Automaatin toiminta - apuva
Automaatin toiminta - apuva
Heipsan,
Kertokaas miks nopeesti kiihdyttäessä automaatti niinkuin hyppää kakkosen yli suoraan kolmoselle eikä sillon oo kiihdyttämisestä kauheesti iloa, kun suunnilleen sanoo böö ja vauhti hyytyy.. Aikasempi farmari vaihto ihan silleen normaalisti, mutta tää veivaa sit 2-3 välillä.. Jotenkin vaan omituisen oloinen... Petraantui kyllä vähän, kun eilen vaihdettiin laatikkoon öljyt...
Kertokaas miks nopeesti kiihdyttäessä automaatti niinkuin hyppää kakkosen yli suoraan kolmoselle eikä sillon oo kiihdyttämisestä kauheesti iloa, kun suunnilleen sanoo böö ja vauhti hyytyy.. Aikasempi farmari vaihto ihan silleen normaalisti, mutta tää veivaa sit 2-3 välillä.. Jotenkin vaan omituisen oloinen... Petraantui kyllä vähän, kun eilen vaihdettiin laatikkoon öljyt...
Kun lähtee ihan normaalisti, niin vaihtaa ihan ok, kicksi toimii ihan ok kun lähtee vauhdista vaikka ohittaan.. Mutta kun tää ilmenee niin hassusti, kun lähdet vaikka risteyksestä - ei nyt ihan tilli tiskissä, mutta kuitenkin reippaasti, niin kakkonen vaan niinkuin käy päällä ja sit napsahtaa heti kolmonen ja siittä kun lähdet eteenpäin niin napsahtaa taas takas kakkoselle.. Tarvii kattoo jos siittä vaijerin säätämisestä olis apuja..
Konehuoneessa, kaasuvivustoltahan tuo lähtee auton "uumeniin". Ainakin bensakoneisessa se on semmoinen fillarin vaihdevaijerin paksuinen piuha, jossa on vaalea muovinen "mutteri". Sitä edestäpäin katsoen käännät myötäpäivään niin vaijeri kiristyy. .Käännä nyt ensin puoli kierrosta ja käy lenkillä ja sitten taas säädät, jos ei vielä tyydytä. Sitä ei kannata vaijeria ihan kierrostolkulla kiristää, puolikin kierrosta vaikuttaa jo tuntuvasti .Riku kirjoitti:Mistä se vaijerin pää löytyy ..? et voi kiristellä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
'Masa06 kirjoitti:Mun mese vaihtaa 3-4:elle nopeesti, neljänkympin nopeudessa, auttaisko tässäkin vaijerin kiristys?
Hmm. Vaihtaa mullakin neloselle noin 50 km/h vauhdissa, jos ajaa ihan pintakaasulla "lipumalla". Vastaavasti kyllä puolikaasulla tai sitä syvemmälle tallomalla vaihtaa neloselle vasta tuolla 85 km/h tasolla ja silloinkin pitää vähän kaasua keventää.
Samalla tavalla toimii muuten äsken koeajamani W124 200D automaatti (tästä ajattelin tehdä koeajoselostuksen otsikolla "Laiskurin päiväkirja"), joten ei tuo laatikkosi välttämättä kovin väärin toimi. Paitsi jos se vaihto tapahtuu samassa vauhdissa vaikka miten survoisit pedaalia pohjaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97