?:

alkaa pikku hiljaa polttelemaan jonkinlaisen katiskan laitto, kun city maasturi on kuitenkin vakio hiluilla syöttö tapissa aika rauhallinen etenijä... niin ja vähän juoppo, 12,5-16l satkulle 8)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

no eipä oo ihme että säklätti vähän muualtakin ku putken päästä :lol: Milloinka pitäis olla paketti taas kasassa ? Pitäiskö pitää "säätö" viikonloppu :wink:
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

XUX63 kirjoitti:Milloinka pitäis olla paketti taas kasassa ? Pitäiskö pitää "säätö" viikonloppu :wink:
Huomenna nippuun, nyt alkaa homma käyttämään. Stonen 3 tunnin haamuajasta joutuu sen verran tinkimään että menee varmaan 9 tuntia :D mersun kannessa on pari pahaa rastia jossa auttavat kädet toimii hyvin :D
joka tapauksessa rengasta tympäsee tänä viikonloppuna, katsotaan mihin se mynäjussin pumppu oikein kykenee.

XUX63 pitäisi tulla säädättään autoa, mielellään viikonloppuna. ruoka oli pienelllä, mutta kulku ei :twisted:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

juudas kirjoitti: joko nyt pukkaa kevyesti tummaa täys kaasu kiihdytyksessä... :?:
toivottavasti! jos taivas tummenee, niin se ois jotain... tuo pienpaineahdin HX40 on niin rivakasti pelissä mukana ettei se ole oikein onnistunut...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

näin se homma etenee :D huomenna uusilla silmillä jäähdytin ja jotain pientä paikoilleen ja eiku menoksi.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

nyt pelaa. alasyöttöä ruuvasin 2 kierrosta auki, mikä on liikaa. hävetti ajaa kirkolla kun joka polkaisusta taivas tummeni :roll: mynän pumpusta tulee tavaraa kun vain huomaa laittaa syötöt tappiin. kansipahvin vaihdosta suivaantuneena asetin ahdot matalalle 1,7 kiloon ja morkoolivedoissa savua tulee isolla lusikalla..

pitihän se arvata että 5-mukinen on mopo :evil: tein pari 0-60MPH vetoa ja mittasin ajat G-Tech:llä. ahdot nuosee hitaasti kuin Speden rautakaupan myyjä tikkaille. kilon jälkeen hiirimoottori vetää jotenkin, mutta ei mitenkään ihmeellisesti.

Kuva G-Tech tuloksesta
Viimeksi muokannut nokileka, Su 03.07.2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vastaa Viestiin