mb 300 td 92 automaatti luistaa
mb 300 td 92 automaatti luistaa
Vaihdanko öljyt säädön jälkeen, jos laatikko alkaa pitämään? Öljyillä ajettu vaihdon jälkeen alle kymmenen tuhatta. Eli meneekö öljyt pilalle luistaessa? Ei ole luistanut kauaa.
W211 320 cdi t
No jos öljyt on vielä hyvän punaiset eikä haise pahalle niin eikai ne pilalle oo menny, tuohon luistamiseen voisi kokeilla säätämisä
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... saato.html
Mutta toisaalta, jos on alkanut luistamaan ihan yht'äkkiä ilman mitään ennakkovaroituksia niin voisikohan vika olla tuolla alipainepuolella?
-risto
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... saato.html
Mutta toisaalta, jos on alkanut luistamaan ihan yht'äkkiä ilman mitään ennakkovaroituksia niin voisikohan vika olla tuolla alipainepuolella?
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Ja miten W201,tänään kävin auton alla,ja totesin et on niin ahtaat tilat,ei onnistu säätäminen ilman laatikon irrotusta.Vai onko jotain konstia?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
AInakin mersuissa.Mika.T kirjoitti:Kickdown toimii tämänikäluokan laatikoissa sähköllä.
Todella, luistamiseen auttaa se säätö sieltä laatikon kyljestä. Tuosta konehuoneesta - on siellä sitten tanko tai vaijeri- säädellään vaan vaihtamiskohtia.
Kireämmälle: vetää pidemmälle kiihdyttäessä ennen vaihtoa ja vaihtaa kaasua painamalla herkemmin pienemmälle.
Tangon/vaijerin löystäminen taas vaikuttaa ko. asioihin päinvastaisesti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Siis täh? Mutta eikös toi vähän niinku ohjaa tota kickdowniaki? Ennen sen kiristämistä piti runtata kaasu pohjaan, ni sit haki pienempää. Nyt riittää sellanen 3/4 kaasu. Isommallevaihtokohdat on tosiaan sen säädön jälkeen noussu isommalle kierrosluvulle (näin kun asiaa aloin pohtimaan).Mika.T kirjoitti:Ei oo kickdown. Vaan juuri se vaijeri josta laatikon vaihtokohtia voi säätää. Kickdown toimii tämänikäluokan laatikoissa sähköllä.JoonasH kirjoitti:Eikös tuo venakopan yli menevä tanko ja siitä laatikolle lähtevä vaijeri oo KICKDOWN?![]()
Ainakin mulla...
Eli ei säädä KD:tä, vaan vaihtokohtaa. Nyt alkaa mahtua ehkä munki kaaliin...

Missäs toi vipu/vaijeri on W202-mallissa?
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Niin, siis vaijerilla / tangolla ei ole tekoa kickdownin kanssa, vaan kuten toteat itsekin, sen kiristäminen herkentää vaihtoa osakaasulla. Ilmeisesti vaijeri on ollut aiemmin niin löysä, että kaasua on pitänyt painaa kick-downille asti ennen kuin alasvaihto tapahtuu.JoonasH kirjoitti: Siis täh? Mutta eikös toi vähän niinku ohjaa tota kickdowniaki? Ennen sen kiristämistä piti runtata kaasu pohjaan, ni sit haki pienempää. Nyt riittää sellanen 3/4 kaasu.
Sen kd:n "pakkovaihtonappulan" tuntee kyllä, kun painaa kaasun ihan pohjaan, pedaali selvästi painaa sähkökytkimen alas.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97