w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?
w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?
Elikkä kun käynnistää lämpöisenä, auto hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Kun auton starttaa uudelleen, hörähtää muutaman kerran ja alkaa toimia normaalisti. mikä avuksi? onko kenties tyhjäkäynti liian pieni?
Paljonko on kilometrejä taulussa?
Ainakin noissa vanhemmissa ruiskukoneissa suuttimien kuluneisuus johtaa joskus kehnoon kuumakäynnistymiseen, kun suutin "tiputtelee" bensaa palotilaan turhankin kanssa.
Samaan päästään tietysti mm. jos lämpötila-anturi on viallinen eli pitää jonkinasteista kylmäkäyntirikastusta päällä koko ajan -- tosin tämä näkyy kulussa ja kulutuksessakin.
Ainakin noissa vanhemmissa ruiskukoneissa suuttimien kuluneisuus johtaa joskus kehnoon kuumakäynnistymiseen, kun suutin "tiputtelee" bensaa palotilaan turhankin kanssa.
Samaan päästään tietysti mm. jos lämpötila-anturi on viallinen eli pitää jonkinasteista kylmäkäyntirikastusta päällä koko ajan -- tosin tämä näkyy kulussa ja kulutuksessakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ainiin tämmöinenkin topic oli. Pardon me.Sami.A kirjoitti:Kilsoja on takana 217000km. Lähtee käyntiin kylmänä moitteettomasti. onko silloin todennäköisesti vika siinä anturissa vai onko kilsoja niinpaljon että suuttimet on kulunu?
Suuttimet ei välttämätt ä ole kuluneet vaan paskaiset. Ensiapua voi antaa Forte-käsittelyllä ja onhan niille tarjolla ultraäänipesua yms.
Ja nämä kaikki perusjutut kuten jakajan kannet ja tulpat yms. on tsekattu? Voi olla, että jos joku osa ei ihan enää natsaa - eli esimerkiksi vaikka pari suutinta kusee- niin sitten kuluneisuus muissa osissa voi aiheutta oireilua. Nämä voisit katsastaa myös.
Tässä vaiheessa lohduksi sanoisin, että iso osa mersun 80-90-luvun ruiskukoneista on juurikin tuollaisia, että lämpimänä tai haaleana vaativat pidemmän käynnistyksen tai peräti kaksi starttausta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niin ominaisuus...ehkä? ei muuta kuin suuttimet uusiksi jne. jos ylimääräistä rahaa on mikä ettei - tai sitten kokeilee painaa hitusen kaasua kun käynnistää konetta?Aku P kirjoitti: Tässä vaiheessa lohduksi sanoisin, että iso osa mersun 80-90-luvun ruiskukoneista on juurikin tuollaisia, että lämpimänä tai haaleana vaativat pidemmän käynnistyksen tai peräti kaksi starttausta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Eli ei ihan ilmaista lystiä mutta kannatti? Ou jes, hyvä kun joskus tulee myös loppuraportti vioista -- jotka eivät tässä tapauksessa olleet ehkä suuri ylläri, siksi tarkka kun KE-jetti on suuttimistaan.Sami.A kirjoitti:Nyt vuoden leikkimisen jälkeen kyllästyin aina kännistyksen yhteydessä kaasun pumppailuun!! Kävin veholta ostamassa suuttimet 450€ ja kumit juureen 20€. Asennus kouvolalaisessa city-huolto 55€/h asennus 1.5h eli 82€ 50sent ja nyt pelaa kuin unelma!!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w124 300 TE 24v -91 Mikä vikana?
Itellä on myös oireillu vastaavasti, mutta välillä kyllä lähtee käyntiin normaalistikkin vaikka on lämpönen kone.. Mielestäni ei pitäisi suuttimien olla vielä vaihtokunnossa 208tkm kohdalla, vai onko?Sami.A kirjoitti:Elikkä kun käynnistää lämpöisenä, auto hörähtää käyntiin ja sammuu heti? Kun auton starttaa uudelleen, niin alkaa toimia normaalisti. mikä avuksi? onko kenties tyhjäkäynti liian pieni?
Toiset oireet ovat, että välillä tyhjäkäynnillä ihan pikkasen tärrää/ravistaa
eli hivenen putoaa silloin tällöin tyhjäkäynti miltein vain 400-450 kiekkaan kun normaalisi höristaa siinä 500-600 kiekassa.. Mutta taas silloin kun auto ei oireile
niin auto käy niin nätisti ettei sitä huomaa edes, että käykö mokoma..
Mitä olen näitä suutin topickkeja lukenu, niin vaikuttaisi että minulla on todellakin suutimet menossa vaihtoo, vai onko?
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 20.05.2006 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Suuttimiahan pystyy ittekin tutkimaan kun ne nyppää irti ja tökkää päät lasipulloihin. Sitten bensapumpun releen hyppylangoittamalla voi käynnistää bensapumpun ja vessanpöntönkantta nostamalla pystyy tarkkailemaan suuttimien ruiskutuskuvioita eri ruiskutusmäärillä. Tämä siis jos kyseessä on ihan perinteinen K tai KE jet.
Suuttimien tiivisteissä voi olla myös sanomista, niiden vuotaminen taitaa tosin vaikuttaa ennemin käynnin tasaisuuteen kuin käynnistymiseen. Tuo em. testi on helppo tehdä samalla jos vaihtaa suuttimien tiivisteet. (muutaman kympin maksavat)
Suuttimien tiivisteissä voi olla myös sanomista, niiden vuotaminen taitaa tosin vaikuttaa ennemin käynnin tasaisuuteen kuin käynnistymiseen. Tuo em. testi on helppo tehdä samalla jos vaihtaa suuttimien tiivisteet. (muutaman kympin maksavat)
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
tänään vaihdatin itsekkin suuttimet omaani, kun oireili.. Suuttimien ja stefojen hinnaksi tuli merteilistä 380e ja työ maksoi 73e
Nyt en huomannu muuta kuin että auto kävi todella tasaisesti. liikennevaloissa ei edes huomannu että käykö koko auto.. Toivotaan että muutkin oireet poistui.. Ainaskin voi todeta että eroa oli huomattavasti jo tyhjäkäynnissä..
Nyt en huomannu muuta kuin että auto kävi todella tasaisesti. liikennevaloissa ei edes huomannu että käykö koko auto.. Toivotaan että muutkin oireet poistui.. Ainaskin voi todeta että eroa oli huomattavasti jo tyhjäkäynnissä..
220.128 Black Mirror