

Nyt kysymykseni, onko tenavaan saatavana paremmalla rf luvulla kuin 25 olevia laseja ja jos niin mistä niitä vois kysyä. Tässä kun alan vaihtaa rikkinäistä, vois siihen samassa laittaa kummatkin uusiksi. Niin ja umpiot ovat Bochin h7+h1+h1
Tota mullekin tarjottiin, mutta jotenkin epäilyttää toi tukevuus siinä. Luulisi sen alkavan tärisemään siinä ja jos näin on, se ei pidemmällä matkalla ole oikein mukava silmälle. Mutta miten on, tuleeko siitä tukeva, eli kuinka paljon se täriseedealer kirjoitti:Lisävalot on tosi helppo laittaa W202 maskiin kiinni mallikohtaisella kiinnikesarjalla.
Kiitoooos!!!dealer kirjoitti:Ei tärise isotkaan valot kun laittaa ylätuet.
Tuolla on kuvia oman W124 kiinnityksistä, ja valothan ovat isot ja painavat, paljon pienemmilläkin valoilla saa todella asialliset kaukovalot autoon.
vesa kirjoitti:Se referenssilukuhan ilmoittaa kuinka pitkälle pitkät valot näyttävät "pisteen". Sama lukeeko siinä lasissa vaikka 666, 202:n valot ovat surkeimmat mitä Mersuissa on tullut vastaan. Jos laseja on olemassa eri referensseillä (epäilen) hommaa mieluummin sellaiset joissa luku on pienempi, jää kapasiteettia asentaa tehokkaammat lisäpitkät. (rf max 75)
Tuu Benzo meille yökylään, ajellaan Mersuilla ja vertaillaan valoja. 202: valot on kuin ureasuihku verrattuna 126: valoihin. Kun on tämä yksissätuumin todettu lämmitellään sauna ja pannaan hookkania kiukaalle. Kaljaakin on.Benzo kirjoitti:Pakko tästäkin suunnasta laittaa korjaavaa kommenttia, w202 kosen valot ovat paljon paremmat kuin esim, 201, 124, ja 126 koppasten tuikut, jotka nekin ovat hyvät, ei voi huonoiksi sanoa, mutta ei niitä voi verrata 202 kosen valoihin
dealer kirjoitti:W202 kaukovalot ovat huonot verrattuna monen muun samanikäisen auton valoihin.
Tottuuhan niihin tietysti kun vuosia käyttää - eikä sitten osaa parempia kaivata.
W124:ään saa aika hyvät kaukovalot kun vaihtaa ajovalolasit niin että sumarien tilalle tulee apukaukovalo, mutta mielestäni parempi vaihtoehto on asentaa erilliset apukaukovalot.
Vesa siinä sun 202 on vissiinkin vielä ne vanhemmat umpiot ja mulla ja benzolla taitaa olla ne uudemmat. Näissä kahdessa on sit eroa kuin yöllä ja päivällä.vesa kirjoitti:No mutta kun ajaa minuutin välein kummallakin autolla niin eikö sitä sitten huomaa kummassa on paremmat valot? Tässäkö vaiheessa se optikon tarve astuu kuvaan?
Meiltä kun katsos löytyy kummatkin rassit tuosta pihasta
.
Muista sitten kertoa, mitkä oli kirkkaimmat, kun tulet vastaanJpartan kirjoitti:Tämän jälkeen en ihmettele jos pimeällä tiellä tulee vastaan kolme Mersua rinnakkain...kaverit vaan testaa valoja
Ja jatkuu OT:nä. Mulla on tossa VW:ssä lisäpitkinä Hellan 1000 FF:t ja niissä oli alussa jotkut 100 w polttimot. En ollut uskoa silmiäni, kun niihin vaihdoin normaali polttimot, oisko ollut Philipsin tai jonkun vastaavan, Blue Vision (no kumminkin sinertävää valoa), valoteho oli huomattavasti parempi.dealer kirjoitti:Onanias, nykyään on tarjolla erittäin laadukkaita normaalitehoisia polttimoita - ja 100 wattiset ovat taas puolestaan mitä ovat.
Tahtoo sanoa että ero 55- ja 100-wattisen välillä on pienempi kuin esim. 20 vuotta sitten.
Huomasin pari talvea sitten kun autostani pimeni toinen lisäpitkä ja laitoin sinne vakiopolttimon, toisessa oli 100-wattinen - se uusi vakiopolttimo "+30%" oli pahus kirkkaampi kuin vanha "satanen" vaikka vanhankin lasi oli vielä kirkas ja johdotukset kunnossa.
Itselläni oli menneen talven jotkin Osramin erikoispolttimot 55 wattisina isoissa Boschin kaukovaloissa, ja varsin hyvät olivat.
Aion kyllä kokeilla tulevana talvena 100-wattisiakin, vaikka laturin kannalta se ei ole järkevää.
Joo, sitähän minäkin tarkoitin, että kannattaa satsata laatupolttimoihin. Se satawattiset jne. oli vaan semmonen heittodealer kirjoitti:Onanias, nykyään on tarjolla erittäin...