W126 vanteen ET-luku?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
.
ET =25
W124:n originaali vanne ei käy ainakaan faceliftattuun. Liimapainoilla saattaa just ja just käydä, mutta en suosittele niinkään. Sisäreuna ottaa RT-päähän kiinni.
W124:n originaali vanne ei käy ainakaan faceliftattuun. Liimapainoilla saattaa just ja just käydä, mutta en suosittele niinkään. Sisäreuna ottaa RT-päähän kiinni.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
W126 saa käymään et 35 olevat vanteet ( Ainakin Alessio, koska katsastin omani sellaiset alla , kun kaikki omat w126 renkaat olivat ns nahka kaljuja sillä hetketkellä.) mutta vakiona 202 olevat et 37 vanteet ottivat rt-päähän kiinni.
Tilasin juuri perjantaina C126 aluvanteet talvirenkaille, oli melko vaikea löytää uusia vanteita, kun tuo ET on niin harvinainen nykyään. Itse jouduin ottamaan 6-puolaiset Audi A6 offroadin vanteet, joiden keskireikä sorvataan mersulle sopivaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut uuden 500 sarjan BMW:n vanne ( ET20 ), joka olisi " mahdollisesti" sopinut ( on tuo auto niin matala
)
Tilasin juuri perjantaina C126 aluvanteet talvirenkaille, oli melko vaikea löytää uusia vanteita, kun tuo ET on niin harvinainen nykyään. Itse jouduin ottamaan 6-puolaiset Audi A6 offroadin vanteet, joiden keskireikä sorvataan mersulle sopivaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut uuden 500 sarjan BMW:n vanne ( ET20 ), joka olisi " mahdollisesti" sopinut ( on tuo auto niin matala

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
W126 orggisalut
Olen itse havitellut omaan W126-ässääni noita faceliftatun orggisaluja (15-reikäiset). Metsästykseni on ollut enemmän ja vähemmän aktiivista, mutta joka tapauksessa on päässyt syntymään sellainen mielikuva, ettei niitä nyt ihan jatkuvasti ole tyrkyllä. Veholta kyselin kerran huvikseni, paljonko maksaisi uudet sellaiset. Tyrmistyttävää: 630 EUR/kpl. 

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: W126 orggisalut
Sittenhän kannattaa hakea 126:nen Saksasta ja ottaa siitä pelkät vanteet.Juha K. kirjoitti:Veholta kyselin kerran huvikseni, paljonko maksaisi uudet sellaiset. Tyrmistyttävää: 630 EUR/kpl.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Siksi järjettömän hintaiset ovat nuo uudet facelift-W126:n orggisalut, että varaosamyyjäkin tiedusteli Veholla hymy suupielessä kadehtien, että: "montakos laitetaan?" Johon tietenkin vastasin, njotta "viis - varapyörälle kanssa siis!"
Ja mitä saadaankaan kun kalkuloidaan yhteen viis kertaa 630EUR.
Koskahan viimeksi moisia komistuksia on myyty koko sarjan verran?!


Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)