MB 124 300 D Vs. 124 200 D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

MB 124 300 D Vs. 124 200 D

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Onko 124 300 Diesel yhtä hyvä kuin 200D ?
Nyt olisi yksi 300 kiikarissa, mutta en tiedä miten kestäviä ne ovat koneeltaan.
Paljonko mahtaa olla polttoaineen kulutus?
Kiitoksia vastauksista
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllähän se 300d on lähes yhtä pomminvarma kuin 200d:n konekkin. ehkä hieman herkempi vain lämmitys ja jäähdytys käytölle. pitempi kun on. ite yleensä annan 300d koneen käydä hetken ennen kuin sammutan. varsinkin jos juuri ennen sammutusta on tullut vedätettyä hieman kovemmin... näin vaikka autossa ei turboa olekkaan :D

polttoaineen kulutus on nyt ruuvatulla pumpulla ollut 7.5- 10litraa/100km. Automaattilaatikko saattaa osaltaan hieman nostaa noita kulutuksia.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

7,5 /100km

Viesti Kirjoittaja jartuo »

7,5-10L/100km
Tarkoittaako ruuvattu pumppu viimeisenpäälle sädettyä pumpua vai hieman vedettyä tehoja ylöspäin?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ite on ruuvattu.. en ole käyttäny missää diisselipajalla.
Kova sana jos alle 7litran saat 300d:n menemää.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18113
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhtä hyvä ? :D

Polttoaineenkulutuksessa on eroa litra-toista sadalle.
Matka-ajossa uskoisin 300D menevän alle 7 litran, sekalaisessa ajossa menee 7,5 paikkeille, ruuvatulla pumpulla.
Tehoeroa viidettäkymmentä hevosvoimaa 300D eduksi...

Kolmilitrainen kone kestää varmasti sen mitä kaksilitrainenkin.
wiimax.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 7,5 /100km

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jartuo kirjoitti:7,5-10L/100km
Tarkoittaako ruuvattu pumppu viimeisenpäälle sädettyä pumpua vai hieman vedettyä tehoja ylöspäin?
Slangisanonta "ruuvattu pumppu" tarkoittaa pääasiassa syötön lisäämistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Kannattaako verrata kun 300d on kaksi kertaa kalliimpi kuin 200d, ainakin jos saman ikäset / kuntoset autot.
Avatar
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 09.11.2003 18:41
Paikkakunta: Tampere

mulla 300d

Viesti Kirjoittaja Tipi »

No kokemuksesta (90 tkm) voin sanoa että pienin kulutus on ollut 6,7 litraa tankilliselle ja yli 7,5 litraa en ole saanut kulumaan. Ja tehoero on kyllä huomattava 300:n eduksi joten suosittelen. Nyt mittarissa 293 tkm. eikä mitään ole juuri tarvinnut tehdä, kop kop !! Syylärin alaputki vuoti -> tyyppivika ajankanssa.
Loistava peli ajaa ja liikkua, melkovarmasti pääsee aina paikasta a paikkaan b
:lol:
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?

Tyhjäkäynnillä ja ihan pikkusen kun painaa kaasua niin kuuluu suuttimien äänekäs naputus, eli ne menee vaihtoon aika pian... jos jollain on uudet suutimet niin nyt voisi olla tilaisuus saada ne kaupaksi
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

jartuo kirjoitti:Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Onnee auton johdosta

Meillä on samanlainen 300d automaatti muijalla. itse olen ajellu sillä aika vähän, mut mun mielestä sekin lähtee "raskaasti" liikkeelle. Vasta kun painaa kaasupolkimen lattiaan se lähtee kiihtyyn. Tuntus kun siinä ei ole kuin kaksi asentoo kaasupolkimessa ;-)

Kuunnellaan viisanpia kommenteja.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Tuntus kun siinä ei ole kuin kaksi asentoo kaasupolkimessa ;-)
Siinä on digitaalinen kaasu, se on sitä uutta tekniikkaa :lol:
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jep, oudon raskaasti se lähtee jos siinä kerran on n.50 hummaa enemmän kuin 200ssa.
Kaasun saa laittaa ainakin puoleenväliin ennenkuin se liikahtaa yhtään mihinkään. Voisiko vanhat öljyt tehdä jotain.

Noissahan on digitaali kaasu joka on johdettu manuaalisella vivustolla liikkuvaan akseliin :P
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

jartuo kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ja ihan pikkusen kun painaa kaasua niin kuuluu suuttimien äänekäs naputus, eli ne menee vaihtoon aika pian... jos jollain on uudet suutimet niin nyt voisi olla tilaisuus saada ne kaupaksi

:?:
MB 300 TDT -87 A
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

jartuo kirjoitti: Voisiko vanhat öljyt tehdä jotain.

:P
Mää vaihdoin laatikon öljyt hiljan, mut ei sanottavasti muuttunut.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

rilpo kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Moi
Uskoin viisaampiani ja kävin ostamassa 300d automaatin
En tiedä miksi, mutta toi lähtee pirun raskaasti liikkeelle.
Oiskohan automatin säädöissä tai pumpussa jotain mitä vois tehdä?
Onnee auton johdosta

Meillä on samanlainen 300d automaatti muijalla. itse olen ajellu sillä aika vähän, mut mun mielestä sekin lähtee "raskaasti" liikkeelle. Vasta kun painaa kaasupolkimen lattiaan se lähtee kiihtyyn. Tuntus kun siinä ei ole kuin kaksi asentoo kaasupolkimessa ;-)

Kuunnellaan viisanpia kommenteja.
Kick-down ja kaasuvaijeri säätöön. Molemmista löysät pois. Jospa se tunne vähenisi. Sitten pumppu säätöön jos ei piisaa vetoja.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Kyllähän se vanha nelivaihteinen automaatti vakiona lähtee kuin norsu makuulta. Turbollakaan ei kannata risteyksissä yrittää ahtaisiin väleihin.

Vaatii superturbon, että automaatin saa liikkeelle...

Mutta kyllä vakio vaparikin selvästi alkuperäisestä piristyy pumpun (ja laatikon) säädöllä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Oliskohan syy siinä,että pienellä kaasulla vapariautomaatit lähtee liikkeelle 2-vaihteella?
Reilummin kaasua ja liikkeelle 1:llä.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Moi
Huomasin tuossa ajellesani, että se tosiaan lähtee normaali ajossa kakkosella liikkeelle? senhän sen niin laiskan oloiseksi tekeekin.
Saako sen säädöillä lähtemään ykkösellä? vai kurvaanko Vehon kautta?
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Se vaihde ei mielellään mene ykköselle jos se kickdown vaijeri on löysällä.
250TD -86, 260E LANG -90
Vastaa Viestiin