W202 200CDi:n lastutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

W202 200CDi:n lastutus

Viesti Kirjoittaja T-mu »

200CDi farkkuun olisi jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa ja ajattelin jo etukäteen kysyä, että kannattaako kyseistä konetta lastuttaa ja kuka sen Suomenniemellä pystyy tekemään?

..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja. Esim faijalla meni dieselpumppu uusiksi (w202 220D) ja on ilmeisesti ton Lucasin perusvika.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Moi

Seuraavat rivit koskevat ´98 - ´00 CDI 200:sta. Itellä on semmonen, ja sen lastutusta oon suunnitellu rauhakseltaan ajan kanssa. Oon pari vuotta tarkistellu 200CDI:n ja 220CDI:n eroavaisuuksia Veholta eri huollon puolen henkilöiltä, ja tulokset on nämä:

- noissa vuosimalleissa on 200CDI ja 220CDI kone ja automaattilaatikko ihan samat, ei mitään "rautaeroa", ainoastaan se moottorinohjaussofta moottorissa on erilainen. En tiedä sitten manuaalilootasta, saatikka kytkimestä, jos niissä on heikompia ratkasuja 200CDI:ssä verrattuna 220CDI:hin.

- Vehon automaattilaatikkohuoltomiehen kertomaa: hänen poikansa osti ´00 CDI200 C-farkun automaatilla, entinen taxi Hesasta, chippas sen, ja kyllä kuulemma kannatti, vehje on nyt kuin toinen auto. Ja että isä kuulemma joutui muuttamaan käsitystään chippauksista, että nehän toimii ok.

- menin tuonne chippauksen tehneeseen firmaan, ja siellä tarjottiin kahta versiota: 130hp ja 285nm, tai 150hp ja 345nm. Hinta 750€.

Että sellasta. Kyllähän tuohon kandee jo lähtä?
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Tuon jälleenmyyjä Suomessa:
http://www.hs-elektronik.com/start.html
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 200CDi:n lastutus

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

[quote="T-mu"]
..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja.

Mittariston trippi- ja matkamittarinäytöt ei kestä kunnon pakkasia, Pohjois-Suomessa noita ledipalkistoja on pimentyny. Kaikki ei pimene kerralla, vaan numeroista häviää yks tai muutama ledipalkkirivi, eikä numeroista sitten enää saa oikein selvää. Jos ei kerkiä hoitaa tuota Vehon takuuseen, niin se maksaa yli 400€ korjata sitten myöhemmin Veholla.

Ovien reunan kumitiivisteen alle pesii ruoste. Helppo tsekata kun avaa auton oven ja kääntää yläreunan ison kumitiivisteen nurin, ja katsoo alle --> ruostetta vai ei? Liittyy kuulemma lumeen ja jäähän jne. eli talveen tuokin "tyyppivika". Veho hoitaa ton takuuseen=ilmaseks, ainakin jos on aukoton Vehon huoltokirja. Mulla on, ja hoisivat tuon kuntoon ilman yhtään arpomista tai poikkipuolista sanaa tms. Hyvä meininki ;-)

Perusvoimansiirto on oikein huollettuna varma ja "ikuinen". Omalla vanhalla taxilla oli ajettu 278 000km, ja nyt oon ajanu noin 90 000km itse; ei ongelmia, varma peli. Mutta Wepasto poksahti, se oli kallis juttu se...
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Piirimyyjä kirjoitti:Tuon jälleenmyyjä Suomessa:
http://www.hs-elektronik.com/start.html
Oho, C250 TDT:hen luvataan 186 hv niiden lastulla ja kulutuksen pienenevän!! Mutta niitä jälleenmyyjiä en löytäny kuin keskieuroopasta? Eli kuka näitä Suomessa myy & asentaa?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Jyväskylän seudulla on se chippiguruseppä, sitä on täällä foorumilla kehuttu. Tsekkaa foorumin hakukoneella. Ja jos se ei myy just näitä samoja, niin ei kai ainakaan huonompia?

Oulussa Powerflash Oy, 040 557 7566.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Veho muuttaa 200 cdi 220 cdi:ksi vaan syöttämällä boksille uudet tiedot ei tarvitse mitään muuta. Tekniikka on molemmissa täysin yhtäläiset. Tämä on eilis päivän kertomaa paikalliselta MB huollosta. Eikä maksa paljon muka tuo päivitys. En kysy mikä on päivän hinta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W202 200CDi:n lastutus

Viesti Kirjoittaja tuikku »

T-mu kirjoitti:200CDi farkkuun olisi jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa ja ajattelin jo etukäteen kysyä, että kannattaako kyseistä konetta lastuttaa ja kuka sen Suomenniemellä pystyy tekemään?

..niin ja onko kyseisessä mallissa jotain perinteisiä vikoja. Esim faijalla meni dieselpumppu uusiksi (w202 220D) ja on ilmeisesti ton Lucasin perusvika.
.
No ilmeisesti tuo kaksatanen cdi on niitä moottoreita, joista saadaan lastuttamalla kaikkein suurin etu.

On täällä jotkut laittaneet nitä boxejakin, jotka lisää syöttöä, ne maksaa saman, kun lastu, mutta voi itse laittaa ja poistaa.

Lastun laittajia on monia, netistä niitä löytyy, ja täältäkin haulla.
Itse olen käyttänyt Mika Karalan palveluksia.

Cdi- moottorissa ei toimintaperiaatteen mukaisesti ole perinteistä ruiskutuspumppua, eli ainakaan se ei säry.

Ensimmäisen polven cdi- kneista saadaan noin 145 hv.
Seuraavasta mallista noin 165 hv. Tästä uusimmasta noin 200 hv.
Moottorit ilmeisesti eroavat toisistaan vaan hiukan noinnniinkuin tekniikan osalta, suurin tehoon vaikuttava yksittäinen tekiä taitaa olla se, että aina seuraavassa moottorisukupolvessa turbo paranee.

Tehoja enemmän nousee vääntömomentti.
"Normaalia" liikennöintiä ajatellen tämä on ratkaisevampi tekijä.
220, stä saadaan samat tehot, kun kaksatasesta.
Moottorin luulen kyllä kestävän, mutta vanhemmissa autoissa voi kyllä kytkin ruveta luistamaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
T-mu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Su 29.02.2004 09:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja T-mu »

Kiitosta kaikille tiedoista :D Taas sitä olis vähän viisaampi kuin eilen.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
amx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 23.04.2004 12:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja amx »

petri.n kirjoitti:Veho muuttaa 200 cdi 220 cdi:ksi vaan syöttämällä boksille uudet tiedot ei tarvitse mitään muuta. Tekniikka on molemmissa täysin yhtäläiset. Tämä on eilis päivän kertomaa paikalliselta MB huollosta. Eikä maksa paljon muka tuo päivitys. En kysy mikä on päivän hinta.
Lastutusesta !!! W203
Soitin HKI:n Veholle eivä tieneet kyseisestä asiasta voitko kertoa tarkemmin
missä vehossa tehdään lastutuksia 200cdi 220cdi:n niin ja se hinta??
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Jos joku saa tuon Vehon hinnan muutokselle, niin kertokoot myös minulle 8)

nimim. myös aiheesta kiinnostunut
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Termos


Yhdellä tutullani on 99-vuoden C 200 CDI koneella sekä 2000 vuoden väyrynen 220 CDI:llä. Tuossä väykyssä näkyy olevan säätyväsiipinen turbo, kun taas C:ssä muistaakseni ihan tavallinen. Siitä ei minulla ole tietoa, millainen fööni 220:sen C:n pakoputkessä lymyää.

t.
R.
petri.n kirjoitti:Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Roisto kirjoitti:Termos


Yhdellä tutullani on 99-vuoden C 200 CDI koneella sekä 2000 vuoden väyrynen 220 CDI:llä. Tuossä väykyssä näkyy olevan säätyväsiipinen turbo, kun taas C:ssä muistaakseni ihan tavallinen. Siitä ei minulla ole tietoa, millainen fööni 220:sen C:n pakoputkessä lymyää.

t.
R.
vm. 2000 väyrysessä on jo toisen sukupolven cdi-kone, eli mylly joka tuli uuteen c-sarjaan vasta W203 korimalliin. Tässä muuttuvasiipisessä tehoa on 143 hv, kun taas ensimmäisen sukupolven vaan 125 hv. Kaikissa W202 turbokoneissa on siis kiinteäsiipinen ahdin. Eli tietääkseni 200 vs. 220 cdi koneet pitäisi olla samat, joidenkin huhujen mukaan 220 cdissä olisi voimansiirtoa vahvistettu. Epäilemättä 200:n voimansiirto kuitenkin hulppeasti kestää myös 220:n tehot, ei toi ~20 hv niin hurja lisäys kuitenkaan ole..
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Olen antanut itseni ymmärtää, että moottoreistaan W202 200 CDI ja 220 CDI ovat ohjelmaa lukuun ottamatta samat. Vaihteistossa ainoastaan manuaalissa olisi jotain eroja, mutta automaatit olisivat tältä osin samanlaisia.

