Jorman tallilla taas tapahtuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

VieläBMW kirjoitti:Mihinäs suunnalla nämä hurjat kiihrytyspäivät järjestetähän? :roll: Ja koska :?:

Kuinkas jorma, tulooko sinne kupeeseen moniventtiili?


-Juice-
kyllä muuten tulee :wink:
Billett
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Alkaa olla jo niin tähtitieteellisiä lukemia, että täytyis jo päästä omin silmin näkemään. Missäs (ja milloin) niitä kiihdytyskisoja on, missä vois käydä savuja haistelemassa ja dieselin menoa ihailemassa?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Retku viittas Kalajoelle,viime kesänä oli kolme superturboa kokeilemassa ja muitakin foorumilaisia. Tänä vuonna oletettavasti enemmän...
Avatar
Onanias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 29.09.2004 16:43
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Voipi olla, että joutuu paikan päällä käymään. Toivottavasti pojat pistään parastaan, niin saa kunnolla savuja haistella 8) . Luultavasti ilmassa on silloin suuren urheilujuhlan tuntua...
W202 240 -98 Elegance
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Saapa nähä kuka on kuljettaja, ostaja ehokkaita aika paljon. 8)
Billett
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

petri.n kirjoitti:Sitten vaan katsastukseen tuon paperin ja auton kanssa. :D :shock:
Totta Mooses. :twisted:
Billett
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Jokos olette pitävempää kumia hommanneet ettei suttaa koko suoraa niin kuin viime vuonna....
Itse tein ja säästin
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Ei oo kummia hommattu, tehty uusi kakslevynen kytkin tuohon 24 veehen.
Pitäs kestää 1100 Nm/ 1000hv, pitää laittaa pari kuvaa myöhemmin.
Billett
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Hmm, tuollahan alkaa jo pikkuhiljaa kerkeämään A paikasta B:n :lol: .... Veti kyllä hymyyn ku katteli tota dynolappua tosta autosta, ulkonäköki on aika hillityllä linjalla , pakoputki on kyl aika hillitön :lol:
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Sääli toisaalta että ulkonäkö on noinkin "sporttinen", Tuo tekniikka yhdistettynä vanhaan 123 tai 124 (valkoinen tai kermanvärinen ruosteläiskillä ja ruostuneilla peltivanteilla) Siinä olis kaikenmaailman Porsche ja BMW M3/M5 miehet ihmeissään.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Meesu kirjoitti:Sääli toisaalta että ulkonäkö on noinkin "sporttinen", Tuo tekniikka yhdistettynä vanhaan 123 tai 124 (valkoinen tai kermanvärinen ruosteläiskillä ja ruostuneilla peltivanteilla) Siinä olis kaikenmaailman Porsche ja BMW M3/M5 miehet ihmeissään.
Saahan mosseenkin porschen koneen jos välttämättä haluaa, mutta mikä idea siinä on.
Ei tuo nyt mitenkään sporttinen ole, ihan normimersu ulospäin (pl. spoileri). Siinä on sleeperiä ihan tarpeeksi.
BMW-kuski on aina oikeassa
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Meesu kirjoitti:Sääli toisaalta että ulkonäkö on noinkin "sporttinen", Tuo tekniikka yhdistettynä vanhaan 123 tai 124 (valkoinen tai kermanvärinen ruosteläiskillä ja ruostuneilla peltivanteilla) Siinä olis kaikenmaailman Porsche ja BMW M3/M5 miehet ihmeissään.
Rehtijiillähän tollanen on,123 kopassa. Ei tosin ruosteinen ja rähjäinen mutta poistuu paikalta paremmin kuin mikään tehdastekoinen 123 8)

Kun nollasta sataan alkaa olla talvinakeilla ja talvikeleillä kuuden sekunnin molemmin puolin,voi puhua jo poistumisesta,diesel röntällä :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pojat ovat rakennelleet hiukan omatekoista kaksilevykytkintä:

Kuva
Kuva
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Vakuuttavan näköinen kytkinpaketti!

Minkälainen laatikko ottaa selkäsaunan vastaan?

Kaksi isohalkaisijaista kytkinlevyä kasvattaa aikalailla kytkinakselin hitausvoimia. Vaihteiston synkronointi voi olla vaihtotilanteessa lujilla...

Vai mahtaako tulla tavallinen vaihteisto ollenkaan :roll:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Se mikä särkyy, sitä ei korjata, vaan se muutetaan!
Billett
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

paloviita kirjoitti:Vakuuttavan näköinen kytkinpaketti!

Minkälainen laatikko ottaa selkäsaunan vastaan?

Kaksi isohalkaisijaista kytkinlevyä kasvattaa aikalailla kytkinakselin hitausvoimia. Vaihteiston synkronointi voi olla vaihtotilanteessa lujilla...

Vai mahtaako tulla tavallinen vaihteisto ollenkaan :roll:
ZF :roll:
Billett
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Siiis 16v:n oma getrac vai olenko täysin hakoteillä? Kertokaas viisaammat miten tuo 2 levyinen kytkin käytännössä toimii / parantaa kytkimen pitoa!
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Petehri kirjoitti:Siiis 16v:n oma getrac vai olenko täysin hakoteillä? Kertokaas viisaammat miten tuo 2 levyinen kytkin käytännössä toimii / parantaa kytkimen pitoa!
Kitka jakautuu neljälle pinnalle kahden sijasta, eli kestää periaatteessa tuplasti kovemmat tehot kun yhdellä levyllä. Tuo välilaippahan noissa kuvissa 'lukittuu' vauhtipyörään, eli siitä tulee ne kaksi pitopintaa lisää.
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Auto on jo ilmeisesti myyty?
BMW-kuski on aina oikeassa
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Frankie kirjoitti:Auto on jo ilmeisesti myyty?
ei ole vielä myyty!

ja tuo kytkin tulee 24 veehen
Billett
vexu524tdic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 02.04.2005 13:31
Paikkakunta: Kinnula

Viesti Kirjoittaja vexu524tdic »

Terve vaan!
Jokos 24valve on konehuoneessa?
Kyllä nyt vaihdelaatikko paukahtaa :lol:
Kiitokset vain testilenkistä 190:llä.
En oo ikinä ollu noin tehokkaan vehkeen kyydissä, ei minkäänlaista pitoa :twisted: :twisted: :twisted:

Jos lähtis välilaippaa hitsailemaan sille hx:lle...
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

vexu524tdic kirjoitti:Terve vaan!
Jokos 24valve on konehuoneessa?
Kyllä nyt vaihdelaatikko paukahtaa :lol:
Kiitokset vain testilenkistä 190:llä.
En oo ikinä ollu noin tehokkaan vehkeen kyydissä, ei minkäänlaista pitoa :twisted: :twisted: :twisted:

Jos lähtis välilaippaa hitsailemaan sille hx:lle...
kyllä on moottori ja laatikko laitettu paikalleen,kytkinki irrottaa!
pumppua vaan odotellaan.pakoputkia tehään tällä hetkellä ja myös kuulerinputket täytyy tehä!sitten muutako kovaa ajoa!!
Billett
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

tuli yks päivä härnättyä kapia kantista 100-160 km/h. ja aikaa meni 4,3 sek
Billett
Avatar
mikan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 12.12.2003 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

markox kirjoitti: Kitka jakautuu neljälle pinnalle kahden sijasta, eli kestää periaatteessa tuplasti kovemmat tehot kun yhdellä levyllä. Tuo välilaippahan noissa kuvissa 'lukittuu' vauhtipyörään, eli siitä tulee ne kaksi pitopintaa lisää.
Mites tuossa kuvan kytkimessä sitten kytkinakseli? Miten riittää sen pituus ja mun silmä ei erota levyn keskiöstä edes pooreja?

t. Mika
Autossa pitää olla turbo!
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

jorma kirjoitti:tuli yks päivä härnättyä kapia kantista 100-160 km/h. ja aikaa meni 4,3 sek
Jormalle etukäteen anteeks pyyntö ja ei tänne edes kuulu mut: :oops:
Tiedän yhen Opelin ( valitettavasti bensa ku omistaja ei innostu diiseleistä ja pitävä asfaltti :arrow: lue liima ) 0-200 km/h 4,4 sek ja 0-100 1,4 sek PS oli rekisterissä viel v 2001 tai 2002 käyttömaksujen ym. takia poistettu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Turbo-eemeli kirjoitti:
jorma kirjoitti:tuli yks päivä härnättyä kapia kantista 100-160 km/h. ja aikaa meni 4,3 sek
Jormalle etukäteen anteeks pyyntö ja ei tänne edes kuulu mut: :oops:
Tiedän yhen Opelin ( valitettavasti bensa ku omistaja ei innostu diiseleistä ja pitävä asfaltti :arrow: lue liima ) 0-200 km/h 4,4 sek ja 0-100 1,4 sek PS oli rekisterissä viel v 2001 tai 2002 käyttömaksujen ym. takia poistettu.
No aina löytyy tehokkaampi ja nopeampi auto, mutta tuskin helposti kovin montaa jokapäiväisessä ajossa olevaa, ja vieläpä dieseliä.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Turbo-eemeli kirjoitti:
jorma kirjoitti:tuli yks päivä härnättyä kapia kantista 100-160 km/h. ja aikaa meni 4,3 sek
Jormalle etukäteen anteeks pyyntö ja ei tänne edes kuulu mut: :oops:
Tiedän yhen Opelin ( valitettavasti bensa ku omistaja ei innostu diiseleistä ja pitävä asfaltti :arrow: lue liima ) 0-200 km/h 4,4 sek ja 0-100 1,4 sek PS oli rekisterissä viel v 2001 tai 2002 käyttömaksujen ym. takia poistettu.
Ja painoeroa autoilla on? :shock:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Lienee Erhomäen farmariascona kyseessä?

http://www.lds-turbo.com/customers/cust2.htm
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18045
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"...0-200 km/h 4,4 sek ja 0-100 1,4 sek ..."

Voin kuvitella miltä tuntuu olla kyydissä kun posket lyövät niskan takana yhteen. :shock:
wiimax.fi
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Voin kuvitella miten kieroutunut ihminen on jos Obelixiin laittaa tuollaisen määrän rahaa ja aikaa :shock:







:lol:
Vastaa Viestiin