w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Elikkä kun käynnistää lämpöisenä, auto hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Kun auton starttaa uudelleen, hörähtää muutaman kerran ja alkaa toimia normaalisti. mikä avuksi? onko kenties tyhjäkäynti liian pieni?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Paljonko on kilometrejä taulussa?
Ainakin noissa vanhemmissa ruiskukoneissa suuttimien kuluneisuus johtaa joskus kehnoon kuumakäynnistymiseen, kun suutin "tiputtelee" bensaa palotilaan turhankin kanssa.
Samaan päästään tietysti mm. jos lämpötila-anturi on viallinen eli pitää jonkinasteista kylmäkäyntirikastusta päällä koko ajan -- tosin tämä näkyy kulussa ja kulutuksessakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Kilsoja on takana 217000km. Lähtee käyntiin kylmänä moitteettomasti. onko silloin todennäköisesti vika siinä anturissa vai onko kilsoja niinpaljon että suuttimet on kulunu?
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Up!

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ei ole vielä tämäkään asia selvinnyt joten apua kaivataan... vai?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sami.A kirjoitti:Kilsoja on takana 217000km. Lähtee käyntiin kylmänä moitteettomasti. onko silloin todennäköisesti vika siinä anturissa vai onko kilsoja niinpaljon että suuttimet on kulunu?
Ainiin tämmöinenkin topic oli. Pardon me.

Suuttimet ei välttämätt ä ole kuluneet vaan paskaiset. Ensiapua voi antaa Forte-käsittelyllä ja onhan niille tarjolla ultraäänipesua yms.

Ja nämä kaikki perusjutut kuten jakajan kannet ja tulpat yms. on tsekattu? Voi olla, että jos joku osa ei ihan enää natsaa - eli esimerkiksi vaikka pari suutinta kusee- niin sitten kuluneisuus muissa osissa voi aiheutta oireilua. Nämä voisit katsastaa myös.

Tässä vaiheessa lohduksi sanoisin, että iso osa mersun 80-90-luvun ruiskukoneista on juurikin tuollaisia, että lämpimänä tai haaleana vaativat pidemmän käynnistyksen tai peräti kaksi starttausta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Aku P kirjoitti: Tässä vaiheessa lohduksi sanoisin, että iso osa mersun 80-90-luvun ruiskukoneista on juurikin tuollaisia, että lämpimänä tai haaleana vaativat pidemmän käynnistyksen tai peräti kaksi starttausta.
Niin ominaisuus...ehkä? ei muuta kuin suuttimet uusiksi jne. jos ylimääräistä rahaa on mikä ettei - tai sitten kokeilee painaa hitusen kaasua kun käynnistää konetta?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

hyvä otsikko :lol: mikähän taas ois vikana :? sori teille asialliset vastaajat mutta kun näin yön hämyisinä tunteina logeja tuijotellessaan tuollaiset otsikot vaan ihmetyttää.........
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Joo kiitos neuvoista täytyy kokeillavinkkejä!! Auto kyllä lähtee käyntiin jos tarjoaa vähäsen kaasua mut olen tottunut että mese lähtee kerta väännöllä käyntiin ilmankaasuja. Joten siihen on pyrittävä....
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Nyt vuoden leikkimisen jälkeen kyllästyin aina kännistyksen yhteydessä kaasun pumppailuun!! Kävin veholta ostamassa suuttimet 450€ ja kumit juureen 20€. Asennus kouvolalaisessa city-huolto 55€/h asennus 1.5h eli 82€ 50sent ja nyt pelaa kuin unelma!! :lol:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sami.A kirjoitti:Nyt vuoden leikkimisen jälkeen kyllästyin aina kännistyksen yhteydessä kaasun pumppailuun!! Kävin veholta ostamassa suuttimet 450€ ja kumit juureen 20€. Asennus kouvolalaisessa city-huolto 55€/h asennus 1.5h eli 82€ 50sent ja nyt pelaa kuin unelma!! :lol:
Eli ei ihan ilmaista lystiä mutta kannatti? Ou jes, hyvä kun joskus tulee myös loppuraportti vioista -- jotka eivät tässä tapauksessa olleet ehkä suuri ylläri, siksi tarkka kun KE-jetti on suuttimistaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Joo kyllä kannatti nythän se toimii kuin unelma!
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Sami.A kirjoitti:Elikkä kun käynnistää lämpöisenä, auto hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Kun auton starttaa uudelleen, niin alkaa toimia normaalisti. mikä avuksi? onko kenties tyhjäkäynti liian pieni?
Itellä on myös oireillu vastaavasti, mutta välillä kyllä lähtee käyntiin normaalistikkin vaikka on lämpönen kone.. Mielestäni ei pitäisi suuttimien olla vielä vaihtokunnossa 208tkm kohdalla, vai onko?

Toiset oireet ovat, että välillä tyhjäkäynnillä ihan pikkasen tärrää/ravistaa
eli hivenen putoaa silloin tällöin tyhjäkäynti miltein vain 400-450 kiekkaan kun normaalisi höristaa siinä 500-600 kiekassa.. Mutta taas silloin kun auto ei oireile
niin auto käy niin nätisti ettei sitä huomaa edes, että käykö mokoma..
Mitä olen näitä suutin topickkeja lukenu, niin vaikuttaisi että minulla on todellakin suutimet menossa vaihtoo, vai onko?
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 20.05.2006 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Olis vielä neuvoa vailla..
220.128 Black Mirror
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Suuttimiahan pystyy ittekin tutkimaan kun ne nyppää irti ja tökkää päät lasipulloihin. Sitten bensapumpun releen hyppylangoittamalla voi käynnistää bensapumpun ja vessanpöntönkantta nostamalla pystyy tarkkailemaan suuttimien ruiskutuskuvioita eri ruiskutusmäärillä. Tämä siis jos kyseessä on ihan perinteinen K tai KE jet.

Suuttimien tiivisteissä voi olla myös sanomista, niiden vuotaminen taitaa tosin vaikuttaa ennemin käynnin tasaisuuteen kuin käynnistymiseen. Tuo em. testi on helppo tehdä samalla jos vaihtaa suuttimien tiivisteet. (muutaman kympin maksavat)
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tänään vaihdatin itsekkin suuttimet omaani, kun oireili.. Suuttimien ja stefojen hinnaksi tuli merteilistä 380e ja työ maksoi 73e

Nyt en huomannu muuta kuin että auto kävi todella tasaisesti. liikennevaloissa ei edes huomannu että käykö koko auto.. Toivotaan että muutkin oireet poistui.. Ainaskin voi todeta että eroa oli huomattavasti jo tyhjäkäynnissä..
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin