Jos lähtee jollain mielestään nopealla autolla kisaamaan tuollaisen superturbon kanssa ja saa voimasavut silmilleen, eipä siinä paljon kehtaa ilkkua että
"Ruosteessakin tuo p***a on jokapuolelta..."
Rujo ulkonäköhän ei kerro myöskään sitä, mitä osaa on alustarakenteissa ja jarruissa jne - ja harva auto on aina puhdas ?
Mauri H. kirjoitti:No jos kuvat projektivaiheesta näyttää pölyisen ja paskaisen auton niin ei ole ihme. Aika harvoin talli on sairaalahygieenian tasolla, eikä ekanna tule mieleen pestä autoa ennen koneen vaihtoa
Joillain on ruosteessa, joillain jopa tarkoituksella ja joillain ei.
Oma auto on ulkopinnaltaan aivan tarkoituksella vuosien saatossa tulleiden ruostepilkkujen koristelema. Alustasta sitä ruostetta ei sitten löydy ja kaikki on uutta ja vahvistettua osaa.
Oma huumorintaju sen verran kieroutunutta että nauttii ajelusta vanhalla ruosteisella taximersulla joka kuitenkin tarpeen tullessa poistuu
Kun tossa viime viikonlopulla kävin Jormalta hakemassa tekniikan ni kyllä toi Jorman vehje 190:seks on aika priimakunnos verrattuna moniin muihin näkemiini yksilöihin..
Mut toisaaltahan se on aika härskiä et auto on paskanen ku mikä ja ruostettakin löytyy, mut sit ku joku lähtee kokeileen jollain kinnerillä niin toisex jää
Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40
Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40
Ei, kyllä siinä on kompurapuolta suuremmaksi vaihdettu ja pakopesä on sama 17.
Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40
Ei, kyllä siinä on kompurapuolta suuremmaksi vaihdettu ja pakopesä on sama 17.
OK!No onko "compressor wheel diameter"sama,vai induser esim.63mm?Sit ei oo ihme jos letkut paukkuu,jos on 60mm rööriä,90mm vois kohta olla Raatikaisen ja Paine Kotilaisen välillä kestävä suhde?
Tais olla aikasta kovat paineet päällä kun letku paukahti Toivottavasti saatte kunnon lukemat dynossa, jos menossa olette. Voiskos Jorma vähän kertoa lisää tuosta turbosta?
Shillälailla,siinähän onkin vastausta mun kysymykseeni
En mä millään pahalla tuota,tarkoitin vain että eiköhän nämä ko. herrat tiedä mitä tekee. Kokeilemalla oppii,ei näitä olisi yhtään superturboa ellei esim. nämä herrat olisi ensimmäisinä kokeilemassa mitä lähtee irti kun hieman kiusaa.
Kyseessähän rasitustesti,ettei olisi karannut hieman käsistä jossain vaiheessa,ennen paukahdusta?? Hukkaportti antautunut tms. että paineet karannu liian korkealle. Tai olleet kokoajan
Kyllä näillä herroilla taitaa tosiaan olla näyttöä miten tiisselistä voima irtoaa.
Ei tarvii niin kovasti tuoda taitojaan ilmi, kun katsoo ketkä siellä palkintopallilla seisoskelee varsin usein "erään" lajin kilpailujen jälkeen.
Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Esimerkilliset käppyrät,taitaa olla parhaat muutenkin kuin tehoiltaan?
jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä
jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä
jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä
Tuliko paineita T:nimim. "vajaaventtiilinen"
Ei tullut, kesä taitaa mennä näillä eväillä, ja talvella sitten kesän aikana hamstratut lelut sisään Ensi keväänä sitten mennään kunnolla.