Tarvike vs. alkuperäinen jarrulevy
Tarvike vs. alkuperäinen jarrulevy
Moro
Onko kertynyt käytännön kokemuksia jarrulaikkojen laatueroista
lähinnä kulutuskestävyyden suhteen? Elikkäs kun nyt kuukauden tyrkytys
on Boschin laikoista, jotka ovat melkein puolet halvemmat kuin
alkuperäiset, niin kestävätkö myös puolet lyhyempään tai meneekö
helpommin kieroksi.
Kyseessä S202:n jäähdytetyt etulevyt. Jos pistää boschit, niin
varmaan sitten myös saman valmistaja jarrupalasatsinkin, kun taas alkuperäisen kanssa alkuperäista. Vai onko seoksien suhteessa niin
suurta merkitystä (laikat tai palat kuluu seka-asennuksessa ennen
aikojaan)?
Onko kertynyt käytännön kokemuksia jarrulaikkojen laatueroista
lähinnä kulutuskestävyyden suhteen? Elikkäs kun nyt kuukauden tyrkytys
on Boschin laikoista, jotka ovat melkein puolet halvemmat kuin
alkuperäiset, niin kestävätkö myös puolet lyhyempään tai meneekö
helpommin kieroksi.
Kyseessä S202:n jäähdytetyt etulevyt. Jos pistää boschit, niin
varmaan sitten myös saman valmistaja jarrupalasatsinkin, kun taas alkuperäisen kanssa alkuperäista. Vai onko seoksien suhteessa niin
suurta merkitystä (laikat tai palat kuluu seka-asennuksessa ennen
aikojaan)?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Re: jarru
Erittäin paljon samaa mieltä: Bilteman levyt täristäneet ja juputtaneet uudesta asti. Hanki jonkun paremman tarvikevalmistajan levyt taikka alkuperäiset..jusa82 kirjoitti:Se on uhan sama, kunhan et laita biltema kamaa. Mersuissa on niin hyvät jarrusysteemit verrattuna vaikka Opeliin. Tarvikeosilla oman auton jarrut ei puoltanut yhtään katsastuksessa

W124 230E -91
Re: jarru
Hei viisaat, missä vaiheessa noita jarruremppoja alkaa tuleen? Osais vähän seurata. Itsellä W202 bensa, 96tkm. Pelaa vielä kuin enkeli.jusa82 kirjoitti:Se on uhan sama, kunhan et laita biltema kamaa. Mersuissa on niin hyvät jarrusysteemit verrattuna vaikka Opeliin. Tarvikeosilla oman auton jarrut ei puoltanut yhtään katsastuksessa
Totta puhut muuten Opelin jarruista, muijalla on -91 Kadett 100tkm ja koko ajan saa olla putsaamassa etulaikkoja, täristää helvetin herkästi, palaa mennyt ja kerran on levyt vaihdettu.
Re: jarru
Ei tee Biilhelvetin levyillä hevonpeetäClassic kirjoitti:Hei viisaat, missä vaiheessa noita jarruremppoja alkaa tuleen? Osais vähän seurata. Itsellä W202 bensa, 96tkm. Pelaa vielä kuin enkeli.jusa82 kirjoitti:Se on uhan sama, kunhan et laita biltema kamaa. Mersuissa on niin hyvät jarrusysteemit verrattuna vaikka Opeliin. Tarvikeosilla oman auton jarrut ei puoltanut yhtään katsastuksessa
Totta puhut muuten Opelin jarruista, muijalla on -91 Kadett 100tkm ja koko ajan saa olla putsaamassa etulaikkoja, täristää helvetin herkästi, palaa mennyt ja kerran on levyt vaihdettu.


Alkuperäisistä jarrupaloista ei ole kokemusta, mutta tarvikepaloja on tullut jokunen merkki kokeillu. Esim. AD:en palat kuluvat tosi nopeasti ja Lucasin palat kestävät tosi hyvin. Jarrulevyissä tarvikkeet ajavat asiansa, tosin Biltemaa en minäkään ostaisi! Boschin levyt ovat laadukkaat, itse luottaisin ainakin..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Classicille tiedoksi:
No tolla mun kinnerillä on päästelty 200tkm. Talvirenkaita vaihtaessa
kattelin että ois levyt aika ohkaset, vaikka ei hyö mitään huollossa
kesällä asiasta informoineet.
En sitten tiedä onko normaalia vai ei, mutta tuo automaagi ja ESP
taitaa syödä laikkoja enempi kuin normaalisti on totuttu?
Tai sitten nykyiset asbestittomat palat.
Nyt kun ajaa märällä pitkää matkaa, eikä jarruta ennenkuin kotipihaan
kääntyessä, niin jarrut on jarrutuksen alussa hieman tehottomat.
Oisko kuluman syytä, tai sitten vaan ominaisuus?
Paljonko muuten levy saa olla kulunut tai paksuutta jäljellä?
(Jäähdytetyt levyt).
Mites noi zimmermannin reikälevyt, onko mitään käytännön iloa,
varsinkaan kun ei oo isoreikäisiä aluja?
No tolla mun kinnerillä on päästelty 200tkm. Talvirenkaita vaihtaessa
kattelin että ois levyt aika ohkaset, vaikka ei hyö mitään huollossa
kesällä asiasta informoineet.
En sitten tiedä onko normaalia vai ei, mutta tuo automaagi ja ESP
taitaa syödä laikkoja enempi kuin normaalisti on totuttu?
Tai sitten nykyiset asbestittomat palat.
Nyt kun ajaa märällä pitkää matkaa, eikä jarruta ennenkuin kotipihaan
kääntyessä, niin jarrut on jarrutuksen alussa hieman tehottomat.
Oisko kuluman syytä, tai sitten vaan ominaisuus?
Paljonko muuten levy saa olla kulunut tai paksuutta jäljellä?
(Jäähdytetyt levyt).
Mites noi zimmermannin reikälevyt, onko mitään käytännön iloa,
varsinkaan kun ei oo isoreikäisiä aluja?

TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Eivät veholla informoineet minuakaan, vaikka 10 000km aikaisemmin katsastusmies totesi että levyjen paksuus menee just ja just, tule seuraavan kerran näyttämään uusilla etulevyillä.TompSa kirjoitti:Classicille tiedoksi:
No tolla mun kinnerillä on päästelty 200tkm. Talvirenkaita vaihtaessa
kattelin että ois levyt aika ohkaset, vaikka ei hyö mitään huollossa
kesällä asiasta informoineet.
Mulla on nyt takana 130 000km, ja ajattelin vaihtaa kun katsastus pukkaa päälle viimeistään toukokuussa.
Hylkäysraja 19,4 mm. (S202:n jäähdytetyt etulevyt).TompSa kirjoitti: Paljonko muuten levy saa olla kulunut tai paksuutta jäljellä?
(Jäähdytetyt levyt).
Viimeksi muokannut Bf109, Ma 14.02.2005 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C180T (S202) -99
No sopivasti tuli tää jarrukeskustelu kun katsastusinssi ei päästäny läpi kun liian kuluneet etulevyt ! Ja 0 anto etuakselilta rullilla
Motonetistä tuli bongattua tälläset W124 Eteen ei-jäähd aito uritettu ATE-PowerDisc 34.00e. Hintaeroa tulee tavalliseen 14e. Ajattelin kyllä ihan kokeilumielessä hommata. Ei sitte joku ole jo kokeillut että onko pelkkää rahan tuhlausta?

Motonetistä tuli bongattua tälläset W124 Eteen ei-jäähd aito uritettu ATE-PowerDisc 34.00e. Hintaeroa tulee tavalliseen 14e. Ajattelin kyllä ihan kokeilumielessä hommata. Ei sitte joku ole jo kokeillut että onko pelkkää rahan tuhlausta?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Asiasta vähän liveten, oottekos huomannet moista. Ostin ton 202:sen joku vuos sitten Veholta ja takajarrut täristi. Soitin ko. firmaan että auton piti olla kunnossa ja nää täristää. Ok, Veho vaihto uudet levyt ja palat omaan piikkiinsä (kommentti oli että kun auto seisoo pihalla, niin levyihin kertyy ruostetta joka täristää), ei muuten huomannu n. 60km/h ajossa. No pari kuukautta ajeltuani, siis päivittäin ilman auton seisotuksia ongelma heräsi taas
. Nyt ko. täristys on taas hävinnyt ihan itekseen. Hiiretkö siellä käy salaa sitä ruostetta syömässä 


SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Ei ole mullakaan (s202, mopoin kone mitä löytyy). Jäähdytys takana sinänsä jo hiukka mietityttää, kun takalevyt eivät taida olla yleensä kovinkaan lujilla. Mitä nyt liukkailla ASR/ESP saattaa vähän niitä kiusaillakeef kirjoitti:Onkos tossa (s202) tai kuuluko olla jääh. levyt takanakun sponsorin sivuilla tuntuu jääh. näkyvän. Mulla ei muistaakseni ole..

C180T (S202) -99
Eipä ole jäähdytettyjä levyjä Mersuissa takana ellei jossain erikoiserikoismallissa.
KL kautta saa Bosch jarruosat ja tarvittaessa myös originaljarrupalat, en tiedä onko niissä sitten käytössä eroa mutta merkki ei ole Bosch.
Eipä noita jarruosia ole usein tarvinnut takuuseen vaihtaa, aika hyviä Boschit on.
KL kautta saa Bosch jarruosat ja tarvittaessa myös originaljarrupalat, en tiedä onko niissä sitten käytössä eroa mutta merkki ei ole Bosch.
Eipä noita jarruosia ole usein tarvinnut takuuseen vaihtaa, aika hyviä Boschit on.
wiimax.fi
dealer kirjoitti:Eipä ole jäähdytettyjä levyjä Mersuissa takana ellei jossain erikoiserikoismallissa.
KL kautta saa Bosch jarruosat ja tarvittaessa myös originaljarrupalat, en tiedä onko niissä sitten käytössä eroa mutta merkki ei ole Bosch.
Eipä noita jarruosia ole usein tarvinnut takuuseen vaihtaa, aika hyviä Boschit on.
Niin tossa KL:n sivuilla on kuva jääh. levyistä s202:n (farkkuun) ilmeisesti kuva eksyny väärin, mutta meniskö kuitenkin jääh. levyt taakse

Tätä tarkoitin kohta 4983
"Niin tossa KL:n sivuilla on kuva jääh. levyistä s202:n (farkkuun) ilmeisesti kuva eksyny väärin, mutta meniskö kuitenkin jääh. levyt taakse
Tätä tarkoitin kohta 4983"
No tuo 4983 on se tavallinen takajarrulevy joka on myös 124 farkussa takana.
Katsoessasi tuota kuvaa huomaat, että aika pieni olisi käsijarrurumpu jos tuo olisi takajarrulevy.
Takajarrusatulan "rakoon" ei mahdu niin paksu levy, että se voisi olla jäähdytetty.
Bilteman iskarit on p*****stä.
Tätä tarkoitin kohta 4983"
No tuo 4983 on se tavallinen takajarrulevy joka on myös 124 farkussa takana.
Katsoessasi tuota kuvaa huomaat, että aika pieni olisi käsijarrurumpu jos tuo olisi takajarrulevy.
Takajarrusatulan "rakoon" ei mahdu niin paksu levy, että se voisi olla jäähdytetty.
Bilteman iskarit on p*****stä.

wiimax.fi
Itse laitoin joskus 205 Pesoon Bilteman oljyiskarit. Ihan valehtelematta ne toimivat hyvin noin 1500 km, jonka jalkeen teho katosi aivan taysin. Ja kyseessa oli kesakeli, eli tuota ei voi laittaa esim. pakkasen piikkiin.
Kokemuksesta on toki aikaa 9 vuotta, ehka laatu on parantunut sen jalkeen.
Kokemuksesta on toki aikaa 9 vuotta, ehka laatu on parantunut sen jalkeen.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Eikös tekniikan maailma (<-- pthui!) jokin aika testannut Bilteman jarrupaloja ja totesi ne vaaraksi liikenneturvallisuudelle. Jarrut kuulemma katosi lähes heti kovassa jarrutuksessa jonka lisäksi palat oli niin kovaa materiaalia että ne söivät levyt rikki alta aikayksikön.Ja kun kerran taas tuli Biltema puheeksi lausun eriävän mielipiteeni, eli Bilteman laadusta ei oo mitään negatiivista sanottavaa mulla koskaan ollu myöskään jarruosista. Että näin
Bilteman jarrupalat olivat parhaiden joukossa, saivat 4 tai 5 tähteä kun esimerkiksi noi boschit vain 3. Boscheissa arvosanaa pudotti märkäpito. Hännänhuippu taisi olla peräisin Motonetistä.e320 kirjoitti: Eikös tekniikan maailma (<-- pthui!) jokin aika testannut Bilteman jarrupaloja ja totesi ne vaaraksi liikenneturvallisuudelle.
C180T (S202) -99
Enään en Biilteemasta hae kuin joitakin piste osia mitkä eivät ole ns kulutus tavaraa autossa.. harraste pelissä tuli kokeiltua bilteman iskarit jotka olivat alla yhden kesän (n.5000km) jonka jälkeen ihan selvät ja roskiin.
¨
No tästä ku tyhmä pää on ni ei oppinut ja menin ostamaan kytkimen tuohon autoon se kesti täydet 10 päivää jolloin se korkkas mustanlahden valoissa ku tulin kaupungista pois päin... kyllä harmitti... ei muutakuin onstin sitten kunnon Borg Backin.. nyt se on jo toiminut useita kesiä... Isä aina yrittääkaupataa että mennään hakeen osat bilhe*vetistä mutta aina pistän vängäten vataan ettei siin ole mitään järkeä kaikkia osia kahteen kertaan ostaa.
Kokemukseen menee minun mielipiteeni tuosta biltemasta ja en voi ollenkaan suositella muutakuin johtoja ja joitakin pistetyökaluja
omiin autoihin en viitsi hommata kuin laadukkaampia merkkejä tarvikkeenä tai orginaalia niiden kanssa ei tarvi tapella toimivuuden ja sopivuuksien kanssa.
Kalle J

¨
No tästä ku tyhmä pää on ni ei oppinut ja menin ostamaan kytkimen tuohon autoon se kesti täydet 10 päivää jolloin se korkkas mustanlahden valoissa ku tulin kaupungista pois päin... kyllä harmitti... ei muutakuin onstin sitten kunnon Borg Backin.. nyt se on jo toiminut useita kesiä... Isä aina yrittääkaupataa että mennään hakeen osat bilhe*vetistä mutta aina pistän vängäten vataan ettei siin ole mitään järkeä kaikkia osia kahteen kertaan ostaa.

Kokemukseen menee minun mielipiteeni tuosta biltemasta ja en voi ollenkaan suositella muutakuin johtoja ja joitakin pistetyökaluja

omiin autoihin en viitsi hommata kuin laadukkaampia merkkejä tarvikkeenä tai orginaalia niiden kanssa ei tarvi tapella toimivuuden ja sopivuuksien kanssa.
Kalle J
Aina on mahdollista oppia jotain uutta.
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle