220 SE oiskohan tämä W111 jutustelua.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

220 SE oiskohan tämä W111 jutustelua.

Viesti Kirjoittaja Malm »

hei,

Tuossa kun tulin kotio niin naapurin pihaa koristamassa ollutta siipimersua oltiin viemässä parempaan talteen.. :)
Kuva

Jutusteltiin siinä omistajan kanssa ja rupespa sitten kuume nousemaan josko tollasen hommais itelle, kyllähän se ehotti että vaihtaisin tuon W124:n mikä minulla on niin tuohon. Kone pyöri mutta ei lähtenyt käyntiin, bensa vain haisi :D

Onhan auto seisonut pihalla jo 1,5V mutta onneksi ilkivallalta aikahyvin säilynyt. toinen peili ja tähti olivat vain kateissa.

Ruostettakin oli paaljon vähemmän kuin mun satakaksnelkussa:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

hui, paljonkohan tämmösen laitoksen käypä arvo on?
Kyseessähän on mekaanisella ruiskulla oleva kuutoskone, pellin alla oli vaihtokone mutta alkuperänenkin kone on tallessa. harmi kun en sisustasta ottanut kuvia mutta todella ehyt ja täydellinen se on..
onkos näissä peltiset lokarit vai lasikuitua? ihmetytti suursti kun päätäni tungin pyöränkoteloon niin omistaja sanoi "Turhaa sieltä ruostetta haet, neon lasikuitua." Saatto kyllä heittää vitsilläkin.
no, minä meen potemaan tätä kuumetta, kommentoikaa hyvät ihmiset. :)
Harmi kun on vielä opiskeluja jäljellä, sillä tunnetusti näihin projekteihin sijoittaminen vaatii rahaa mutta kun sitä ei liikaa opiskelijalla ole :(
Sais tuo eukko äkkiä valmistua ja mennä töihin :oops: :twisted: Vaikka itsekin valmistun vuoden kuluttua...
Kommentoikaa hyvät ihmiset :)

-risto

Edit: niin saatto olla vielä rekisterissäkin sillä mustat rekkarit oli takana, en tiiä sit onko tuo eturekkari pöllitty vai muuten vain irrotettu.
Viimeksi muokannut Malm, Ti 19.04.2005 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Juu, ämmä töihin ja liukkaasti :D . Hinnasta en sano mitään, myyjä räväyttää sen kuitenkin havaitsemansa ostokiiman perusteella. Näyttää tosiaankin merkillisen ehjälle kuvissa tuo kosla :shock: , lasikuitusiivethän olivat muotijuttu -70 luvulla, jokainen Dodge dart -mies himoitsi sellaisia :shock: :lol: . Eli voivat hyvinkin olla kuitua. :roll:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hirviövannemies kirjoitti:J Eli voivat hyvinkin olla kuitua. :roll:
Jep. Noihin on ollut korjausosana tarjolla myös lasikuitulokareita, lähinnä kai koska peltiset ovat tosi suolaisen hintaisia.
Toisaalta, etulokareistaan tuo ei ole paha ruostumaan muualta kuin "mersun paikasta" eli etupyörän takaa, mutta sen korjaaminen ei ole niin iso asia etteikö lasikuitulokarin vaihtamisessa olisi hiukan hosumisen makua.
No, siinäpä nuo nyt ovat.

Auto aikuttaisi olevan kunnoltaan (kuvien perusetella) samaa luokkaa kuin omakin autoni. SIkäli kiitollinen projekti myös tuo musta, että on osiltaan ilmeisen täydellinen. Eroa värin lisäksi se, että meillä on ns jenkkivalot ja sitten vielä kromilistat etuupyörän kaaressa ja takalokarissa, kaartuen pyörän edestä kohti takavaloa.

Ilman muuta kannattaa miettiä noin hyvän aihion talteenottamista, ainakin jos vaihtoehto on Kuusankoski. Rahaahan noihin saa menemään, vaikka olisi mukama miten vähän vaan laittoa. Ainakin, jos joutuu vieraalla teettämään. Työ maksaa, ja osatkin jotain, mm. öljypumppu tuohon M127-moottoriin (so. 2,2 litran ruiskukone) runsaat 800 euroa, Veholla. Saksan hinta on muistaakseni vähän alhaisempi mutta ei paljon. Eli kun tuommoisen mötikän tilaa, niin tietää että siinä kuussa ei tarvitse taas paljon muuhun investoida...
Mutta kiirus ei saisikan olla, hosumalla ei tule kuin....kröhöm...no niin.

Hyvä, jos olisi itsellä joku paikkaa jossa autoa säilöä niin ei tulisi niin hirveitä tunnontuskia siitä, jos ei joku kuukausi ehdikään laittelemaan.

