Ei ole 260:n nokkapyörästä kokemusta, mutta yleisesti vähän.
Sen verran tuli kokemusta 454:n nokkapyörästä, että säätäminen on yhtä tuskaa jos säätää itse. Siinä ainakin - ilmeisesti mersussakin - nokkapyörään tehdään pari kiilauraa lisää, joilla voi säätää ajoitusta 4 astetta molempiin suuntiin. Siihen vielä lisäksi offset-kiila (z-kirjaimen muotoinen), jolla voi säätää 2 astetta per suunta. Siinä sitten ketjua irroitellessa, ratasta pyöritellessä sekä kiilaa vaihdellessa ja käännellessä meni koko päivä, vaikka oli heittokellokin apuna. (ammattimiehellä tietysti menee 95% vähemmän aikaa, kun tietää mitä tekee...

)
Käytännön vaikutuksestakin on kokemusta kaverin eskortin verran; ajoituksen säädöllä sai siirrettyä vääntöaluetta yllättävän paljon ylä- tai alakierroksille päin. Eli ei mikään turha vehje.