124:n nokkaketjun niittaustyökalu
124:n nokkaketjun niittaustyökalu
Hei!
Tietääkö, kuka myy nokkaketjun niittaustyökalua. En nyt tarkoita vasaraa ja alasinta vaa ihan virallisempaa työkalua. Vaihtuisi ketju samalla kun vaihdan nokkien hydraulipainikkeet. Näyttää aika hepposelta tuo yksirivinen kettinki. Mikä on virallinen suositus vaihtoväliksi.
Tietääkö, kuka myy nokkaketjun niittaustyökalua. En nyt tarkoita vasaraa ja alasinta vaa ihan virallisempaa työkalua. Vaihtuisi ketju samalla kun vaihdan nokkien hydraulipainikkeet. Näyttää aika hepposelta tuo yksirivinen kettinki. Mikä on virallinen suositus vaihtoväliksi.
Työkaluja saa hyvin varustetuista autotarvikeliikkeistä. Tosin hinta on semmonen, että vaihdatat monta kettinkiä pajalla ja saat vielä takuut päälle
Muistelisin että perustyökalu jotain 400€ ja siihen merkkikohtaisia leukoja a'150€
Ja yks-riviset 200tkm välein ja 2-riviset 300tkm

Ja yks-riviset 200tkm välein ja 2-riviset 300tkm

Joku mersupurkaamo??
Vaihto käy osaavin käsin ja oikeilla työkaluilla joutui ja arpomatta. Ja samalla tulee tarkistettua ne laahurit ja kiristin ihan asiantuntevin silmin. Eli tosi tekijän pakeille suosittelen.
M102, 250tkm venymää oli kaksrivisessä noin pari astetta.

M102, 250tkm venymää oli kaksrivisessä noin pari astetta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Oliko rattaat missä kunnossa ?? Onko 100 % varma että samalla ketjulla ajettu 300 tkm. Jos on niin voi olla mielestäni jo maailmanennätys.Juha A kirjoitti:mulla kesti 315 tkm sit katkes yksirivinen
Olipa yksi OM102 joka lopetti käymisen...syy...ratas joka pyörittää virranjakajaa oli lähes sileä. Miksi ??? No olisikohan ollut hyvä jos ketjuja olisi vähän useammin vaihdellut. Kaikki rattaat olivat myös, piikkinokkaisia, erittäin kuluneita.
Nokkaketjun vaihto ja niittaustyökalu
Topicin aloittajalla 6 pyttyinen 103:nen. Kommenteista päätellen näyttäisi siltä, että vaihto max 200tkm välein olisi ehkä hyvä. Epäilinkin, että tuo niittaustyökalu saattaa olla aikas arvokas.Lucky-Dog kirjoitti:Minä ja keskustelun aloittaja puhutaan OM102 moottorista,4-syl. bensakone jossa yksi rivinen jakoketju.
Re: Nokkaketjun vaihto ja niittaustyökalu
Taitais olla hyvä pisnens kopioida noita niittaustyökaluja.... Minkänäköinen se on?Sedan124 kirjoitti:Topicin aloittajalla 6 pyttyinen 103:nen. Kommenteista päätellen näyttäisi siltä, että vaihto max 200tkm välein olisi ehkä hyvä. Epäilinkin, että tuo niittaustyökalu saattaa olla aikas arvokas.Lucky-Dog kirjoitti:Minä ja keskustelun aloittaja puhutaan OM102 moottorista,4-syl. bensakone jossa yksi rivinen jakoketju.
Kutosessa vaihtoväli voi olla pitempi kuin nelosessa. Käynti ei ole niin tempovaa ketjun kannalta.Sedan124 kirjoitti:Topicin aloittajalla 6 pyttyinen 103:nen. Kommenteista päätellen näyttäisi siltä, että vaihto max 200tkm välein olisi ehkä hyvä. Epäilinkin, että tuo niittaustyökalu saattaa olla aikas arvokas.Lucky-Dog kirjoitti:Minä ja keskustelun aloittaja puhutaan OM102 moottorista,4-syl. bensakone jossa yksi rivinen jakoketju.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38
No jotkut niittaavat vasaralla. Tietysti jos tekee sellaisen tuurnan jonka päässä on V-mallinen lovi, katso alkup. niittaus, niin sellaisellahan voisi saada vastaavan niitauksen aikaan. Siinä täytyy olla tarkkana ettei niittaa nipuun/lukkoon ketjua. Jatkokohta täytyy jäädä liikkuvaksi ketjun poikittais suunnassa, tarkkana täytyy olla. Ellei ole täysin varma itse kannattaa teetättää homma sellaisella joka sen taitaa. 

Itse kyllä niittasin tohon m102 sen ketjun pallopää vasaralla, painava vasara toisella puolella niittiä. Vehon asentajan opastamana. Se niitin pää leviää ja levenee joka suuntaan ja ei se välilevy sieltä pois tule. Välilevy silti liikkuu.
Otin ventiilikopan auki muutaman sadan kilsan ajon jälkeen ja ainakin toistaiseksi näytti hyvältä.
RTO:sta olisin saanut niittaustyökalun lainaksi, mutta se oli kaksiriviselle, eikä siis mulle käyny.
Otin ventiilikopan auki muutaman sadan kilsan ajon jälkeen ja ainakin toistaiseksi näytti hyvältä.
RTO:sta olisin saanut niittaustyökalun lainaksi, mutta se oli kaksiriviselle, eikä siis mulle käyny.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98