Sachs Perfomance-set W124:seen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Sachs Perfomance-set W124:seen

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Kävin eilen hakemassa rauman Kiiltovaunusta otsikossa näkyvän alusta-sarjan. Oli tarkoitus ostaa ensin pelkät jouset, mutta joudun ajamaan kuitenkin autolla niin paljon että totesin koko sarjan olevan kuitenkin ehkä parempi. Sarja lupaa nimellistä madallusta 30mm, mutta mulla on noi korkeimmat kumit edessä, niin laitan sinne 8mm tilalle ja jos ei vielä riitä niin jatketaan katkomalla hiukan. Kävi tuuri kun etsin paikkaa missä vaihdatuttaa etujouset ja kun kyselin, että viitsivätkö kokeilla kumeja niin lupasivat mulle puristimet ilmaiseksi lainaan viikonlopuks. (eivät selvästikään jaksaneet ruveta sähläämään köyhän pojan jousien kanssa :wink: ) Täytyy vissiin olla vappu selvinpäin. :lol: Ai niin, täytyy nyt muistaa mitata tarkka madallus määrä pyörän ja kaaren välillä, että saavat muutkin tietoa madallusmäärästä ko. sarjalla. Palataan astialle.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

No niin nyt sain asennetuksi sarjan paikalleen ja madallus tulokset olis tässä: Eli ennen edessä kolmosen kumit ja kuoleentuneet vakiojouset, nyt Sachsin satsi ja ykkösen kumit: Madallusta saavutettiin yhteensä noin 30mm (tietenkin se hiukan vielä tippuu kun ajaa) Takana ennen vakiojouset ja ykkösen kumit, nyt ykkösen kumit ja sachs: Madallusta noin 10mm. Suurempia ajotuntumia en vielä ehtinyt ottaa ja projekti jatkuu huomenna vielä. Täytyy varata aika pyörien suuntaukseen tuntuis olevan edessä huolella pielessä. Huomenna lähtee takajousista rälläkällä kiekka tai puolikas. Paljonkohan yksi kiekka suunnilleen tekee ja kuinka paljon toi suunnillen mahtaa tippua "kuoleentumisen" takia.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Kiekka takana noin 5cm. Kannattaa aloittaa 1/8 osalla, ja tankki täynnä kannattaa testata ennen kuin lisää poistaa. Toki jousissa/iskareissa eroja. Hyvä laikka rällään ettei jousi ehdi lämmetä!
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

No nyt otin koko kierroksen pois ja auto on tosi hyvässä mallissa. Tosin en huomioinut tuota tankki hommaa. :oops: Tankki on melkein tyhjä. No lohdutksena on kuitenkin noi "ykkösen" kumit ja ne kolmosiin vaihtamalla se nousee tietenkin vähän tarvittaessa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18282
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Kiekka takana noin 5cm"

Ei sentään noin paljon. Pari - enintään kolme senttiä ?
Vai paljonko putosi ?
wiimax.fi
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Joo tuntuu toi viisi vähän paljolta. En nyt tiedä tarkkaan paljon putos katkaisun jälkeen kun en löytänyt tänään hallilta mittaa ja merkkasin viivat ennen ja jälkeen laudanpätkään. Ei nyt viittä kuitenkaan, olisko kaks. Ajattelin muuten laittaa kuvat ja tarkat mittatiedot tähän topicciin kuhan kerkeän / jaksan opetella. Varmaan ihmisiä kiinnostaa kuitenkin ko. sarjan "vaikutus". On muuten kiva ajella nyt näyteikkunoiden ohi ja peilailla, kuin pikkupoika 8) :lol: :wink:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Niin muuten tossa Avatarissa on auto "ennen", tosin eri vanteilla.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

uskaltaako kysyä että paljonko makso toi alusta????
mulla ois nimittäin sama juttu edessä---
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

595€, oli mukamas joku tarjous. Ei mun mielestä kauhean kallis, joku nyt varmaan olis tonkin saanut paljon halvemmalla :wink:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Meesu kirjoitti:Joo tuntuu toi viisi vähän paljolta. En nyt tiedä tarkkaan paljon putos katkaisun jälkeen kun en löytänyt tänään hallilta mittaa ja merkkasin viivat ennen ja jälkeen laudanpätkään. Ei nyt viittä kuitenkaan, olisko kaks....
Aika lähelle se 5 cm tippuu kun jousi "asettuu" paikalleen ja tankki täyteen. Tietysti mitä jäykempi jousi ja uudempi sitä vähämmän tippuu, mut alkuperäisissä jousissa ton verran. Uudet iskarit vaikuttaa kans.

Sachs iskareista sen verran että riippuen kilometreistä alkaa iskarit löystyä nopeesti, näin mulla tapahtu ja parilla muulla kun tuli kerran puheeks.
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Joo tosiaan olen kuullut noista Sachseista kanssa ettei talvella ainakaan kestä. No katotaan ja jos ei kestä niin vaihdetaan sitten Bilsteinit tilalle. Löin tänään tankin täyteen ja kyllä se vielä aika hyvässä mallissa on... Jos vielä tippuu perä, vaihdan kakkosen tai kolmosen kumit.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Nyt on sitten kokeiltu mutkatiellä ajoa ja täytyy kehua... Nyt vaan tuntuu että ei tahdo riittää enää vauhti dieselissä :D No voipahan ainakin ajaa kaasu pohjassa... Eikä ole pintakova, ehkä kuitenkin jonkun verran pomppuisampi röykkyihin ajettaessa, varsinkin takapää. Madallusmäärät ovat tulossa, kunhan kerkeän käydä mittaamassa ne viivat siitä kepistä... :wink:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Nyt olis kuvia eli ennen:

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1007.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1005.jpg

Jälkeen:

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1014.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1015.jpg

Alla on noissa kuvissa 17" Mille miglia evo-5:set jotka nyt on vaihtunut 18" avataressa näkyviin laitan kuvia kun saan auton pestyä. Madallusmäärät oli muistaakseni edestä 30mm ja takaa 50mm
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
velmu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 28.11.2006 00:45
Paikkakunta: rymättylä

w124.sen madallus

Viesti Kirjoittaja velmu »

Meesu kirjoitti:Nyt olis kuvia eli ennen:

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1007.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1005.jpg

Jälkeen:

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1014.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y238/M ... va1015.jpg

Alla on noissa kuvissa 17" Mille miglia evo-5:set jotka nyt on vaihtunut 18" avataressa näkyviin laitan kuvia kun saan auton pestyä. Madallusmäärät oli muistaakseni edestä 30mm ja takaa 50mm







minkäs hintainen tuo sarja oli??
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Tuossahan se lukee ylemmässä viestissä :lol: 595€
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
velmu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 28.11.2006 00:45
Paikkakunta: rymättylä

595e ??? kalliit

Viesti Kirjoittaja velmu »

tilasin tuossa muutama päivä sitten sachs superit+h&r jouset ovh.480e
mb w124.seen
Vastaa Viestiin