nimim. Hevosmiesten tupakkipaikalla kuultua..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Molemmissa on täysin samanlaiset kytkimet. Ainakin samalla varaosanumerolla molempien kytkimet. Noissa aikaisemman mallin c250 ja 250 turbo, niin niihin on saatavana neljän laista kytkinlevyä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, kytkin se on kuulemma, joka ensin oireilee.
Mutta se on kyllä vaan hyvä, että on selkeästi joku paikka mikä antaa ensin periksi, niin ei sitten tule muuta vahinkoa.

Se alkaa luistamaan ensin suurimmalla vaihteella.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tikkari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 23.03.2005 03:48
Paikkakunta: ESBO

vehon päivitys??

Viesti Kirjoittaja tikkari »

Terve vaan. Olen uusi täällä voorumilla. Jääny vaivaamaan tuo vehon päivitys tuohon 200CDi:n siis tekeekö ne sitä vai onko vaan esson paarin sitä kuuluisaa juttelua. Kun nimittäin tuli tuolla pitänmäessä käytyä ja siellä tuli kieltävä vastaus..
:roll:
Avatar
nivaar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 20.02.2005 22:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja nivaar »

Joo olis kans kiinnostusta on 200 CDI:n päivityksestä. Tarkoittatteko että koneeseen riittää jonkun softan päivitys :?:
Ja ketäköhän näitä tekee, jos veho ei koske "pitkällä tikullakaan".
Niin ja hintakin olis kiva tietää jos joku on moisen operaation tehnyt. :shock:
S202 C 200 CDI AUT -00
W168 A140 -00
Michi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 23.02.2005 10:33

Viesti Kirjoittaja Michi »

http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 250td.html

Miten tossa c250td vakio vääntökäyrä on tasan 280nm välillä 1700-4800k/min? Onko mahdollisesti rajoitettu jotenkin?
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ainaski tommosessa :arrow: http://www.app-audio.com/teholastut.htm paikassa ovat laittaneet W202 200 CDI:hin softan, jolla irtoaa n. 155 hv ja 320 Nm.

OT: Faijan 200 CDI väyrynen (uudempi kone mm. vnt-ahtimella) lastutettiin viime maanantaina lukemiin n. 176 hv ja 364 Nm :P
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Leka kirjoitti:Ainaski tommosessa :arrow: http://www.app-audio.com/teholastut.htm paikassa ovat laittaneet W202 200 CDI:hin softan, jolla irtoaa n. 155 hv ja 320 Nm.

OT: Faijan 200 CDI väyrynen (uudempi kone mm. vnt-ahtimella) lastutettiin viime maanantaina lukemiin n. 176 hv ja 364 Nm :P

App-audiolla taitaa olla alunperin Karalan Mikan muokkaama lastu.
Itse äijä löytyy tuolta http://www.turbotec.com/.

Kaksisatanen cdi on edelleenkin kaikkein kiitollisin lastutettava.
Johtuu nimenomaan siitä, että 220,nen on käytännössä sama kone.
Eli ensin 200,nen voidaan kuroa pykälää isommaksi ja sitten on vielä jäljellä se "normaali" lastutusvara.

Hinta selviää kysymällä.
.
Avatar
Piirimyyjä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piirimyyjä »

Ja lisää chippi-pajoja:

http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html

158hp ja 349nm.

799€.
W202 C 200CDI 2000, vanha taxi, ajoin välin 195000-460000km, hyvä auto oli
W203 C 240V6 4Matic 2003, Kanadantuonti, ajoin välin 65000-230000km, alaväännötön hyvä auto alle 200tkm asti
X156 GLA 200CDI 4Matic 2017, ajoin välin 65000-96000km, yllättävän kova ajomelu / kohinahumina, muuten kiitettävä auto
W205 C 220CDI 4Matic 2020, 31000-->, paras noista
Avatar
Ana
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:13
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ana »

petri.n kirjoitti:Ostin tuossa maanantaina 200 cdi:n, niin autokauppias kertoi, että on tekniikaltaan täysin sama kuin 220. Että huollon pojat päivittää sen semmoiseksi jos haluat. Heräsi kysymys siinä miksi on sitten tehty tuo 200, niin ei osanut kertoa. Totesi vaan että ei kannata mennä ostamaan kallita bokseja, kun sen voi tehdä halvemmallakin. Tämän enempää en tästä asiasta tiedä.
Niin noi jutut on ihmeellisiä kaveri selitti hondan perämoottorista että neli heppasen ja oliks se nyt 10 heppasen hinta ero oli jotain 4000mk ja mitään muuta eroa ei koneissa ollu ku kaasarissa prikka. :shock:
Siinä on prikalle hintaa :lol:
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
jusamb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 22.11.2004 22:21
Paikkakunta: Jkylä

