220CDI öljyt ja vedet sekaisin, vm. 2000 ????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
juha
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juha »

dealer kirjoitti:Tietojen panttaamista ? :x

Mikäs pakko täällä on kenenkään kaikkea kertoa, en minä ainakaan kaikkea tietotaitoani julkituo forumilla, älkää kuvitelkokaan.
Jos jollekulle vastaan YV:llä niin vastaan YV:llä eikä siinä pitäisi olla kellään nokan koputtamista.

Se on sitten itsekunkin oma asia haluaako kertoa kaikille mistä vika löytyi, sitä en ole kieltänyt.

Vastedes täytynee kieltää kun noin hyökkäätte Lucky-Dogin, E300TD:n ja AKK:n kimppuun kun he eivät hetijustiin kerro täällä mikä oli vikana.

Jos joku kysyy YV:llä niin en minä vastaustani tänne julkisesti kirjoita.
Arvatkaa vaan monestiko on pitänyt tulevan postin "laatikko" tyhjentää reilun vuoden aikana, ja kaikille olen vastannut.
Kysymykset joita henkilökohtaisesti on minulle tullut, ovat olleet asiallisia ja niistä huomaa että tietoa on ensin yritetty etsiä hakutoiminnolla kuten pitääkin.

Sanoisin että enemmän kannattaa olla kiitollisia neuvoista mitä täällä ilmaiseksi jaetaan kuin että aloittaa itkemisen jostain itselleen hyödyttömästä tiedosta jota ei heti saa.

Herne meni nenään, kiitos vaan.
Samaa kautta se tulee pois kuin menikin :lol: Mutta kun vuoden päästä tämänkin jutun joku hakutoiminnolla löytää niin onhan siinä samassa kiva löytää se seurauskin, eikös vain? Mä olen pettynyt sen sata kertaa netin uutisryhmistä tonkimiini ongelmiin, mikään ei turhauta niin paljon kuin se että huomaa muilla olevan jonkun ongelman kuin itsellä mutta ratkaisu / vastaus puuttuu. Toki ratkaisu on löytynyt monesti meilaamalla ja kyselemällä mutta nykymaalimassa kun on totuttu kaikki saamaan heti, ei viikon päästä.
Eihän kukaan vaadi tänne kaikkia ammattiinsa liittyviä kikkoja paljastamaan, siinä nyt ei mitään järkeä olisikaan. Koko vaan topic menettää merkityksen jos siitä ei selviä missä oli vika vaikka vika on selvinnyt :roll: Varmaan samaa mieltä on moni muukin tai ihan sama vaikkei oliskaan mutta näihän se asia on :wink:

Tällasista kirjotteluista ei pitäs olla syytä vetää kissaa kitusiin, täällähän vaan kirjotellaan mielipiteitä. **ttuiluksi se muuttuu vasta omassa päässä jos niin haluaa, lukemaansa tekstiin meistä jokainen kuvittelee äänensävyt itse!!!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
romu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja romu »

Teoria: Täällä käyty keskustelu kiihtyy, siirrytään yv:n käyttöön. Tässä vaiheessa topicci sammuu täällä.Sepäs ei mitään kummaa, saa sammuakin, vaan kun se (vrt. tex willer josta puuttuu sivuja) käynnistyy uudestaan ja kiitellään vastauksista, herää hirvittävä uteliaisuus.Kaikilla kieli roikkuu vaikka itse ei välttämättä tietoa edes tarvitse. Tämä homma täällä topicissa vaan on kulkenut vaikka keskustelun aloittajat eivät sitä enää muista. Vika on poistunut ja sillä siisti, mikäpä sitä tänne välttämättä "muistaa" ilmoittaa. No ei voi mitään, topicci on minusta torso ilman ratkaisua ja ei se varmaan poikienkaan tarkoitus ole ollut. :wink: Meniskö näin..
Viimeksi muokannut romu, Ma 02.05.2005 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250TD -86, 260E LANG -90
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Onhan se asia tietysti näinkin.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Koko vaan topic menettää merkityksen jos siitä ei selviä missä oli vika vaikka vika on selvinnyt "
"topicci on minusta torso ilman ratkaisua ..."

Ei muuta kuin sitten mode poistaa koko
(ilmeisesti forumin sääntöjen vastaisen, ainakin siltä kuulostaa)
paskan, se on jo tehtävänsä tehnyt kun kysyjä on saanut vastauksen.
Siitä vaan läpikäymään kysymyksiä joihin ei ole tullut vastausta, 99% vioista on varmasti korjattu kuukauden sisään jos ne ovat sitä luokkaa kuin tässä topicissa kysytty ongelma.
Löytyy niitä merkityksettömiä torsoja.

Tuskin kukaan autoaan seisottaa loputtomiin kun kyse on vaikkapa 20K€ käyttöautosta, kyllä ne viat löytyy vaikkei tänne forumille kirjoitetakaan.
wiimax.fi
KKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Heitänpä lusikkani soppaan minäkin vielä kerran.

Olen Dealerin kanssa asioista samaa mieltä.
Minultakin paljon neuvoja kysellään ja niihin vastaan sen minkä pystyn.
Jos sama hemmo on kokoajan kyselemässä niin myönnän että, rupee vastaukset lyhenemään. Kyllä omaakin päätä saa käyttää.

Joka ammatissa on ns. ammattisalaisuuksia joita ei yleiseen jakoon laiteta.
Näin teen myös minä, sen verran lujassa on tieto joskus ollut. Enkä minä "pillukares" tiedoistani ole...no työt on työ je leipä kiinni siitä.
Kuten edesmennyt isäni usein vastasi kun asiakas kysyi "Mitäs työ maksaa ?"...isäukko tapasi sanoa "No en minä siitä työstä tiedä, mutta tiedosta jos sais vähäsen"

Tällaisen vian lopulliseen korjaamiseen...purku,koneistukset,kasaus, koeajot,10 kertaa moottorin sisäpesu...nyt vain menee aikaa eikä se niin yksinkertaista ole, että tiiviste vaihtoon ja valmis.....viidessä minuutissa.
Tämäkin auto meillä ns. ylimääräisenä tapauksena jota tehty joka pirun välissä aina kun on keritty.

Mielestäni Forum on kokonaisuutena oikein hyvä ja toimiva.
Ihmisen luonto nyt vain on sellainen että, haluaa aina vaan lisää ja lisää ja lisää...ja hätääsimmät kerkiää marmattamahan jo monta kertaajos ei mulle ja heti tule tietoa.
Näin loppukaneettina kuitenkin moni on täältä avun saanut, saa jatkossakin ja voivat olla kiitollisia jos esim. sellainen ammatilainen kuin Dealer viitsii ylipäätään kysymyksiin vastata. Tiedämpähän kollegoita jotka eivät asiakkaiden kyselyihin vastaile tai edes kollegan kyselyihin.
Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta.
romu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja romu »

Selevä ! Otamme vastaan mitä annetaan. :D
Anteeksi uteliaisuuteni.:oops:
250TD -86, 260E LANG -90
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuosta vielä tiedon panttaamisesta ja ammattitaidon ja niksien salaamisesta. Uskon, että vaikka kertoisitte joka helk..... vian ja niksin sen korjaamiseen niin tuskimpa noin 60-70 % forumin väestä osaa korjata kyseisiä vikoja, vaan joutuvat menemään ammattiauttajan luokse, mutta jonkun verran nopeuttaa sitä auton korjaamista, jos asiakkaalla on edes kertoa missä mahdollinen vika piilee. Toisaalta suurimmalla osalla autokorjaamoilla on niin suuri kateus keskenään, että ajatellaan, että etsiköön sitä vikaa. Niin sitä on tehty täälläkin ja valitettavasti tämän ammatti kateuden maksaa se asiakas parka raskaimman kautta. Autokorjaamoillehan se taas on ihan sama, koska eurot juoksee koko ajan mitä auto on työn alla. Parhaimpia kohteita ovat juuri ne joita tehdään siinä sivussa, kun asiakas ei ota pirustakaan selvää työtunteja joita siihen vian selvittämiseen ja korjaamiseen on käytetty. Kerotaan vaan, että tuossa useana ilta hetkinä ja yön tunteina sitä korjailin, vaikka vika saattaa olla jo korjattu. Näinhän sitä korjaamon katetta parannellaan. Tähän nyt sitten tietysti sanotaan ei meillä. No eihän kukaan vakuutusyhtiöitäkään huijaa vaan vakuutukset muuten vaan kallistuvat.
KKK
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja KKK »

