turbo diesel kirjoitti:siiis auto on 300tdt miten se ketju pysyy pumpussa kiinni.
Se ketju ei pääse hyppäämään pumpun rattaaltakaan vaikka sen tiputtaisi sinne. Laita rautalankaa ketjun päihin niin on helpompi pujottaa takasin. ja tietenki ketjun kiristin pois ennenkuin katkaset ketjun.
ite olen katkassut ketjun aina kun ensimäisestä OM60x sarjan koneesta jota remppasin, ei lähtenyt ketjunohjain irti. En ole sitten muista edes kokeillut irrottaa.
Ohjain lähteee kun irrottaa tapit jotka menevät sen läpi. Toinen kannessa
ja toinen lohkossa. Aika tiukassa ovat mutta lähtevät putkea vasten pultilla
ruuvaamalla.
Ohjaritappeja ei kannata yrittää irrottaa pultilla ruuvaamalla, ei missään tapauksessa.
Siis niin että M6 pultti pyörii ohjaritapin sisässä olevassa kierteessä ja vetää tappia - ei ei.
Hae putkiliikkeestä hydrauliikkaliittimiä pari kappaletta, sellaiset joista voit koota jatkettavan putken.
Sen läpi pultti ohjarin kierteeseen pohjaan asti ja sitten sitä "putkea" jatketaan avaimilla pyörittämällä; lähtee tapit irti.
OK, ainut ongelma tulee jos ohjari on lujassa; 6mm kierre ei kestä vääntöä.
Siitä ei tietenkään katastrofia seuraa vaikka pari pulttia / mutteria tuhoutuisikin.
ei se mitään haittaa, vaikka jako meneeki sekasi, jos et vaa mee konetta pyärittelee, ku kansi on kii ja ketju irti. kyllä sen takasin saa, ku kattoo ne merkit vaa kohdillee. nokka-akselissa on merkki ja vauhtipyärässä on asteikko. pumpun saa sit laitettua, ku muut on kohdillaa. tiät varmaa.
dealer kirjoitti:OK, ainut ongelma tulee jos ohjari on lujassa; 6mm kierre ei kestä vääntöä.
Siitä ei tietenkään katastrofia seuraa vaikka pari pulttia / mutteria tuhoutuisikin.
Onhan se tietysti paljon rahaa 1,30 €.
(senverran nuo hydrauliikkaliittimet maksoivat kun itse ostin ne ulosvetäjäksi jolla irtoaa ilman lisälämmityksiä...)