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Mulla on sellainen mielikuva että joissain maissa moottorin teho on yksi veron peruste. Kun kattelee, niin tehot (kW) näyttävät aika monella valmistajalla menevän esim. 74, 85, 96. Voihan se tietysti olla sattumaakin...

Toisaalta se on autotehtaiden strategian mukaista tehdä mahdollisimman paljon "perusmoottoreita", joita voidaan lastu/softamuutoksin myydä tehokkaampina kalliimmalla.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Hieman epäilen että veholla suostuvat muokkaavat autoihin lisää tehoa. :roll: Muistaakseni konekaan ei ole täysín identtinen 200/220 muutakuin tilavuudessa. voin kyllä selvittää tuon vielä.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eilen ajoin -98 Väykyllä johon oli vaihdettu moottorinohjauksen softa.

En tiennyt asiasta ennen koeajoa, mutta tehon huomasi heti; voimaa oli erilailla kuin vakiossa, 2000 kierroksen paikkeilta lähdettiin niin että talvirenkaiden ollessa alla luistoneston valo tuikki 2-3 vaihteilla sulalla asfaltilla. :shock:

Jos ja kun muutos on tuota luokkaa, eikä aiheuta ongelmia kestävyyden / kulutuksen ym. suhteen, voin suositella !

(En edes tiedä oliko auto 200 vai 220 CDi. :oops: )
wiimax.fi
marko t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2005 05:11

Viesti Kirjoittaja marko t »

tuikku kirjoitti:.
Juu, kytkin se on kuulemma, joka ensin oireilee.
Mutta se on kyllä vaan hyvä, että on selkeästi joku paikka mikä antaa ensin periksi, niin ei sitten tule muuta vahinkoa.

Se alkaa luistamaan ensin suurimmalla vaihteella.
.
eli suunnitteilla ois tommonen lastu --> http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html niin onkos tosta kytkimestä tietoa et miten se kestää?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

marko t kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Juu, kytkin se on kuulemma, joka ensin oireilee.
Mutta se on kyllä vaan hyvä, että on selkeästi joku paikka mikä antaa ensin periksi, niin ei sitten tule muuta vahinkoa.

Se alkaa luistamaan ensin suurimmalla vaihteella.
.
eli suunnitteilla ois tommonen lastu --> http://www.powerflash.fi/chiptuning/dat ... 102ps.html niin onkos tosta kytkimestä tietoa et miten se kestää?
Tuo samainen firma taitaa myös asentaa Karalan Mikankin lastuja.
Jos hinta on sama, niin suosittelen sitä.
Kytkimen kesto on vähän auto- ja kuskikohtainen juttu, mutta jos pysyy alle kahden tuhannen kierroksilla selvästi alle neljänsadan väännöissä, niin kyllä pitäisi kaksatasenkin kytkimen kestää.

Tuo cdi,n kytkin on kyllä itse asiassa aika kestävä, täälläpäin ei veholla ole niitä vaihdettu, kun mulle.

Karalan muokkaamassa ohjelmassa on se etu, että tekijä voi sitä alakierrosten vääntöä edelleenkin vähentää, mikäli halutaan.
Jos niinkuin huomaat luistoa.
Kytkimen kokoa voi yrittää haarukoida varaosaluetteloista. 240 mm on suurin.
Aikaisempiin kirjoituksiini sellainen korjaus, että näyttää nöyrtyvän helpoiten se kytkin sillä vaihteella, jolla on suorin välitys.

Ei kannata luistattaa, vaan vähentää suosiolla vääntöä. Kytkimen päivitykseen saa näköjään suht. helposti tonninkin menemään.

.
marko t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2005 05:11

Viesti Kirjoittaja marko t »

juuh elikkä tarkotatko tuolla "tekijä voi sitä alakierrosten vääntöä edelleenkin vähentää" että sitä pystyy siis itse ruuvailemaan vai? onkos tässä karalan lastussa sitten sama teho vai? mistähän tosta lastusta löytyisi tietoa?
Vastaa Viestiin