Jorman tallilla taas tapahtuu
paloviita kirjoitti:Alkaa olla jo niin tähtitieteellisiä lukemia, että täytyis jo päästä omin silmin näkemään. Missäs (ja milloin) niitä kiihdytyskisoja on, missä vois käydä savuja haistelemassa ja dieselin menoa ihailemassa?
Saattas joutuu lähtee kattoon, ku ammutaan tuollaanen kantoraketti kiertoradallejpk kirjoitti:Retku viittas Kalajoelle,viime kesänä oli kolme superturboa kokeilemassa ja muitakin foorumilaisia. Tänä vuonna oletettavasti enemmän...

On nimittäin räyhäkän olonen peli

Höpöhöpö...Erhomäki osaa tehdä tosi asiallisia Opelixejä. Nopeuden lisäksi todella hyvän näköisiä ja vimpan päälle viimeisteltyjä. Monta kertaa ihaillut varikoilla.
Vähän respectiä...
Vähän respectiä...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Näin on, Joka saa auton kulkeen, oli se sitte merkki mikä tahansa, ja jos on vielä laadukkaasti rakennettu.Ahti kirjoitti:
Vähän respectiä...
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Näinhän se on, hypoteettisesti ajatellen: ajappa tuolla ooppelilla hangosta utsjoelle - mitä veikkaatte, missä kohtaa paukahtaa?Mauri H. kirjoitti:No aina löytyy tehokkaampi ja nopeampi auto, mutta tuskin helposti kovin montaa jokapäiväisessä ajossa olevaa, ja vieläpä dieseliä.Turbo-eemeli kirjoitti:Jormalle etukäteen anteeks pyyntö ja ei tänne edes kuulu mut:jorma kirjoitti:tuli yks päivä härnättyä kapia kantista 100-160 km/h. ja aikaa meni 4,3 sek![]()
Tiedän yhen Opelin ( valitettavasti bensa ku omistaja ei innostu diiseleistä ja pitävä asfalttilue liima ) 0-200 km/h 4,4 sek ja 0-100 1,4 sek PS oli rekisterissä viel v 2001 tai 2002 käyttömaksujen ym. takia poistettu.

Eipä siinä, kovat tehot on opelissa.

Ilmotelkaa sitten hyvissä ajoin jos olette menossa johonkin "ratapäiville" Super-turboja testaamaan... Vois kyllä olla parempi ettei näkis, ettei kuume kasvais. Olis muuten hieno tehdä sellainen video, vaikka jonkun testauksen yhteydessä, että olis vakio 200D ja Super-turbo varttimaili viivalla vierekkäin... Siinähän näkis sen eron paremmin.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Vakio jättäis.... ainaki lähösäMeesu kirjoitti:Ilmotelkaa sitten hyvissä ajoin jos olette menossa johonkin "ratapäiville" Super-turboja testaamaan... Vois kyllä olla parempi ettei näkis, ettei kuume kasvais. Olis muuten hieno tehdä sellainen video, vaikka jonkun testauksen yhteydessä, että olis vakio 200D ja Super-turbo varttimaili viivalla vierekkäin... Siinähän näkis sen eron paremmin.

- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Kyllä on minulla taas tyhmä olo kun en ymmärrä miten tuo toimii, voisiko joku taas selittää...konjamiini kirjoitti: Kyllä siinä poorit näkyy, ainaki tällä koneella.

Mikäli se akseli pitää ne kaksi levyä boorien avulla yhdessä, samalla kierrosnopeudella, niin miten se kitka jakautuu neljälle pinnalle ?
Mitä hyötyä on jos neljä pintaa on mahdollista luistaa, eikö silloin luista vain yksi, se jolla on huonoin kitkakerroin ?

Sen jotenkin ymmärtäisin, jotta kitkaa on kahdella uloimmalla pinnalla, ja kerrosrakenteella haetaan jäähdytystä, jousivoimaa tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Heh...vastasit tuossa jo tavallaan itse itsellesi...Mikäli se akseli pitää ne kaksi levyä boorien avulla yhdessä, samalla kierrosnopeudella, niin miten se kitka jakautuu neljälle pinnalle ?
Mitä hyötyä on jos neljä pintaa on mahdollista luistaa, eikö silloin luista vain yksi, se jolla on huonoin kitkakerroin ?
Se yksi pintahan ei voi luistaa yksinään, koska se on a) toisen puolen kanssa samassa levyssä kiinni ja b) toisessa levyssä pooreilla kiinni.
Eli luistaa joko kaikki 4 pintaa tai ei kukaan. Asetelman jousipaine, ja sen myötä kitka, jakautuu tuon "uivan" välilevyn ansiosta tasan molemmille levyille.
Nyt jos 1 levy( 2 pintaa) voi siirtää 300Nm, niin 2 levyä (4 pintaa) voi siirtää tuplasti eli 600Nm. <- eihän tuo riitä.

No eikös se mee yksinkertaistettuna näin että moottori pyörittää yhtäaikaa neljää kitkapintaa(vauhtipyörä, välilaipan molemmat puolet ja paineasetelma) ja vastaavasti lootan mukana pyörii yhtäaikaa kytkinlevyjen neljä pintaa. Kaikki pinnat luistaa tai pitää yhtäaikaa.
EDIT:Rässi66 kerkes näköjään ens...
EDIT:Rässi66 kerkes näköjään ens...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Ei millään pahalla mut eti jostain mopedin kytkin ja kattele sitä niin aika äkkiä ymmärrät systeemin jos ei kuvasta selviää periaate... mut mites irrottaako toi patentti miten... ja millä työsylinterillä ja poljinsylinterillä se pelaa ja paljonko koko paketilla on painoa...ja mites tasapainotus...
-aika hieno peli se Erohomäen ooppeli eikä mikään kötöstys..on sitä tullut varikolla juskus kateltua...
-aika hieno peli se Erohomäen ooppeli eikä mikään kötöstys..on sitä tullut varikolla juskus kateltua...
Itse tein ja säästin
<naks> Nyt aukes yhtälö, kiitos. Sivosen värikuva selvensi hyvin...olipas vaikea sisäistää sitä kun kytkinlevyt pyörivät laatikon akselin mukana ja siellä välissä voi pyöriä se laippa moottorin kierrosnopeudella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
periaate on samako mopetin kytkimesä, kytkinlevy-välilevy-kytkinlevy....jne.petska kirjoitti:Ei millään pahalla mut eti jostain mopedin kytkin ja kattele sitä niin aika äkkiä ymmärrät systeemin jos ei kuvasta selviää periaate... mut mites irrottaako toi patentti miten... ja millä työsylinterillä ja poljinsylinterillä se pelaa ja paljonko koko paketilla on painoa...ja mites tasapainotus...
-aika hieno peli se Erohomäen ooppeli eikä mikään kötöstys..on sitä tullut varikolla juskus kateltua...
mutta tämä patentti on helpommin toteutettu.
kyllä irrottaa ja sylinterit on alkuperäiset. painotettu on ja eikä ollu paljoakaan pois painosta.vauhtipyörä ja kytkinpaketti on kevyempi kuin alkuperäinen!
Billett
Kuinkas tarkasti tuo kytkinlevyjen välissä oleva välilevy on sovitettu noihin vauhtipyörässä oleviin "liukupintohin"? Ajattelin vaan just sitä kytkimen irrottamista ettei käy niin että jää kanittamaan ja ei irtoakaan... Tehokkaalla räpätessä voi käydä hullusti jos ei vetoa saakaan pois sillon kun pitäs.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
[quote=
Näinhän se on, hypoteettisesti ajatellen: ajappa tuolla ooppelilla hangosta utsjoelle - mitä veikkaatte, missä kohtaa paukahtaa?
Eipä siinä, kovat tehot on opelissa.
[/quote]
Uskoisin että kestää hyvinkin "puristussuhde on matala suhteessa tehoihin ainoa ongelma on kait nykyinen vaihdelaattikko ku putoo vaihde pois päältä kun löysää kaasun, että voi olla lappiin asti hankala päästää JATKUVALLA kiihtyvyydellä
Tein edellisen Turbon huollon "veljeksille" SILMÄT sidottuina ja annoin takuun takuun JOS hajoo saavaat uuden,Ajettu vain 8,7/ 1/4 mail/244km/h EI ole viälä mennyt rikki ja takuu jatkuu vaik on uusi omistaja. Nykyinen omistaja Ei sitä tiedäkään (tehtiin v. 2002)
nimimerkillä sille turbolle "ikuinen takuu" 
Näinhän se on, hypoteettisesti ajatellen: ajappa tuolla ooppelilla hangosta utsjoelle - mitä veikkaatte, missä kohtaa paukahtaa?

Eipä siinä, kovat tehot on opelissa.

Uskoisin että kestää hyvinkin "puristussuhde on matala suhteessa tehoihin ainoa ongelma on kait nykyinen vaihdelaattikko ku putoo vaihde pois päältä kun löysää kaasun, että voi olla lappiin asti hankala päästää JATKUVALLA kiihtyvyydellä



Harmi sinänsä mut onhan noita muitakin kesän mittaan. Tulevana kesänä voidaan nähdä hyviä aikoja jos vaan tekniikka pysyy kasassa.jorma kirjoitti:ei pääse tuleenPetri K kirjoitti:Kuinkas ollaanko sitä tulossa Alastarolle 4.6. V8/GTI kiihdytyspäivä?
Tuolla pitäis saada kunnon aikoja oikeilla renkailla. Oma tavoite on saada auto valmiiksi tuonne.![]()
just kisat ranskasa,mutta täytyy sielä yrittää pärjätä
juu. kunnon miitinkiä vaan johonkin kisoihin. kuinka moni meinaa kokeilla slicseillä? petri?
tuosta opelista vielä. hattua täytyy nostaa. moottori perustuu 60 luvulla kehitettyyn cih lohkoon ,lohko ja kampiakseli vakioita! kansi 80 luvun 400 ralli asconasta (16v) todella harvinainen!
ascona katulaillinen, suomen nopein katuauto (juu, myös kaikki tuplaturbo v8 härvelit mukaan lukien) ja maailman laajuisestikkin ajatellen todella nopea! montaa nopeampaa 4 pyttystä katulaillista ei maailmasta löydy.
tehoja en tiedä, mutta vanhalla 2.2l alakerralla ne pyöri 1000hv tuntumassa.
täööä kaudella pitäs mennä kuulemma 7sec puolelle.
huh!
tuosta opelista vielä. hattua täytyy nostaa. moottori perustuu 60 luvulla kehitettyyn cih lohkoon ,lohko ja kampiakseli vakioita! kansi 80 luvun 400 ralli asconasta (16v) todella harvinainen!
ascona katulaillinen, suomen nopein katuauto (juu, myös kaikki tuplaturbo v8 härvelit mukaan lukien) ja maailman laajuisestikkin ajatellen todella nopea! montaa nopeampaa 4 pyttystä katulaillista ei maailmasta löydy.
tehoja en tiedä, mutta vanhalla 2.2l alakerralla ne pyöri 1000hv tuntumassa.
täööä kaudella pitäs mennä kuulemma 7sec puolelle.
huh!
190 2.5TD
Niin meinaatko että kaikki hepat on otteessa vai mitä tuo katulaillinen meinaa? vai että 1.3 koneella katsastetaan vuosittain ?retku kirjoitti:ascona katulaillinen, suomen nopein katuauto (juu, myös kaikki tuplaturbo v8 härvelit mukaan lukien) ja maailman laajuisestikkin ajatellen todella nopea! montaa nopeampaa 4 pyttystä katulaillista ei maailmasta löydy.
tehoja en tiedä, mutta vanhalla 2.2l alakerralla ne pyöri 1000hv tuntumassa.
huh!

mullaki on mese
Noista opeleista sen verran vielä että hyvä kaverini teki aikoinaan vaimolleen "kauppakassin" a-mallin asconasta.Speksit noin suurinpiirtein:
2.4L kone
moniventtiilikansi
Kankkusen vanha turbo jostain taivaan vanhasta kisakärrystä
lähes suora putki mallia 2,5" (muistaakseni)
syöttöpuoli oli ensin ruiskulla ja sitten webereillä mutta kun kummallakaan ei toiminut oikein rakensi uusista dell'ortoista evo version jossa oli jotain omia "bensamallin morkooleja".
Alustasta en muista mikä oli mutta "tanakka"
getrakin 5-lovinen suorahampainen ja perä muistaakseni coupe-commodoresta.
2.4L kone
moniventtiilikansi
Kankkusen vanha turbo jostain taivaan vanhasta kisakärrystä
lähes suora putki mallia 2,5" (muistaakseni)
syöttöpuoli oli ensin ruiskulla ja sitten webereillä mutta kun kummallakaan ei toiminut oikein rakensi uusista dell'ortoista evo version jossa oli jotain omia "bensamallin morkooleja".
Alustasta en muista mikä oli mutta "tanakka"
getrakin 5-lovinen suorahampainen ja perä muistaakseni coupe-commodoresta.