Itsellä oli vastaava tilanne 126:sen ajoitus merkkien kanssa. Huomasin sitten että nokka-akselin ajoitus merkki prikka oli sen mallinen että se kävi paikalleen kahdessa eri asennossa, niinpä käänsin sen ympäri ja johan meni merkit kohdalleen. Kannattaa kyllä pyöritellä konetta käsin ennen kuin starttaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
tässä tapauksessa prikat ei käy kuin yksinpäin (kiilan kohdat merkitty) se on kyllä ihmeellistä kun laittaa siippapyörän nolla merkin kohdalleen niin ykköspytyn mäntä ei ole ylhäällä
No onks nokka-akseleiden merkit kohdallaan kun mäntä on yk:ssa. Pystyykö siivapyörää kääntämään kohdalleen kun mäntä on yläkuolokohdassa. Olisko siihen jostain syystä vaihdettu jostain toisesta koneesta siivapyörä
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Se on kyllä totta, eihän sillä kampiakselin merkillä ole mitään väliä kunhan nokka-akseleiden merkit vaan on kohdallaan kun mäntä on yk:ssa. Korjaus oppaissahan yleensä käsketään tarkistamaan että mäntä on yläkuolossa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
en tullut merkanneeksi ketjupyöriä ,koska luulin että ketju oli hypännyt yli mutta kun purkasin jakopään niin siellä odottikin yllätys nokkaketjun ohjurit olivat palasina ja siksi tarvitsisin tietoa nokkien merkeistä,laakeripukissa on 3 eri merkkiä
Onko sulla moottorina M119? Tuossa taitaa olla sillälailla, että nokka-akseleita säädettäessä kampiakseli pitää tällätä 45 asteen kohdalle ja sitten nokka-akselit hollilleen.
Tässä ja tässä on pari kuvaa (saksaksi), joista saattaisi olla apua.
moottori on 117 963 jotain tietoa löytyi kyllä mersumiesten/naisten "tietopankista" braingears.comista mut ois pitäny käydä kouluja enemmän niin ymmärtäisi englantia paremmin