Jobbarit vaikeuttavat Mersun ostoa tahtomattaan/tietämättään

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Harrastelija kirjoitti:Jaa-a. Missäköhän vaiheessa mä oon kyseenalaistanut forumin asiantuntemusta ???
Heti ensimmäisessä kirjoituksessasi jolla aloitit tämän keskustelun.
Harrastelija kirjoitti:Ja missäköhän vaiheessa mä oon itkenyt täällä ettei löydy sopivaa ???
Katso edellinen vastaus.
Harrastelija kirjoitti:Ja jos jotkut ovat niin herkkänahkaisia etteivät kestä sitä niin olisi parempi olla kommentoimatta.

Minäkin olen pitkään jo seurannut tätä keskustelua ja pitänyt suuni kiinni, mutta nyt tuo tekstisi menee minustakin jo yli äyräiden kun rupeat arvostelemaan toisia ihmisiä jotka kirjoittelee tänne huomattavasti suuremmalla kokemuksella kun sinä.
Harrastelija kirjoitti:Välillä en ollut varma kaikista edellä mainituista jutuista niitä lukiessani että olenko nyt keskustelemassa raavaiden miesten vai pikkupoikien kanssa.
Sitä minäkin kohdallasi mietin...
Harrastelija kirjoitti:...alkaa muistuttaa suomi24 kirjoituksia mutta huolestuttavaa asiassa on se että sen saa aikaan forumin vakio kirjoittajat joilla on käsittääkseni jonkinlainen maine täällä.
Kukahan tämänkin aiheen aloitti.......?
Harrastelija kirjoitti:PS. minä tulen löytämään sen 5000e ruosteettoman 300D automaatin tänä kesänä ja lupaan myös mainita asiasta täällä kun niin tapahtuu.
Ja sitten minä ostan ison hatun ja lusikan....
Harrastelija kirjoitti: Voisikohan olla niin että pahiten minua arvostelevat ovat sittenkin ihmisiä jotka ovat tyhmyyttään maksaneet reippaasti yli hintaa autoistaan ja nyt v....... kun kysyntä lopahtanut ja arvo tippunut. Mene ja tiedä.
Mercedeksen arvo ei tipu, sen jokaisen mallisarjan hintakehitykseen kuuluu ensimmäisen 15-25 vuoden aikana notkahtaakin alas pohjalukemiin ja senjälkeen se rupeaa taas keräämään markkina-arvoansa klassikkostatuksella

Seitsemänkymmentäluvulla olisi saanut 170S / SV:tä viidelläkymmenellä senaikaisella markalla pihaansa vaikka rekkakuormallisen, mutta koetappas nykyiselläkään valuutalla suhteutettuna senaikaiseen rahaan. Ei tipu varmasti.

Pitäisi vähän ymmärtää markkinoitten toimintaakin autojen elinkaareen suhteutettuna ennenkuin rupeaa päätään aukomaan, muista että nyt puhut Mercedeksistä, et mistään himpulavimpula-autoista.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellisellä sivulla PetriK kirjoitti:
"Kokeileppa niin että avaat kuuman koneen käydessä korkin pois lukituksesta ja päästät sen hyppimään paikallaan. Pysyykö korkki reiässä vai lentääkö pois. Testi tyhjäkäyntinopeudella tietenkin. "

No, minä kokeilin tuossa juuri.
Korkki pysyy paikoillaan samallalailla irrallaan kuin kiinni kierrettynä.
Ei kohoile 2000 kierroksella, ei 3000, ei 4000, ei täyskaasuryntäytyksessä.

Lienee sitten kone niiltä osin kunnossa...
wiimax.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Petri K »

dealer kirjoitti:Edellisellä sivulla PetriK kirjoitti:
"Kokeileppa niin että avaat kuuman koneen käydessä korkin pois lukituksesta ja päästät sen hyppimään paikallaan. Pysyykö korkki reiässä vai lentääkö pois. Testi tyhjäkäyntinopeudella tietenkin. "

No, minä kokeilin tuossa juuri.
Korkki pysyy paikoillaan samallalailla irrallaan kuin kiinni kierrettynä.
Ei kohoile 2000 kierroksella, ei 3000, ei 4000, ei täyskaasuryntäytyksessä.

Lienee sitten kone niiltä osin kunnossa...
Onneksi olkoon! Taitaa kone olla kunnossa, pysyikö myös tyhjäkäynnillä paikallaan?
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Ei se korkki liikuskele tyhjäkäynnillä yhtään. :D
wiimax.fi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Petri K »

dealer kirjoitti:Ei se korkki liikuskele tyhjäkäynnillä yhtään. :D
Hyvä! Omassa kaksatasessa pomppii tosiaan niin että lentoon lähtee jos sen irti päästää :lol:
Petri M.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Harrastelija :arrow: ei kai kukaan täyspäinen kuvittele että jos esittää kysymyksen jostain autoon liittyvästä ongelmasta niin kukaan osaa netin kautta näkemättä antaa muuta kuin arvauksia? jos toisin on kannattaa hankkiutua hoitoon...sellaisia "asiantuntijoita" ei ole syntynytkään...

Dealer :arrow: kuulostaa vähän siltä että sinun käsissäsi jopa 3.0 M103 kat:kin hyrräisi tyhjäkäynnillä kuin kissa ;)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tuota huohotusta ovat jotkut koettaneet siten, että huohotinputki irti ja sitten putki tukkoon peukalolla.

Samaan aikaan on öljytikku irti. Katse tiukasti öljytikun reiässsä.

Jotkut kellottelee aikoja kauanko kestää kun öljy nousee reiästä yli.

Pääsäännöksi joku väitti, että jos naama on testin jälkeen öljyssä niin huohotusta on jonkin verran.

Asiallisessa pelissä ehtii aivan helposti reagoimaan (siis ottamaan peukun pois letkun päästä) ja öljyn nousukin kestää useampia sekunteja eikä tavaraa ehdi huoneen puolelle.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Petri M.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Janne kirjoitti:Tuota huohotusta ovat jotkut koettaneet siten, että huohotinputki irti ja sitten putki tukkoon peukalolla.
Yhtenä kesänä näin yhden buldogin joka kanssa huohotti ja kuola valui suusta...samaa metodia käyttäen olis pitänyt varmaan työntää sormi sen ****reikään :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Janne kirjoitti:Tuota huohotusta ovat jotkut koettaneet siten, että ....
No niin nyt meillä on jo jotain konkreettista, jossa huohotusletkun kunto, sisältö ja paksuus on eliminoitu pois. Alkaa käymään minunkin maalaisjärkeen (tai järjettömyyteen).

Pitääkin kokeillakin tuota sitten aikanaan, nyt se putki on taas hankalassa paikassa jne joten testit jää tuonnemmaksi. Täytyy sanoa, että taas tänäänkin on paljon opittu, kiitos siitä kaikille.

Semmosen opin kanssa tuossa talven aikana, jotta ehkä ei ole kovin hyvä ajatus laittaa huohotusputkeksi biltemasta metrin pätkää letkua, joka menee notkolla sivusuunassa sinne lokasuojaan. No kertyyhän sinne vettä jms ja kone ei hengitä siten kuin pitäisi. Taisi aiheuttaa muutamat mystiset öljyntihkumiset, siellä ja täällä.

...mutta eiköhän taas sitten unohdeta kaikki eiliset sanomiset ja keskitytään asiaan, samassa öljyisessä nesteessähän tässä ollaan.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 08.04.2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Petri M. kirjoitti:
Janne kirjoitti:.
Yhtenä kesänä näin yhden buldogin joka kanssa huohotti ja kuola valui suusta...samaa metodia käyttäen olis pitänyt varmaan työntää sormi sen ****reikään :lol:
Veikkaanpa, että sillä oli jo peukalo reiässä, koska kuola valui yli.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
PM
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja PM »

Öö, eikö niillä autoilla vois vaan ajella, siihen ne kai alunperin on suunniteltu? :roll: 8)
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

Ai niin, väliaika tietoja . Nyt on neljä mustaa 124 300 D automaatteja, ruosteettomia keskimäärin 5500e tarjolla. Oon mä niin ittepäinen et odotan siihen 5 tonniin. Hyvät kevään jatkot. :D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voin myydä sulle oikeasti ruosteettoman 300D Automaatin 5000€. Sitä ei kyllä ole kenellekkään kaupattu mutta voin luopua siitä kyllä.

EDIT: Ainut ongelmahan on se että kyseessä on W123 ja se ei ole rekisterissä kun odottelee parempia aikoja...
Viimeksi muokannut Vieras, La 09.04.2005 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viesti poistettu, Aloitetaanpas taas kerran alusta, luetaan ne forumin säännöt
kun teilläkin joillakin onnettomilla ressukoilla
Ei kuulu meidän käyttämään kirjoitustyyliin.

Jatketaan tätä topicia taas huomenaamulla, hyvää yötä.

Huomenta, hiemankin provosoinnilta haiskahtavat viestit tulevat poistumaan tästä ketjusta kokonaisuudessaan, joten pidetään viestiä muotoillessa huoli, ettei kenenkään tarvitse avautua sananvapauden menetyksen merkeissä
Lisää tietoa: www.skg.fi
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

"huohotusletkun kunto, sisältö ja paksuus on eliminoitu pois..."

Mersun vanhempien (w201-124) dieselien huohotusletkuthan ovat kyllä samanlaisia, vähän huono laittaa jotain muuta tilalle.
Eivätkä ne karstoitu sisältä tukkoon, tai ainakin se on harvinaista.
Turbotetut ym. viritykset tietysti erikseen...
wiimax.fi
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Onnea auton etsintään.

Muistutan kuitenkin, että tästä
"...minä tulen löytämään sen 5000e ruosteettoman 300D automaatin..."
ollaan vielä hyvin,hyvin kaukana sen "ruosteettoman" - sanan osalta, sikäli kun minä olen 124 pohjia katsellut.
Se, että myynti-ilmoituksessa sanotaan autoa ruosteettomaksi tahtoopi nimittäin olla 90 % yhtä tyhjän kanssa.
Kauan voi joutua etsimään, mutta ajan kanssa hinnatkin putoavat...

edit: vihreitä...
Viimeksi muokannut dealer, Ke 31.08.2005 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xr
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä sieltä kummimssan alta loytyy sellaisia ylläreitä ettei auton omistaja
monesti sitä tiedä
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaikki vanhat autot ovat aina ruosteessa. Enempi tai vähempi. Vanha auto=käytetty. :wink:
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

ruosteettomuus

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mun mielestä niiden, jotka haluaa ruosteettoman ja uudenveroisessa kunnossa olevan, kannattaisi katsella uusi Mersu tai mahdollisesti joku alumiinikorinen uusi kulkupeli, joka ei oikein ruostukaan.

Jos haluaa halvan - vaikka jonkun 1000 euron w123:sen - niin mikäs siinä. Silloin pitää lähteä liikkeelle siitä, että vikaakin saa olla ja varsinkin ruostetta. Kun varaa vaikka 2000 euroa osien uusimiseen ja tekee hommat itse, niin siitäkin saa luotettavan kulkupelin.

Ne w124:setkaan ei useimmiten ole mitään uudenveroisia ja niissäkin kannattaa varautua korjaustoimiin.

PS: Taidan mennä hakemaan hitsuukoneen ja aloittaisi vaihteeksi ruostevikojen korjauksen omasta w123:sesta :wink:
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Onkohan tämä auton ruosteettomuus nyt saamassa turhan ison arvon :shock:
Jos nyt 10v. vanhasta, puhumattakaan vanhemmista autoista löytyy ruostetta niin so what...
Ainahan autoihin on vanhemmuuttaan tullut ruostetta. Varmaan melkoisessa osassa suomen maanteitä kulkevissa autoissa on ruostetta, toisissa enemmän toisissa vähemmän. Ongelmahan siitä tulee vasta sitten kun se alkaa häiritsemään omaa tai katsastusmiehen silmää :roll:
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

ruoste

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Ei se ruoste niin kauan ole hirveän paha ongelma jos sen kanssa tulee toimeen. Onneksi on kaverin kanssa yhteinen hitsauskone ja löytyy paikkoja, jossa voi korjausta suorittaa.

Hitsattavaa on ollut vuosimallin 1977 Mersussa paljon.

Jos ei pystyisi hitsaamaan itse, niin ruoste olisi mun autossa sellainen ongelma, että ehkä sen käyttäminen loppuisi pian. Olisi loppunut jo.
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Mauri H. kirjoitti:
Harrastelija kirjoitti:max. 5000e 124 300D automaatti, vetokoukku, ruosteeton
Onnea etsintään :D
Kovat on vaatimukset, varsinkin jos ruosteetonta haet. Omani ostin maaliskuussa suht samalla hintaluokalla, mutta ruostetta toki tän ikäsestä suomiautosta löytyy...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
RH
Mersumies
Mersumies

Re: ruosteettomuus

Viesti Kirjoittaja RH »

Jori Ravantti kirjoitti:Mun mielestä niiden, jotka haluaa ruosteettoman ja uudenveroisessa kunnossa olevan, kannattaisi katsella uusi Mersu tai mahdollisesti joku alumiinikorinen uusi kulkupeli, joka ei oikein ruostukaan.

Jos haluaa halvan - vaikka jonkun 1000 euron w123:sen - niin mikäs siinä. Silloin pitää lähteä liikkeelle siitä, että vikaakin saa olla ja varsinkin ruostetta. Kun varaa vaikka 2000 euroa osien uusimiseen ja tekee hommat itse, niin siitäkin saa luotettavan kulkupelin.

Ne w124:setkaan ei useimmiten ole mitään uudenveroisia ja niissäkin kannattaa varautua korjaustoimiin.

PS: Taidan mennä hakemaan hitsuukoneen ja aloittaisi vaihteeksi ruostevikojen korjauksen omasta w123:sesta :wink:
Puhut asiaa!!!!
Oma 123 olis just tuollainen auto. Toimii ja kulkee varmaan luotettavammin ja halvemmalla seuraavat 5-10 vuotta kuin mikään uusi auto samaa aikaa ja 300tuhattakilometriä.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Tuli luettua tämä vanha topikki, ihan kokonaan läpi :D Nostetaanpas.

Tahtoo olla niin että viitisen tonnia kun maksaa 124 300D: stä niin huonolla tuurilla saa auton jossa on sitten vikaa vian perään, eikä siinä juuri ruosteettomuus lohduta. :(
wiimax.fi
XUX63
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Tahtoo olla niin että viitisen tonnia kun maksaa 124 300D: stä niin huonolla tuurilla saa auton jossa on sitten vikaa vian perään, eikä siinä juuri ruosteettomuus lohduta. :(
Harrastelija kirjoitti:PS. minä tulen löytämään sen 5000e ruosteettoman 300D automaatin tänä kesänä ja lupaan myös mainita asiasta täällä kun niin tapahtuu.
Niin, kyllähän tuo alkaa pikkuhiljaa syksyn puolelle taittumaan :roll: Onkos "harrastelija"lle löytynyt se kaikkien odottama helmi ?
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja samisalama »

dieselflosse kirjoitti:
Harrastelija kirjoitti: Herttoniemessä on esim. yksi 300D manuaali 4980e huippukuntonen -90, vantaalla 4999e 300D ruosteeton manuaali -90, espoossa automaatti ruosteeton 5500e -90 ja jyväskylä automaatti ruosteeton -90 5700e. Itse olen ajanut jokaisella paitsi jyväskylän ja ne ovat huippukuntoisia.
Ööö... nuohan osuvat aika hyvin tavoiteeseesi. Mikset sitten osta? :roll:
:mrgreen:
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja samisalama »

XUX63 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tahtoo olla niin että viitisen tonnia kun maksaa 124 300D: stä niin huonolla tuurilla saa auton jossa on sitten vikaa vian perään, eikä siinä juuri ruosteettomuus lohduta. :(
Niin, kyllähän tuo alkaa pikkuhiljaa syksyn puolelle taittumaan :roll: Onkos "harrastelija"lle löytynyt se kaikkien odottama helmi ?
...Tiukalle vetää, tunti ja 2 minuuttia aikaa...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sori. Ei ole tullut seurattua tätä juttua sen jälkeen kun ostin auton huhtikuussa. 4950 oli pyyntö ja tinkasin 5000e. 124 300D automaatti. Ei ole ruostetta, tomaatti toimii niinkuin pitääkin. Kansi oli oikaistu ja ketju vaihdettu. Asianmukaiset kuitit on. Pumppu " huollettu " pp dieselissä ennen ostoa. Uusi jäähdyttäjä koska vanha oli tukossa. Puolet jäähdyttäjästä kuuma ja puolet kylmä. Muuta ei ole vielä tullut ja noin 15000 km oon rullannu. Täytyy sanoa että on eroa kuin yöllä ja päivällä verrattuna edelliseen 200D.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Harrastelija kirjoitti: 4950 oli pyyntö ja tinkasin 5000e.
Harvemmin kukaan ylöspäin on hintaa tinkiny. :lol: No nyt tietää että niitäkin löytyy ketkä nin tekevät :lol: :lol: 8)
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

joo no vois sen verran täydentää et kaveri anto pyytämättä maksutta mukaan aluvanteet uusine nokian renkaineen vaikka oli unohtanu laittaa ilmoitukseen. Tankki oli täynnä. Jobbarihan olis pitäny kumit ittellään takuuvarmasti. + tankissa palais valo. Yksityiseltä oli paljon mielekkäämmältä muutenkin ostaa kuin ylimieliseltä " mersumieheltä " joka aivan pokkana tarjoaa säälittävää pommia. Siitä se 50e.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Vastaa Viestiin