g-tech

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tulihan tuo itsekin hankittua, mutta ei oikein vakuuta tuo kiinnitys, vaikea saada tasan oikeaan asentoon, ja sittenkin laite pääsee heilumaan hiukan. En ole vielä mittaillut kyllä mitään, mutta miten ootte saanut sen pysymään kunnolla kiinni?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tarkoitat ettet saa tarkalleen nollattua sitä säätämällä vaakatasoon ? Vaikka siihen jää pieni virhe, niin ei se ihan hirveitä vaikuta, vehje ottaa sen lähtöpaikan tason referenssiksi. Kyllä minä olen sen saanut alle 0,1:n tarkkuudella kohdalleen, ja loppu heiluntahan on sitten autokohtaista. Tuommonen Vito ei paljoa heilu, mulla on usein aamuisin kahvikupillinen kuumaa kojetaululla eikä mitään ongelmaa.

Vai onko sulla se kiinnitys (nivel) liian löysä jotenkin ? Vai eikö imukuppi pidä ?

Ai niin kun auto niiaa hieman kiihdytyksessä, se kannattaa laittaa hieman etunojaan siten että tuo niiaus huomioidaan. Se edestakaisin tärinä ei kauheita vaikuta kun se kumoutuu itsestään (heiluu nollan molemmin puolin).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Frankie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 17.08.2004 20:48
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Kiinnityksen kun virittää keskelle tuulilasia, niin pysyy tiukalla. Putsaa tuulilasi rasvasta/pölystä, niin tarttuu paremmin.

Itse testasin illalla yhdesti 0-60 aikaa ja tulos oli 19 sekuntia eli ei ihan toiminut kunnolla. Pääsi ilmeisesti heilumaan ennen starttia...
BMW-kuski on aina oikeassa
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla on pysynyt kanssa tuulilasissa hyvin, varsinkin kun kostuttaa imukupin ennen käyttöä.


Mittaustulokset ovat ehkäpä aavistuksen optimistisia, johtuen, että mittausnopeushan on n.0- 96 km/h, ei 0-100 km / h.

Joitain 0 - noin100 aikoja, joita olen ollut mittaamassa:

190 D turbo 7.0s
300 D TURBO 6.1s
300 SE 7.8s


Oma 190D sutii nastarenkailla aika voimakkaasti ykkösellä ja kakkosella, mutta tuskin kesärenkailla paljon paremmin menisi.

300D TURBO pudottaisi mitattua aikaa selvästi, jos turbiini ottaisi myöhemmin kiinni. Vakioturbiini aiheuttaa miettimistä alussa, sitten kyllä lähtee!!!

Tuo 300Se w126 kiihtyi yllättävän hyvin niin painavaksi autoksi.´Turbiini antaa kierrosten nousta lähdössä tarpeeksi ja kumi palaa kakkosellakin vaihdossa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Mittaustulokset ovat ehkäpä aavistuksen optimistisia, johtuen, että mittausnopeushan on n.0- 96 km/h, ei 0-100 km / h.
Jotain 0,3 sekuntia lisää niin ei kauhean kauaksi mene

Koodi: Valitse kaikki

t = tm + (tm * (100 - 96,56)) / 96,56
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tänään kylmällä asfaltilla 4.56 sekunttia. Joutui nostamaan vielä kaasua alussa kun polki niin pahasti tyhjää.

Kokeilin sitten märällä asfaltilla yhden täysin sutimiseksi menneen lähdön:

Rannekellolla tasan 6 sekunttia
G-Tech 5.94 sekunttia

Yllättävän samoihin meni.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

mullaki oli postilaatikkoon ilimestyny gtech.
13.02 varttimaili ja 118mph 8) joutuu varmaan vähän kalibroimaan :oops:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kuinkas tarkka se on siitä mitä laittaa asetuksiin auton painoksi...???
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petska kirjoitti:kuinkas tarkka se on siitä mitä laittaa asetuksiin auton painoksi...???
Paino vaikuttaa suoraan siihen HP laskukaavaan, ja sillähän ei tee mitään. Aikoihin se paino ei tietenkään vaikuta mitään. Se laskee siis ajasta HP:n ihan fysiikan lakien mukaan ja käyttää jotain tyypillistä ilmanvastuksen arvoa.

Siis suunnilleen näin:
a = F * m
s / (t * t) = F * m
P = (m * s * s) / (t * t* t)

a = kiihtyvyys [m/s*s]
F = voima [N]
s = matka [m]
t = aika
m = massa [kg]
P = teho [W]

ja tuohon F lukemaan lasketaan auton ilmanvastuksen mukaan sopiva voima, joka riippuu loppunopeudesta. Tuon saman voi ohjemoida exceliin, niin sillä voi kokeilla millainen teho autossa on kun siihen syöttää varttimailin aikoja. Helpompaa kuin sen g-techin avulla laskea niitä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

asia selvä en vaan ole koskaan käyttänyt kyseistä värkkiä mut tilauksessa on jospa sitä jossain vaiheessa pääsisi testaan...

ja tosiaan exceliin kun kirjoittaa kaavan niin sillä on tosiaan nätti laskea niitä tehoja jos kiinnostaa...
Itse tein ja säästin
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Olisko kellään kokemuksia GReddy Full Auto Timerista ? Ihan hyvät ominaisuudet + jälkikäyttömahdollisuus, joka olisi iso plussa ainakin minulle kun olen sellaista muutenkin hankkimassa.

http://driftstyle.fi/shop/products.php?p=718edf ja ulkoa tilattuna halvimmillaan alle 90€.

Hevosvoimia tuo ei osaa laskea niinkuin G-Techin ainakin pitäisi osata :roll:
Vastaa Viestiin