230:n "aivastaa" käynnistettäessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Narski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 04.10.2004 16:47
Paikkakunta: Kannus

230:n "aivastaa" käynnistettäessä

Viesti Kirjoittaja Narski »

Mistähän mahtaa johtua semmonen "aivastus" ääni startatessa? Ääni kuuluu aina joskus ku starttaa. Aivastuksen jälkeen joutuu sahaahan vähäaikaa ennenku käynnistyy. Nii ja sen äänen jälkeen tulee aina sisälle outo haju/käry. Voiko tuo johtua hapettuneesta liitoksesta startin johdoissa tai sulakerasiassa :?: :roll:
W124 230 E
Avatar
Narski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 04.10.2004 16:47
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Narski »

Eikö oo kellään tullu tämmöstä tapaustas ikään eteen? :shock:
W124 230 E
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sytytys hieman aikaisella?..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1341
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Sytytys on myös veikkaukseni?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
mun
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja mun »

Jos syttyvikaa ei ole, niin olisko sama vika kuin emännän entisessä Asconassa, joka paukkui niinkö Onslovin Taunus Pokkaa pitää-sarjassa.
Pakoputken etupäässä oli pikku reikä. Aivastukset loppui putken vaihdolla.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Imuventtiili palanut? :x Rutkuttaako muiten?
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Kyllähän startin johtojen hapettumat saattaa antaa hajuakin, lämpö kun kehittyy siinä kohdassa, missä vastus on suurin, mutta "aivastelua" se ei aiheuta.

Jos sytty olisi noin pahastin pielessä, niin "lopsottaisi" yhtenään putkessa.
Kansi- tai venttiilivika mitä ilmeisin. Käy aluksi mittaamassa puristukset.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Millanen sytytyksen kärkiohjaus siinä on? :roll:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Pakosarja halki ?
Avatar
Narski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 04.10.2004 16:47
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Narski »

Pikkusen "tupsuttelee" tyhjäkäynnillä mutta käy omasta mielestäsuht hyvin. Pakosarjasta ei ainakaan oo löytyny halkiamia. Venttiilikopan tiiviste tihkuu vähä ulospäin (käsittääkseni tyyppivika). Virranjakajan kansi ja tulppien+puolan johot vaihettu.

Sytytyshetki on säädetty viime kesänä mutta se sytytysennakon säätönamikka oli sillon vääräsä asennosa. Nyt se on oikiasa asennosa eli auttaskohan jos sääjättäis sytytyksen uuestaan?

Nii ja autolla ajettu n. 130 000.
W124 230 E
Vastaa Viestiin