Käytin kevään kunniaksi tuon talven mittaan korjaamani, varkaiden ilkivaltavaurion vuoksi lunastetun W126 280SE:n rekisteröintikatsastuksessa.
Oikeassa alapallossa juuri ja juuri havaittava välys, muuten kaikki ok, eli taas palautui yksi wanha "edustusauto" liikenteeseen

Jäin pohtimaan päästötestin tulosta, HC 150, O2 3,5 ja CO 0,15!
Eli liian laihalla, en löytänyt imuvuotokaan mistään ja kone käy siististi ja tasaiseen. Kuumana hieman tupsahtaa silloin tällöin putkenpäästä, sytytyskatkos johtuen laihasta seoksesta? Eikös HC:t pitäisi nousta voimakkaasti kun CO menee jo lähelle nollaa laihuuttaan?
Tuommoinen 1,5-2 CO arvo olisi ainakin lukemani perusteella passeli häkä arvo, sanoovat että Hc nousee liian laihasta seoksesta mutta tuossa vain 150 eli polttaa suht hyvin liiasta ilmasta huolimatta.
Mites muilla k-jetronic kutoskoneisilla mersuilla muistatteko edellisten mittausten päästöjä?
Kannattaisiko minun käydä testerissä rikastamassa seosta hieman?
Entäs onko normaalia että suht hyvistä arvoista huolimatta pakokaasu haisee palamattomalle bensalle/pistävälle, esim tallissa käyttäessä alkaa silmiä kirvelemään melko pian. Kone(M110) ei huohota tuntuvasti öljykorkista , eikä savuta, pakokaasu ei siis haise öljylle vaan nimenomaan pistävälle/palamattomalle bensalle, ominaisuus vai vika? Koneella ajettu 220tkm ja hienossa kunnossa lukuunottamatta tuota pakokaasun hajua.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.