Kysy, jos voit, onko se takapään kilpi alkuperäinen. Jos etukilpikin on jossain tallessa, ne saa ymmärtääkseni käyttöön, jos tunnus ei ole varattu. Auto on kuitekin poistettu rekisteristä ns. vuosipoistona, vaikka kilpiä ei olisi palautettu. Sama se on meillä...

EDIT: vastaus otsikon kysymykseen: kyllä se on W111.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nivaar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 20.02.2005 22:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja nivaar »

Milloin W111 koria valmistettiin, valmistettiinko vielä vuonna -68. :?:
Minulla on ollut pitkään haaveena saada kuskin ikäinen mersu alle,
ja olen jotenkin mieltynyt tuohon W111 malliin.
S202 C 200 CDI AUT -00
W168 A140 -00
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

nivaar kirjoitti:Milloin W111 koria valmistettiin, valmistettiinko vielä vuonna -68. :?:
Minulla on ollut pitkään haaveena saada kuskin ikäinen mersu alle,
ja olen jotenkin mieltynyt tuohon W111 malliin.
No, neliovista tehtiin 59-65 ja coupen valmistus jatkui aina vuoteen -68, jos en ihan väärin tässä töistäpaluukoomassa muista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nivaar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 20.02.2005 22:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja nivaar »

Näin minäkin sen muistelin, ei vaan ole osunut silmään yhtään 68 mallista entisöintiin sopivaa projektia. toki etsiminenkin on ollut enemmänkin satunnaista.
S202 C 200 CDI AUT -00
W168 A140 -00
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

nivaar kirjoitti:Näin minäkin sen muistelin, ei vaan ole osunut silmään yhtään 68 mallista entisöintiin sopivaa projektia. toki etsiminenkin on ollut enemmänkin satunnaista.
Niinno.Mikä on entisöintiin sopiva, on myös katsojan silmässä. Jollekin ladon takaa löytynyt runkopalkin pätkä on entisöintikohde, joku taas katsoo että jos puoli autoa maalauttaa uudestaan niin se on jo paljon. Kaikki on lopulta kiinni siitä, miten paljon vaivaa/aikaa/rahaa on valmis auton saamiseksi liikkeeseen panostamaan. Rohkenen väittää, että oma W111-projektini on ollut lähdössä hyvä ja helppo tapaus (vähän ajettu ja osiltaan täydellinen ja suoraan ajosta talliin pistetty), mutta hiton helposti siihenkin on jo nelinumeroinen summa rahaa palanut, eikä auto ole vielä ollenkaan siinä, että se ajoon saataisiin.

Ihan käytännön tasolla suosittelisin Mobilisti-lehden ostamista tai tilaamista. Siellä näitä siipimersujakin silloin tällöin myydään, osa ihan atomeina ja osa ajokuntoisina ja osa suoraan ajosta -- mutta jotain laittoa niissäkin olettaakseni tulee olemaan. Tämä voisi olla yksi väylä saada W111 taloon ja vaikka ajokuntoinen auto olisi, niin jotain laittamista kuitenkin olisi, jos sitä oikein haluaa.

Phew. Pitäisiköhän tehdä tuosta omasta projektista jotain kertomusta tuonne projektipalstalle kanssa jossain välissä. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
nivaar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 20.02.2005 22:57
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja nivaar »

Joo.. Niin kuin sanoin niin asia ei ole aivan ajankohtainen, täytyy saattaa toi kesämökki ensin asumiskuntoon. Mutta sitten voisi jotain projektia katella, sen kunnolla ei oikeastaan ole väliä kunhan hinta / laatusuhde on kohdallaan.
S202 C 200 CDI AUT -00
W168 A140 -00
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1646
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Niin ne neliovisten Ässien vuosimallit menee niin, että 220 b/Sb/SEb - mallit olivat valmistuksessa juuri 59- 65. Mutta sitten malli muuttui 230 S - tyypiksi, ja esiintyi vuosina '66- 67. ( Edelleen siis sama w111 )

230 S-mallissa oli siis konepuolta hieman avarrettu, sisustus värejä ja materiaaleja muutettu , sekä kaukavalokatkaisija oli nostettu lattialta rattiakselille :wink:

"Pikkusiivelliset" siis w110 ( 4-koneiset), varsinaisesti loppuivat myös '67.
Mutta olen istunut pikkusiivellisessä, joka oli valmistettu vielä '68 puolella.
Autossa oli erona w115 tyylinen turvallisuus rattikeskiö, siis tuo massiivinen
vaimennusosa ratin ja ohjausakselin välissä.

.....teoreettisesti on siis mahdollista löytää siivellinen vm. ' 68,
mutta niitä ei ole montaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin