Meitä autonostajia on kanssa moneen junaan kuten tsuppareitakin. Itse olen aina suhtautunut autojen ostoon kohtalaisen leväperäisesti. Tässä muutama viimeisin tapaus.
Oltiin menossa lauantaina messukeskukseen, jotenkin jäi aikaa ja olin vw-auton suunnalla niin poikkesin sisään. Hallissa seisoi juuri ylimaalattu golffi. Hintalappua ei ollut ja katselin sitä hetken, toki olin ajanut vastaavalla ja tiesin vähän että käypä ja halpa ylläpidettävä kauppakassi. Kysyin sitten myyjältä, jotta mikäpä se hinta saattaa olla, muttei kuulemma oltu vielä hinnoiteltu, johon arvuuttelin jotain 30 tmk. No sitten lähdin pois ja palasin kuitenkin maanantaina ja ostin auton pois kuleksimasta, hinnaksi tinkasin 22,5 tmk, vaikutti halvalta silloin.
Aikanaan golffi ei sitten mennyt läpi katsastuksesta, joten piti suunnistaa autokauppaan. Nyt oli mielessä farmari ja vaatimuksena tietty vuosimalli, vähintään -96 ja alle 100 tkm ajettu. Hintaluokka oli tiedossa ja pikaisen lehtien selailun perusteella varmistui, että opel on ainoa vaihtoehto, muut liian kalliita. No sateinen arki-ilta kävin pari kauppaa läpi ja lopulta raisiosta löyty 82 tmk lapulla oleva nätti farkku. Seuraavana päivänä tulin rahojen kanssa hakemaan pois...siis en edes ollut vielä koeajanut, mutta kun ajossakaan en mitään keksnyt niin mitä sitä sen enempää etsimään. Aikanaan (9 kk jälkeen) opel sai mennä seuraavalle kiertopalkintouhrille.
Opelista päästyäni eroon (hinta muuten laski 20 tmk 9 kk:ssa) hain 800 mk diesel jettan, vm -83, tyyli oli taas sama, jokamiehen markkinat läpi ja eka auto, jossa oli hinta kohdallaan. Yksi parhaita ikiliikkujia mitä minulla koskaan on ollut. Piti arvonsakin mitä parhaimiten.
gti lehdessä esiteltiin se keltainen Vito vuonna 2002 ja siitä jäi takaraivoon, jotta semmoinen pitää saada, viritetty bussi. Pari vuotta sitä kesti ja aina vain mielessä, että jonain päivänä. Sitten sattui pikkutapaturma, ja oltuani tyksissä viikon (niin hengenlähtö oli ollut kohtuu lähellä) katselin turunsanomia. Visa-auto mainosti V230:stä, ja perjantaina kun pääsin poijes meinasin kun tässä kerran vielä hengissä ollaan niin nyt toteutetaan tuokin 'unelma' heh heh.
Seuraavana päivänä autoa ei edes ollut paikalla, ja eikun kotiin katselemaan netistä mistä kulkineesta on kyse (En edes tiennyt jotta tuollaisia V-malleja on olemassa, enkä vitoista muutenkaan). Maanantaille sovin sitten koeajon ja autokin ilmestyi vihdoin paikalle, ja 15 minuuttia sen jälkeen ostopäätös tehty, taisi ostopäätös olla tehty jo etukäteen. Samaan aikaan oli Paimiossa samanlainen tuontiauto kaupan, sinne en viitsinyt edes lähteä katsomaan.
Toiset etsii ja etsii, harrastus sekin, toivotaan nyt jotta hyvä ja käypä peli löytyy. Luulisi nyt mersun löytyvän kun yleensä nuo myyjät on ruikanneet, jottei kaupaksi tahdo mennä.
Eikä niistä tekniikoista kannata murhetta kantaa, eikös tuommoseen peliin tarvii kuitenkin ahdinmylly laittaa...

ja niitäkin on kaupan ollut mukavasti.