gt40 vastaan hx40..
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
gt40 vastaan hx40..
elikkäs mitäs mieltä ootte kyseisitä ahtimista?kumpaan kannattas rahansa sijoittaa?holsetista sen oon kuullu että se on ainakin kestävä...mitenkäs kyseisen garretin laita?
Jossain messuilla joskus ihmettelin noiden hintaeroja. Garretin (G?)T3 maksoi noin 1400€, Holset HX40 990€. En kyllä muista oliko tuo Garretti vnt-ahdin. Jos ei ollut, niin mistä tuo hintaero? Nimi maksaa?
Samassa akvaariossa oli myös jotain volkkarien vakioturboja, jotka oli luonnollisesti törkyisen hintaisia, puolen nyrkin kokoinen ahdistin oli 1600€.
Samassa akvaariossa oli myös jotain volkkarien vakioturboja, jotka oli luonnollisesti törkyisen hintaisia, puolen nyrkin kokoinen ahdistin oli 1600€.

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Itse ostin GT25 ahtimen nykyiseen projektiini ja hinta siinä muodostuu lähinnä siitä että se pyörii ~50% nopeammin kuin ns. normaalit ahtimet.Sivonen kirjoitti:Jossain messuilla joskus ihmettelin noiden hintaeroja. Garretin (G?)T3 maksoi noin 1400€, Holset HX40 990€. En kyllä muista oliko tuo Garretti vnt-ahdin. Jos ei ollut, niin mistä tuo hintaero? Nimi maksaa?
Samassa akvaariossa oli myös jotain volkkarien vakioturboja, jotka oli luonnollisesti törkyisen hintaisia, puolen nyrkin kokoinen ahdistin oli 1600€.
Eli herää alempaa mutta tuotto riittää silti loppuun asti, toisin kuin vain 100 000rpm pyörivä ahdin joka heräisi yhtä alhaalta mutta jonka tuotto ei riittäisi yhtä ylös.

Ja tuo pieni koko tekee hintaa lisää, esim. GT40 on huomattavasti halvempi kuin GT25.
Mulla pyörii tuolla pellin alla GT40. Ihan hyvin herää vajaamoottorillakin, ja hinnaltaan samaa luokkaa ku HX40..Et ei oo väliä kumman ostaa, mulla vaan sattu hyvin toi GT kohilleen. Kestävyydestä en tiiä ku ei se hajoo millään 

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Onko ihan ikiomaa kokemusta molemmista vai mihin perustat tuon väitteen?konjamiini kirjoitti:Ei voi muutako suositella HX:ää, jos nuista kahesta sais valita.
Molemmat on kyllä todella hyviä ahtimia, ei voi kiistää. (vaikka GT pyöriikin 50000rpm enemmän

Hintaero voi tässä tapauksessa ratkaista kyllä asian...
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Holsetista on kyllä jonkin verran kokemusta, ja se pelaa kyllä omasta mielestä aika kivasti. Edukas hankintahintaJoni P. kirjoitti:Onko ihan ikiomaa kokemusta molemmista vai mihin perustat tuon väitteen?konjamiini kirjoitti:Ei voi muutako suositella HX:ää, jos nuista kahesta sais valita.
Molemmat on kyllä todella hyviä ahtimia, ei voi kiistää. (vaikka GT pyöriikin 50000rpm enemmän)
Hintaero voi tässä tapauksessa ratkaista kyllä asian...

- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Hukkaportti
Dieselpower kirjoitti:Meillä on leikkikalussa gt37 sunnuntaina saatiin savut. Aikas komiasti tuntu tuokin kiekasevan 2 litrasessa bensiinissä, ainakin naapurit heräss![]()
Kuinkas hukkaportti riittää, kuinka suuren läpän siihen sai ? Oliko vinkistä apua

- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Juu kyllä vinkit autto. Kasvatin vain reikää niin paljon ko että noin 2mm jäi läpän reunaan varaa. sen verran koitettiin että ahdot nousi 0,5 bar ja pysy siinä, ilman pako putkea ei oikein enempää viitsinyt vaikka maalla asutaankin
täytyy hommata parempi hukkaportin kello kun tuo on muokattu t03 kellosta ja ei ole hyvä, niin saadaan ahdot nousemaan johonkin 1bar paikkeille ja silloin epäilen että tuo kinneri saa jo tarpeeksi vauhtia.

RED POWER IHC DT-358
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Siihen vois tehdä säädettävän "venttiilin" väliin säätöalue 0,1-1,5 bar ahtoo lisää alkuperäiseen ahtokellon nähdenDieselpower kirjoitti:Juu kyllä vinkit autto. Kasvatin vain reikää niin paljon ko että noin 2mm jäi läpän reunaan varaa. sen verran koitettiin että ahdot nousi 0,5 bar ja pysy siinä, ilman pako putkea ei oikein enempää viitsinyt vaikka maalla asutaankintäytyy hommata parempi hukkaportin kello kun tuo on muokattu t03 kellosta ja ei ole hyvä, niin saadaan ahdot nousemaan johonkin 1bar paikkeille ja silloin epäilen että tuo kinneri saa jo tarpeeksi vauhtia.

joskus oli hyppysissä tuo Proturbon GT40 sisäisellä hukkaportilla. siivet on suunnilleen samat kuin HX40:ssä. bonuksena pakosarjanlaippa GT40:ssä on T3, kun HX40:ssä laippa on pienen ladonoven kokoinen. GT40 menee julistamalla kiinni 300TD:n pakosarjaan, varmaan joku viisaampi voi kertoa mahtuuko GT40 paikoilleen vakiosarjalla vai pökkääkö johonki kiinni?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
käsittääkseni nuo gt sarjalaiset ovat järjestäen kuulalaakeroituja ahtimia joka ainakin lisää kierrosherkkyyttä ja tietty saattaa ottaa sen 50000rpm enemmän kierroksia. hintaahan on hirveästi enemmän ja kuten tuossa jo monesti mainittu niin varaosien saatavuus on heikompi kuin HX40:ssä. holsetin kestävyydestä olen kuullut pelkkää hyvää. jos siihen 190 bensa mersuun tuota meinaat niin kierrosherkkyyden nimissä vois olla silti tuo GT40 parempi vaihtoehto. kai tuota GT40 saa ilman kuulalaakerointiakin mutta en itse ole koskaan nähnyt missään kuulalaakeroimatonta GT sarjan garrettia
noita HX40 on näkynyt uusina myynnissä noin 600 euron pintaan ja imukaulassa on kai kaikissa ollu lohmo, en mene takuuseen mutta btcf:n sivuilla oli paljon niitä myynnissä ja tosiaan kaikissa oli tuo lommo imukaulassa. mutta sehän ei taas pitäisi kai mitenkään vaikuttaa kun lommo on pieni, ja hintakin on mukavan alhaalla
tuossa kirveksen mersussa ainakin mukavasti pöhisi tuo GT40 ja aika alhaalta lähti vetään, mutta se on tosiaan 2.9 diesel
noita HX40 on näkynyt uusina myynnissä noin 600 euron pintaan ja imukaulassa on kai kaikissa ollu lohmo, en mene takuuseen mutta btcf:n sivuilla oli paljon niitä myynnissä ja tosiaan kaikissa oli tuo lommo imukaulassa. mutta sehän ei taas pitäisi kai mitenkään vaikuttaa kun lommo on pieni, ja hintakin on mukavan alhaalla
tuossa kirveksen mersussa ainakin mukavasti pöhisi tuo GT40 ja aika alhaalta lähti vetään, mutta se on tosiaan 2.9 diesel
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Tämä "diskoperuna" on tyypiltään GT28RS ja ainakin garretin mukaanshaka kirjoitti:Ei taida tämäkään ihan pitää paikkaansa. Kyllä R-sarjalaisia saa ihan normaali liukulaakereilla. Esim. "diskopotato" GT28R.markosa kirjoitti:Mun käsityksen mukaan GT:t on ihan normaaleja liukulaakeroituja turboja, vasta GTxxR sarja on kuulalaakeroituja ja hintakin on eri luokkaa.
kuulalaakeroitu.
Tässä vielä linkki garretin GT-malliston katalookiin jos on kiinnostusta.
http://marko.supraclubfinland.com/catalog.pdf
ei välttämättä huono asia tuo liukulaakerointi. GT-sarjan kuulalaakeriturbot voi kätevästi uudelleen laakeroida vaihtamalla keskiosan eli vanhastä käytetään imu-/pakopesät. käytännössä on sama ostaa uusi turbo ellei ole syntynyt jotain tunnesiteitä vanhaan turboon 

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
lainataan hieman tätä valmista topiccia
eli täällä tuntuu porukka tietävän holset hx 40 turboista jo jotakin ja kiinnostais tietää mitä eroa tuollaisella ns. holset hx 40 superilla on oikeasti siihen normaaliin hx 40 verrattuna...
kuulopuheiden perusteella herää aika herkästi ja riittää aika korkeisiin tehoihin.
oma projekti on 3 litrainen bensakone ja turbo siis holset hx 40 "super" 16 pakopesällä.

eli täällä tuntuu porukka tietävän holset hx 40 turboista jo jotakin ja kiinnostais tietää mitä eroa tuollaisella ns. holset hx 40 superilla on oikeasti siihen normaaliin hx 40 verrattuna...
kuulopuheiden perusteella herää aika herkästi ja riittää aika korkeisiin tehoihin.
oma projekti on 3 litrainen bensakone ja turbo siis holset hx 40 "super" 16 pakopesällä.
tuosta mä sen hain paikallisesta turboja myyvästä liikkeestäe500 kirjoitti:Se super hx40 pitäs kompurapuolelta virrata melkein samat kuin hx50.
Mistäs tuollaisen olet löytänyt? Ja paljonko tuosta superista piti maksaa?

1200 € se siitä pyysi... ja saa käydä vaihtamassa vielä myöhemmin sopivampaa pakopesää, jos ei tuolla 16 pesällä pelaa kunnolla (tulee 3 litraiseen bensakoneeseen)
ja tuollaista huhua olen itsekkin kuullut, että pitäis pystyä melkein samaan mitä hx 50, mutta herää huomattavasti herkemmin
