MB 124 300 D Vs. 124 200 D
MB 124 300 D Vs. 124 200 D
Moi
Onko 124 300 Diesel yhtä hyvä kuin 200D ?
Nyt olisi yksi 300 kiikarissa, mutta en tiedä miten kestäviä ne ovat koneeltaan.
Paljonko mahtaa olla polttoaineen kulutus?
Kiitoksia vastauksista
Onko 124 300 Diesel yhtä hyvä kuin 200D ?
Nyt olisi yksi 300 kiikarissa, mutta en tiedä miten kestäviä ne ovat koneeltaan.
Paljonko mahtaa olla polttoaineen kulutus?
Kiitoksia vastauksista
Kyllähän se 300d on lähes yhtä pomminvarma kuin 200d:n konekkin. ehkä hieman herkempi vain lämmitys ja jäähdytys käytölle. pitempi kun on. ite yleensä annan 300d koneen käydä hetken ennen kuin sammutan. varsinkin jos juuri ennen sammutusta on tullut vedätettyä hieman kovemmin... näin vaikka autossa ei turboa olekkaan 
polttoaineen kulutus on nyt ruuvatulla pumpulla ollut 7.5- 10litraa/100km. Automaattilaatikko saattaa osaltaan hieman nostaa noita kulutuksia.

polttoaineen kulutus on nyt ruuvatulla pumpulla ollut 7.5- 10litraa/100km. Automaattilaatikko saattaa osaltaan hieman nostaa noita kulutuksia.
7,5 /100km
7,5-10L/100km
Tarkoittaako ruuvattu pumppu viimeisenpäälle sädettyä pumpua vai hieman vedettyä tehoja ylöspäin?
Tarkoittaako ruuvattu pumppu viimeisenpäälle sädettyä pumpua vai hieman vedettyä tehoja ylöspäin?
Yhtä hyvä ?
Polttoaineenkulutuksessa on eroa litra-toista sadalle.
Matka-ajossa uskoisin 300D menevän alle 7 litran, sekalaisessa ajossa menee 7,5 paikkeille, ruuvatulla pumpulla.
Tehoeroa viidettäkymmentä hevosvoimaa 300D eduksi...
Kolmilitrainen kone kestää varmasti sen mitä kaksilitrainenkin.

Polttoaineenkulutuksessa on eroa litra-toista sadalle.
Matka-ajossa uskoisin 300D menevän alle 7 litran, sekalaisessa ajossa menee 7,5 paikkeille, ruuvatulla pumpulla.
Tehoeroa viidettäkymmentä hevosvoimaa 300D eduksi...
Kolmilitrainen kone kestää varmasti sen mitä kaksilitrainenkin.
wiimax.fi
Re: 7,5 /100km
Slangisanonta "ruuvattu pumppu" tarkoittaa pääasiassa syötön lisäämistä.jartuo kirjoitti:7,5-10L/100km
Tarkoittaako ruuvattu pumppu viimeisenpäälle sädettyä pumpua vai hieman vedettyä tehoja ylöspäin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mulla 300d
No kokemuksesta (90 tkm) voin sanoa että pienin kulutus on ollut 6,7 litraa tankilliselle ja yli 7,5 litraa en ole saanut kulumaan. Ja tehoero on kyllä huomattava 300:n eduksi joten suosittelen. Nyt mittarissa 293 tkm. eikä mitään ole juuri tarvinnut tehdä, kop kop !! Syylärin alaputki vuoti -> tyyppivika ajankanssa.
Loistava peli ajaa ja liikkua, melkovarmasti pääsee aina paikasta a paikkaan b

Loistava peli ajaa ja liikkua, melkovarmasti pääsee aina paikasta a paikkaan b

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Tyhjäkäynnillä ja ihan pikkusen kun painaa kaasua niin kuuluu suuttimien äänekäs naputus, eli ne menee vaihtoon aika pian... jos jollain on uudet suutimet niin nyt voisi olla tilaisuus saada ne kaupaksi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Tyhjäkäynnillä ja ihan pikkusen kun painaa kaasua niin kuuluu suuttimien äänekäs naputus, eli ne menee vaihtoon aika pian... jos jollain on uudet suutimet niin nyt voisi olla tilaisuus saada ne kaupaksi
Onnee auton johdostajartuo kirjoitti:Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Meillä on samanlainen 300d automaatti muijalla. itse olen ajellu sillä aika vähän, mut mun mielestä sekin lähtee "raskaasti" liikkeelle. Vasta kun painaa kaasupolkimen lattiaan se lähtee kiihtyyn. Tuntus kun siinä ei ole kuin kaksi asentoo kaasupolkimessa

Kuunnellaan viisanpia kommenteja.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Kick-down ja kaasuvaijeri säätöön. Molemmista löysät pois. Jospa se tunne vähenisi. Sitten pumppu säätöön jos ei piisaa vetoja.rilpo kirjoitti:Onnee auton johdostajartuo kirjoitti:Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Meillä on samanlainen 300d automaatti muijalla. itse olen ajellu sillä aika vähän, mut mun mielestä sekin lähtee "raskaasti" liikkeelle. Vasta kun painaa kaasupolkimen lattiaan se lähtee kiihtyyn. Tuntus kun siinä ei ole kuin kaksi asentoo kaasupolkimessa
Kuunnellaan viisanpia kommenteja.
250TD -86, 260E LANG -90
Kyllähän se vanha nelivaihteinen automaatti vakiona lähtee kuin norsu makuulta. Turbollakaan ei kannata risteyksissä yrittää ahtaisiin väleihin.
Vaatii superturbon, että automaatin saa liikkeelle...
Mutta kyllä vakio vaparikin selvästi alkuperäisestä piristyy pumpun (ja laatikon) säädöllä.
Vaatii superturbon, että automaatin saa liikkeelle...
Mutta kyllä vakio vaparikin selvästi alkuperäisestä piristyy pumpun (ja laatikon) säädöllä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04