124 300td superturbon katsastus???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

124 300td superturbon katsastus???

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

elikkä kiinnostaa kokemukset ko. vehkeitten leimalla käyttämisestä? onko ollu jupinaa jätti hyrristä tai keittiönpöydän kokosist coolereist tai mistään vastaavasta mikä ois tehnyt mutkia matkaan. jos kaikki menee putkeen ni ens viikol on etlä karjalassakin yks super turbo +400hv 8)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eikös nuo kaikki ole katsastettuja? Ihmisiä ne on inssitki. Eiköhän nekin puolla asiallista harrastamista. Luulen että syyni tulee tiukentumaan jos joku hölmöilee noitten vehkeitten kans tai joltain lähtee henki pelkän "mopetin karkaamisen" takia.
Joku mersupurkaamo??
shaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 01.09.2004 09:43

Viesti Kirjoittaja shaka »

Eikös tässä joku aika sitten käynyt köpelösti, mutta tais olla promilleja veressä superturbon kuskilla.
sbc355
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:04

Viesti Kirjoittaja sbc355 »

Aki P kirjoitti:Eikös nuo kaikki ole katsastettuja? Ihmisiä ne on inssitki. Eiköhän nekin puolla asiallista harrastamista. Luulen että syyni tulee tiukentumaan jos joku hölmöilee noitten vehkeitten kans tai joltain lähtee henki pelkän "mopetin karkaamisen" takia.
tuli vaan mielee et eiks noi alunperin oo ilman coolerii?? ja saattaa inssi ihmetellä et kuorma autoako tällä hinataan ku on "ämpäri"puhallin pellin alla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ne pitää katsastaa sillä varustuksella, joka on kyseiselle autolle laillinen. Ei se sen kummempaa ole.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

OT: Onko Veskolalla tulossa kuvan mukaiset Viton perssieseen ?
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

XUX63 kirjoitti:OT: Onko Veskolalla tulossa kuvan mukaiset Viton perssieseen ?
Tai sitten on tullut otettua muutamat HotShotit liikaa :lol:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:OT: Onko Veskolalla tulossa kuvan mukaiset Viton perssieseen ?
No ei tosiaan :oops: mutta yksi tuollainen 3 tuumainen ja sekin tulee silleen piiloon, ettei näy kuin paha musta henkäys sieltä. Minä en arvosta noita "10 tuumaa lähtöä" putkistoja.

joo se yksi lähtö näytti niin yksinäiseltä siinä kun tuo signature pitää olla leeeveä mutta matala.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 22.04.2005 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

veskola kirjoitti:Minä en arvosta noita "10 tuumaa lähtöä" putkistoja.
Niillä saa bensapojat ärsyyntymään, ja siihen riittää 4" putkikin :twisted:
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Asiaan liittyen, tartteeko Mauri H:n farmaria kikkailla mitenkään katsastukseen, vai onko läpihuutojuttu? Ainakin tuo jarrupuoli näyttää asialliselta.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Niin mites muuten noista jarrujen päivityksistä, minkä kommentin AKE ottaa niihin , eli ymmärtävätkö he kun asennus on suoritettu "ammattitaidolla", vai alkaako he vaatimaan TUV / muuta hyväksyntää. Oli vaan joskus ennen kovinkin tarkkaa, ettei kelvannut juuri kuin omat, vaikka inssi hyvinkin totesi päivitettyjen olevan vähintään tuplat orkkiksiin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

sbc355 kirjoitti: tuli vaan mielee et eiks noi alunperin oo ilman coolerii?? ja saattaa inssi ihmetellä et kuorma autoako tällä hinataan ku on "ämpäri"puhallin pellin alla.
Ainakin mun rek. otteessa lukee, että ahdettu+ välijäähdyttimellä. Alunperin ei edes syönyt tiisseliä. Tämä ei olekaan superturbo, mutta samanlaisia osakokonaisuuksia löytyy pellin alta.
Sitäpaitsi eihän tuommonen ämpäri edes herää henkilöautossa :roll: :wink: Ei siitä silloin mitään hyötyä ole paitsi pakopaineet pienenee.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

veskola kirjoitti:No ei tosiaan :oops: mutta yksi tuollainen 3 tuumainen ja sekin tulee silleen piiloon, ettei näy kuin paha musta henkäys sieltä. Minä en arvosta noita "10 tuumaa lähtöä" putkistoja..
Eikös siihen vielä kannattaisi laittaa Viton 108 teksti, sillä senhän vielä joku tunnistais, mitä se tarkoittaa :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei ne mitään ihmelappuja halua, jonkin korjaamon todistus jarrujen vaihdosta riittää, siis siitä että on 500 E:n jarrut.

Ihan tuollaisenaan leimaan sen, ei tartte mitään muutella.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Antti V kirjoitti:Eikös siihen vielä kannattaisi laittaa Viton 108 teksti, sillä senhän vielä joku tunnistais, mitä se tarkoittaa :wink: :wink:
Vito 108 on köykäsempi kuin tuo, joku vielä pelästyy, jotta moinen saattaa jopa kiihtyä. :lol: Köykäsyydestä tuli mieleen, piti mennä tuonne mainostettuun ilmaiseen iskaristestiin ihan huvikseen (no kun sieltä sai ilmaisen spraypullon), niin eihän tuota voinut ajaa siihen testeriin 1800 kg rajoitus. Äijä ihmetteli, että mikä siinä painaa kun on niin lyhytkin verratuna muihin pakettiautoihin.

On ollut harkinnassa shavata kaikki tekstit pois takaluukusta, mutta toisaalta originaali ulkonäkökin on ihan jees. Nythän se lepää vain hieman matalemmalla ja sit on se puskemisrauta edessä, muuten mennään ihan lähes tehdas asetuksilla :P

mutta jos palataan topicciin niin katsastuksen suhteen minä pääsen helpolla, mullahan ei ole muutettu kuin ilmanpuhdistinta :lol:
jiipee kirjoitti:Mulla on ollut semmoinen ajatus mielessä, että pitäsköhän korolla-poikien iloksi pistää takaluukkuun 200D teksti? Mitäpä mieltä ootte siitä?
Pitäisi, eikö sulla ole jo ?
Viimeksi muokannut veskola, La 23.04.2005 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla on ollut semmoinen ajatus mielessä, että pitäsköhän korolla-poikien iloksi pistää takaluukkuun 200D teksti? Mitäpä mieltä ootte siitä?
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veskola kirjoitti:piti mennä tuonne mainostettuun ilmaiseen iskaristestiin ihan huvikseen (no kun sieltä sai ilmaisen spraypullon),
Minä menin samaiseen testiin ihan painojakauman mittauksen vuoksi kun kuulin että tuo olisi varsin luotettava - mulla tuli 46/54 mikä oli kyllä melko yllättävä??? Maurilla on 50/50 mutta pelkkä ilmastointi ja sähköhilut erona ei riitä selittämään tuota.

Minäkin sain tuon spraypullon ja jos joku haluaa, voin lahjoittaa :lol:

T. nimim. alanko keventämään perää vai hankkimaan painavampaa turboa keulalle ???
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Niin, tuosta putkesta: haluaisin sekä ääneltään että ulkonäöltään mahd orggis putken kun persiessäkään ei oo mitään merkkejä ja auto on muutenkin oikea mannelavetin peruskuva.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:Niin, tuosta putkesta: haluaisin sekä ääneltään että ulkonäöltään mahd orggis putken kun persiessäkään ei oo mitään merkkejä ja auto on muutenkin oikea mannelavetin peruskuva.
Mitäs jos laventaa sitä originaaliputkea suhteessa 1/2 ja teeskentelee, että ihan originaali se on. Sen kummempaa en itse meinannut tehdä, alkuperäisiä reittejä, hieman isommalla putkella ja saman tyypinen vaimennin kuin ennenkin ja ulostulo täsmälleen samanlainen kuin ennekin, vain hieman laajempi ja enemmän maahan suuntautunut. Tietysti se tulee pirun kalliiksi jos on 3 vaimenninta ja kaikki kahdentaa.

No lisää spekulaatiota vasta sitten kun tämäkin läpätys konkretisoituu minulta teoiksi.
Viimeksi muokannut veskola, La 23.04.2005 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

niin, toisaalta mahdollisimman suora putki antaa mahdollisimman hyvät virtaukset. TDT:n orggis putken apinointi vaatisi yhden 180 asteen kulman + 2 x 80 asteiset ja se on riittävä syy hylätä vaihtoehto vanhojen std-miesten kommentteja noudattaen :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ihan sillä kolmituumaisella vedä loppuun asti, ja vaimentimen jälkeen käännä hiukan alaspäin sitä päätä, ei näytä edes isolta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:Ihan sillä kolmituumaisella vedä loppuun asti, ja vaimentimen jälkeen käännä hiukan alaspäin sitä päätä, ei näytä edes isolta.
Mikäli tämä oli minulle niin juuri noin se on ajateltu tulevan, vaimennin siirtyy putkiston puolesta välistä sinne vararenkaan paikalle. V-mallissa kun ei ole vararengasta tilaa viemässä.

Mutkia tulee kyllä ihan riittävästi, kun ei maavaraa voi uhrata putkiston edessä, uskon silti, että 3" on suhteessa käytettyyn tehoon niin levea, ettei virtausvastus ole ongelma. 90 asteen mutkia tuli ostettua 7 kpl, mutta ei ne ihan tollasenaan sinne putkistoon joudu. Viton putkisto alkaa tiukalla 90 asteen mutkalla, ja sen kanssa on vain elettävä, eli akselistorakenne on siinä heti ahtimen lähdön edessä. Muutoin koitan vähän oikeista niitä mukia, mutta kyllä esimerkiksi taka-alatukivarren joutuu kiertamään.

:twisted: Näyttää se savu menevän 2" putkeakin pitkin kun sen oikein ahtaa siitä läpi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin