W202 200CDi:n lastutus
W202 200CDi:n lastutus
200CDi farkkuun olisi jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa ja ajattelin jo etukäteen kysyä, että kannattaako kyseistä konetta lastuttaa ja kuka sen Suomenniemellä pystyy tekemään?
..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja. Esim faijalla meni dieselpumppu uusiksi (w202 220D) ja on ilmeisesti ton Lucasin perusvika.
..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja. Esim faijalla meni dieselpumppu uusiksi (w202 220D) ja on ilmeisesti ton Lucasin perusvika.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
Moi
Seuraavat rivit koskevat ´98 - ´00 CDI 200:sta. Itellä on semmonen, ja sen lastutusta oon suunnitellu rauhakseltaan ajan kanssa. Oon pari vuotta tarkistellu 200CDI:n ja 220CDI:n eroavaisuuksia Veholta eri huollon puolen henkilöiltä, ja tulokset on nämä:
- noissa vuosimalleissa on 200CDI ja 220CDI kone ja automaattilaatikko ihan samat, ei mitään "rautaeroa", ainoastaan se moottorinohjaussofta moottorissa on erilainen. En tiedä sitten manuaalilootasta, saatikka kytkimestä, jos niissä on heikompia ratkasuja 200CDI:ssä verrattuna 220CDI:hin.
- Vehon automaattilaatikkohuoltomiehen kertomaa: hänen poikansa osti ´00 CDI200 C-farkun automaatilla, entinen taxi Hesasta, chippas sen, ja kyllä kuulemma kannatti, vehje on nyt kuin toinen auto. Ja että isä kuulemma joutui muuttamaan käsitystään chippauksista, että nehän toimii ok.
- menin tuonne chippauksen tehneeseen firmaan, ja siellä tarjottiin kahta versiota: 130hp ja 285nm, tai 150hp ja 345nm. Hinta 750€.
Että sellasta. Kyllähän tuohon kandee jo lähtä?
Seuraavat rivit koskevat ´98 - ´00 CDI 200:sta. Itellä on semmonen, ja sen lastutusta oon suunnitellu rauhakseltaan ajan kanssa. Oon pari vuotta tarkistellu 200CDI:n ja 220CDI:n eroavaisuuksia Veholta eri huollon puolen henkilöiltä, ja tulokset on nämä:
- noissa vuosimalleissa on 200CDI ja 220CDI kone ja automaattilaatikko ihan samat, ei mitään "rautaeroa", ainoastaan se moottorinohjaussofta moottorissa on erilainen. En tiedä sitten manuaalilootasta, saatikka kytkimestä, jos niissä on heikompia ratkasuja 200CDI:ssä verrattuna 220CDI:hin.
- Vehon automaattilaatikkohuoltomiehen kertomaa: hänen poikansa osti ´00 CDI200 C-farkun automaatilla, entinen taxi Hesasta, chippas sen, ja kyllä kuulemma kannatti, vehje on nyt kuin toinen auto. Ja että isä kuulemma joutui muuttamaan käsitystään chippauksista, että nehän toimii ok.
- menin tuonne chippauksen tehneeseen firmaan, ja siellä tarjottiin kahta versiota: 130hp ja 285nm, tai 150hp ja 345nm. Hinta 750€.
Että sellasta. Kyllähän tuohon kandee jo lähtä?
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
Tuon jälleenmyyjä Suomessa:
http://www.hs-elektronik.com/start.html
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
Re: W202 200CDi:n lastutus
[quote="T-mu"]
..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja.
Mittariston trippi- ja matkamittarinäytöt ei kestä kunnon pakkasia, Pohjois-Suomessa noita ledipalkistoja on pimentyny. Kaikki ei pimene kerralla, vaan numeroista häviää yks tai muutama ledipalkkirivi, eikä numeroista sitten enää saa oikein selvää. Jos ei kerkiä hoitaa tuota Vehon takuuseen, niin se maksaa yli 400€ korjata sitten myöhemmin Veholla.
Ovien reunan kumitiivisteen alle pesii ruoste. Helppo tsekata kun avaa auton oven ja kääntää yläreunan ison kumitiivisteen nurin, ja katsoo alle --> ruostetta vai ei? Liittyy kuulemma lumeen ja jäähän jne. eli talveen tuokin "tyyppivika". Veho hoitaa ton takuuseen=ilmaseks, ainakin jos on aukoton Vehon huoltokirja. Mulla on, ja hoisivat tuon kuntoon ilman yhtään arpomista tai poikkipuolista sanaa tms. Hyvä meininki
Perusvoimansiirto on oikein huollettuna varma ja "ikuinen". Omalla vanhalla taxilla oli ajettu 278 000km, ja nyt oon ajanu noin 90 000km itse; ei ongelmia, varma peli. Mutta Wepasto poksahti, se oli kallis juttu se...
..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja.
Mittariston trippi- ja matkamittarinäytöt ei kestä kunnon pakkasia, Pohjois-Suomessa noita ledipalkistoja on pimentyny. Kaikki ei pimene kerralla, vaan numeroista häviää yks tai muutama ledipalkkirivi, eikä numeroista sitten enää saa oikein selvää. Jos ei kerkiä hoitaa tuota Vehon takuuseen, niin se maksaa yli 400€ korjata sitten myöhemmin Veholla.
Ovien reunan kumitiivisteen alle pesii ruoste. Helppo tsekata kun avaa auton oven ja kääntää yläreunan ison kumitiivisteen nurin, ja katsoo alle --> ruostetta vai ei? Liittyy kuulemma lumeen ja jäähän jne. eli talveen tuokin "tyyppivika". Veho hoitaa ton takuuseen=ilmaseks, ainakin jos on aukoton Vehon huoltokirja. Mulla on, ja hoisivat tuon kuntoon ilman yhtään arpomista tai poikkipuolista sanaa tms. Hyvä meininki

