W126 vanteen ET-luku?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

W126 vanteen ET-luku?

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Eli mikä täytyy olla W126:n vanteen ET? Käytkö W124:n vanteet ?
230 C 1978
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

.

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

ET =25
W124:n originaali vanne ei käy ainakaan faceliftattuun. Liimapainoilla saattaa just ja just käydä, mutta en suosittele niinkään. Sisäreuna ottaa RT-päähän kiinni.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

W126 saa käymään et 35 olevat vanteet ( Ainakin Alessio, koska katsastin omani sellaiset alla , kun kaikki omat w126 renkaat olivat ns nahka kaljuja sillä hetketkellä.) mutta vakiona 202 olevat et 37 vanteet ottivat rt-päähän kiinni.
Tilasin juuri perjantaina C126 aluvanteet talvirenkaille, oli melko vaikea löytää uusia vanteita, kun tuo ET on niin harvinainen nykyään. Itse jouduin ottamaan 6-puolaiset Audi A6 offroadin vanteet, joiden keskireikä sorvataan mersulle sopivaksi. Toinen vaihtoehto olisi ollut uuden 500 sarjan BMW:n vanne ( ET20 ), joka olisi " mahdollisesti" sopinut ( on tuo auto niin matala :twisted: )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

W126 orggisalut

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Olen itse havitellut omaan W126-ässääni noita faceliftatun orggisaluja (15-reikäiset). Metsästykseni on ollut enemmän ja vähemmän aktiivista, mutta joka tapauksessa on päässyt syntymään sellainen mielikuva, ettei niitä nyt ihan jatkuvasti ole tyrkyllä. Veholta kyselin kerran huvikseni, paljonko maksaisi uudet sellaiset. Tyrmistyttävää: 630 EUR/kpl. :?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W126 orggisalut

Viesti Kirjoittaja PM »

Juha K. kirjoitti:Veholta kyselin kerran huvikseni, paljonko maksaisi uudet sellaiset. Tyrmistyttävää: 630 EUR/kpl. :?
Sittenhän kannattaa hakea 126:nen Saksasta ja ottaa siitä pelkät vanteet. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Siksi järjettömän hintaiset ovat nuo uudet facelift-W126:n orggisalut, että varaosamyyjäkin tiedusteli Veholla hymy suupielessä kadehtien, että: "montakos laitetaan?" Johon tietenkin vastasin, njotta "viis - varapyörälle kanssa siis!" :D Ja mitä saadaankaan kun kalkuloidaan yhteen viis kertaa 630EUR. :lol: Koskahan viimeksi moisia komistuksia on myyty koko sarjan verran?!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Vastaa Viestiin