500:sen jako sekaisin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jussij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 26.04.2005 15:24

500:sen jako sekaisin

Viesti Kirjoittaja jussij »

onko kenelläkään tietoa 500:sen jakopään merkeistä ,jos "merkit" laittaa kohdalleen niin venttiilit osuu mäntiin , ainakin mitä luulen jakomerkeiksi :(
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Itsellä oli vastaava tilanne 126:sen ajoitus merkkien kanssa. Huomasin sitten että nokka-akselin ajoitus merkki prikka oli sen mallinen että se kävi paikalleen kahdessa eri asennossa, niinpä käänsin sen ympäri ja johan meni merkit kohdalleen. Kannattaa kyllä pyöritellä konetta käsin ennen kuin starttaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
jussij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 26.04.2005 15:24

Viesti Kirjoittaja jussij »

tässä tapauksessa prikat ei käy kuin yksinpäin (kiilan kohdat merkitty) se on kyllä ihmeellistä kun laittaa siippapyörän nolla merkin kohdalleen niin ykköspytyn mäntä ei ole ylhäällä
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

No onks nokka-akseleiden merkit kohdallaan kun mäntä on yk:ssa. Pystyykö siivapyörää kääntämään kohdalleen kun mäntä on yläkuolokohdassa. Olisko siihen jostain syystä vaihdettu jostain toisesta koneesta siivapyörä
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Useissa autoissa kampiakselin hihna/ketjupyörän merkit kertovat ennakon paikan, eikä yläkuolokohtaa. Kannattaa itse merkata pyörään yläkuolokohta.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Se on kyllä totta, eihän sillä kampiakselin merkillä ole mitään väliä kunhan nokka-akseleiden merkit vaan on kohdallaan kun mäntä on yk:ssa. Korjaus oppaissahan yleensä käsketään tarkistamaan että mäntä on yläkuolossa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
jussij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 26.04.2005 15:24

Viesti Kirjoittaja jussij »

en tullut merkanneeksi ketjupyöriä ,koska luulin että ketju oli hypännyt yli mutta kun purkasin jakopään niin siellä odottikin yllätys nokkaketjun ohjurit olivat palasina ja siksi tarvitsisin tietoa nokkien merkeistä,laakeripukissa on 3 eri merkkiä
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Onko sulla moottorina M119? Tuossa taitaa olla sillälailla, että nokka-akseleita säädettäessä kampiakseli pitää tällätä 45 asteen kohdalle ja sitten nokka-akselit hollilleen.

Tässä ja tässä on pari kuvaa (saksaksi), joista saattaisi olla apua.

t.
Risto
E500 – 211.070
jussij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 26.04.2005 15:24

Viesti Kirjoittaja jussij »

moottori on 117 963 jotain tietoa löytyi kyllä mersumiesten/naisten "tietopankista" braingears.comista mut ois pitäny käydä kouluja enemmän niin ymmärtäisi englantia paremmin
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Toivottavasti ei mennyt käynnissä jako sekaisin, voi venttiilit kärsiä. Aika hankala selvittää akseleiden merkkejä jos niitä on monta.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin