220CDI öljyt ja vedet sekaisin, vm. 2000 ????
220CDI öljyt ja vedet sekaisin, vm. 2000 ????
Ongelma on otsikon mukainen.
Sylinterikansi ja öljyn lauhdutin koeponnistettu....ehjät
Öljynsuodattimen jalan tiiviste tarkistettu...ehjä.
Sylinterikannen tiivisteessä ei näy silmällä vikaa.
Olisiko jollakulla heittää viisaita ajatuksia "kehään" ?????
Sylinterikansi ja öljyn lauhdutin koeponnistettu....ehjät
Öljynsuodattimen jalan tiiviste tarkistettu...ehjä.
Sylinterikannen tiivisteessä ei näy silmällä vikaa.
Olisiko jollakulla heittää viisaita ajatuksia "kehään" ?????
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
Olkaapa hyvä.
Oikein mukavalta tuntui kuulla että saatoin auttaa "virkaveljiä" forumin kautta, ja oli tämä hauska yhteensattumakin.
Hoksasin heti Lucky-Dogin kysymyksen luettuani missä vika on, kuten viestistänikin tuossa ylempänä voi huomata...
Tiedoillani en silti voi kehuskella tässä, tilanne olisi ollut ihan yhtä hyvin olla toisinpäin; minä kysyjänä ja Lucky-Dog / AKK / E300TD neuvomassa.
Kiitokset myös Seinäjoen suuntaan, jo etukäteen; Lucky-Dog halusi osoittaa kiitollisuutensa muutenkin kuin kirjoittaen tänne forumille.
Oikein mukavalta tuntui kuulla että saatoin auttaa "virkaveljiä" forumin kautta, ja oli tämä hauska yhteensattumakin.
Hoksasin heti Lucky-Dogin kysymyksen luettuani missä vika on, kuten viestistänikin tuossa ylempänä voi huomata...
Tiedoillani en silti voi kehuskella tässä, tilanne olisi ollut ihan yhtä hyvin olla toisinpäin; minä kysyjänä ja Lucky-Dog / AKK / E300TD neuvomassa.
Kiitokset myös Seinäjoen suuntaan, jo etukäteen; Lucky-Dog halusi osoittaa kiitollisuutensa muutenkin kuin kirjoittaen tänne forumille.
wiimax.fi
ei toki, tosin on vähän hassua lukea kun kiitellään toisiaan vian selvittämisestä jne. ja varsinainen syy jää selvittämättä. Eipä allekirjoittanutta haittaa mutta onhan tämä silloin vähän turha koko aihe tekniikka osastolla?Aki P kirjoitti:Veikkaillaan, että joku suodatinjalan tiiviste tai joku muu vastaava, jossa öljy ja neste liikkuu liki toisiaan? Mutta pitääpä kysyä "tiileriltä" nokatusten niin saa ittekki pantata![]()
Kaikki tieto ei liiku intterneetissä, vaikka sitä kuinka toivoisimme....
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Ensinnäkin tietoa ei pantata....älkää nyt noin herkkinä olko....vika haluttiin paikallistaa ja katsoa korjaantuuko se varmasti. Täten saadaan varma tieto eikä mitään musta tuntuu juttua.
Dealer heitti vinkin kun oli samanlaisen tapauksen kannssa paininut. Todettiin yksissä tuumin ettei tämä nyt ihan yleisimmästä päästä vikoja ole.
No niin ja se vika oli jakopäänkotelon "kumi-pelti hässäkkä" -tiivisteessä.
Vaikka tiiviste on kahden suoran ja tiiviin pinnan välissä...niin pieni osa oli päässyt nuljahtamaan pois paikoiltaan. Sinänsä tiiviste oli rakenteeltaan ehjä.
Vika oli autossa jo varmaan vuosi sitten kun sama tapahtui Saksassa. Silloin se "korjattiin" takuuna paikallisessa M-B korjaamossa. Silloin vaihdettiin turbo ja pari ohjailaitetta...auto ns. räjäytti savut pihalle 180 km/h;ssa. Turbosta oli varmaan silloin lähtenyt "roinaa liikenteeseen" koska ensimmäinen katalysaattori oli nyt rikki....juu taisivat Saksan sedät säästää tuossa kohtaa.
Dealer heitti vinkin kun oli samanlaisen tapauksen kannssa paininut. Todettiin yksissä tuumin ettei tämä nyt ihan yleisimmästä päästä vikoja ole.
No niin ja se vika oli jakopäänkotelon "kumi-pelti hässäkkä" -tiivisteessä.
Vaikka tiiviste on kahden suoran ja tiiviin pinnan välissä...niin pieni osa oli päässyt nuljahtamaan pois paikoiltaan. Sinänsä tiiviste oli rakenteeltaan ehjä.
Vika oli autossa jo varmaan vuosi sitten kun sama tapahtui Saksassa. Silloin se "korjattiin" takuuna paikallisessa M-B korjaamossa. Silloin vaihdettiin turbo ja pari ohjailaitetta...auto ns. räjäytti savut pihalle 180 km/h;ssa. Turbosta oli varmaan silloin lähtenyt "roinaa liikenteeseen" koska ensimmäinen katalysaattori oli nyt rikki....juu taisivat Saksan sedät säästää tuossa kohtaa.
Viimeksi muokannut KKK, Ma 02.05.2005 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep! näin sen pitää mennä jos asia täällä esille otetaanroiala kirjoitti:Tämä tietohan tuli heti sen selvittyä korjaajan toimesta jo toisessa topikissa esille, lienee ollut vain epähuomiossa jotta ei tähän ketjuun heti![]()
Hienoa toimintaa silti jotta saa avun sitä tarvitessaan

250TD -86, 260E LANG -90
Juu huomenna pitäisi vaihtaa vielä se turbon perässä oleva katalysaattori. Ja sitte yrittää vielä putsata jollainkonstilla sitä vesitilaa!!!! On meinaan pikkuusen sitä öljyä ollut liikenteessä!! Tähän mennessä oon vaihtanu vetet noin 10 kertaa ja aina vaan tulee välillä harmaata vettä. Mutta onneksi se on jo vähenemään päin!!! Ehkä huomenna voisi laittaa lopulliset nesteet tupaan?!?! Sitten ei voi muutakun toivottaa asiakkaalle turvallisia kilometrejä...
Kyllä sitä kaikenlaisia saippuoota on niihin yritetty laittaa, mutta mun mielestä parhaiten lähtee liuotinpesuaineen ja veten sekotuksella. (½litraa liuotinta ja 9½litraa vettä) Nuo koneeseen ja kunnon koeajo, sitten vetet vaihtoon.... ja uusiksi... ja taas... ja taas....
En sitte kyllä tuosta pulverista tiedä, voi olla hyvääkin tököttiä tuohon paikkaan... Pitänee joskus koittaa!!!
En sitte kyllä tuosta pulverista tiedä, voi olla hyvääkin tököttiä tuohon paikkaan... Pitänee joskus koittaa!!!
Tietojen panttaamista ?
Mikäs pakko täällä on kenenkään kaikkea kertoa, en minä ainakaan kaikkea tietotaitoani julkituo forumilla, älkää kuvitelkokaan.
Jos jollekulle vastaan YV:llä niin vastaan YV:llä eikä siinä pitäisi olla kellään nokan koputtamista.
Se on sitten itsekunkin oma asia haluaako kertoa kaikille mistä vika löytyi, sitä en ole kieltänyt.
Vastedes täytynee kieltää kun noin hyökkäätte Lucky-Dogin, E300TD:n ja AKK:n kimppuun kun he eivät hetijustiin kerro täällä mikä oli vikana.
Jos joku kysyy YV:llä niin en minä vastaustani tänne julkisesti kirjoita.
Arvatkaa vaan monestiko on pitänyt tulevan postin "laatikko" tyhjentää reilun vuoden aikana, ja kaikille olen vastannut.
Kysymykset joita henkilökohtaisesti on minulle tullut, ovat olleet asiallisia ja niistä huomaa että tietoa on ensin yritetty etsiä hakutoiminnolla kuten pitääkin.
Sanoisin että enemmän kannattaa olla kiitollisia neuvoista mitä täällä ilmaiseksi jaetaan kuin että aloittaa itkemisen jostain itselleen hyödyttömästä tiedosta jota ei heti saa.
Herne meni nenään, kiitos vaan.

Mikäs pakko täällä on kenenkään kaikkea kertoa, en minä ainakaan kaikkea tietotaitoani julkituo forumilla, älkää kuvitelkokaan.
Jos jollekulle vastaan YV:llä niin vastaan YV:llä eikä siinä pitäisi olla kellään nokan koputtamista.
Se on sitten itsekunkin oma asia haluaako kertoa kaikille mistä vika löytyi, sitä en ole kieltänyt.
Vastedes täytynee kieltää kun noin hyökkäätte Lucky-Dogin, E300TD:n ja AKK:n kimppuun kun he eivät hetijustiin kerro täällä mikä oli vikana.
Jos joku kysyy YV:llä niin en minä vastaustani tänne julkisesti kirjoita.
Arvatkaa vaan monestiko on pitänyt tulevan postin "laatikko" tyhjentää reilun vuoden aikana, ja kaikille olen vastannut.
Kysymykset joita henkilökohtaisesti on minulle tullut, ovat olleet asiallisia ja niistä huomaa että tietoa on ensin yritetty etsiä hakutoiminnolla kuten pitääkin.
Sanoisin että enemmän kannattaa olla kiitollisia neuvoista mitä täällä ilmaiseksi jaetaan kuin että aloittaa itkemisen jostain itselleen hyödyttömästä tiedosta jota ei heti saa.
Herne meni nenään, kiitos vaan.
wiimax.fi
DEALER, olet oikeassa! Tässä eilis ehtoona oli yhdeltä jannulta jäänyt avaimet mersuun sisälle ja poliisitkaan ei saanu ovea auki. Heitin sille YV:nä keskuslukon avaamisohjeen ilman avaimia. Tuokin on mun mielestä sellainen tieto jota kaikkien ei välttämättä tarviste tietää.....
Mutta se nyt oli vain esimerkki. Sama pätee tähän meidän juttuun mistä tuntuu nyt nousenvan turhan suuri haloo!!! Jos haluaa jostain tietystä asiasta tietoa, niin kysyy silloin sitä kun on sen aika, eikä opettele koko mersun vikatilasoa ulkoa. No onhan tästä tiiviste vuotoviasta varmaan hyötyä joskus muillekkin, sitä en kiellä. Mutta on meinaan senverran harvinaisempi vika, että aivan joka CDI-mersuun tämä tuskin tulee. Seinäjoen Käyttöauton historian aikana ei ole myity yhtään vastaavaa tiivistettä ikinä. Voi siitäkin jo jotain päätellä....
Mutta se nyt oli vain esimerkki. Sama pätee tähän meidän juttuun mistä tuntuu nyt nousenvan turhan suuri haloo!!! Jos haluaa jostain tietystä asiasta tietoa, niin kysyy silloin sitä kun on sen aika, eikä opettele koko mersun vikatilasoa ulkoa. No onhan tästä tiiviste vuotoviasta varmaan hyötyä joskus muillekkin, sitä en kiellä. Mutta on meinaan senverran harvinaisempi vika, että aivan joka CDI-mersuun tämä tuskin tulee. Seinäjoen Käyttöauton historian aikana ei ole myity yhtään vastaavaa tiivistettä ikinä. Voi siitäkin jo jotain päätellä....
Ei kait näistä mersun vioista kannata herneitä vetää. Ihan vapaa ehtoisesti nämä herrat neuvoo ilman palkkaa. Jos se ei passaa niin vie auton korjaamolle.... varmaan ottavat rahaakin vastaan.
Toisekseen näissä mersuissa on NIIN PALJON vikoja, ettei niitä kaikkia voi edes muistaa vaikka joku kysyykin.
Toisekseen näissä mersuissa on NIIN PALJON vikoja, ettei niitä kaikkia voi edes muistaa vaikka joku kysyykin.

Joku mersupurkaamo??
Hep,Hep, pojat jarrua nyt! Ei pidä imaista hernettä. Lukekaapas topicci siihen asti missä uteliaana kysytään "ja se vika oli?" . Koko juttu on päätön ilman vastausta, aivan kuin satu ilman loppuhuipennusta, jos se olisi siihen jäänyt. Tässähän vain provosoitiin kertomaan homma loppuun koska se oli täällä julkisesti aloitettukin. Ei mitään herneitä- hengittäkää vain nenän kautta 

250TD -86, 260E LANG -90
No itse en tosiaankaan vedä herneitä tms. papujakaan nenään tälläsissä asioissa. Minähän vain korjasin tätä kyseistä autoa. Neuvot ja niksit saatiin tämän foorumin kautta, kiitos siitä kuuluu tiedättejovarmaankelle. Ei muuta mun osalta. Jatketaan ilmanmuuta samaan malliin, koska maailma tosiaan tarvitsee esikuvia....