Pystärin maalauksesta.....
Pystärin maalauksesta.....
Vein auton maalarille ja maalarin kanssa tutkittiin autoa. Tuli puheeksi, että millainen maalipinnan kuuluu olla takahelmapellissä ja takasivun alimmassa osassa. Nimittäin edellinen maalari oli vetänyt niihin sellaisen massan alle ja maalannut päälle. Tuloksena on epätasainen ropelöinen pinta. Eli kysymys kuuluu:Kuuluisko noitten olla sileet niinkuin muukin auto vai tuollaiset röpelöiset? Millaiset olleet tehtaalta tullessa?
Re: Pystärin maalauksesta.....
Alkuperäiseen en vastaa, mutta jos tavoitteena ei ole hypertarkkaan alkuperäinen auto, niin tuo "röpömassa" kannattaa kyllä: kestää huomattavasti paremmin kiveniskuja kuin pelkkä maali/lakka-yhdistelmä.Kako kirjoitti: Tuloksena on epätasainen ropelöinen pinta. Eli kysymys kuuluu:Kuuluisko noitten olla sileet niinkuin muukin auto vai tuollaiset röpelöiset? Millaiset olleet tehtaalta tullessa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Muistaakseni osassa autoa on alkujaankin se massa, mutta en ole varma missä kohdin. Se voi myös riippua siitä, mihin maahan auto on toimitettu. Oma veikkaukseni on ainakin kynnyskotelot.
Voisin vaikka viikonloppuna katsella kuvia uusista W115:sta, ja yrittää katsoa miten niissä ne kiveniskumassat ovat olleeet.
-Daaz
Voisin vaikka viikonloppuna katsella kuvia uusista W115:sta, ja yrittää katsoa miten niissä ne kiveniskumassat ovat olleeet.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
ainakin meidän pystiksessä on ollu uutena pelkkä maali (siis ilman massoja)
Auto on ostettu uutena Ruotsista v-75.
Tosin tuohonkin autoon on noi kiveniskumassaukset tehty,sillon ku se maalattiin viimeks yli asti ........ muistaakseni -89..
Alkais taas olemaan se aika että mersu kaipais uuden maalin yllensä.......käytön jälkiähän tulee,koska tuokin on ollut työ autona koko ajan,tai siis noin 2kk sitten se pääsi jo eläkkeelle..
Auto on ostettu uutena Ruotsista v-75.
Tosin tuohonkin autoon on noi kiveniskumassaukset tehty,sillon ku se maalattiin viimeks yli asti ........ muistaakseni -89..
Alkais taas olemaan se aika että mersu kaipais uuden maalin yllensä.......käytön jälkiähän tulee,koska tuokin on ollut työ autona koko ajan,tai siis noin 2kk sitten se pääsi jo eläkkeelle..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Tehtaan promokuvissa näyttäisi etupuskurin alta se helma sekä kynnyskotelot (listan alapuolelta) olevan mattaa eli massattua. Takaa en nähnyt, mutta lienee takapuskurin alla sama juttu.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
On niin kauan siitä kun olen nähnyt pystärin alkuperäisissä väreissä mutta muistelisin, että takapelti oli vain maalattuna takapuskurin alapuolellakin.
Etupuskurin alapuoli (lokasuojat ja välipelti) oli kyllä kiveniskumassalla käsitelty. Niissäkin on kyllä samanlainen pintaväri päällä kuin muuallakin autossa.
Etupuskurin alapuoli (lokasuojat ja välipelti) oli kyllä kiveniskumassalla käsitelty. Niissäkin on kyllä samanlainen pintaväri päällä kuin muuallakin autossa.
Pitänee tähän yhteyteen mainita, että jos laitatte sitä massaa, niin maalatkaa ihmeessä yli. Usein tulee vastaan etenkin W123;ia, joissa esim. KOKO etuhelma on vedetty mustalla maalilla/massalla, samoin takalokasuojien alasivut. Mikään ei ole hirveämmän näköistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin juu, kaikki on tosiaan korinväristä. Jopa kynnyskotelot, toisin kuin W123:ssa. Se kiveniskemämassa on yleensä valkoista, joten musta on kyllä jonkun koti-Edelfeltin oma "huikea" visio.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
maalauksesta
Takapuskurin alta ja siitä eteenpäin sileää autonväristä, kynnyskotelot kromista alaspäin ja etuhiekkapellin alaosa rypyläistä mustaa pintaa. Autoni on alkuperäisissä maalauksissa, kylläkin USA mallia. Saulin sivuilla vierasgalleriassa kuvia..
Terveisin Esa
Jotenkin on kyllä jäänyt vaan sellainen vahva mielikuva, että nuo kiveniskumassalla käsitellyt osat ovat olleet kyllä korinvärisiä, ainakin Suomeen tuoduissa autoissa. Sellainen musta röpelömassa pistäisi kyllä aika pahasti silmään esimerkiksi valkoisessa autossa. Sehän näkyisi etulokasuojien sivuprofiileissakin aika häiritsevästi.
Tuo mustan massan käyttö sitten auton vanhetessa yleistyi, parhaassa tapauksessa sitä oli ruiskutettu sivuikkunoiden alareunaan saakka - ei tosin Mersussa
Tuo mustan massan käyttö sitten auton vanhetessa yleistyi, parhaassa tapauksessa sitä oli ruiskutettu sivuikkunoiden alareunaan saakka - ei tosin Mersussa

Tehtaalta lähtien toki korinväriä.an55 kirjoitti:Jotenkin on kyllä jäänyt vaan sellainen vahva mielikuva, että nuo kiveniskumassalla käsitellyt osat ovat olleet kyllä korinvärisiä, ainakin Suomeen tuoduissa autoissa. Sellainen musta röpelömassa pistäisi kyllä aika pahasti silmään esimerkiksi valkoisessa autossa.
Taitaa olla ollut laiska jälkikäteen korjaaja vaan asialla, ken on näihin joihinkin autoihin vetänyt mustan massan etuhelmapeltiin tms. mutta ei värjännyt päälle.
Tiedättehän, "ei sitä nyt jakseta maalata, toimii se massa siinä noinkin"-asenne.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97