Nyt kysymykseni, onko tenavaan saatavana paremmalla rf luvulla kuin 25 olevia laseja ja jos niin mistä niitä vois kysyä. Tässä kun alan vaihtaa rikkinäistä, vois siihen samassa laittaa kummatkin uusiksi. Niin ja umpiot ovat Bochin h7+h1+h1
W202 ajovalot
W202 ajovalot
Tuossa lauantai aamupäivällä tulin tuolta Turun suunnalta ja olipa siellä aikalailla kovan puoleinen näyttämisen tarve. Oli nuoriso lähtenyt sitten joukolla messukeskukseen tuningia katsomaan. No ajo oli enempi vähempi hurjaa, välillä tiellä ja välillä jopa sen vieressä. No siitä päästään asiaan. Tänään autoani tutkiessa huomasin toisen umpion olevan p...na.
Nyt kysymykseni, onko tenavaan saatavana paremmalla rf luvulla kuin 25 olevia laseja ja jos niin mistä niitä vois kysyä. Tässä kun alan vaihtaa rikkinäistä, vois siihen samassa laittaa kummatkin uusiksi. Niin ja umpiot ovat Bochin h7+h1+h1
Nyt kysymykseni, onko tenavaan saatavana paremmalla rf luvulla kuin 25 olevia laseja ja jos niin mistä niitä vois kysyä. Tässä kun alan vaihtaa rikkinäistä, vois siihen samassa laittaa kummatkin uusiksi. Niin ja umpiot ovat Bochin h7+h1+h1
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Se referenssilukuhan ilmoittaa kuinka pitkälle pitkät valot näyttävät "pisteen". Sama lukeeko siinä lasissa vaikka 666, 202:n valot ovat surkeimmat mitä Mersuissa on tullut vastaan. Jos laseja on olemassa eri referensseillä (epäilen) hommaa mieluummin sellaiset joissa luku on pienempi, jää kapasiteettia asentaa tehokkaammat lisäpitkät. (rf max 75)
Nyt Vesa on pakko olla eri mieltä. Isukin W124 valot on ainakin vain ja ainoastaan sitä varten, että vastaan tulijat sen erottaa. Illalla, saatikka sitten yöllä sillä ei uskalla ajaa ilman taskulamppua
No joo onhan ne valot tenavassakin huonot, mutta tossa syksyllä jo etsiskelin kaikennäköistä parannusta, jopa xenoneja, kun siihen on milestäni pikkuisen hankala laittaa mitenkään siististi lisävaloja. Oli mulla jo syksyllä syylarin edestä sähköflektitkin poissa ja toinen maski minkä olisin rei´ittänyt talvea ja pimeätä aikaa varten, mutta mutta...
No jos siihen nyt sitten hakisi uudet lasit ja toivois, ettei noi kivet lentelis niin rankasti.
No joo onhan ne valot tenavassakin huonot, mutta tossa syksyllä jo etsiskelin kaikennäköistä parannusta, jopa xenoneja, kun siihen on milestäni pikkuisen hankala laittaa mitenkään siististi lisävaloja. Oli mulla jo syksyllä syylarin edestä sähköflektitkin poissa ja toinen maski minkä olisin rei´ittänyt talvea ja pimeätä aikaa varten, mutta mutta...
No jos siihen nyt sitten hakisi uudet lasit ja toivois, ettei noi kivet lentelis niin rankasti.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tota mullekin tarjottiin, mutta jotenkin epäilyttää toi tukevuus siinä. Luulisi sen alkavan tärisemään siinä ja jos näin on, se ei pidemmällä matkalla ole oikein mukava silmälle. Mutta miten on, tuleeko siitä tukeva, eli kuinka paljon se täriseedealer kirjoitti:Lisävalot on tosi helppo laittaa W202 maskiin kiinni mallikohtaisella kiinnikesarjalla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kiitoooos!!!dealer kirjoitti:Ei tärise isotkaan valot kun laittaa ylätuet.
Tuolla on kuvia oman W124 kiinnityksistä, ja valothan ovat isot ja painavat, paljon pienemmilläkin valoilla saa todella asialliset kaukovalot autoon.
Katotaas tossa syssymmällä, jos sen tollalailla sitten tekisi ja silloin se tarvii sen orkkis maskin, kun alko lapsettaa ja laitto tohon avantgarde mallisen
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
vesa kirjoitti:Se referenssilukuhan ilmoittaa kuinka pitkälle pitkät valot näyttävät "pisteen". Sama lukeeko siinä lasissa vaikka 666, 202:n valot ovat surkeimmat mitä Mersuissa on tullut vastaan. Jos laseja on olemassa eri referensseillä (epäilen) hommaa mieluummin sellaiset joissa luku on pienempi, jää kapasiteettia asentaa tehokkaammat lisäpitkät. (rf max 75)
Pakko tästäkin suunnasta laittaa korjaavaa kommenttia, w202 kosen valot ovat paljon paremmat kuin esim, 201, 124, ja 126 koppasten tuikut, jotka nekin ovat hyvät, ei voi huonoiksi sanoa, mutta ei niitä voi verrata 202 kosen valoihin
Tuu Benzo meille yökylään, ajellaan Mersuilla ja vertaillaan valoja. 202: valot on kuin ureasuihku verrattuna 126: valoihin. Kun on tämä yksissätuumin todettu lämmitellään sauna ja pannaan hookkania kiukaalle. Kaljaakin on.Benzo kirjoitti:Pakko tästäkin suunnasta laittaa korjaavaa kommenttia, w202 kosen valot ovat paljon paremmat kuin esim, 201, 124, ja 126 koppasten tuikut, jotka nekin ovat hyvät, ei voi huonoiksi sanoa, mutta ei niitä voi verrata 202 kosen valoihin
No, itse sanoisin että jos 202 koseen tarvitsee lisävalot niin kannattaisiko käydä ensin vaikka optikolla, ja kenenkään ei saa, eikä pidä ottaa tästä hernettä nenään, voin vain sanoa vuosien kokemuksella että omasta mielestäni 202 kosen valot ovat hyvät, ja paljon paremmat kuin monen muun Mersun, ovathan ne jo hoo seiskat, vaikka ei se yksistään vielä mitään kerro.
126 on vielä vanhaa tekniikkaa
126 on vielä vanhaa tekniikkaa
W202 kaukovalot ovat huonot verrattuna monen muun samanikäisen auton valoihin.
Tottuuhan niihin tietysti kun vuosia käyttää - eikä sitten osaa parempia kaivata.
W124:ään saa aika hyvät kaukovalot kun vaihtaa ajovalolasit niin että sumarien tilalle tulee apukaukovalo, mutta mielestäni parempi vaihtoehto on asentaa erilliset apukaukovalot.
Tottuuhan niihin tietysti kun vuosia käyttää - eikä sitten osaa parempia kaivata.
W124:ään saa aika hyvät kaukovalot kun vaihtaa ajovalolasit niin että sumarien tilalle tulee apukaukovalo, mutta mielestäni parempi vaihtoehto on asentaa erilliset apukaukovalot.
wiimax.fi
dealer kirjoitti:W202 kaukovalot ovat huonot verrattuna monen muun samanikäisen auton valoihin.
Tottuuhan niihin tietysti kun vuosia käyttää - eikä sitten osaa parempia kaivata.
W124:ään saa aika hyvät kaukovalot kun vaihtaa ajovalolasit niin että sumarien tilalle tulee apukaukovalo, mutta mielestäni parempi vaihtoehto on asentaa erilliset apukaukovalot.
Tuossa olen samaa mieltä että yleensä Mersun kaukovaloja verratessa muihin merkkeihin ja nimenomaan uudempiin autoihin, jää Mersun valot hiukan pliisuiksi, mutta jos verrataan Mersujen valoja keskenään, niin,
Nyt pitäisi olla joku valotesti, joka todistaisi että esim, w126 ja w124 valot ovat paremmat kuin w202, onhan niitä ollut noissa autolehdissä, mutta ei muistu mieleen että missä, siis, eihän noita suoranaisesti ole keskenään kait missään lehdissä vertailtu.
Ps. Eikös w126 ja w201 ole aika lailla samat valot ?
Benzo, tähän
"...yleensä Mersun kaukovaloja verratessa muihin merkkeihin ja nimenomaan uudempiin autoihin, jää Mersun valot hiukan pliisuiksi...
...Nyt pitäisi olla joku valotesti, joka todistaisi että esim, w126 ja w124 valot ovat paremmat kuin w202..."
sanoisin: ei 124 valot ainakaan paremmat ole kuin 202, en minä sitä tarkoita.
Ajattelin vaan kun alussa kirjoitit
"..w202 kosen valot ovat paljon paremmat kuin esim, 201, 124, ja 126 koppasten tuikut, jotka nekin ovat hyvät, ei voi huonoiksi sanoa..."
että minä kyllä sanon huonoiksi.
No, se siitä.
Se hyvä puoli lisävalojen maskikiinnityksessä on, että valot on helppo ottaa kesäksi pois jälkiä jättämättä. Ja katsastukseen jos on "referenssiä" liikaa.
"...yleensä Mersun kaukovaloja verratessa muihin merkkeihin ja nimenomaan uudempiin autoihin, jää Mersun valot hiukan pliisuiksi...
...Nyt pitäisi olla joku valotesti, joka todistaisi että esim, w126 ja w124 valot ovat paremmat kuin w202..."
sanoisin: ei 124 valot ainakaan paremmat ole kuin 202, en minä sitä tarkoita.
Ajattelin vaan kun alussa kirjoitit
"..w202 kosen valot ovat paljon paremmat kuin esim, 201, 124, ja 126 koppasten tuikut, jotka nekin ovat hyvät, ei voi huonoiksi sanoa..."
että minä kyllä sanon huonoiksi.
No, se siitä.
Se hyvä puoli lisävalojen maskikiinnityksessä on, että valot on helppo ottaa kesäksi pois jälkiä jättämättä. Ja katsastukseen jos on "referenssiä" liikaa.
wiimax.fi
Vesa siinä sun 202 on vissiinkin vielä ne vanhemmat umpiot ja mulla ja benzolla taitaa olla ne uudemmat. Näissä kahdessa on sit eroa kuin yöllä ja päivällä.vesa kirjoitti:No mutta kun ajaa minuutin välein kummallakin autolla niin eikö sitä sitten huomaa kummassa on paremmat valot? Tässäkö vaiheessa se optikon tarve astuu kuvaan?
Meiltä kun katsos löytyy kummatkin rassit tuosta pihasta
.
Ja joo laseja en käytä, mutta kyllä noi tutut aina välillä väittää, että mun vahvuus pitäisi olla toi opaskoira
edit: ja taas kun katsoo tarkemmin, benzolla näyttää olevan 201
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Muista sitten kertoa, mitkä oli kirkkaimmat, kun tulet vastaanJpartan kirjoitti:Tämän jälkeen en ihmettele jos pimeällä tiellä tulee vastaan kolme Mersua rinnakkain...kaverit vaan testaa valoja
No toisaalta, ei ollut kauhean kalliita noi lasit, noin 90 ekua pari. On vaan välillä näkynyt niin karmeassa kunnossa olevia ajovaloja (lue hiekkapuhallettuja), että oikeastaan ihmetyttää. Kaikki eivät näköjään ole yhtä sokeita kun mä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ihan pakko on sotkea tätä valosoppaa vielä yhdellä mielipiteellä. Olen ajellut neljällä eri Mersulla ( -96 W202 180, -00 S202 200 CDI, -00 S210 270 CDI ja allekirjoituksen mukainen), näistä selvästi huonoimmat valot on vanhimmassa 202:ssa. Lieneekö facelift koskenut valoihin, siltä ainakin vaikuttaa. Väyrysessä ja uudemmissa 202:ssa on hyvin samantehoiset valot, ihan näppituntumalla arvioituna, ei perustu siis mihinkään faktoihin vaan aitoon mutuun.
Olen tyytyväinen oman kotteron valoihin, koska en ole päässyt parempia vakiovaloja kokeilemaan
. Polttimoina on jotkut Osramit, ostin kalleimmat mitä kaupasta löytyi, valoteho parani selvästi. Jos oikeasti haluaa hyvät valot, niin varmaankaan alle 100 W:n polttimoita ei lisäpitkiin kannata edes harkita...
W202 240 -98 Elegance
Onanias, nykyään on tarjolla erittäin laadukkaita normaalitehoisia polttimoita - ja 100 wattiset ovat taas puolestaan mitä ovat.
Tahtoo sanoa että ero 55- ja 100-wattisen välillä on pienempi kuin esim. 20 vuotta sitten.
Huomasin pari talvea sitten kun autostani pimeni toinen lisäpitkä ja laitoin sinne vakiopolttimon, toisessa oli 100-wattinen - se uusi vakiopolttimo "+30%" oli pahus kirkkaampi kuin vanha "satanen" vaikka vanhankin lasi oli vielä kirkas ja johdotukset kunnossa.
Itselläni oli menneen talven jotkin Osramin erikoispolttimot 55 wattisina isoissa Boschin kaukovaloissa, ja varsin hyvät olivat.
Aion kyllä kokeilla tulevana talvena 100-wattisiakin, vaikka laturin kannalta se ei ole järkevää.
Tahtoo sanoa että ero 55- ja 100-wattisen välillä on pienempi kuin esim. 20 vuotta sitten.
Huomasin pari talvea sitten kun autostani pimeni toinen lisäpitkä ja laitoin sinne vakiopolttimon, toisessa oli 100-wattinen - se uusi vakiopolttimo "+30%" oli pahus kirkkaampi kuin vanha "satanen" vaikka vanhankin lasi oli vielä kirkas ja johdotukset kunnossa.
Itselläni oli menneen talven jotkin Osramin erikoispolttimot 55 wattisina isoissa Boschin kaukovaloissa, ja varsin hyvät olivat.
Aion kyllä kokeilla tulevana talvena 100-wattisiakin, vaikka laturin kannalta se ei ole järkevää.
wiimax.fi
Ja jatkuu OT:nä. Mulla on tossa VW:ssä lisäpitkinä Hellan 1000 FF:t ja niissä oli alussa jotkut 100 w polttimot. En ollut uskoa silmiäni, kun niihin vaihdoin normaali polttimot, oisko ollut Philipsin tai jonkun vastaavan, Blue Vision (no kumminkin sinertävää valoa), valoteho oli huomattavasti parempi.dealer kirjoitti:Onanias, nykyään on tarjolla erittäin laadukkaita normaalitehoisia polttimoita - ja 100 wattiset ovat taas puolestaan mitä ovat.
Tahtoo sanoa että ero 55- ja 100-wattisen välillä on pienempi kuin esim. 20 vuotta sitten.
Huomasin pari talvea sitten kun autostani pimeni toinen lisäpitkä ja laitoin sinne vakiopolttimon, toisessa oli 100-wattinen - se uusi vakiopolttimo "+30%" oli pahus kirkkaampi kuin vanha "satanen" vaikka vanhankin lasi oli vielä kirkas ja johdotukset kunnossa.
Itselläni oli menneen talven jotkin Osramin erikoispolttimot 55 wattisina isoissa Boschin kaukovaloissa, ja varsin hyvät olivat.
Aion kyllä kokeilla tulevana talvena 100-wattisiakin, vaikka laturin kannalta se ei ole järkevää.
Tämän jälkeen olen käyttänyt vain noita ns merkkituotteita. Ainut mikä pikkuisen hämää, on ainakin tossa tenavassa olevat H7 ajovalot, niiden kesto tuntuu olevan aivan luvattoman lyhyt, mutta toisaalta, pysyypä valot tuoreina
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Joo, sitähän minäkin tarkoitin, että kannattaa satsata laatupolttimoihin. Se satawattiset jne. oli vaan semmonen heittodealer kirjoitti:Onanias, nykyään on tarjolla erittäin...
W202 240 -98 Elegance





