MB W124 200d

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
peteksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 19.06.2004 00:48
Paikkakunta: Kotka

MB W124 200d

Viesti Kirjoittaja peteksi »

Terve!
Miten on tuon ikiliikkujan ensimmäisten vuosimallien (85-88) kestävyys?
Konehan niissä kestää,se tiedetään,mutta mitkä ovat ne kohteet joista kannattaa pitää huoli?Miten on nokkaketjun ja nokka-akselin kestävyys?
Alustassa vikoja?
Itse olen ajatellut hankkia projekti luontoisesti 200d:n käyttöautoksi, ja laitella sitä sitten miten aikaa ja mahdollisuuksia on. :roll:
Ja jos jollain on tiedossa hyvä 200d niin saa ilmoittaa itsestään 8)
Ruoste kohdat?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18299
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joudut syventymään forumiin ajan kanssa, mielikuvitusta peliin kun keksit hakusanoja.
Tietoa löytyy, eikä noin laajaan kysymykseesi taida tässä kukaan jaksaa vastata kattavasti, eikä voikaan.

Ensimmäiset vuosimallit eivät ole mistään kohtaa kestävyydeltään huonompia kuin uudemmat, sanoo dealer jolla on sellainen vanhempi vuosimalli... :D
wiimax.fi
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

minä olisin myymässä omaani:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20133

tyypillisimpiä ruostumiskohtia ovat tietenkin tunkinreiät, koristelistojen alta,
ovien alapellit ja ilmeisesti myös takaluukuun rekisterikilven alusen reunat ruostuu..

mun käsityksen mukaan alustassa ei periaatteessa kyseisessä mallissa ole mitään todella heikkoa kohtaa kunhan muistaa vaihtaa pulsia ja niveliä silloin kun niiden aika on. Eli takakelkan pulsat ja lähinnä alapallonivelet edestä.

Nokkaketjuhan kestää kun kerran on ketju ja löystyyhän se, mutta siitä pääsee kun vaihtaa uudet palikat niin kestää taas. Nokka-akselista ei mitään hajua, kait se on ihan laatutavaraa kun ei kukaan ole haukkunut niitä. Ja nokka-akselin kuluminen kai suurimmaksi osaksi johtuu joissakin moottorityypeistä voitelun puutteesta.

Moottorista vielä sen verran että foorumilla ollaan puhuttu että kansipahvin 1 ja 2 pytyn välinen öljykanava olisi heikohko mutta oireiden ilmetessä ei ole mikään maailmanlopun asia vaihtaa sekään. Hydrauliset venttiilin nostimet ovat myös kulutustavaraa mutta halpa ja helppo korjata.

Katso tuo mun myynti-ilmoitus ja jos kiinnostaa niin ota yhteytta :)

-risto

Edit: lokarin kaarethan ruostuu myös
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Malm kirjoitti:Nokka-akselista ei mitään hajua, kait se on ihan laatutavaraa kun ei kukaan ole haukkunut niitä. Ja nokka-akselin kuluminen kai suurimmaksi osaksi johtuu joissakin moottorityypeistä voitelun puutteesta.
Eikä tuo nelosdiesel ole ilmeisesti tästäkään niin tarkka.
Tuossa juuri haastelin erään ihmisen kanssa, jolla on ajoautona -85 (vai oliko -86) mallinen 200D. Mittarissa on siinä seitsemisensataa tuhatta ja todellinen ajomäärä reilusti enemmän. Koneelle ei ole tehty mitään, ja mielenkiintoinen tieto on, että autossa pyörii parhaillaankin Motonetin halvat synteeettiset! Ainakin tuommoisessa maltillisessa ajossa siis nekin toimivat, superturbot ja turbot yleensäkin ja/tai kova käyttö kuten vaunun vetäminen voisi olla toinen juttu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18299
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ikipäivänä ei ole tarvinnut nokka-akselia vaihtaa Mersun dieseliin, ei ne käytännössä kulu.
Sama juttu esim. VW 1,6 diesel.
wiimax.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Laitoin sulle YV:tä. Paas kattoen. :wink: :D
Vastaa Viestiin