mb 300 td 92 automaatti luistaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jamppa61
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 23.04.2005 11:41
Paikkakunta: raahe

mb 300 td 92 automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja jamppa61 »

Vaihdanko öljyt säädön jälkeen, jos laatikko alkaa pitämään? Öljyillä ajettu vaihdon jälkeen alle kymmenen tuhatta. Eli meneekö öljyt pilalle luistaessa? Ei ole luistanut kauaa.
W211 320 cdi t
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No jos öljyt on vielä hyvän punaiset eikä haise pahalle niin eikai ne pilalle oo menny, tuohon luistamiseen voisi kokeilla säätämisä
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... saato.html

Mutta toisaalta, jos on alkanut luistamaan ihan yht'äkkiä ilman mitään ennakkovaroituksia niin voisikohan vika olla tuolla alipainepuolella?

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
jamppa61
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 23.04.2005 11:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja jamppa61 »

Kiristin laatikon kyljestä pykälää vaille kaksi kierrosta,onkohan paljon? Samalla kiristin laatikolle menevää vaijeria. Se ei kylläkään ollut ilmanputsarin alla ,vaan pakosarjan yläpuolella venttiilipopassa. Tuntui paranevan.
W211 320 cdi t
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Missäs 124 300DT sedan -87...? Onkos samas paikassa...Vähä ois luistamisen oireita itselläkin.. :roll:
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ja miten W201,tänään kävin auton alla,ja totesin et on niin ahtaat tilat,ei onnistu säätäminen ilman laatikon irrotusta.Vai onko jotain konstia?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Dieseleissähän menee se tanko venttiilikopan yli, siitä sitä kiristetään...
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Malm kirjoitti:Dieseleissähän menee se tanko venttiilikopan yli, siitä sitä kiristetään...
-risto
Mulla ei mee sitä tankoo.. turbo versiossa varmaan eri systeemit... :roll:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Riku kirjoitti:
Malm kirjoitti:Dieseleissähän menee se tanko venttiilikopan yli, siitä sitä kiristetään...
-risto
Mulla ei mee sitä tankoo.. turbo versiossa varmaan eri systeemit... :roll:
Tbossa on siinä pumpun ja rintapellin välimaastossa - tulee paremmin näkösälle kun nostat pissapojan säiliön pois.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kaverin 300d vm86 kylläkin meni se tanko venakopan yli kun säätelin lootaa joku aika sitten...
Itse tein ja säästin
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

petska kirjoitti:kaverin 300d vm86 kylläkin meni se tanko venakopan yli kun säätelin lootaa joku aika sitten...
Onkos auto turboversio..? Vapareissa taitaa mennä siitä venakopan yli..
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Eikös tuo venakopan yli menevä tanko ja siitä laatikolle lähtevä vaijeri oo KICKDOWN? :roll:
Ainakin mulla...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

en tiedä kun en ole 300d turbosta säätänyt vaijeria...mut kyllä kait siinäkin säätö on kun tarkkaan kattelet...
Itse tein ja säästin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JoonasH kirjoitti:Eikös tuo venakopan yli menevä tanko ja siitä laatikolle lähtevä vaijeri oo KICKDOWN? :roll:
Ainakin mulla...
Ei oo kickdown. Vaan juuri se vaijeri josta laatikon vaihtokohtia voi säätää. Kickdown toimii tämänikäluokan laatikoissa sähköllä.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Pitäs saada vaijeria kireemmälle, jos edestäpäin kahtellaan niin kumpaan suuntaan pyöritellään... ?
:P
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.T kirjoitti:Kickdown toimii tämänikäluokan laatikoissa sähköllä.
AInakin mersuissa.

Todella, luistamiseen auttaa se säätö sieltä laatikon kyljestä. Tuosta konehuoneesta - on siellä sitten tanko tai vaijeri- säädellään vaan vaihtamiskohtia.
Kireämmälle: vetää pidemmälle kiihdyttäessä ennen vaihtoa ja vaihtaa kaasua painamalla herkemmin pienemmälle.
Tangon/vaijerin löystäminen taas vaikuttaa ko. asioihin päinvastaisesti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Mika.T kirjoitti:
JoonasH kirjoitti:Eikös tuo venakopan yli menevä tanko ja siitä laatikolle lähtevä vaijeri oo KICKDOWN? :roll:
Ainakin mulla...
Ei oo kickdown. Vaan juuri se vaijeri josta laatikon vaihtokohtia voi säätää. Kickdown toimii tämänikäluokan laatikoissa sähköllä.
Siis täh? Mutta eikös toi vähän niinku ohjaa tota kickdowniaki? Ennen sen kiristämistä piti runtata kaasu pohjaan, ni sit haki pienempää. Nyt riittää sellanen 3/4 kaasu. Isommallevaihtokohdat on tosiaan sen säädön jälkeen noussu isommalle kierrosluvulle (näin kun asiaa aloin pohtimaan).

Eli ei säädä KD:tä, vaan vaihtokohtaa. Nyt alkaa mahtua ehkä munki kaaliin... :oops:

Missäs toi vipu/vaijeri on W202-mallissa?
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JoonasH kirjoitti: Siis täh? Mutta eikös toi vähän niinku ohjaa tota kickdowniaki? Ennen sen kiristämistä piti runtata kaasu pohjaan, ni sit haki pienempää. Nyt riittää sellanen 3/4 kaasu.
Niin, siis vaijerilla / tangolla ei ole tekoa kickdownin kanssa, vaan kuten toteat itsekin, sen kiristäminen herkentää vaihtoa osakaasulla. Ilmeisesti vaijeri on ollut aiemmin niin löysä, että kaasua on pitänyt painaa kick-downille asti ennen kuin alasvaihto tapahtuu.
Sen kd:n "pakkovaihtonappulan" tuntee kyllä, kun painaa kaasun ihan pohjaan, pedaali selvästi painaa sähkökytkimen alas.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

No niih, ei päivää ettei oppis jotai uutta. Eka mersu tosiaan alla, enkä pahemmin oo ite värkkäilly noitten vehkeitten kans. (mitä ny aina köyhänä koittanu kumminki ite laittaa)
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Vastaa Viestiin