OM 606 cooler?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
OM 606 cooler?
Mahtaako OM 606 koneissa olla vakiona cooleri? Jos on, niin minkälainen? Entä onko 606:n pumpuissa vakiona 6mm elementit?
Ei muuta, jatkakaa.
Ei muuta, jatkakaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
Taitaa sinun tapauksessa olla 180 se lukema, siihen vakio pumppu juuri ja juuri tappii asti säädettynä riittää. Noihin lukemiin se jäähdytin on täysin sopiva..
Viimeksi muokannut Perttu K, Su 20.03.2005 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Muistaakseni jonkun firman lastulla +58 hp.Ville S. kirjoitti: Vakiona 177hv. Kai siitä lastulla yli 200 hevosta saa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nyt taisi mennä rivipumppu ja sähköhärveli sekaisinAri66 kirjoitti:Muistaakseni jonkun firman lastulla +58 hp.Ville S. kirjoitti: Vakiona 177hv. Kai siitä lastulla yli 200 hevosta saa.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Unohtuipa tuossa millä koneella kysyjän auton on. Ilmeisesti siis tuo 300TDT on om 606:lla. Minä taas luulin että sellaista oltaisiin ruuvaamassa om603:een.Perttu K kirjoitti:Taitaa sinun tapauksessa olla 180 se lukema, siihen vakio pumppu juuri ja juuri tappii asti säädettynä riittää. Noihin lukemiin se jäähdytin on täysin sopiva..

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Voi olla.pyhimys kirjoitti:Taitaa olla mainoshevosia![]()
Parhaat lupaukset mitä olen löytänyt on joku +30 hepoa ja vääntöä +30-50 nm.
Tällä foorumilla se linkki jonnekin joskus oli.
Yritin nyt sitä haeskellakin, mutta on varmaan jo poistunut bittitaivaaseen täältä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
Eli olisi tarkoitus siis ruuvata 603:seen jonkinlainen cooleri, esim 606:sen. Auto on 300 TDT 4Matic -91. Myös pumppua olisi tarkoitus muokata 6mm elementeillä, ja säädättää. 24v:n turbo ilmeisesti on siis hieman 12v:n vakiota isompi, joten kun senkin vielä vaihtaisi orkkiksen tilalle, niin paketti voisi olla asiallinen..?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
Offtopic: Mikä hieman suurempi turbo menisi suoraan kiinni 12v:n pakosarjaan? Jos aikoo edellä mainittua päivitystä tehdä tuohon kulkineeseen, niin originaali turbo käy varmaankin turhan pieneksi, eikö vain? Onko järkevämpää pysyä alkup. turbossa, ja asentaa vain intercooleri, ja säädättää pumppu, vai tulisiko lisäksi turbon, + 6mm elementtien vaihdolla kuinka paljon muutosta koneen kestävyyteen / tehoihin? Heittäkää fiksummat mielipiteitä 

Vakioturbo riittää vakiopumpulla, ja sen jälkeen ei enää. Tuo 24-tappisen olisi tietty ihan hyvä, tai sitten ihan mittatilausturbo. Sen koko taas riippuu käyttötarkoituksesta ja mahdollisesta nälän kasvamisesta ja sen takia jätettävästä pelivarasta.
Vaikka 50/55 millisillä siivillä oleva voisi ollut ihan passeli n. 250-300 hv tehoihin asti.
Vaikka 50/55 millisillä siivillä oleva voisi ollut ihan passeli n. 250-300 hv tehoihin asti.
Käykö Mauri tuohon 606:n vakio sarjaan heittämällä jokin isompi turbo noin pulttijaon puolesta? eikö joku ollut ihan kivasti puristellut tehoja surratulla vakiosarjallakin.
Entä onko tietoa saako KKK:ltä isompia turboja tai KKK:n pesät jonkin muun merkin turboon? pitäisi saada pysymään konetila mahdollisimman vakion näköisenä ettei katsastusmies huomaa muutoksia jos näihin uusiin alkaa jotain tekemään.
Entä onko tietoa saako KKK:ltä isompia turboja tai KKK:n pesät jonkin muun merkin turboon? pitäisi saada pysymään konetila mahdollisimman vakion näköisenä ettei katsastusmies huomaa muutoksia jos näihin uusiin alkaa jotain tekemään.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Mutta jos pumpun joutuu avaamaan ja laittaa sinne 6mm tapit, niin eikö ole sama laittaa samantien 7mm. Kuitenkin jää harmittamaan jos tulevaisuudessa loppuu soppa kesken, hinta ei varmaan merkittävästi muutu? Vaikka 7mm tapilla ei haekkaan maksimi syöttöjä/ tehoja (esim. minun rakennelmassa), niin se elementti antaa sen sopan mukavammin pienillakin syöttömäärillä, koska elementin liike on pienempi samalla syöttömäärällä, mitä esim 5.5mm tapilla. Savutus on vähäisempää ja vääntää mukavammin näin käytännön testeissä 

Joku mersupurkaamo??
Mielestäni jos elementtejä käydään vaihtelemaan, niin ehdottomasti 7 mm tapit. Kyselinkin lähinnä paljon on mahdollista saada tehoa suurinpiirtein tuolla sähköisesti ohjatulla rivipumpulla, vakioilla 6 mm tapeilla?Aki P kirjoitti:Mutta jos pumpun joutuu avaamaan ja laittaa sinne 6mm tapit, niin eikö ole sama laittaa samantien 7mm. Kuitenkin jää harmittamaan jos tulevaisuudessa loppuu soppa kesken, hinta ei varmaan merkittävästi muutu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kyllä kaikennäköstä sävellysta on tullut tehtyä. 606 on kyllä aikas pieni pakotelo, mutta eiköhän siihen jotakin sais kun oikein suunnittelis.pyhimys kirjoitti:Käykö Mauri tuohon 606:n vakio sarjaan heittämällä jokin isompi turbo noin pulttijaon puolesta? eikö joku ollut ihan kivasti puristellut tehoja surratulla vakiosarjallakin.
Entä onko tietoa saako KKK:ltä isompia turboja tai KKK:n pesät jonkin muun merkin turboon? pitäisi saada pysymään konetila mahdollisimman vakion näköisenä ettei katsastusmies huomaa muutoksia jos näihin uusiin alkaa jotain tekemään.

Löytyipäs ainakin tuommoinen +30 kw ja 82 nm, jotka nuokin arvot on hyviä nostoja lastulla...Ari66 kirjoitti:Muistaakseni jonkun firman lastulla +58 hp.Ville S. kirjoitti: Vakiona 177hv. Kai siitä lastulla yli 200 hevosta saa.
Niin tuolta -> http://www.powerflash.fi/chiptuning/aut ... des-e.html
Ei oppinut olutta ojaan kaada
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En tarkoittanut tuota firmaa.pyhimys kirjoitti:Löytyipäs ainakin tuommoinen +30 kw ja 82 nm, jotka nuokin arvot on hyviä nostoja lastulla...
Saattoi olla ulkolainenkin putiikki.
Kunpa vaan kaikki muistais mitä tietää

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *