Jorman tallilla taas tapahtuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18044
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos lähtee jollain mielestään nopealla autolla kisaamaan tuollaisen superturbon kanssa ja saa voimasavut silmilleen, eipä siinä paljon kehtaa ilkkua että
"Ruosteessakin tuo p***a on jokapuolelta..."

Rujo ulkonäköhän ei kerro myöskään sitä, mitä osaa on alustarakenteissa ja jarruissa jne - ja harva auto on aina puhdas ?
wiimax.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:No jos kuvat projektivaiheesta näyttää pölyisen ja paskaisen auton niin ei ole ihme. Aika harvoin talli on sairaalahygieenian tasolla, eikä ekanna tule mieleen pestä autoa ennen koneen vaihtoa :lol:

Joillain on ruosteessa, joillain jopa tarkoituksella ja joillain ei.
Oma auto on ulkopinnaltaan aivan tarkoituksella vuosien saatossa tulleiden ruostepilkkujen koristelema. Alustasta sitä ruostetta ei sitten löydy ja kaikki on uutta ja vahvistettua osaa.
Oma huumorintaju sen verran kieroutunutta että nauttii ajelusta vanhalla ruosteisella taximersulla joka kuitenkin tarpeen tullessa poistuu :twisted:
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Ei liikaa mitään hienostelua.Leima kunto riittää meikäläiselle + pikkasen tehoa.
Avatar
Kompo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 10.12.2004 10:20
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Kompo »

Kun tossa viime viikonlopulla kävin Jormalta hakemassa tekniikan ni kyllä toi Jorman vehje 190:seks on aika priimakunnos verrattuna moniin muihin näkemiini yksilöihin..
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Onko tuo 201 könen Herlevin? Miten autossa kestää tekniikka tuota +400hv, ja 600nm vääntöä? , ja kytkin?, jos kerran on vakio 2.3 tavaraa? :roll:
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

se on alkuperäinen 16v.
Billett
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

fiksussa kunnossahan tuo auto näkyy olevan,ja ainahan siihen tallipöly
päälle kertyy........
tuo konehuone pistää meikäläisen näkemään märkiä unia :lol:

Saiskohan tuosta omasta kotterosta myytyä tuon bensakoneen pois
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Jokos se tekniikka jo varmistui? eli oliko se HX50 ja paljonko on hevosia luvassa?
BMW-kuski on aina oikeassa
Avatar
Kakkosnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ma 30.08.2004 09:25
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja Kakkosnelonen »

Mut toisaaltahan se on aika härskiä et auto on paskanen ku mikä ja ruostettakin löytyy, mut sit ku joku lähtee kokeileen jollain kinnerillä niin toisex jää :shock:
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40 8)
Autosporting
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

VMG kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40 8)
Ei, kyllä siinä on kompurapuolta suuremmaksi vaihdettu ja pakopesä on sama 17.
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Mauri H. kirjoitti:
VMG kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Oliskohan kompurakotelo numeron / pari suurempi kuin mitä yleensä on käytetty, pakopesä näyttäisi olevan edelleen 17 integroidulla portilla.
Mut jos se onkin just päinvastoin,pakopesä siinä suurempi on,kun ei kerran ole alkuperäinen HX40 8)
Ei, kyllä siinä on kompurapuolta suuremmaksi vaihdettu ja pakopesä on sama 17.
OK!No onko "compressor wheel diameter"sama,vai induser esim.63mm?Sit ei oo ihme jos letkut paukkuu,jos on 60mm rööriä,90mm vois kohta olla Raatikaisen ja Paine Kotilaisen välillä kestävä suhde? :? :twisted:
Autosporting
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Älä opeta isääs naimaan :wink: :wink:
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

jpk kirjoitti:Älä opeta isääs naimaan :wink: :wink:
Shillälailla,siinähän onkin vastausta mun kysymykseeni
Autosporting
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tais olla aikasta kovat paineet päällä kun letku paukahti :lol: Toivottavasti saatte kunnon lukemat dynossa, jos menossa olette. Voiskos Jorma vähän kertoa lisää tuosta turbosta?
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

VMG kirjoitti:
jpk kirjoitti:
VMG kirjoitti:Älä opeta isääs naimaan :wink: :wink:
Shillälailla,siinähän onkin vastausta mun kysymykseeni
En mä millään pahalla tuota,tarkoitin vain että eiköhän nämä ko. herrat tiedä mitä tekee. Kokeilemalla oppii,ei näitä olisi yhtään superturboa ellei esim. nämä herrat olisi ensimmäisinä kokeilemassa mitä lähtee irti kun hieman kiusaa.

