mb 124 300d superturbon osto!!!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

mb 124 300d superturbon osto!!!

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

joo, elikkä oon vakaasti aikonut vaihteeksi kokeilla turbo diisua bensavehkeitten jälkeen. olisi kiva kuulla kokemuksia 300+hv/autom mersujen omistajilta et millanen peli on käyttää? sen uskon et väännön puutetta ei ainakaan kukaan valita ja ajettavuus on kohdallaan, mut repiiks esim samaan malliin ku viri kossu sierrat tai vastaavat? kiitos etukäteen tiedoista :)
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Sierrat ei revi kun hermoja!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

"viri kossu sierra" Siinä on tasan yksi hyvä juttu: kossu :lol:

Luulenpa, että lukemalla noita juttuja, joita muuten riittää siellä on hyvinkin kirjavia ja hauskoja kertomuksia ajo-ominaisuuksista tai mitä tässä sitten haettiinkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no jos meinaat sitä elämystä että kun kossu lähtee, tuntuu kun auto lähtee heelveetiisti ( suomeksi=alkaa räminä ja pauke ja tuntuu siltä että auto ratkeaa)....

...sitä fiilistä et varmaankaan tule saamaan , mutta tasaista lopuntonta vetoa, sitä kyllä ja penkkiin vetää isompaakin miestä ?
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

agentti74 kirjoitti:Sierrat ei revi kun hermoja!
naulan kantaan!!!! :D
www.thaiklupi.fi
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

heh.

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

cossu sierrat ei revi muuta ku perseen auki kun eivät kestä mitn.. aina on korjaamon pihalla seisoskelemassa.. 8)
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ai Mersuu verrata Voortiin :lol: Nolo juttu :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Jos haet autoa tehokasta autoa ja vertailukohtana on Cossy, niin tässä voi ihan hyvällä omallatunnolla sanoa kuten epk, että rämisee ja paukkuu ja tuntuu että auto ratkeaisi. Sierrasta saa kyllä huipputehoa, mutta on noihin dieseleihin nähden aika hankala ajettava. Dieselin pitempi vääntöalue suhteessa 2 litaiseen korkeilla kierroksilla toimivaan bensa turboon, tuo normaalin ajamisen miellyttävämmäks.

En toisaalta tiedä minkälaiseen ajoon olet autoa tarkoittanut, mutta jos kadulle valinta olisi tehokkaista viri autoista diesel, mutta taas rata-ajoon kyllä menis pointsit (jopa mersu forumilla) mainitsemaasi Cossyyn :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

joo, onhan se totta et koskisia saa rienata aika ylös et tosissaan saa sitä helvetillist riuhtomista. ja sitä kautta luotettavuus,taloudellisuus ym kärsii, nyt ois kuitenkin tarkotus hankkii nopea/kestävä/mukava/luotettava/halpa ajaa harraste/perheauto, elikkä taitaa merssu olla aika hyvin nois kriteereissä. onks laatikot,perät kalliita 124 300td:hen???
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

täällä olis myytävänä jotenki lähtevä 190 3.0 td 8)

ja syksymmällä tulee myyntiin coupe 3.0 24v td
Billett
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

sbc355 kirjoitti:nyt ois kuitenkin tarkotus hankkii nopea/kestävä/mukava/luotettava/halpa ajaa harraste/perheauto
Ei millään pahalla, mutta tais tulla pikkuisen liikaa noita muuttujia :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

mut aika moni noist käsittääkseni pitää paikkansa tollases meses?? eihän täydellist oo olemassakaan mut kuitenkin melkein.
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

täällä olis myytävänä jotenki lähtevä 190 3.0 td:
elikkä millanen ko. peli on? onks tää se 482hv? missä hinnoissa auto on?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sen verran olen yli 400hp mersun kyytiä saanut, että voin sanoa että repii jos vaan on pitävää alustaa! Mutta "sieraimet" ei revi tai repii, mutta siihen repivään kyytiin riittää jo 1.6 OHC :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei se kyyti samanlaista ole kuin jossain kireässä bensapelissä. Varsinkin painavassa automaattivaihteisessa sitä kiihtyvyyttä ei oikein edes tajua, se on tasaista ja jatkuvaa menoa, joka ei oikeastaan tunnu laimentuvan vaikka mittari loppuu kesken. Mitä kovempaa mennään sen paremmin tuntuu kiihtyvän.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Painavia möykkyjä nämä farkut, lavamersun tekoon.
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

jorma kirjoitti:täällä olis myytävänä jotenki lähtevä 190 3.0 td 8)

ja syksymmällä tulee myyntiin coupe 3.0 24v td
Terve! Tulikos tämä jälkimmäinen koskaan myyntiin?? Vai menikö vaan multa ohi..?? (niinkun st mersujen tapana on. heh.. )

Vastaavan pelin olen ajatellut rakentaa, mutta aikataulut ei oikein anna periksi, joten taitaa jäädä moinen haaveeksi.. ellei valmiina saisi ostettua ;) en tosin tarvitsisi aluksi kuin vakion 3.0 12/24v turbon.. ja coupen korilla..
t.starkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 21.05.2006 15:08
Paikkakunta: noormarkku

Viesti Kirjoittaja t.starkki »

juu itte kanssa uusi tällä foorumilla ni tartis vähä tietoo et paljo esim tommone 5 mukine 2.5 litrane dieseli kestää heppoja noin ei tarte olla tarkkoja tietoja.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

t.starkki kirjoitti:juu itte kanssa uusi tällä foorumilla ni tartis vähä tietoo et paljo esim tommone 5 mukine 2.5 litrane dieseli kestää heppoja noin ei tarte olla tarkkoja tietoja.


300hp/450nm ja jatkuvaa ajoa....loppu on sitten kaasujalasta kiinni miten loppupelissä pysyy nipussa.... mutta ei sovi hemmolle jolla on peukalo keskellä kämmentä.....koska remontti vaara on aina olemassa kun koneita viritetään :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

mutta on noihin dieseleihin nähden aika hankala ajettava. Dieselin pitempi vääntöalue suhteessa 2 litaiseen korkeilla kierroksilla toimivaan bensa turboon, tuo normaalin ajamisen miellyttävämmäks.

no jaa tätä väitettä en kyllä allekirjota...tietenkin alavääntöä on tiisselissä reilummin mutta moottorin luonne on kyllä aikapitkälti samallainen sitten kun holsetti herää niin meno on raivokasta mutta tiisselissä kierrokset loppuu aikanopeasti kesken..ja keppiä saa nykiä aika nopeeseen tahtiin. vaihtovalo pitäs omaan laittaa niin ei karkailis kierrokset liian pitkälle

ps.omakin on nettiautossa myynnissä 8)
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

makeST kirjoitti: no jaa tätä väitettä en kyllä allekirjota...tietenkin alavääntöä on tiisselissä reilummin mutta moottorin luonne on kyllä aikapitkälti samallainen sitten kun holsetti herää niin meno on raivokasta mutta tiisselissä kierrokset loppuu aikanopeasti kesken..ja keppiä saa nykiä aika nopeeseen tahtiin. vaihtovalo pitäs omaan laittaa niin ei karkailis kierrokset liian pitkälle

ps.omakin on nettiautossa myynnissä 8)

Suosittelen vaikka 2.65 välityksellä olevaa perää...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Laita tyttöjen vaihteet. :lol: ...ei tarvi keppiin laittaa kun D päälle ja kaasu pohjaan eipä karkaa kierrokset..... :lol:
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin