220CDI öljyt ja vedet sekaisin, vm. 2000 ????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

220CDI öljyt ja vedet sekaisin, vm. 2000 ????

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ongelma on otsikon mukainen.
Sylinterikansi ja öljyn lauhdutin koeponnistettu....ehjät
Öljynsuodattimen jalan tiiviste tarkistettu...ehjä.
Sylinterikannen tiivisteessä ei näy silmällä vikaa.

Olisiko jollakulla heittää viisaita ajatuksia "kehään" ?????
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Lohko halki jostain? Ei tosin liene mahdollista....?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heitin YV:n. 8)
wiimax.fi
Avatar
Uula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 19.04.2005 16:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Uula »

Onko vettä öljyssä vai öljyä vedessä? Tääläkin on merkitystä ennen kuin voi vastata.
S 202 C200CDI Touring
exät: MB 200D -66
Ascona A 1,9 -74
Ascona C 1.6 -82
Ascona C 2,0i-88

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

onko automaatti? On mennyt automaatin lauhduttajia puhki, niin ajaa laatikko öljyt jäähdyttäjään.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu kyllä se on niin että moottori öljy on sekoittunut jäähdytysnesteeseen.
Automaattikin se on mutta se puoli on eliminoitu pois.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ponnista se lohko vielä.
Ettei olis käynyt kuin mulle eilen illalla, puhuin puhelimessa ja kaatelin vedet vanin koneeseen (kirjaimellisesti) :lol: Tuli sitten öljynvaihtokin tehtyä kaiken muun päälle.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu sitäki on koitettu ponnistella.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikäs oli vikana? :roll:
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Voin vastata mun pomon puolesta. Elikkäs mä tein siihen kansiremonttia ja vikaa ei sitten vaan löytynyt millään....
Kunnes pelastava enkeli DEALER laittoi yksityisviestiä pomolle.

(Johtaja kuitatkoon alaisensa viestiin jotain, jos on muuta lisättävää, kun lukee tämän.)
KKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 07.04.2005 14:23

Viesti Kirjoittaja KKK »

Pomo kuittaa seuraavanlaisesti.
Dealerille..."Törkiän paljon kiitoksia"...kuten eräs asiakkaani tapaa sanoa.
E300TD:lle samat hyvin tehdystä työstä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olkaapa hyvä.

Oikein mukavalta tuntui kuulla että saatoin auttaa "virkaveljiä" forumin kautta, ja oli tämä hauska yhteensattumakin.
Hoksasin heti Lucky-Dogin kysymyksen luettuani missä vika on, kuten viestistänikin tuossa ylempänä voi huomata...

Tiedoillani en silti voi kehuskella tässä, tilanne olisi ollut ihan yhtä hyvin olla toisinpäin; minä kysyjänä ja Lucky-Dog / AKK / E300TD neuvomassa.

Kiitokset myös Seinäjoen suuntaan, jo etukäteen; Lucky-Dog halusi osoittaa kiitollisuutensa muutenkin kuin kirjoittaen tänne forumille.
wiimax.fi
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

ja se vika oli...?
dodge dart 1967
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Jaa.... täälläkö ei tietoja pantata.. :shock: Vai mitä tämä on.. :?
250TD -86, 260E LANG -90
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Veikkaillaan, että joku suodatinjalan tiiviste tai joku muu vastaava, jossa öljy ja neste liikkuu liki toisiaan? Mutta pitääpä kysyä "tiileriltä" nokatusten niin saa ittekki pantata :lol:
Kaikki tieto ei liiku intterneetissä, vaikka sitä kuinka toivoisimme....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Aki P kirjoitti:Veikkaillaan, että joku suodatinjalan tiiviste tai joku muu vastaava, jossa öljy ja neste liikkuu liki toisiaan? Mutta pitääpä kysyä "tiileriltä" nokatusten niin saa ittekki pantata :lol:
Kaikki tieto ei liiku intterneetissä, vaikka sitä kuinka toivoisimme....
ei toki, tosin on vähän hassua lukea kun kiitellään toisiaan vian selvittämisestä jne. ja varsinainen syy jää selvittämättä. Eipä allekirjoittanutta haittaa mutta onhan tämä silloin vähän turha koko aihe tekniikka osastolla?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
KKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 07.04.2005 14:23

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ensinnäkin tietoa ei pantata....älkää nyt noin herkkinä olko....vika haluttiin paikallistaa ja katsoa korjaantuuko se varmasti. Täten saadaan varma tieto eikä mitään musta tuntuu juttua.

Dealer heitti vinkin kun oli samanlaisen tapauksen kannssa paininut. Todettiin yksissä tuumin ettei tämä nyt ihan yleisimmästä päästä vikoja ole.

No niin ja se vika oli jakopäänkotelon "kumi-pelti hässäkkä" -tiivisteessä.
Vaikka tiiviste on kahden suoran ja tiiviin pinnan välissä...niin pieni osa oli päässyt nuljahtamaan pois paikoiltaan. Sinänsä tiiviste oli rakenteeltaan ehjä.


Vika oli autossa jo varmaan vuosi sitten kun sama tapahtui Saksassa. Silloin se "korjattiin" takuuna paikallisessa M-B korjaamossa. Silloin vaihdettiin turbo ja pari ohjailaitetta...auto ns. räjäytti savut pihalle 180 km/h;ssa. Turbosta oli varmaan silloin lähtenyt "roinaa liikenteeseen" koska ensimmäinen katalysaattori oli nyt rikki....juu taisivat Saksan sedät säästää tuossa kohtaa.
Viimeksi muokannut KKK, Ma 02.05.2005 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Tämä tietohan tuli heti sen selvittyä korjaajan toimesta jo toisessa topikissa esille, lienee ollut vain epähuomiossa jotta ei tähän ketjuun heti :wink:
Hienoa toimintaa silti jotta saa avun sitä tarvitessaan :!:
300td -91, manuaali.
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu näinhän se on. Kaikki selviää aikanaa. :D
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

roiala kirjoitti:Tämä tietohan tuli heti sen selvittyä korjaajan toimesta jo toisessa topikissa esille, lienee ollut vain epähuomiossa jotta ei tähän ketjuun heti :wink:
Hienoa toimintaa silti jotta saa avun sitä tarvitessaan :!:
Jep! näin sen pitää mennä jos asia täällä esille otetaan :)
250TD -86, 260E LANG -90
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vitsillähän minä heitin tuon panttauksen :wink:
Monesti pitää vaan saada jotain vahvistusta asialle ennenkuin täällä "asiantuntija lausuntoja" annetaan, kuten tässä AKK ja kumppanit teki.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Juu huomenna pitäisi vaihtaa vielä se turbon perässä oleva katalysaattori. Ja sitte yrittää vielä putsata jollainkonstilla sitä vesitilaa!!!! On meinaan pikkuusen sitä öljyä ollut liikenteessä!! Tähän mennessä oon vaihtanu vetet noin 10 kertaa ja aina vaan tulee välillä harmaata vettä. Mutta onneksi se on jo vähenemään päin!!! Ehkä huomenna voisi laittaa lopulliset nesteet tupaan?!?! Sitten ei voi muutakun toivottaa asiakkaalle turvallisia kilometrejä...
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Muistan joskus lukeneeni jostain vinkin et pesupulveria+vettä systeemiin, lämpimäksi käyttö ja sitte vedellä huuhtelu?
Jos niillä lähtee öljyt housuista, niin miksei koneestaki... :)
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Kyllä sitä kaikenlaisia saippuoota on niihin yritetty laittaa, mutta mun mielestä parhaiten lähtee liuotinpesuaineen ja veten sekotuksella. (½litraa liuotinta ja 9½litraa vettä) Nuo koneeseen ja kunnon koeajo, sitten vetet vaihtoon.... ja uusiksi... ja taas... ja taas....

En sitte kyllä tuosta pulverista tiedä, voi olla hyvääkin tököttiä tuohon paikkaan... Pitänee joskus koittaa!!!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tietojen panttaamista ? :x

Mikäs pakko täällä on kenenkään kaikkea kertoa, en minä ainakaan kaikkea tietotaitoani julkituo forumilla, älkää kuvitelkokaan.
Jos jollekulle vastaan YV:llä niin vastaan YV:llä eikä siinä pitäisi olla kellään nokan koputtamista.

Se on sitten itsekunkin oma asia haluaako kertoa kaikille mistä vika löytyi, sitä en ole kieltänyt.

Vastedes täytynee kieltää kun noin hyökkäätte Lucky-Dogin, E300TD:n ja AKK:n kimppuun kun he eivät hetijustiin kerro täällä mikä oli vikana.

Jos joku kysyy YV:llä niin en minä vastaustani tänne julkisesti kirjoita.
Arvatkaa vaan monestiko on pitänyt tulevan postin "laatikko" tyhjentää reilun vuoden aikana, ja kaikille olen vastannut.
Kysymykset joita henkilökohtaisesti on minulle tullut, ovat olleet asiallisia ja niistä huomaa että tietoa on ensin yritetty etsiä hakutoiminnolla kuten pitääkin.

Sanoisin että enemmän kannattaa olla kiitollisia neuvoista mitä täällä ilmaiseksi jaetaan kuin että aloittaa itkemisen jostain itselleen hyödyttömästä tiedosta jota ei heti saa.

Herne meni nenään, kiitos vaan.
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainaki tukokset lähtee ihan tiskikoneen pulverilla. Ei ainakaan vaahtoa. Tuo öljyn paska on kyllä joskus aika lujassa vaikka millä aineella yrittää.....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

DEALER, olet oikeassa! Tässä eilis ehtoona oli yhdeltä jannulta jäänyt avaimet mersuun sisälle ja poliisitkaan ei saanu ovea auki. Heitin sille YV:nä keskuslukon avaamisohjeen ilman avaimia. Tuokin on mun mielestä sellainen tieto jota kaikkien ei välttämättä tarviste tietää.....

Mutta se nyt oli vain esimerkki. Sama pätee tähän meidän juttuun mistä tuntuu nyt nousenvan turhan suuri haloo!!! Jos haluaa jostain tietystä asiasta tietoa, niin kysyy silloin sitä kun on sen aika, eikä opettele koko mersun vikatilasoa ulkoa. No onhan tästä tiiviste vuotoviasta varmaan hyötyä joskus muillekkin, sitä en kiellä. Mutta on meinaan senverran harvinaisempi vika, että aivan joka CDI-mersuun tämä tuskin tulee. Seinäjoen Käyttöauton historian aikana ei ole myity yhtään vastaavaa tiivistettä ikinä. Voi siitäkin jo jotain päätellä....
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei kait näistä mersun vioista kannata herneitä vetää. Ihan vapaa ehtoisesti nämä herrat neuvoo ilman palkkaa. Jos se ei passaa niin vie auton korjaamolle.... varmaan ottavat rahaakin vastaan.
Toisekseen näissä mersuissa on NIIN PALJON vikoja, ettei niitä kaikkia voi edes muistaa vaikka joku kysyykin. :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Hep,Hep, pojat jarrua nyt! Ei pidä imaista hernettä. Lukekaapas topicci siihen asti missä uteliaana kysytään "ja se vika oli?" . Koko juttu on päätön ilman vastausta, aivan kuin satu ilman loppuhuipennusta, jos se olisi siihen jäänyt. Tässähän vain provosoitiin kertomaan homma loppuun koska se oli täällä julkisesti aloitettukin. Ei mitään herneitä- hengittäkää vain nenän kautta :shock:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

No itse en tosiaankaan vedä herneitä tms. papujakaan nenään tälläsissä asioissa. Minähän vain korjasin tätä kyseistä autoa. Neuvot ja niksit saatiin tämän foorumin kautta, kiitos siitä kuuluu tiedättejovarmaankelle. Ei muuta mun osalta. Jatketaan ilmanmuuta samaan malliin, koska maailma tosiaan tarvitsee esikuvia.... :wink:
Vastaa Viestiin