Kyseessähän rasitustesti,ettei olisi karannut hieman käsistä jossain vaiheessa,ennen paukahdusta?? Hukkaportti antautunut tms. että paineet karannu liian korkealle. Tai olleet kokoajan :lol:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä näillä herroilla taitaa tosiaan olla näyttöä miten tiisselistä voima irtoaa.
Ei tarvii niin kovasti tuoda taitojaan ilmi, kun katsoo ketkä siellä palkintopallilla seisoskelee varsin usein "erään" lajin kilpailujen jälkeen.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eiköhän nämä luvut puhu puolestaan:

Kuva
Kuva

354.7 kW on 482 hv.

Ja muutamia kuvia kun siitä ulkonäöstä oli puhe:

Kyllä toi rööri on mieletön:
Kuva
Kuva
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

482hp...no eihän se ole kuin yli 300hp kuin omassa autossa...

:shock: :o :shock: :o :shock:
Viimeksi muokannut Frankie, Ti 29.03.2005 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW-kuski on aina oikeassa
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Sitten vaan katsastukseen tuon paperin ja auton kanssa. :D :shock:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Eiköhän nämä luvut puhu puolestaan:
J****TA nyt on vääntömomentti kohdallaan jo alhaalla. Tuolla tulee hyvä aika, jos kisaamaan lähtee. Pito-ongelmia tiedossa ja rutkasti...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Joopa joo. 500hv lähenee. :shock: Jotenkin tuntuu, että syksyyn mennessä dieselrintamalla tapahtuu paljon.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Perttu K kirjoitti:Joopa joo. 500hv lähenee. :shock: Jotenkin tuntuu, että syksyyn mennessä dieselrintamalla tapahtuu paljon.

Eiköhän se 600 hv ala olla lähempänä viimeistään syksyllä.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti :shock: Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Esimerkilliset käppyrät,taitaa olla parhaat muutenkin kuin tehoiltaan?
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mauri H. kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Joopa joo. 500hv lähenee. :shock: Jotenkin tuntuu, että syksyyn mennessä dieselrintamalla tapahtuu paljon.

Eiköhän se 600 hv ala olla lähempänä viimeistään syksyllä.
Mihin asti noita numeroita on tehty? Eikö mikään riitä? Vai pitääkö kansi saada ammuttua konepellin läpi ennen kuin riittää? :shock: :D
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Joopa joo. 500hv lähenee. :shock: Jotenkin tuntuu, että syksyyn mennessä dieselrintamalla tapahtuu paljon.

Eiköhän se 600 hv ala olla lähempänä viimeistään syksyllä.
mitä h...vettiä :shock:

hmmm... pitikö tuo talvella alkaa lisäämään venttiileitä vai kasvattaan mutkaa :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti :shock: Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä :twisted:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:
jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti :shock: Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä :twisted:
Tuliko paineita :twisted: T:nimim. "vajaaventtiilinen"
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

veskola kirjoitti:Tuolla tulee hyvä aika, jos kisaamaan lähtee. Pito-ongelmia tiedossa ja rutkasti...
Super Streetiin :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
jpk kirjoitti:Onpa pysynyt hyvin hallinnassa vääntömomentti :shock: Isompi turbo näköjään vaikuttaa kuten kuuluukin vai onko jotain muitakin konsteja käytetty??
Suurin vaikutus vääntöön lienee puutteellisella venttiilimäärällä :twisted:
Tuliko paineita :twisted: T:nimim. "vajaaventtiilinen"
Ei tullut, kesä taitaa mennä näillä eväillä, ja talvella sitten kesän aikana hamstratut lelut sisään 8) Ensi keväänä sitten mennään kunnolla.
Vastaa Viestiin