petri.n kirjoitti: Parhaimpia kohteita ovat juuri ne joita tehdään siinä sivussa, kun asiakas ei ota pirustakaan selvää työtunteja joita siihen vian selvittämiseen ja korjaamiseen on käytetty. Kerotaan vaan, että tuossa useana ilta hetkinä ja yön tunteina sitä korjailin, vaikka vika saattaa olla jo korjattu. Näinhän sitä korjaamon katetta parannellaan. Tähän nyt sitten tietysti sanotaan ei meillä. No eihän kukaan vakuutusyhtiöitäkään huijaa vaan vakuutukset muuten vaan kallistuvat.
HEH lukekaapas tätä...voi kiesus. :lol:

Ihan voin sanoa että, tervetuloa alalle jos halua riittää.
Olet vissiin autokorjamoa pyöritellyt useamman vuosikymmenen, kun "tiedät noinkin hyvin" asioiden "oikean laidan".
Tuollaisella asenteella kun meille esim. tulee ja erehtyy sen ääneen sanomaan on ihan 100 % varma että se ulko ovi aukeaa myös sisältäpäin..heh...tämä oli kyllä päivän parasta antia.

Niin mitekäs se korjaamon tuntiveloitus katteineen laskettiinkaan ??

Meilläkin aina silloin tällöin käy asiakkaita joiden asenne tai mielipide on seuraavanlainen:
- ensinnäkin olemme roistoja, huijareita
- kaikkia varaosia ei ole vaihdettu joita laskutetaan, vaikka näytät vanhat osat. no sitten sitä autoa kierretään ja vaikka nostetaan ylös jotta asia saadaan tarkistettua ja sittenkään se ei ole varmaa...ettei nyt vain olisi vanhoja pesty
- teemme aina ja siis aina autoon jonkin uuden vian edellisen korjauksen yhteydessä
- ja tottakai työn hinta on aina liian kallis, asiakaaan mielestä vähintään puolet laskutustunneista on liikaa...eihän siinä nyt noin kauan voi mennä
- asentamamme varaosat ovat ehdottoman huonolaatuisia ja väärin asennettuja
- se että saamme korjata Hänen autoaan on meille enemmän kuin lottovoitto ja mieluusti meidän täytyisi maksaa Hänelle käypä korvaus
- palvelu on tietenkin todella syvältä ja ala-arvoista.
Tässä nyt jotain niinkuin malliksi. Em. tyyppiset "asiakkaat" kiertävät korjaamolta toiselle teetättämässä autolleen jotain, ei vakikorjaamoa, ja sama rutina joka kerta.

Toki em. tyypit ovat vähemmistönä. Meidän onneksi he aina silloin tällöin kuitenkin käyvät piristämässä päiviämme.
Kyllä elämä on sitten mukavaa. :lol:
Viimeksi muokannut KKK, Ti 03.05.2005 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Alalla olen ollut ja kun en suostunut kyseiseen vääryyden tekoon, niin sain lähteä. Valitettavasti yrittäjäkin joutui veroviraston näppeihin. Siihen asiaan mulla ei ollut osaa eikä arpaa. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta se joka väittää, että kyseistä hommaa ei tapahdu, niin aika paljon katsoo seinään päin. Todellakaan en tarkoittanut nyt, että kaikki korjaamot harrastaisi kyseen laista toimintaa. Nykyiseen hovikorjaajaan olen erittäin tyytyväinen. Hänellä on sellainen systeemi, että vika jos ei löydy, eikä osaa korjata, niin veloitus on puolet käytetyistä työtunneista tai sitten ei mitään.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petri.n kirjoitti:Todellakaan en tarkoittanut nyt, että kaikki korjaamot harrastaisi kyseen laista toimintaa.
Eihän tuosta tarvitse edes väitellä kun on mustaa valkoisella siellä ruusut ja risut osastolla, sitä sitten vain lukemaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin