
Ongelma on nyt vaan että mitä uusia takapäähän jotta iskunvaimennus korjaantuisi. Etupäähän nyt on selvä asia. Autossa on madallus sarja (lasku ? mm) ja matala profiili kumit, joten joustovaroja ei ole hirveästi, mistä seuraa tietenkin se että töyssyissä tahtoo raapia kivet pohjaa kun niiaa niin kauheesti.

Kallistuksen vaimentimet on muuten kunnossa....
Minun käsitys järjestelmän toiminnasta:

Kun takapenkille menee 2kpl 100kilosta gorillaa, ja perä tipahtaa alaspäin, koriin liitetty vipu avaa venttiiliä, jolloin takapään "iskareihin" tulee lisää öljyä, mikä pakottaa perän nousemaan (iskari toimii hyd.sylinterinä) kun perä on noussut säädettyyn asemaansa, venttiili sulkeutuu, jolloin tuo sylinteri ja kaasupallo toimii omana yksikkönä (vasen ja oikeapuoli omanaan) siten että kaasupallo on ainoa joustava elementti, eli kun ajat kiven tms, yli ja tukivarsi pyrkii ylöspäin, sylinterin mäntä pakottaa öljyn virtaamaan letkuapitkin kaasupalloon, jossa kaasu painuu kalvon takana enemmän lyttyyn.
Lasku toimii tietysti siten että gorillojen noustua autosta, nousee perä ylös, ja taas vipu vääntää venttiilin auki, mutta siten että öljyä pääsee kaasupalloilta karkaamaan säiliöön paluu putkea pitkin, kunnes takapää on taas siinä "defaul" asennossa

Elikä, onko teoriani on oikein, ja mikä ihme aiheuttaa tuon takapään löysyyden

Auttakaa, ja kertokaa teorianne / kokemuksenne asiasta.



En pääse rassaamaan alustaa vielä viikkoon, kun ei huvita tossa kerrostalon parkkiksella tehdä mitään ( naapurin joo-joo miehet kerääntyy heti ympärille kun jotkin P**Keleen korppikotkat)