Perusvoimansiirto on oikein huollettuna varma ja "ikuinen". Omalla vanhalla taxilla oli ajettu 278 000km, ja nyt oon ajanu noin 90 000km itse; ei ongelmia, varma peli. Mutta Wepasto poksahti, se oli kallis juttu se...
Oho, C250 TDT:hen luvataan 186 hv niiden lastulla ja kulutuksen pienenevän!! Mutta niitä jälleenmyyjiä en löytäny kuin keskieuroopasta? Eli kuka näitä Suomessa myy & asentaa?Piirimyyjä kirjoitti:Tuon jälleenmyyjä Suomessa:
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex. W123 300D -81
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
Re: W202 200CDi:n lastutus
.T-mu kirjoitti:200CDi farkkuun olisi jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa ja ajattelin jo etukäteen kysyä, että kannattaako kyseistä konetta lastuttaa ja kuka sen Suomenniemellä pystyy tekemään?
No ilmeisesti tuo kaksatanen cdi on niitä moottoreita, joista saadaan lastuttamalla kaikkein suurin etu.
On täällä jotkut laittaneet nitä boxejakin, jotka lisää syöttöä, ne maksaa saman, kun lastu, mutta voi itse laittaa ja poistaa.
Lastun laittajia on monia, netistä niitä löytyy, ja täältäkin haulla.
Itse olen käyttänyt Mika Karalan palveluksia.
Cdi- moottorissa ei toimintaperiaatteen mukaisesti ole perinteistä ruiskutuspumppua, eli ainakaan se ei säry.
Ensimmäisen polven cdi- kneista saadaan noin 145 hv.
Seuraavasta mallista noin 165 hv. Tästä uusimmasta noin 200 hv.
Moottorit ilmeisesti eroavat toisistaan vaan hiukan noinnniinkuin tekniikan osalta, suurin tehoon vaikuttava yksittäinen tekiä taitaa olla se, että aina seuraavassa moottorisukupolvessa turbo paranee.
Tehoja enemmän nousee vääntömomentti.
"Normaalia" liikennöintiä ajatellen tämä on ratkaisevampi tekijä.
220, stä saadaan samat tehot, kun kaksatasesta.
Moottorin luulen kyllä kestävän, mutta vanhemmissa autoissa voi kyllä kytkin ruveta luistamaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Lastutusesta !!! W203petri.n kirjoitti:Veho muuttaa 200 cdi 220 cdi:ksi vaan syöttämällä boksille uudet tiedot ei tarvitse mitään muuta. Tekniikka on molemmissa täysin yhtäläiset. Tämä on eilis päivän kertomaa paikalliselta MB huollosta. Eikä maksa paljon muka tuo päivitys. En kysy mikä on päivän hinta.
Soitin HKI:n Veholle eivä tieneet kyseisestä asiasta voitko kertoa tarkemmin
missä vehossa tehdään lastutuksia 200cdi 220cdi:n niin ja se hinta??
Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.
Termos
Yhdellä tutullani on 99-vuoden C 200 CDI koneella sekä 2000 vuoden väyrynen 220 CDI:llä. Tuossä väykyssä näkyy olevan säätyväsiipinen turbo, kun taas C:ssä muistaakseni ihan tavallinen. Siitä ei minulla ole tietoa, millainen fööni 220:sen C:n pakoputkessä lymyää.
t.
R.
Yhdellä tutullani on 99-vuoden C 200 CDI koneella sekä 2000 vuoden väyrynen 220 CDI:llä. Tuossä väykyssä näkyy olevan säätyväsiipinen turbo, kun taas C:ssä muistaakseni ihan tavallinen. Siitä ei minulla ole tietoa, millainen fööni 220:sen C:n pakoputkessä lymyää.
t.
R.
petri.n kirjoitti:Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.
vm. 2000 väyrysessä on jo toisen sukupolven cdi-kone, eli mylly joka tuli uuteen c-sarjaan vasta W203 korimalliin. Tässä muuttuvasiipisessä tehoa on 143 hv, kun taas ensimmäisen sukupolven vaan 125 hv. Kaikissa W202 turbokoneissa on siis kiinteäsiipinen ahdin. Eli tietääkseni 200 vs. 220 cdi koneet pitäisi olla samat, joidenkin huhujen mukaan 220 cdissä olisi voimansiirtoa vahvistettu. Epäilemättä 200:n voimansiirto kuitenkin hulppeasti kestää myös 220:n tehot, ei toi ~20 hv niin hurja lisäys kuitenkaan ole..Roisto kirjoitti:Termos
t.
R.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex. W123 300D -81
Olen antanut itseni ymmärtää, että moottoreistaan W202 200 CDI ja 220 CDI ovat ohjelmaa lukuun ottamatta samat. Vaihteistossa ainoastaan manuaalissa olisi jotain eroja, mutta automaatit olisivat tältä osin samanlaisia.
nimim. Hevosmiesten tupakkipaikalla kuultua..
nimim. Hevosmiesten tupakkipaikalla kuultua..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
vehon päivitys??
Terve vaan. Olen uusi täällä voorumilla. Jääny vaivaamaan tuo vehon päivitys tuohon 200CDi:n siis tekeekö ne sitä vai onko vaan esson paarin sitä kuuluisaa juttelua. Kun nimittäin tuli tuolla pitänmäessä käytyä ja siellä tuli kieltävä vastaus..

http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 250td.html
Miten tossa c250td vakio vääntökäyrä on tasan 280nm välillä 1700-4800k/min? Onko mahdollisesti rajoitettu jotenkin?
Miten tossa c250td vakio vääntökäyrä on tasan 280nm välillä 1700-4800k/min? Onko mahdollisesti rajoitettu jotenkin?
Ainaski tommosessa
http://www.app-audio.com/teholastut.htm paikassa ovat laittaneet W202 200 CDI:hin softan, jolla irtoaa n. 155 hv ja 320 Nm.
OT: Faijan 200 CDI väyrynen (uudempi kone mm. vnt-ahtimella) lastutettiin viime maanantaina lukemiin n. 176 hv ja 364 Nm

OT: Faijan 200 CDI väyrynen (uudempi kone mm. vnt-ahtimella) lastutettiin viime maanantaina lukemiin n. 176 hv ja 364 Nm

Leka kirjoitti:Ainaski tommosessahttp://www.app-audio.com/teholastut.htm paikassa ovat laittaneet W202 200 CDI:hin softan, jolla irtoaa n. 155 hv ja 320 Nm.
App-audiolla taitaa olla alunperin Karalan Mikan muokkaama lastu.
Itse äijä löytyy tuolta http://www.turbotec.com/.
Kaksisatanen cdi on edelleenkin kaikkein kiitollisin lastutettava.
Johtuu nimenomaan siitä, että 220,nen on käytännössä sama kone.
Eli ensin 200,nen voidaan kuroa pykälää isommaksi ja sitten on vielä jäljellä se "normaali" lastutusvara.
Hinta selviää kysymällä.
.
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
Ja lisää chippi-pajoja:
http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html
158hp ja 349nm.
799€.
http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html
158hp ja 349nm.
799€.
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Niin noi jutut on ihmeellisiä kaveri selitti hondan perämoottorista että neli heppasen ja oliks se nyt 10 heppasen hinta ero oli jotain 4000mk ja mitään muuta eroa ei koneissa ollu ku kaasarissa prikka.petri.n kirjoitti:Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.

Siinä on prikalle hintaa

MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Mulla on sellainen mielikuva että joissain maissa moottorin teho on yksi veron peruste. Kun kattelee, niin tehot (kW) näyttävät aika monella valmistajalla menevän esim. 74, 85, 96. Voihan se tietysti olla sattumaakin...
Toisaalta se on autotehtaiden strategian mukaista tehdä mahdollisimman paljon "perusmoottoreita", joita voidaan lastu/softamuutoksin myydä tehokkaampina kalliimmalla.
Toisaalta se on autotehtaiden strategian mukaista tehdä mahdollisimman paljon "perusmoottoreita", joita voidaan lastu/softamuutoksin myydä tehokkaampina kalliimmalla.
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
Eilen ajoin -98 Väykyllä johon oli vaihdettu moottorinohjauksen softa.
En tiennyt asiasta ennen koeajoa, mutta tehon huomasi heti; voimaa oli erilailla kuin vakiossa, 2000 kierroksen paikkeilta lähdettiin niin että talvirenkaiden ollessa alla luistoneston valo tuikki 2-3 vaihteilla sulalla asfaltilla.
Jos ja kun muutos on tuota luokkaa, eikä aiheuta ongelmia kestävyyden / kulutuksen ym. suhteen, voin suositella !
(En edes tiedä oliko auto 200 vai 220 CDi.
)
En tiennyt asiasta ennen koeajoa, mutta tehon huomasi heti; voimaa oli erilailla kuin vakiossa, 2000 kierroksen paikkeilta lähdettiin niin että talvirenkaiden ollessa alla luistoneston valo tuikki 2-3 vaihteilla sulalla asfaltilla.

Jos ja kun muutos on tuota luokkaa, eikä aiheuta ongelmia kestävyyden / kulutuksen ym. suhteen, voin suositella !
(En edes tiedä oliko auto 200 vai 220 CDi.

wiimax.fi
eli suunnitteilla ois tommonen lastu --> http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html niin onkos tosta kytkimestä tietoa et miten se kestää?tuikku kirjoitti:.
Juu, kytkin se on kuulemma, joka ensin oireilee.
Mutta se on kyllä vaan hyvä, että on selkeästi joku paikka mikä antaa ensin periksi, niin ei sitten tule muuta vahinkoa.
Se alkaa luistamaan ensin suurimmalla vaihteella.
.
Tuo samainen firma taitaa myös asentaa Karalan Mikankin lastuja.marko t kirjoitti:eli suunnitteilla ois tommonen lastu --> http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html niin onkos tosta kytkimestä tietoa et miten se kestää?tuikku kirjoitti:.
Juu, kytkin se on kuulemma, joka ensin oireilee.
Mutta se on kyllä vaan hyvä, että on selkeästi joku paikka mikä antaa ensin periksi, niin ei sitten tule muuta vahinkoa.
Se alkaa luistamaan ensin suurimmalla vaihteella.
.
Jos hinta on sama, niin suosittelen sitä.
Kytkimen kesto on vähän auto- ja kuskikohtainen juttu, mutta jos pysyy alle kahden tuhannen kierroksilla selvästi alle neljänsadan väännöissä, niin kyllä pitäisi kaksatasenkin kytkimen kestää.
Tuo cdi,n kytkin on kyllä itse asiassa aika kestävä, täälläpäin ei veholla ole niitä vaihdettu, kun mulle.
Karalan muokkaamassa ohjelmassa on se etu, että tekijä voi sitä alakierrosten vääntöä edelleenkin vähentää, mikäli halutaan.
Jos niinkuin huomaat luistoa.
Kytkimen kokoa voi yrittää haarukoida varaosaluetteloista. 240 mm on suurin.
Aikaisempiin kirjoituksiini sellainen korjaus, että näyttää nöyrtyvän helpoiten se kytkin sillä vaihteella, jolla on suorin välitys.
Ei kannata luistattaa, vaan vähentää suosiolla vääntöä. Kytkimen päivitykseen saa näköjään suht. helposti tonninkin menemään.
.